ALC 64 Hoy es miércoles el 14 de marzo de 2012 Responde a las preguntas.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1 El Pretérito de los verbos 2 I walked to the store. Yo caminé a la tienda. I bought a shirt. Yo compré una camisa. I paid with a check. Yo pagué con.
Advertisements

1 El Pretérito de los verbos 2 I went to the store. I bought a shirt. I paid in cash. El Pretérito: is a past tense (-ed) talks about what happened is.
El pretérito Spanish.
Verb Conjugations ¡Muy fácil! Vamos a repasar. I go to the store. Johnny goes to the store. We sing very well. Stacey sings very well. Thats verb conjugation.
Objetivo: to say that you did something. (-ar verbs in the preterite tense) U6L2.
AR VERBS -AR Verbs You Should Know cantar bailar hablar estudiar ayudar buscar dibujar pasar enseñar comprar patinar escuchar.
1 El Pretérito de los verbos 2 I went to the store. I bought a shirt. I paid in cash. El Pretérito: is a past tense (“-ed”) talks about what happened.
1 El Pretérito de los verbos 2 The stem for regular verbs in the pretérito is the infinitive stem. Tomartom- Hablarhabl- Comercom- Beberbeb- Abrirabr-
1  I went to the store.  I bought a shirt.  I walked home. 2 El Pretérito: Is a past tense Talks about what happened Refers to completed actions:
1 2 1) I ate an apple. 2) My brother studied math. 3) We spoke. 4) Did you walk to school? 5) We bought coffee at 5:00.
Mandatos Un Repaso. What is the purpose of a ‘mandato’? ► To tell somebody to do something or NOT to do something.
1 El Pretérito de los verbos 2 I went to the store. I bought a shirt. I paid in cash. El Pretérito: is a past tense (“-ed”) talks about what happened.
ALC 47 Escribe la frase en español. Hoy es lunes el 23 de enero
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Repaso I Los verbos. ¡PROYECTO PIENSALO! PROJECT THINK ABOUT IT! 1. Look at the following verbs. 2. Sort them into groups. 3. Label each group. 4. Be.
1 El Pretérito de los verbos 2 I went to the store. I bought a shirt. I paid in cash. El Pretérito: is a past tense (“-ed”) talks about what happened.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español
Hoy es el 14 de marzo. Es viernes. La pregunta Are you more like Selena in that you belong to many different cultural groups without being defined by.
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
 -ar  Mirar  Comprar  Hablar  To talk about actions that were completed in the past. (Acciones hechas en el pasado).
El pretérito Realidades Capítulo 8A El pretérito Is one of the past tenses. Tells what happened. Is a completed action. I called my sister last night.
El Pretérito Pasado. El año pasado mi familia … cenó junta en casa de mis padres para la Navidad.
Hoy es miércoles. La fecha es el 15 de enero LA PREGUNTA: What are the two steps of verb conjugation? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS:  Midterm Exam –el 22.
--AR verb conjugations in the Present tense.   Remember!  While watching the tutorial, take notes in your Spanish notebook.  You can pause, stop and.
El Pretérito Is one of the past tenses. Tells what happened. Is a completed action. I called my sister last night. She talked on the phone. The phone.
Los Verbos  Today we will be learning about Spanish verbs.  Start a new section in your notes labeled Los Verbos.  Begin by answering these questions:
Realidades 2B Chapter Presentation. Escenario  You have just received $1,000 for your birthday ($500 in cash, $500 in gift cards). You went to the mall.
ER and IR verbs ¡Hola! Hoy vamos a hablar de los verbos.
1 Preterite Tense 2 I went to the store. I bought a shirt. I paid in cash. El Pretérito: is a past tense talks about what happened in the past is a completed.
1 El Pretérito 2 Examples in English: I went to the store. I bought a shirt. I paid in cash. El Pretérito: is the past tense (“-ed”) it talks about what.
ALC 45 Miércoles el 3 de noviembre Bienvenida. objetivo Yo puedo saber 80% del vocabulario de las tarjetas de memoria y entender la lectura que leo.
Preterite Past Tense Pregunta esencial: How do I conjugate verbs in the past tense for ALL subjects (He/She, They, We, etc.)?
