ALC 82 Please turn in the word search. Please find a place to sit. Sit behind or in front of the partner you want to do the final project with.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Copy the words below in two minutes. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado.
Advertisements

Please sit in your birthday month area. abril,, mayo julio enero,, agosto dici febrero, nov,. oct marzo, junio, sept.
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
What needs to be turned in from the last class period? Partner clock (50 pts possible) Please turn this in now. Spanish vocabulary in each square. English.
ALC 19 Jueves el 13 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Columbus quiz Lectura Body parts practice Monstruo.
ALC 50 España. ALC 50 Hoy es jueves el 6 de febrero de ¿Cómo se escribe Spain en español?
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
ALC 67 Bienvenidos a la clase de español.. ALC 67 Emparejar las columnas. Escribe el español y el inglés. Hoy es martes el 8 de abril. 1.El aeropuerto.
ALC 69 la ciudad All incomplete work can be made up within a week from when it was input into grades for full credit.
Horario 19 viernes el 14 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Speed date Flash cards of top verbs – word search. Dr. Frankenpiedra Top 25 + irregular verb.
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Write three things that you plan on doing this weekend (in English).
Hoy es el 21 de febrero de   Escribe en español.  1. Pedro likes to sing and dance.  2. We like to eat a lot of pizza.  3. Pablo and Maria.
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre. Organiza la rutina diaria en orden de como debe de ocurrir. Hay siete frases.
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
World Language Survey 28 de abril de
ALC 65 Hoy es martes el 31 de marzo, 2015 Please sit with someone that has the same number that you were given when you walked in the door. You will see.
ALC 45 Miércoles el 3 de noviembre Bienvenida. objetivo Yo puedo saber 80% del vocabulario de las tarjetas de memoria y entender la lectura que leo.
Calentamiento Write the answers to each question.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
Week 7 Spanish I Grade Week 7Do Now 1 Sunday, October 27th, 2014  Define in Spanish. You must write the English + the Spanish for full credit.
¿Qué te gusta hacer? Gustar Gustar Los verbos Los verbos.
ALC 47 Hoy es jueves el 30 de enero, Unscramble the letters to make words. If necessary use your vocabulary list for help. 1.seaprd 2.usaebol 3.socamat.
ALC 18 Bienvenida miércoles el 12 de octubre. Horario Bienvenida-ALC-objetivo Prueba de Colón Complete centers papers word search, conjugating, sentences.
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
ALC 30 Write three sentences telling what you like to do and three sentences telling what you don’t like to do.
ALC 34 Hoy es miércoles el 4 de diciembre. 1.Una clase donde aprendes del pasado es… 2.Una clase donde lees, escribes y entiendes reglas del idioma es…
Lunes el 31 de agosto ALC 4. Bienvenida (Model for 3 days) Preguntas (questions) Proverbio (proverb) Anuncios (announcements)
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
ALC 84 Please find a place to sit. ALC 83 Unscramble the 7 infinitive verbs. Hoy es miércoles el 28 de mayo de rbiar 2. rcreor 3. emcenprodr.
ALC 75 Please make sure earbuds are hidden or put away where they cannot be seen.
The following slides introduce the new verb IR.
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
Para empezar … Writing one word per post-it note, write as much vocabulary as you can about sports and free-time as possible. This can be anything!
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español Agenda Hand back papers (ALC) A la campana 75 Objetivo Reloj de compañero- la ciudad Preterite packet.
ALC 69 Hoy es jueves el 29 de marzo de Escribe el español y el inglés.
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
ALC 27 Jueves el 10 de noviembre Please place your verb flash cards on the desktop.
ALC If you would like to retake any section of the test, the last day will be Friday.
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
ALC Please sit in your birthday month area. enero, abril, octubre mayo, febrero, agosto marzo julio junio sept nov dici.
Los apuntes. Querer – to want Los pronombres españolesLa forma del verbo YoQu___r___ TúQu___r___ Él, Ella, UstedQu___r___ NosotrosQu__r____ Ellos, Ellas,
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre.
ALC 30 jueves el 17 de noviembre. Bienvenida jueves el 17 de noviembre Vocabulario para ¿Cómo se dice…?
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
ALC Test retakes must be completed by Friday.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
AVANCEMOS Gustar with an infinitive. GUSTAR WITH AN INFINITIVE We use the verb GUSTAR to talk about what people like to do in Spanish. This verb.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
ALC 33 Hoy es lunes el 2 de diciembre. En la A LA Campana escribe (inglés o español) tres razones de – ¿por qué vas a tomar la clase de español el proximo.
ALC 62 Jueves el 2 de diciembre All slides are on timer Bring coloring items mañana.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
¡Entretenerme! Sra. Waters español II. Unit Goals.
Vámonos If you could combine two animals into the perfect pet, what two animals would you choose and why? Answer in inglés. Ej: elephant & tiger  elephiger.
ALC 7 La fecha es jueves el 7 de septiembre Pasa y recoge un libro para leer.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es martes el 2 de septiembre. Por favor, pongan la placa en el pupitre. Nombre.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Cuento: ¿Adónde voy? Y ¿Qué hago? Capítulo 4A: Práctica de vocabulario (escuchar, mover, escribir)
ALC 13 miércoles el 28 de septiembre Recoge un libro para leer.
ALC 63 Escribe en español e ingles Hoy es lunes el 12 de marzo de Yo como… 2.Ella come 3.Nosotros bebemos 4.Ellos beben 5.Tú escribes 6.Vosotros.
Transcripción de la presentación:

ALC 82 Please turn in the word search. Please find a place to sit. Sit behind or in front of the partner you want to do the final project with.

