Hoy es martes, el 3 de diciembre

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Tener (to have). Remember your Subject Pronouns. YoNosotros TúTú Él/Ella/Ud.Ellos/ellas Ustedes (Yo) Tengo (Nosotros) Tenemos (Tú) Tienes (Ellos/Ellas)
Advertisements

Pronombres personales
Question words ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?.
U1E1 U1E1 En Español saludos el verbo ser “to be” Bienvenido a Miami.
Las Palabras Interrogativas
How do I use the verb ser to say where someone is from?
Start working on this!. martes, el 7 de enero ilovespanish.net calendar on website, website has homework on top now. Tonights Homework: Study vocabulary.
Write the English on the other side of the flap!
Lunes, 20 de octubre 2014  El Campanero  Use the following information to write a sentence using the verb gustar: I, to work They, to read He, to do.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Hazlo Ahora 1.En Espanol, escribe TRES frases de «Soy» 2.Como se dice en español? 1.Friend 2.Short 3.American 4.pretty.
Haz lo siguiente: (Do the following) Hoy es jueves, el once de septiembre 1. Review your flashcards for 3 minutes 2. Exchange them with a seating partner.
The verb “ser” To be.
Me llamo ___________ Clase 601 La fecha es el 13 de noviembre del 2014 Proposito # 23: ¿Como son los alumnos de la clase de español? Actividad Inicial:
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
Warm Up ¿Cómo eres? 1.Describe yourself with a list of Spanish adjectives. Please list as many as apply from our list. At LEAST 5 2. Then write.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Week 7 Spanish I Grade Week 7Do Now 1 Sunday, October 27th, 2014  Define in Spanish. You must write the English + the Spanish for full credit.
¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish? Hoy es lunes, el 10 de diciembre 1.We are not outside of the school. 2.You all are 7 th grade students.
¿Ser or estar? Hoy es lunes, el 03 de diciembre 1.El rey _____ en el comedor del castillo. 2.Mi amigo y yo _______ altos, delgados y jóvenes. 3.La clase.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
HOW TO SURVIVE SPANISH ONE Subject Pronouns. The subject tells who or what does the action It can be a noun  La Señora Roberts  El Señor Murphy  My.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Objetivo: How do we describe ourselves? Hagan Ahora: In your notebooks, conjugate ser into all six forms. When you receive your workbook, write your first.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish?) Hoy es lunes, el 25 de febrero 1. ¿Cómo eres tú? 2. ¿Cómo estas tú hoy? 3. What is the difference.
Jeopardy $100 AdjectivesSer Supplement Words Adjective Agreement ¿Sorpresa? $200 $300 $400 $500 $400 $300 $200 $100 $500 $400 $300 $200 $100 $500 $400.
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
Cornell Notes Set up your notes page like that one  Notes will always go on the RIGHT side; if you need to use more pages, tape them in! The present tense.
Gramática 3.1 QUERER with infinitives el 4 de diciembre.
Adjetivos. El Objetivo Los estudiantes van a escribir los adjetivos que describen una persona;si mismo. The students will write about adjectives that.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish?) Hoy es lunes, el 7 de enero 1. My birth date is not the 10th of December of one thousand nine hundred.
Completa las frases con ser o estar: (Complete the phrases with ser or estar) 1. Los músicos ______ trabajadores. 2. ¿_______ tú en el templo ahora? 3.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (flashcards.)
¿Cuanto cuesta/cuestan? How much does it cost?. A: ¿Quién eres tú? (Who are you?) B: Yo soy… (I am…)
¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish?) Hoy es miércoles, el quince de octubre 1. It is nine thirty in the morning. 2. It is twenty to three.
Completa y responde las preguntas: (Complete and answer the phrases) 1. ¿____ hora es? _______________________________ 2. ¿________ estudiantes hay? (…are.
La tarea From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form and the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
Semana de 2 de septiembre Monday 2 nd (no hay clase) Tuesday 3 rd – Libro 1-10, 1-13 (due Friday) – learn to say your phone number in Spanish (tomorrow)
Hoy es lunes, el 11 de marzo 1. The legate is in the bedroom of the house. 2. The kitchen is not small, (it) is big. 3. The perystilium is the garden with.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish?) Hoy es jueves, el 2 de febrero 1. The slave wears the blue toga. 2. The consul does not have the.
¿Cómo se dice en español? How do you say in Spanish? Hoy es martes, el 6 de noviembre 1.Mario is a tall and brunette student. 2. I am from West Islip.
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
CALENTAMIENTO Escribe el adjetivo correcto. 1.Yo soy un chico. 2.Tú eres una chica. 3.Nosotros somos unas estudiantes. 4.Vosotros sois unos chicos. 5.Ellos.
Me llamo ________ Clase 7 n/il (702) La fecha es el 13 de septiembre del 2013 Proposito # 1: ¿Cómo repasamos el trabajo del año pasado? Actividad Inicial:
Preparacion Hoy es lunes el 14 de diciembre. Today is Monday, December 14. DO NOW: 1.Look at your summative. 2.Bring out your exercise 6. Look vocab pg.
Hoy es lunes, el once de mayo 1.He is from Equatorial Guinea. 2. Honduras is in Central America. 3. We are Panamanian (female). Él es de Guinea Ecuatorial.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Preparacion Hoy es miércoles el 2 de diciembre. Today is Wednesday, December 2. DO NOW: Read Gramática pg 84: List to form –ar verbs: What do you do to.
La tarea From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form nd the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Hoy es lunes, el veintinueve de abril 1.He is from Equatorial Guinea. 2. Honduras is in Central America. 3. We are Panamanian (female). Él es de Guinea.
Copy this on pagína 7 of your cuaderno. Campana # 21 Oct 29 th Campana # 22 Nov. 2 nd Campana # 23 Nov 4 th Campana #24 Nov 6 th Campana #25 Nov 10 th.
Hoy es martes, el tres de junio
Hoy es martes, el 9 de octubre
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
Hoy es martes el 23 de febrero Today is Tuesday, February 23 Using ch4 A vocabulary write the places where you do these activities. Open book pag 176 see.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
How to ask and answer … In Spanish
Transcripción de la presentación:

