BUENOS DÍAS LUNES. LAS PREGUNTAS WHAT IS THE SOLUTION?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El tiempo futuro – Las formas Infinitivo + Terminación= Futuro
Advertisements

El Verbo - Ir “To Go”.
El verbo ir Ir-to go. ¿Qué ya sabemos de ir? What do we already know about ir? Es un verbo ir. Es irregular. Quiere decir to go. Se usa (You use it) cona.
¿Qué haces después de las clases? Unidad 2, Etapa 3: Verbos.
SALIR and DECIR: unos amigos nuevos 
Preguntas de conversación
Write the English on the other side of the flap!
The preterite (past) tense in Spanish. What is the preterite tense? The preterite tense in Spanish is one of two past tenses. We will learn the other.
Answer the following questions about what you heard in ENGLISH: 1.What season is Marta experiencing? 2.What clothing item does Marta want to buy? 3.Why.
Los interrogativos. ¿dónde? ¿Dónde está Ramona? Ramona está en la biblioteca. where? Ramona is in the library. Where is Ramona? ¿adónde? ¿de dónde? a.
Hoy es _______, el ________ de _____ de _____________. Para Empezar: Contesten en español. 1.¿Qué le gusta hacer a tu mejor amigo? 2. ¿Qué le gusta hacer.
Referencia de pronombres de objeto directo (POD) y
Buenos días Saquen los apuntes, por favor. #1-10 :30 segundos.
Usos del subjuntivo pasado Influencia y deseo Ejemplos: Te mandé que hicieras el trabajo. Yo quería que me ayudaras. Yo esperaría que me dijeras la verdad.
a to amarillo yellow amigos Friends anaranjado Orange.
Buenos Días Saquen los apuntes, por favor. El subjuntivo #3  Vocabulario:  Para que = so that  En caso de que = in case  En cuanto = as soon as 
Buenos Días Saquen los apuntes, por favor El imperfecto del subjuntivo  Past subjunctive  Heart verbs – en el pasado  Pretérito / Imperfecto – Past.
GOALS FOR THE DAY I CAN TELL.. HOW MANY ARE IN MY FAMILY AND WHAT ARE THEY LIKE I CAN UNDERSTAND WHEN I READ WHERE MY FAMILY GOES IN THE COMMUNITY AND.
Buenos Días Repaso 1._______ 2._______ 3._______.
BUENOS DÍAS LUNES. LAS PREGUNTAS WHAT IS THE PURPOSE?
Los complementos directos o Direct Object Pronouns (D.O.P.’s) They tell who or what receives the action of the verb. Example: Do you wash the dishes? Yes,
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Saquen los apuntes Si clauses… (If I could, I would…) Past subjunctive – conditional.
Tarea 16.1 Vamos a repasar la ficha de trabajo sobre el futuro.
Si yo pudiera viajar a un país extranjero, yo viajaría a Ecuador.
U2E3: El Subjuntivo con Conjunciones del Tiempo
BUENOS DÍAS Bell Slides – compound sentences oraciones compuestas I think There are many issues It is an idea He says I know it is important we need.
Buenos días Saquen los apuntes, por favor. #1-10 :30 segundos.
Using Gustar Avancemos Level 1. Help me fill in the grid with Spanish pronouns.. Yo Tú Él, Ella, Usted Nosotros/as Ellos, Ellas, Ustedes X.
Stem Changing Verbs: E-IE Spanish 1- Chapter 5. E-IE Some verbs show a vowel stem change from e to ie, such as empezar (to begin, to start), merendar.
¡ GUSTAR! Gustar With Infinitive Verbs © 2011 The Enlightened Elephant.
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
Gustar / Querer / Ir a With activities. I like to play basketball. Me gusta jugar al básquetbol.