ALC 82 ALC 82 Write the verbs in the infinitive form. 1.We want to run in the Salt Lake City Marathon. 2.Do you have to study for tests? 3.In the photography class, they learned how to take pictures with the new camera. 4.The girl said that she needs to buy new clothes. 5.Me gusta escuchar la música en el radio. 6.Vamos a nadar y jugar en la playa. 7.Yo puedo escribir un poema para la clase de inglés. 8.El busca un libro para leer.

ALC 82 Write the verbs in the infinitive form. 1.We want to run in the Salt Lake City Marathon. 2.Do you have to study for tests? 3.In the photography class, they learned how to take pictures with the new camera. 4.The girl said that she needs to buy new clothes. 5.Me gusta escuchar la música en el radio. 6.Vamos a nadar y jugar en la playa. 7.Yo puedo escribir un poema para la clase de inglés. 8.El busca un libro para leer.

Content objective I can read a song and write the words when I am read to. I can choose a project and write 10 ideas. Language objective I will read three verses of a song to my partner and write the verses my partner tells me. My partner and I will decide to make a list of summer activities or use the verbs on the word search to make a book.

Por favor, pongan la ALC en el cuaderno y saquen una hoja nueva.

Saca una hoja de asignación. # nombre jueves el 22 de mayo Español Pd___ El proyecto

Subtítulo = Bienvenida Numera el papel 1-10

Subtítulo = Bienvenida Bienvenida 1.Ponganse cara a cara. 2.Pregúntale a tu compañero cualquier 10 preguntas de la bienvenida. 3.Escribe las respuestas de tu compañero con una o dos palabras.

How to grade the section. 10 partner answers = 10 points possible.

Subtítulo = Preguntas. 1.Escribe 6 preguntas que dijiste durante la bienvenida. 2.Pasa a recibir una estampilla si terminas en el tiempo dado.

How to grade the section. 2 points for each question written. 12 points possible. Total = 12 points.

Subtítulo Phineas and FerbPhineas and Ferb La persona mirando la pantalla va a leer las palabaras a su compañero. También va a corrigir las equivocaciones. La persona mirando la pared va a escribir lo que escucha. Van a escribir tres versos.

Compañero 1 Llegan las vacaciones igual al verano. La escuela se acerca terrible. Y el problema que siempre parece cercano Es como pasar lo increíble. COMO ESTO…

Cambiar el asiento

Compañero 2 Llegan las vacaciones igual al verano. La escuela se acerca terrible. Y el problema que siempre parece cercano Es como pasar lo increíble. COMO ESTO…

Compañero 2 Construir cohetes. Luchar con la momia. Subir la torre Eiffel por fuera. Descubrir un ser que jamás existió.

Cambiar el asiento

Compañero 1 Construir cohetes. Luchar con la momia. Subir la torre Eiffel por fuera. Descubrir un ser que jamás existió.

Compañero 1 Duchar a monos en la bañera. El surf practicar. Crear nanobots. Los sesos de Frankenstein ver.

Cambiar el asiento

Compañero 2 Duchar a monos en la bañera. El surf practicar. Crear nanobots. Los sesos de Frankenstein ver.

Turn the desks around please.

How to grade 5 points for each complete verse written. Pro-rate unfinished verses. 15 points possible

Sigue la letra de la canción

Subrayan los verbos infinitivos 6 infinitivos 2 conjugados Circle

8 Puntos 1 punto cada verbo subrayado.

What you have done Turned in word search. ALC identify verbs Objectives Bienvenida short answers Bienvenida questions Partner listening, dictation Phineas and Ferb song Underline verbs in the song.

Arreglen los pupitres, por favor. Siéntense al lado del compañero.

Proyecto expectations. Write 10 ideas on the back of your paper

Proyecto en español. You must have 10 ideas written in Spanish on your paper. El libro de verbos para niños Use your word search and create an alphabet verb book. Use 80 verbs from the word search. Verbs must be in alphabetic order. Write the infinitive. Write the verb in a sentence. Draw a picture for each sentence. 104 actividades You are to create 104 ideas of summer fun. Activities have to be explained as how to play or where to play. You may not have watch TV, play video games or sleep

Project grade 1 point per idea 10 points possible. Total all section points and write the score at the top of the paper. 55 points total.