Reviewing the literature Revise la literatura ¡Sea sistemático! Anote las bibliografías de sus lecturas. Be systematic! Keep annotated bibliographies of.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hecho y Opinión 4.10J/ 5.10J
Advertisements

Ser - To be Soy Somos -____________ -____________ Sois Eres Son Es.
Miércoles el 24 de febrero
Objective: Students will be able to formulate & identify basic phrases in Spanish. Entreguen la tarea. (turn in your info packet) Bell work: What are 3.
Gramática Lección Preliminar Created by: D. Rodríguez.
La Lotería de la Vida Vas a escribir un texto que responde a las preguntas:: ¿Dónde naciste?
Personal pronouns & verb to be
CONJUGATING Regular –ar verbs. CONJUGATING –AR VERBS  Infinitives are verbs that are not assigned a subject.  Conjugating is assigning a subject to.
Hoy es miércoles. Es el 14 de mayo La pregunta: For each of the sentences below, fill in the correct form of SER OR ESTAR. Also note which letter of the.
Verbos irregulares de “yo” “OIR” “A” personal Español 1.
Rubric & Samples Included. ¿Qué hago? +Da mucha tarea cuando hace buen tiempo. -No ayudes a los estudiantes cuando tienen preguntas. +Grita cuando los.
“La interdisciplinariedad es algo excelente si se sustenta firmemente en la disciplinariedad. Cada asignatura se debe considerar una herramienta eficaz,
La Hora... Telling Time in Spanish. ¿Que hora es? The verb ser is used to express the time of day. Use es when referring to "one o'clock" and use son.
ESPAÑOL 7-8 / 9-10 ESPAÑOL EN USO.
Learning Assessment: Principles of Best Practice Evaluación de Aprendizaje: Principios de una Buena Práctica Drs. Kim Dooley and James Lindner Facilitators.
Hoy es el 14 de marzo. Es viernes. La pregunta Are you more like Selena in that you belong to many different cultural groups without being defined by.
Objectos del Salón Classroom Objects.
 Tienen que sacar (Take out): Tarea, el lápiz (pencil), y la agenda  Caldo: ¿En qué mes estamos?
Knights of Columbus Poster Contest Please drop your entries in here. If you need a sheet of 11X17 poster paper, please ask a Knight of Columbus. { Only.
The verb “ser” To be.
5B: ¡Vamos a un restaurante!
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Why do you need to learn English?  Schedule: Saturday: 8 a.m – 2:00 p.m – P609  Course book:  New Framework 2 pre-intermediate (units 1-6) - Richmond.
La Fecha: Hoy es ________, _____de octubre Tema: The verb estar with prepositions of location Objective: SWBAT describe where something or someone is located.
India Fast Five Mrs. Diane Brooks Union Jr/Sr High School.
Gustar con las clases Te gustaMe gusta Te gustanMe gustan No te gustaNo me gusta No te gustanNo me gustan.
Hoy es lunes el 3 de marzo de  Dibuja los lugares 1. una fiesta 2. en estadio 3. una piscina 4. una playa 5. una biblioteca.
Talking about weather Discussing the weather is a very human thing to do, and every language has its own way of doing it. If you think about it, the weather.
La campana (Escriban todo!!!!) 1.What do the verbs saber and conocer mean? 2.When do you use the verb conocer? 3.What do the verbs ser y estar mean? 4.When.
¿Qué hago? +Da mucha tarea cuando hace buen tiempo. -No ayudes a los estudiantes cuando tienen preguntas. +Grita cuando los estudiantes no hacen la tarea.
Vámonos  Get your pasaporte out of your folder  Have your libro en su escritorio for book check!  Escriben la hora: 12:2511:401:10 Levanta su mano.
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (flashcards.)
¿Cómo te sientes hoy? Me siento bien Me siento enfermo (a)
Portafolios E E- Portfolios What is - Qué es e-portfolio? e-Portfolio: A portfolio is a collection of work developed across varied contexts over.
Español II Señora Rushing Salón 125. Yo.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Telling Time Notes Escribe Las notas!. Agenda Students you are required to fill in the blanks as your notes! Save ppt in my documents Save ppt.
Hoy es el 1 de diciembre, 2010 Español II: Sra. Mercer Hazlo Ahora/”Do Now”: Combine the two sentences into one using the appropriate relative pronoun:
Me llamo ________ Clase 6NH (602) La fecha es el 22 de octubre del 2012 Propósito # 13: ¿Qué compras en la papelería? Actividad Inicial: TEXTO; Leer En.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Homilética Lección 10. Investigando sobre el texto/tópico I. ¿Cuáles son algunas de las aptitudes espirituales que ayudan al predicador en la investigación.
Greetings Notes 6 th grade. 7:00 -¡Buenos días, señor! -¡Buenos días! ¿Cómo te llamas? -Me llamo Felipe.
Verbos que terminan en -AR In order to talk about activities, we need to use verbs (action words). In English & Spanish, the infinitive (infinitivo) is.
Present Progressive Tense Notes. To form the present progressive, conjugate the verb estar to agree with the subject of the sentence, and follow it with.
Español 2 Inicios 21 SEPTIEMBRE-25 SEPTIEMBRE 2015.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
La Fecha: Hoy es viernes, 29 de agosto Tema: Gustar and activities Obj: SWBAT use gustar and activities with 70% accuracy on the quiz Para Empezar: ¿Cómo.
ÁREA ACADÉMICA: ESPAÑOL I TEMA: CONOCIMIENTOS BÁSICOS DE LEER, LECTURA Y ESTRATEGIAS DE LECTURA ÚTILES PARA EL DESARROLLO DE COMPETENCIAS LINGÜÍSTICAS.
‘ KNOWING THE COUNTRY’ PROYECT – YEAR 6. HOW DO WE FIND OUT ABOUT PLACES? Brainstorming.
SWBAT: Read and interpret students likes and dislikes HAGAN AHORA: Escribe tres actividades que te gusta hacer. Escribe tres actividades que no te gusta.
Saber vs. Conocer To Know. Saber vs. Conocer In Spanish, there are two verbs that express the idea "to know." These two verbs are "saber" and "conocer."
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Logros y experiencias. Lengua extranjera. L.E.L.I. Paulina.
LAS PREGUNTAS (Question Formation). Asking “yes/no” questions To ask spoken questions that can be answered with a simple “yes” or “no,” simply raise the.
Present Tense of –ar Verbs
Ser y Estar To be or….to be?
Ser - To be Soy Somos Sois Eres Son Es -____________ -____________
Son las dos It is 2 A las 2 – at 2 Son las – it is 2
Subject and Stressed Object Pronouns
--To be pleasing to --Your likes & dislikes
The Present Tense of –ER and –IR Verbs and TAG QUESTIONS
HAGAN AHORA: LA HOJA DE TRABAJO
Telling Time in Spanish
Possessive de construction
la hora es son ¡Recuerden! SER – to be
Antes de empezar ¿Cuáles colores se encuentran (are found) en tu dormitorio (bedroom)?
The present tense of -er and -ir verbs and tag questions
Conjugate estar in the present tense
Transcripción de la presentación:

Reviewing the literature Revise la literatura ¡Sea sistemático! Anote las bibliografías de sus lecturas. Be systematic! Keep annotated bibliographies of your readings. Use el Internet (Ejem.: Use the Internet (e.g., Use un archivo para sus copias en papel de literatura relacionada. Use a drop file for paper copies of related literature. Dele tarea a sus estudiantes de hacer búsquedas de literatura. Assign students to do literature searches. Proyecto de Fortalecimiento de Capacidades en Docencia e Investigación Universidad de Texas A&M, USDA y UNALM

Escoja un tema de investigación Choosing a research topic Escoja un tema de investigación Choosing a research topic Planee un programa sistemático de investigación. Plan a systematic research program. Desarrolle un mapa/diagrama/foto mental del programa. Develop a mindmap/diagram/picture of the program. Clasifique componentes/variables y relaciones claves. Label key components/variables and relationships. Explíquele a sus colegas, estudiantes de post grado, etc. Explain to your colleagues, graduate students, etc. Proyecto de Fortalecimiento de Capacidades en Docencia e Investigación Universidad de Texas A&M, USDA y UNALM

Ordene estos pasos Ordering these steps ¿Qué viene primero: revisar la literatura o escoger un tema de investigación? Which comes first: reviewing the literature or choosing a research topic? ¿O, es el proceso NO linear? Or, is the process NOT linear? ¡Uno informa al otro! El proceso es CIRCULAR One informs the other! The process is CIRCULAR. Proyecto de Fortalecimiento de Capacidades en Docencia e Investigación Universidad de Texas A&M, USDA y UNALM