Agenda del día 1.(~10 minutos?) Anuncios, sillas asignadas, (repartir las copias de Más práctica en algunas clases), etc. 2.(10-15 minutos) La práctica.
1. To go 2. To walk 3. To see a movie 4. To play 5. To do 6. To be (feelings) 7. To go fishing 8. To go shopping 9. To go camping 10. I have to 1. Ir.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
English Lesson 3.
Question Words Palabras interrogativas. 1.¿Cuándo? = When? 2.¿Cómo? = How?, What? 3.¿Por qué? = Why? 4.¿Qué? = What? 5.¿Dónde? = Where? 6.¿Cuál? = Which.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Apuntes Rojo 3A ¿Qué te gusta hacer? (hacer=to do, to make) What do you like to do? Answer: Me gusta... Ex: Me gusta salir con amigos. I like to go out.
Esp 130/8/11 ObjectiveBellwork SWBAT identify the personal pronouns in Spanish. What is a pronoun in English? When you finish what are the two personal.
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
Entrada Conjugate this –ar verb: tomar = to drink yonosotros túvosotros él, ella usted ellos, ellas, uds. How can I use –er verbs?
El futuro What is the future tense? When would you use it?
Direct Object Pronouns. ¿Qué necesitas para viajar? Necesito el pasaporte, ¿tienes mi pasaporte? Yo no tengo tu pasaporte. ¿Estás segura de que no tienes.
Direct Object Pronouns A direct object tells who or what receives the action of the verb: I see the dog. (I see what? - - the dog = d.o.) I see Mary. (I.
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
Saquen los apuntes, por favor El presente perfecto (I have gone.) +___, ___, ___. Haber + participio pasado hehemos has ha han Caminado, comido, llegado,
Buenos Días Repaso 1._______ 2._______ 3._______.
Buenos días Saquen los apuntes, por favor. Bell Slides lunes /la fecha / el tema Object Pronouns Lápiz primero…………….luego, diferentes colores 30 segundos.
Hay # personas en mi familia. Tengo # personas
El Imperfecto  You can use the imperfect in the following ways:   To speak about descriptions in the past: Ella era muy vieja. She was very old. 
BUENOS DÍAS Bell Slides – compound sentences oraciones compuestas I think There are many issues It is an idea He says I know it is important we need.
Saquen los apuntes Si clauses… (If I could, I would…) Past subjunctive – conditional.
Basic phrases and expressions. Other questions related with numbers: What time is it? - ¿Qué hora es? Es la 1 /Son las 2, 3,4,5, 6,7,
Buenos Días Saquen los apuntes Si clauses If present, then future.
El Verbo ‘Ir’. Ir – To go SingularPlural YoNosotros TúVosotros Él/ella/UstedEllos(as)/Ustedes voy vas va vamos vais van.
The Verb IR IRREGULAR VERBS The verb you are about to learn, “ir” is IRREGULAR. It means “to go” in English. It is followed by the word a: Voy al cine.
English Lesson 4.
Español 3Español 3 2 de noviembre de de noviembre de 2015.
LUGARES EN LA CUIDAD. ¿CÓMO SE VA AL SUPERMERCADO? ¿DÓNDE SE QUEDA? NECESITO DIRECCIONES …Y MUCHO MÁS La ciudad.
 Remember direct object receives the action of the verb.  They answer the question whom or what? about the verb.  What is the direct object in the.
El Subjuntivo con Verbos de Influencia o Deseo
FORMING QUESTIONS (SAQUEN LOS APUNTES, POR FAVOR) Bell Slides Day 1.
Saquen los apuntes, por favor.
Buenos días lunes..
Repaso 1._______ 2._______ 3._______
Question Words.
Transcripción de la presentación:

BUENOS DÍAS LUNES.

LAS PREGUNTAS

WHAT IS THE SOLUTION?

HOW CAN WE HELP THEM?

DO THEY UNDERSTAND IT?

WHAT TIME SHOULD WE ARRIVE?

HOW MANY PROGRAMS DO THEY OFFER?

HOW IS THE CONCEPT DEFINED?

WHY DO INDIVIDUALS DO VOLUNTEER WORK?

ARE THEY FRIENDS?

WHAT ARE THEY LIKE?

WHERE IS IT?

RESPUESTAS

WHAT IS THE SOLUTION? ¿Cuál es la solución?

HOW CAN WE HELP THEM? ¿Cómo podemos ayudarles? ¿Cómo los podemos ayudar?

DO THEY UNDERSTAND IT? (EL CONTEXTO) ¿Lo entienden?

WHAT TIME SHOULD WE ARRIVE? ¿A qué hora debemos llegar?

HOW MANY PROGRAMS DO THEY OFFER? ¿Cuántos programas ofrecen (ellos)?

HOW IS THE CONCEPT DEFINED? ¿Cómo se define el concepto?

WHY DO INDIVIDUALS DO VOLUNTEER WORK? ¿Por qué hacen trabajo voluntario los individuos? ¿Por qué los individuos hacen trabajo voluntario?

ARE THEY FRIENDS? ¿Son amigos (ellos)?

WHAT ARE THEY LIKE? ¿Cómo son?

WHERE IS IT? ¿Dónde está?

PRUEBA 21-AGOSTO 1. We understand it – (el concepto) Nosotros lo entendemos.

2. They respect us. Ellos nos respetan.

3. It is important to me. Es importante para mí. Me importa a mí.

4. She works with me. Ella trabaja conmigo.

5. She promotes it. (la causa) Ella la promueve.

6. The doctor prescribes it to you. (la medicina) El doctor te la receta/prescribe.

7. You can learn a lot about them. Tú puedes aprender mucho sobre ellos.

8. You can tell me the truth. Tú puedes decirme la verdad. Tú me puedes decir la verdad.

9. We can prevent it. (la enfermedad) Nosotros podemos prevenirla. Nosotros la podemos prevenir.

10. We should protect it. (el medioambiente) Nosotros debemos (de) protegerlo. Lo deberíamos proteger

BUENOS DÍAS MARTES.

WHAT IS THE THEME?

HOW CAN I LEARN IT? (LA MATERIA)

CAN I SEE IT? (EL MAPA)

WHAT TIME DOES IT START?

HOW MANY SOLUTIONS ARE THERE?