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español Agenda A la campana 49 Objetivo/bienvenida Canción Lectura; Los Levis Rey/Reina de la clase-números.
ALC 58 traducir Hoy es lunes el 27 de febrero 2012.
ALC 54 Hoy es martes el 21 de febrero Identifica los paises.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
1 El Pretérito de los verbos 2 I went to the store. I bought a shirt. I paid in cash. El Pretérito: is a past tense (“-ed”) talks about what happened.
1 El Pretérito de los verbos 2 I went to the store. I bought a shirt. I paid in cash. El Pretérito: is a past tense (“-ed”) talks about what happened.
Quasimodo: Occurrir = to happen. Tarea: 1. Hablar (yo): Hablo 2. Ser (usted): Son 3. Estar (nosotros): estamos 4. Desayunar (María): desayuna 5. Descansar.
Topic: The preterit Essential ?: How do I talk about things that happened in Spanish?
1  I went to the store.  I bought a shirt.  I walked home. 2 El Pretérito: Is a past tense Talks about what happened Refers to completed actions:
ALC 48 Responde a las preguntas Hoy es miércoles el 25 de enero ¿De dónde era Levi Strauss? 2.¿Qué inventó Levi Strauss? 3.¿Qué son remaches? 4.¿Cómo.
1 El Pretérito de los verbos 2 I went to the store. I bought a shirt. I paid in cash. El Pretérito: is a past tense (“-ed”) talks about what happened.
1 El Pretérito de los verbos 2 I went to the store. I bought a shirt. I paid in cash. El Pretérito: is a past tense (“-ed”) talks about what happened.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
1 El Pretérito de los verbos 2 I went to the store. I bought a shirt. I paid in cash. El Pretérito: is a past tense (“-ed”) talks about what happened.
Gramática 2.2 & 3.2 El preterito
Preterite Past Tense Pregunta esencial: How do I conjugate verbs in the past tense for ALL subjects (He/She, They, We, etc.)?
1 El Pretérito de los verbos 2 I went to the store. I bought a shirt. I paid in cash. El Pretérito: 1. is a past tense (“-ed”) 2. talks about what happened.
1 El Pretérito de los verbos 2 I went to the store. I bought a shirt. I paid in cash. El Pretérito: is a past tense (“-ed”) talks about what happened.
CONJUGATION.
1 El Pretérito de los verbos 2 I went to the store. I bought a shirt. I paid in cash. El Pretérito: is a past tense (“-ed”) talks about what happened.
1 El Pretérito de los verbos Present Tense  What is happening at the present time.  Ej: Juan lava su perro con champu y agua caliente.  Juan washes.
0 Los Verbos Regulares en el preterito 1 Regular –ar Verbs in the preterite.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to look for (buscar) in the past tense. Today is a test on interrogatives, verbs, the past tense,
Present tense verbs: -er and –ir. Copy and Translate  Correr  compartir.
VÁMONOS WRITE OUT SENTENCES AND CONJUGATE THESE –AR VERBS IN PRESENT TENSE, NOT PRESENT PROGRESSIVE. 1)YO ___________ MUCHO (CANTAR) 2)TU ___________ CON.
ALC 57 Hoy es miércoles el 22 de febrero Identifica los edificios de la ciudad. You will have a comprehensive test next time You will have to know.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Preparacion Hoy es miércoles el 2 de diciembre. Today is Wednesday, December 2. DO NOW: Read Gramática pg 84: List to form –ar verbs: What do you do to.
1 El Pretérito de los verbos 2 I went to the store. I bought a shirt. I paid in cash. El Pretérito: is a past tense (“-ed”) talks about what happened.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
1 El Pretérito de los verbos 2 I went to the store. I bought a shirt. I paid in cash. El Pretérito: is a past tense (“-ed”) talks about what happened.
1 El Pretérito de los verbos 2 I went to the store. I bought a shirt. I paid in cash. El Pretérito: is a past tense (“-ed”) talks about what happened.
0 Los Verbos Regulares en el pretérito Regular –ar Verbs in the preterite.
Los Verbos What is a verb?. What is an infinitive? Bailar = To Dance Cantar = To Sing Nadar = To Swim Correr = To Run Escribir = To Write Esquiar = To.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Transcripción de la presentación:

ALC 64 Hoy es miércoles el 14 de marzo de 2012 Responde a las preguntas.

1. ¿Cómo se dice armario en inglés?

2 El hombre que vino de Alemania y se hizo rico fue…

3 El estado a donde fue el hombre para abrir una tienda de ropa y accesorios era….

4. Un remache en inglés es…

5 La profesión de Jacob Davis era…

6 John Davis vivía en _______Nevada.

7 Los hombres o mineros pusieron algo pesado en sus bolsillos. Pusieron…

8- 9 Los jeans son cómodos y practicos. Se pueden llevar a __________ y ___________

10 La palabra mundo en inglés es….

Respuestas 1.Closet 2.Levi Strauss 3.California 4.Rivet 5.Sastre 6.Reno 7.Oro 8.Trabajo, 9.escuela, salir de noche 10.World

objetivo Hoy es miércoles el 14 de marzo de 2012 I can complete the reading comprehension on pantalones and review preterite conjugations focusing on –car –gar and –zar verbs especially in the first person.

Compañero 1

Leer y escribir Read the text on the following slide with your partner.

Con el dinero de Strauss y la invención de Davis, los dos decidieron pedir la patente para el proceso. En 1873 recibieron la patente para poner los remaches en los pantalones y empezaron a fabricar “overalls a la cintura” o waist overalls (el antiguo nombre en inglés de los jeans) en San Francisco. Como dicen, “el resto es historia.”

Write three words you have trouble understanding or that you think someone might have trouble understanding. Write their meaning. (see if you can figure out the context of the meaning or ask for help)

Con el dinero de Strauss y la invención de Davis, los dos decidieron pedir la patente para el proceso. En 1873 recibieron la patente para poner los remaches en los pantalones y empezaron a fabricar “overalls a la cintura” o waist overalls (el antiguo nombre en inglés de los jeans) en San Francisco. Como dicen, “el resto es historia.”

Create a question that would require a response in a complete sentence. Leave room for a response.

Con el dinero de Strauss y la invención de Davis, los dos decidieron pedir la patente para el proceso. En 1873 recibieron la patente para poner los remaches en los pantalones y empezaron a fabricar “overalls a la cintura” o waist overalls (el antiguo nombre en inglés de los jeans) en San Francisco. Como dicen, “el resto es historia.”

Compañero 3

Leer y escribir Read the text on the following slide with your partner.

Si tienes amigos que hablan español debes saber que hay varias palabras que se usan para decir “jeans.” Por ejemplo, se les llaman “vaqueros” 5 porque los vaqueros del oeste de los Estados Unidos usan este tipo de pantalón. En Cuba les dicen “pitusa” mientras en México les llaman “pantalones de mezclilla.” Algunas personas usan las palabras “tejanos” y “mecánicos,” pero la palabra más común sigue siendo simplemente “jeans.”

Write three words you have trouble understanding or that you think someone might have trouble understanding. Write their meaning. (see if you can figure out the context of the meaning or ask for help)

Si tienes amigos que hablan español debes saber que hay varias palabras que se usan para decir “jeans.” Por ejemplo, se les llaman “vaqueros” 5 porque los vaqueros del oeste de los Estados Unidos usan este tipo de pantalón. En Cuba les dicen “pitusa” mientras en México les llaman “pantalones de mezclilla.” Algunas personas usan las palabras “tejanos” y “mecánicos,” pero la palabra más común sigue siendo simplemente “jeans.”

Create a question that would require a response in a complete sentence. Leave room for a response.

Si tienes amigos que hablan español debes saber que hay varias palabras que se usan para decir “jeans.” Por ejemplo, se les llaman “vaqueros” 5 porque los vaqueros del oeste de los Estados Unidos usan este tipo de pantalón. En Cuba les dicen “pitusa” mientras en México les llaman “pantalones de mezclilla.” Algunas personas usan las palabras “tejanos” y “mecánicos,” pero la palabra más común sigue siendo simplemente “jeans.”

Compañero 4

Cambia papeles. Contesta las preguntas en tu papel.

How to grade Return the paper to the owner. 2 points/ question = 10 2 points/answer = 10 Total = = A = B = C = D

repaso

Repaso de las terminaciones del pasado AR éamos asteasteis óaron

Conjugate the verbs. 1.Ella ( montar) 2.Tú (pasar) 3.Nosotros (nadar) 4.Ellos (practicar) 5.Yo (hablar) 6.Él (cantar) 7.Vosotros (bailar) 8.Ellas (estudiar) 9.Usted (dibujar) 10.Nosotras(usar)

