Amanda Porter, Spanish 6 Unit 1, Semester 1: En Casa con mi Familia (Used with Pobre Ana - by Blaine Ray)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Advertisements

1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Las Palabras Interrogativas
Spanish II I can do everything from level I Warm-up ;
Las Palabras Interrogativas
En el aeropuerto ¿Qué tiene que hacer?. Student Learning Outcome(s): At the end of this lesson, I can: YO PUEDO Select the appropriate vocabulary to tell.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
I CAN… ASK AND ANSWER ¿HOW MANY PEOPLE ARE IN YOUR FAMILY? ¿WHO DO YOU LIVE WITH? ¿WHAT IS YOUR FAMILY LIKE? ¿DO YOU HAVE PETS? ¿WHERE DO YOU LIVE?
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
FESTEJEMOS Eventos Importantes en la Vida Repaso y Prueba.
Asking and answering questions about family members.
En Casa Con La Familia Nucleo Familiar.
Presentaciones… Introductions….
Objective: At the end of today’s lesson, you will be able to introduce a person in Spanish. You will demonstrate that you’ve accomplished this objective.
MORE CONVERSATION TOOLS
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
25/09/2009 ¡Mucho gusto! Un repaso Capítulo 1: Segundo Paso.
Las preguntas personales 2 grado
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
Making Questions in Spanish
Unit 1 Test Repaso (Review) Be ready to write some notes! Notes about what to study for the test.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
V AMONOS ANSWER THE FOLLOWING IN COMPLETE SPANISH SENTENCES 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿De dónde eres? 3) ¿Cómo estás? 4) ¿Qué tiempo hace? 5) ¿Cuántos años.
LT 1 & 2. LT-2: I can introduce myself and others. This means that I know how to tell people what my name is and can tell what others’ names are using.
Personal Information & Shall I Introduce You? In this lesson you will learn to: Ask and state address Ask and state telephone number Ask and state .
Year 7 Spanish Part 1 Read the sentences and choose then circle the correct option to complete the gaps. En mi ciudad hay ____________ restaurantes. mucho.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Las palabras interrogativas
Question Words Apuntes 2.1 Exprésate pg. 52. Asking Questions ► To ask a question that may be answered with sí or no, raise the pitch of your voice at.
¿Cómo te llamas? What is your name? ¿De dónde eres? Where are you from?
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
¿Qué haces antes de viajar? En el Agente de Viajes QUERER, PREFERIR, TENER Cuando reservas el billete…
¿De qué color es tu fruta favorita?
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
De compras en la ciudad Hay - para – grita #2. Hazlo Ahora (Do it Now ) Pre-Assessment of Today’s Lesson Conocimiento previo que los estudiantes deben.
V ERBOS N UEVOS, ARTÍCULOS Y INTERROGATIVOS Ser Tener Llamarse.
Me presento (part 2) WALT: give a physical and character description of yourself. WILF: Be able to give a detailed description of yourself and give your.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
Horario de hoy ¿Quién soy yo?. What will you be able to do at the end of class today? YO PUEDO….. I can ask and tell what day of the week it is. I can.
Las Palabras Interrogativas ¿Qué?¿Qué? 1 Las palabras interrogativas ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is.
Apuntes de gramática: El verbo TENER TENER = To have Yo Tú Él/Ella/Ud. Nosotros/as Ellos/Ellas/ Uds. tengotienestienetenemostienen.
Preguntas y respuestas
Preguntas y respuestas
¡Bienvenidos al español!
Introductions Basic Greetings in Espanol. What do you understand?
Hacer Ahora (Do Now) 1. Please sit down quietly. 2. Please copy today’s date, day and homework into your notebook or binder. 3. Please conjugate the verb.
Greetings Notes 6 th grade. 7:00 -¡Buenos días, señor! -¡Buenos días! ¿Cómo te llamas? -Me llamo Felipe.
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
¡Buenos días clase!. ¡Buenas tardes clase! Yo Puedo… -introduce myself and others -use common courtesy expressions -exchange personal information (phone.
Vámonos 1. ¿Cómo se llama usted? (Michelle Obama) 2.¿Cómo se llama él? (Pedro) 3. ¿Quién es ella? (Alicia) 4. ¿Cómo se llama ella? (Marta) 5. How do you.
Pobre Ana Ch. 2 Unit 1: En Casa Con Mi Familia. Hazlo Ahora Calendario  Qué día es hoy?  ¿Cuál es la fecha de hoy?  ¿En qué estación estamos?  ¿Qué.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
¿Qué actividades vas a hacer? …and the Immediate Future Tense.
Model: Yo les preparo la cena. = Yo se la preparo.
¿Cómo te llamas? What’s your name? ¿De dónde eres? Where are you from? Como saludar a otros y responder a los salutaciones. How to greet others and respond.
Hoy es lunes el 4 de abril Today is Monday, April 4  Look at your notes about asking questions in Spanish.  Conjugate the verb ir or to go  Yo voy,
Question Words ¿Cómo estás? How are you? ¿De dónde eres? Where are you from? ¿Quién eres? Who are you? We are already familiar with several words used.
Chapter 5 Lessons & Materials
Cuerpo sano, vida sana Las preguntas.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Transcripción de la presentación:

Amanda Porter, Spanish 6 Unit 1, Semester 1: En Casa con mi Familia (Used with Pobre Ana - by Blaine Ray)

Calendario  ¿Qué día es hoy?  ¿Cuál es la fecha de hoy?  ¿En qué estación estamos?  ¿Qué tiempo hace? Knowledge I Should Bring to Class Give the following information about yourself: ¿ Cuál es tu nombre y tu apellido? Pre-Assessment of Today’s Lesson What verb do you use in Spanish to tell your age? How is this different than telling your age in English?

Calendario  ¿Qué día es hoy?  ¿Cuál es la fecha de hoy?  ¿En qué estación estamos?  ¿Qué tiempo hace? Knowledge I Should Bring to Class What are 3 different ways you can ask someone his/her name? Please answer in Spanish. Pre-Assessment of Today’s Lesson How do you ask your friend what his/her mom’s name is? Answer in Spanish.

At the end of this lesson students should be able to: Introduce self & others Exchange basic personal information

Today in Class Hazlo Ahora Name Game Exchanging Basic Personal Information Interviews (Interpersonal Communication) Conversations (Role Play) Self & Peer Assessment (Thumbs up/down & Offer a Suggestion) EXTENDING MY LEARNING OPTIONAL ASSIGNMENT Practice Exchanging Basic Personal Information using Quizlet:

Asking & Answering Questions about your Name & Age Expressing your NAME  ¿Cómo te llamas? Me llamo…  ¿Quién eres tú? Yo soy…  ¿Cuál es tu nombre? Mi nombre es… Expressing your AGE  ¿Cuántos años tienes? Yo tengo… Expressing your GRADE LEVEL  ¿Cuál año estás tú en la escuela? Yo estoy en el año…en la escuela…  ¿En cuál grado estás tú? Yo estoy en … grado….

Asking & Answering Questions about your Place of Origin/Where you Live Expressing your PLACE OF ORIGIN  ¿De dónde eres tú? Soy de… Expressing WHERE YOU LIVE  ¿Dónde vives tú? Yo vivo en…

Asking & Answering Questions about Names of Others Expressing NAMES OF OTHERS  ¿Cómo se llama…? Se llama…  ¿Quién es…? Es…  ¿Cuál es el nombre de…? El nombre de… es…

Asking & Answering Questions About Your Family Expressing the AMOUNT OF FAMILY MEMBERS YOU HAVE  ¿Cuántos personas tienes tú en tu familia? Tengo…personas en mi familia.

PERSONA A  Miguel  13  8 th grade  Miami, Florida  4 family members  Mom – Julieta  Dad – Juan  Sister – Carmen  Brother - Andrés PERSONA B  Analisa  11  6 th grade  Lima, Peru  3 Family Members  Mom – Carolina  Dad – Pedro  Brother - Rafael Imagine you and your partner are PERSONA A or PERSONA B. Create a conversation in which you and your partner exchange basic personal information about yourselves.