Hoy es martes, el 3 de diciembre ¿Cómo se dice en inglés? (How do you say in English?) Yo soy el estudiante optimista. 2. Él es inteligente y callado. 3. Nosotros somos estudiantes organizados. I am the optimistic student. He is intelligent and quiet. We are organized students.

Tarea Bring your vocabulary lists tomorrow AND Start studying for open notebook test next Monday, December 9th. los personajes en el imperio romano and verb ser in Spanish. (characters in the Roman empire)

A: ¿Quién eres tú? (Who are you?) B: Yo soy… (I am…)

el emperador (the emperor)

la emperatriz (the empress)

el ciudadano (the citizen)

la esposa del ciudadano (the citizen’s wife)

el cónsul (the consul)

el tribuno (the legate)

el centurión (the centurion)

el escultor (the sculptor)

la escritora (the writer)

el poeta (the poet)

el músico (the musician)

el gladiador (the gladiator)

el apóstol (the apostle)

el esclavo (the slave)

When you are asked a question with tú (you) you must answer with yo (I)

A: ¿Quién eres tú, el emperador o el ciudadano? B: Yo soy ____________. el ciudadano

A: ¿ Quién eres tú, la emperatriz o la escritora? B: Yo soy _____________ la escritora

A: ¿ Quién es usted, el poeta o el cónsul? B: Yo soy __________. el poeta

A: ¿ Quién es usted, el escultor o el gladiador? B: Yo soy __________. el escultor

A: ¿ Quién es usted, el tribuno o el centurión? B: Yo soy ____________ . el tribuno

A: ¿Quién es ella, la escritora o la emperatriz? B: Ella es ____________. la emperatriz

A: ¿ Quién eres tú, el poeta o el cristiano? B: Yo soy _____________

A: ¿Quién es él, el soldado o el emperador? B: Él es ____________. el emperador

A: ¿ Quién es ella, la escritora o la esposa del ciudadano? B: Ella es_____________________ la esposa del ciudadano

A: ¿Quién es él, el ciudadano o el músico? B: Él es _________. el músico

A: ¿ Quién es él, el gladiador o el esclavo? B: Él es _____________ el gladiador

A: ¿ Quién es usted, el tribuno o el apóstol? B: Yo soy __________ el apóstol

A: ¿ Quién es usted, el tribuno o el cónsul? B: Yo soy __________ el cónsul

A: ¿Quién eres tú, el ciudadano o el centurión? B: Yo soy __________ el centurión

Hoy es miércoles, el 4 de diciembre Encuentra los errores y corrige las frases: (Find the mistakes and correct the phrases) Nostros somos es los estudiantes. Me nombre es Mario. Tú es el estudiante intelligente. Nosotros somos los estudiantes. Mi nombre es Mario. Tú eres el estudiante inteligente.

In-class work 16 flashcards with vocabulary list: Los personajes en el imperio romano (characters in the Roman empire) One side: Phrase in Spanish The other side: A picture to explain the phrase in Spanish

Hoy es viernes, el 6 de diciembre Haz lo siguiente: (Do the following) Review your flashcards Exchange flashcards with a seating partner Quiz each other on the words

SER Permanent conditions

Ser El emperador es romano (Roman). Él es delgado y alto. El emperador es conocido y joven (young). El emperador es romano (Roman). Él es delgado y alto. Él es del Imperio Romano (He is from the Roman Empire)

soy somos eres son es SER = TO BE Yo Nosotros Tú Él Ella Usted Ellos Ellas Ustedes soy somos eres son es

Study for open notebook test next Tuesday Tarea (in class): 8 sentences with Roman empire characters and adjectives vocabulary (on loose leaf) You must use verb ser and pronouns yo, tú, él, ella, nosotros, ellos, ellas, ustedes Otherwise homework will not count as completed Example: Ellos son los ciudadanos inteligentes AND Study for open notebook test next Tuesday

B: Él ____(eres/es) el escultor. A: ¿ Quién es él? B: Él ____(eres/es) el escultor. es

B: Ellos ____(soy/son) los tribunos. A: ¿ Quiénes son ellos? B: Ellos ____(soy/son) los tribunos. son

A: ¿ Quiénes son ustedes? B: Nosotros _______(son/somos) los tribunos.

B: Ella ____(son/es) la escritora. A: ¿ Quién es ella? B: Ella ____(son/es) la escritora. es