Conjugate the verbs. 1.Ella ( montar) montó 2.Tú (pasar) pasaste 3.Nosotros (nadar) nadamos 4.Ellos (practicar) practicaron 5.Yo (hablar) hablé 6.Él (cantar) cantó 7.Vosotros (bailar) bailasteis 8.Ellas (estudiar) estudiaron 9.Usted (dibujar) dibujó 10.Nosotras(usar) usamos

Compañero 2

Repaso de las terminaciones del pasado ER íimos isteisteis ióieron

Conjugate the verbs. 1.Ella ( comer) 2.Tú (correr) 3.Nosotros (escribir) 4.Ellos (abrir) 5.Yo (leer) 6.Él (comprender) 7.Vosotros (beber) 8.Ellas (vivir) 9.Usted (aprender) 10.Nosotras (creer)

Conjugate the verbs. 1.Ella ( comer) comió 2.Tú (correr) corriste 3.Nosotros (escribir) escribimos 4.Ellos (abrir) abrieron 5.Yo (leer) leí 6.Él (comprender) comprendió 7.Vosotros (beber) bebisteis 8.Ellas (vivir) vivieron 9.Usted (aprender) aprendieron 10.Nosotras (creer) creimos

car- gar - zar CAR and GAR have a hard c and g which you want to keep in the conjugation. ZAR has its own rule. If you add the é ending to the above “ar” verbs, it softens the sound. You have to keep the hard sound. Cé (say) change to qué tocar = toqué Ge (hey) change to gué llegar = llegué ZAR changes to to cé empezar = empecé

Conjugate the verbs. 1.Yo ( buscar) 2.Yo(explicar) 3.Yo(practicar) 4.Yo(tocar) 5.Yo (jugar) 6.Yo(llegar) 7.Yo(pagar) 8.Yo(almorzar) 9.Yo(comenzar) 10.Yo(empezar)

Conjugate the verbs. 1.Yo ( buscar) busqué 2.Yo(explicar) expliqué 3.Yo(practicar) practiqué 4.Yo(tocar) toqué 5.Yo (jugar) jugué 6.Yo(llegar) llegué 7.Yo(pagar) pagué 8.Yo(almorzar) almorcé 9.Yo(comenzar) comencé 10.Yo(empezar) empecé

You will need to know Clothing Past tense Past car/gar/zar verbs in the yo form Levi Strauss

Dice game Groups of 5 Roll the dice 2 times. Once for the pronoun, once for the verb. Write a sentence of at least 4 words with the verb conjugated in the preterite tense. Winner gets 5 points - 2 nd place gets 4 points and the rest get three.

1.Yo 2.Tú 3.Usted, él, ella 4.Nosotros/nosotras 5.Vosotros/vosotras 6.Ustedes/ ellos/ ellas 1.buscar 2.llegar 3.pagar 4.tocar 5.jugar 6.empezar

Assignment-Writing prompt Task Prewrite Revise Draft Publish Evaluation.

Task You received $200 for your birthday ($100 in cash and $100 in gift certificates) and just purchased several articles of clothing with the money. Write an to a friend describing your shopping trip.

Prewrite Think about what you bought. Copy the categories in the following chart on your paper. Answer the questions using information from your notes.

Revise Read through your . Check for spelling, accents, forms of the preterite, and agreement. Share the with a partner. Your partner should check the following: – Is the easy to understand? – Does it include all the information from your chart? – Is there anything you should add or change? – Are there any errors?

Draft Use your answers to the questions above to write a first draft. You may want to begin your with: ¡Hola! Para mi cumpleaños recibí $200 para comprar ropa nueva. Decidí ir al centro comercial porque... Encontré... Compré...

Next class you will have an assessment. Make sure you know the following Clothing vocabulary Past tense (preterite) conjugations Clothing from different countries CAR/GAR/ZAR conjugations.

Publish Rewrite the making any necessary changes or corrections. Actual = 5 extra points.

Evaluation how easy the message is to understand clearness and completeness of the information accuracy of verb forms, spelling, and agreement use of vocabulary

Prewrite Think about what you bought. Copy the categories in the following chart on your paper. Answer the questions using information from your notes.

Task You received $200 for your birthday ($100 in cash and $100 in gift certificates) and just purchased several articles of clothing with the money. Write an to a friend describing your shopping trip.

Canción de amor Due to the fact that Valentine’s Day is approaching, there are several love songs that you will get to hear. As you listen to the song today, write 30 words that you hear or write the chorus.

Grupo Pandora MNWg MNWg