EN LA GASOLINERA. AT THE PETROL STATION Objectives To buy petrol or diesel To ask for other services To ask for something to be checked To say there is.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Calentamiento. What is each question asking? ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Quién es tu profesor favorito? ¿Cuántos chicos están en esta clase? ¿Qué día es.
Advertisements

Miércoles el 24 de febrero
El sedán. el cupé el coche deportivo el conductor el descapotable.
Greetings & Goodbyes.
¿Qué vamos a estudiar hoy? ¿Qué vamos a estudiar hoy? Vamos a estudiar accidentes.
ALC 59 Hoy es miércoles el 29 de febrero 2012.
LOS NEGATIVOS y POSITIVOS
I can describe how clothes/shoes fit me
Las Descripciones Físicas
Dónde vs. Adónde Dónde means WHERE. When dónde is used, it is usually in relation to where someone IS LOCATED RIGHT THEN. Ex: ¿Dónde estás tú? Yo estoy.
ANTE TODO You will now learn how to use the subjunctive with verbs and expressions of will and influence. Quiero que tengas dientes más blancos.
BONITO FEO SIMPATICO VOY ANTIGUO BONITO FEO SIMPATICO VOY ANTIGUO FIND THE ODD ONE OUT! EN RUTA WILF: to identify instructions to give directions (level.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Goods and Services.
#2A REFLEXIVE VERBS – a verb in which the person does the action for/to himself. These verbs use “se” at the end of the infinitive. Ex: lavarse los dientes.
IRREGULAR VERBS. Remember how regular verbs are formed? You drop the –ar, -er, or –ir and add the appropriate ending.
Asking someone to do something politely To ask someone to bring something to you: ◦ ¿Me trae…por favor?  Will you bring me…please? ◦ ¿Me puede traer…?
How to Conjugate Regular –AR Verbs in the Present Tense.
LOS NEGATIVOS y POSITIVOS
En el garage PROBLEMAS CON EL COCHE.
4.3 Stem-changing verbs: e  i ANTE TODO  You’ve already seen that many verbs in Spanish change their stem vowel when conjugated.  There is a third kind.
How to Conjugate Regular –AR – Er - IR Verbs in the Present Tense.
MI CIUDAD (insert name of city here. Cool name please ) Estudiante____________ Fecha/ clase______________.
The verb “ser” To be.
 SER VS. ESTAR Señora Hoffman-Fields Spanish I. Ser and Estar both mean TO BE.
¿Qué quieres beber?. Qué vamos a hacer? Nuestros objetivos To be able to order a hot or cold drink To ask other people what they would like to drink Al.
Los verbos reflexivos Objective:
Hace + Time Expressions
Stem-Changing verbs.
Los verbos reflexivos Objective: To be able to talk about your daily routine. Getting ready for a special event.
ER and IR verbs ¡Hola! Hoy vamos a hablar de los verbos.
¿Qué vamos a estudiar hoy? ¿Qué vamos a estudiar hoy? Vamos a estudiar problemas con el coche.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Indirect Object Pronouns
Para empezar… Contesta en español, en oraciones completas:
Presentation and practice.
Direct Object Pronouns Notes #11. Direct Object Pronouns Notes #11 Standard 1.2: Students understand and interpret written and spoken language on a variety.
Direct Object Pronouns. Direct Objects  tell WHAT or WHOM receives the action (of the verb)  ALWAYS a noun or a pronoun  MUST HAVE AN ACTION VERB.
Gustar y los amigos de gustar Los T.A.s de Señor Bilsbury.
 What are some questions you could ask someone in Spanish about pastimes using the vocab and grammar we’ve learned so far this year?  Write down as many.
You don’t have to pick up your textbooks. They are under your desks. Find the errors in the following dialogue. You may use your book. -Manuela: Buenas.
Octubre 7, Español 2: Cap. 2B pag. 110 Q: ¿Cuántos estudiantes hay en el salón de clases? ¿Dónde están? “Hay” means there is/ there are.
Tener -= to have. Tener Tener is our new friend. Tener is our new friend. He is a very strange verb sometimes. He is a very strange verb sometimes. You.
The preterite of –ar verbs. To talk about actions that were completed in the past, you use the preterite tense. To form the preterite tense of a regular.
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
Capítulo 3, Paso 1. Cómo decir la hora  ¿Qué hora es?  When you ask the time, you’re using the verb ser, in the 3 rd person SINGULAR. Ser soy I somos.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Ahora: 1. ¿Cómo fue tu viaje? 2. ¿Qué tiempo hacía cuando llegaste al aeropuerto? 3. ¿Cómo fue la inspección de seguridad? ¿Por qué?
Los verbos reflexivos Reflexive Verbs.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Los números Apuntes de vocabulario. treinta treinta y uno.
Indirect Object Pronouns Original PowerPoint was by Ms. Martin of Tri-Center Community Schools.
IOP’s and DOP’s LE or LO??. Corrigan los errores: 1.Yo envio flores a mi madre. 2.El ventero ayudo Don Quijote. 3.Yo compro aretes para mi prima. 4.Yo.
Día mundial del agua El día es el 22 de marzo Llama la atención sobre lo importante que es el agua para todos Hay siempre publicidad para presentar los.
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
Los verbos reflexivos Objective: To be able to talk about your daily routine. Getting ready for a special event.
LAS PREGUNTAS (Question Formation). Asking “yes/no” questions To ask spoken questions that can be answered with a simple “yes” or “no,” simply raise the.
HOLA.
1.¿Cómo te llamas? What is your name? (friendly).
SER and SUBJECT PRONOUNS
Apuntes: Gustar Lección 2: En la clase.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
©2014 by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved The verb ir (to go) is irregular in the present tense. Note that, except for the yo form.
Hace = For/Since.
Por la mañana me levanto a las siete y me ducho
Question Formation Spanish I Page 52.
Hoy es miércoles el dieciséis de septiembre de dos mil quince.
Ser: to be Ser: to be él tú ella yo es: he is es: she is ellos ellas
How much? - How many? English Grammar. When we want to know the quantity or amount of something, we ask questions starting with How much and How many.
Transcripción de la presentación:

EN LA GASOLINERA

AT THE PETROL STATION Objectives To buy petrol or diesel To ask for other services To ask for something to be checked To say there is something wrong with your car To understand some basic signs

Estaciones de servicio, gasolineras y garages. If you need to fill up, you need to go to “una gasolinera” or “una estación de servicio”. You will find “estaciones de servicio” on motorways and main roads. They sell fuel, oil and will provide basic services such us checking air, water, oil etc. You can also buy some food there. “Gasolineras” are smaller,they only sell fuel and oil and provide basic services for your car. Just ask. If your car needs repairing you should find “un garage”.

Gasolina sin plomo Gasóleo=Gasóil Gasolina súper KINDS OF FUEL Unleaded petrol Petrol with lead Diesel

Llénelo de gasolina sin plomo, por favor. En seguida En la estación de servicio ¿Cuánto es? Son 35 €

Póngame 20 litros de gasoil, por favor. Sí, señora. En la estación de servicio ¿Cuánto es? Son 25 €

ASKING FOR OTHER SERVICES Póngame agua en el radiador. ¿Puede usted comprobar el aceite? ¿Puede usted comprobar el aire? ¿Puede usted mirar la batería?

¿Necesita algo más? Póngame agua en el radiador.

¿Necesita algo más? ¿Puede usted comprobar el aceite?

¿Necesita algo más? ¿Puede usted comprobar el aire?

¿Necesita algo más? ¿Puede usted mirar la batería?

Póngame agua en el radiador,por favor. ¿Puede usted comprobar el aire? ¿Puede usted comprobar el aceite? ¿Algo más? Conecta...

¿Puede usted mirar la batería? Póngame agua en el radiador,por favor. ¿Puede usted comprobar el aire? ¿Puede usted comprobar el aceite? ¿Algo más?

PROBLEMAS

Tengo un problema con el coche... Este neumático tiene un pinchazo

Tengo un problema con el coche... Tengo el parabrisas roto

Tengo un problema con el coche... El coche está averiado. El motor no arranca