HOW IS THE TEXT ORGANIZED? *voz pasiva

WHY DO COMMUNITIES SHARE RESOURCES?

ARE THEY HERE?

WHAT IS IT LIKE?

WHERE DO WE GO?

RESPUESTAS

WHAT IS THE THEME? ¿Cuál es el tema?

HOW CAN I LEARN IT? (LA MATERIA) ¿Cómo puedo aprenderla? ¿Cómo la puedo aprender?

CAN I SEE IT? (EL MAPA) ¿Puedo verlo? ¿Lo puedo ver?

WHAT TIME DOES IT START? ¿A qué hora empieza?

HOW MANY SOLUTIONS ARE THERE? ¿Cuántas soluciones hay?

HOW IS THE TEXT ORGANIZED? ¿Cómo se organiza el texto?

WHY DO COMMUNITIES SHARE RESOURCES? ¿Por qué comparten recursos las comunidades? ¿Por qué las comunidades comparten los recursos?

ARE THEY HERE? ¿Están aquí?

WHAT IS IT LIKE? ¿Cómo es?

WHERE DO WE GO? ¿Adónde vamos?

BUENOS DÍAS MIÁUCOLES.

WHAT ARE THE CHALLENGES?

HOW CAN I CONVINCE YOU?

CAN YOU SUMMARIZE IT? (EL INFORME)

WHAT TIME SHOULD WE LEAVE?

HOW MANY WAYS ARE THERE?

HOW ARE THE CONCEPTS PRESENTED?

WHY IS CULTURE IMPORTANT?

ARE THEY WITH YOU?

WHAT IS SHE LIKE?

WHERE DO YOU WANT TO GO?

RESPUESTAS

WHAT ARE THE CHALLENGES? ¿Cuáles son los desafíos/retos?

HOW CAN I CONVINCE YOU? ¿Cómo puedo convencerte? ¿Cómo te puedo convencer?

CAN YOU SUMMARIZE IT? (EL INFORME) ¿Puedes resumirlo? ¿Lo puedes resumir?

WHAT TIME SHOULD WE LEAVE? ¿A qué hora debemos salir?

HOW MANY WAYS ARE THERE? ¿Cuántas maneras hay? (cuántos modos)

HOW ARE THE CONCEPTS PRESENTED? ¿Cómo se presentan los conceptos?

WHY IS CULTURE IMPORTANT? ¿Por qué es importante la cultura? ¿Por qué la cultura es importante?

ARE THEY WITH YOU? ¿Están contigo?

WHAT IS SHE LIKE? ¿Cómo es ella?

WHERE DO YOU WANT TO GO? ¿Adónde quieres ir?

BUENOS DÍAS JUEVES.

WHAT IS THE CONTEXT?

HOW CAN WE CONFRONT THE CHALLENGES?

CAN YOU ELABORATE?

WHAT TIME SHOULD WE ARRIVE?

WHAT DOES THE GRAPH REVEAL?

HOW IS THE DATA PRESENTED ?

HOW IS CULTURE DEFINED?

WHERE ARE THEY?

WHAT ARE THEY LIKE?

WHERE DO YOU NEED TO GO?

RESPUESTAS

WHAT IS THE CONTEXT?

HOW CAN WE CONFRONT THE CHALLENGES?

CAN YOU ELABORATE?

WHAT TIME SHOULD WE ARRIVE?

WHAT DOES THE GRAPH REVEAL?

HOW IS THE DATA PRESENTED ?

HOW IS CULTURE DEFINED?

WHERE ARE THEY?

WHAT ARE THEY LIKE?

WHERE DO YOU NEED TO GO?

BUENOS DÍAS Pueden estudiar por unos minutos

PRUEBA Comparte una hoja de papel con un amigo.

WHAT IS THE SOLUTION?

HOW CAN WE HELP THEM?

HOW MANY PROGRAMS DO THEY OFFER?

CAN I SEE IT? (EL MAPA)

WHAT TIME DOES IT START?

ARE THEY HERE?

WHY IS CULTURE IMPORTANT?

WHAT IS SHE LIKE?

WHERE DO YOU WANT TO GO?

WHERE ARE THEY?

RESPUESTAS

WHAT IS THE SOLUTION? ¿Cuál es la solución?

HOW CAN WE HELP THEM? ¿Cómo podemos ayudarles? (los) ¿Cómo los podemos ayudar?

HOW MANY PROGRAMS DO THEY OFFER? ¿Cuántos programas ofrecen?

CAN I SEE IT? (EL MAPA) ¿Puedo verlo? ¿Lo puedo ver?

WHAT TIME DOES IT START? ¿A qué hora empieza?

ARE THEY HERE? ¿Están aquí?

WHY IS CULTURE IMPORTANT? ¿Por qué es importante la cultura? ¿Por qué la cultura es importante?

WHAT IS SHE LIKE? ¿Cómo es (ella)?

WHERE DO YOU WANT TO GO? ¿Adónde quieres ir?

WHERE ARE THEY? ¿Dónde están?