Maider Pérez de Villarreal, Dk. Zientzia Esperimentalen Didaktikaren arloa Psikologia eta Pedagogia Saila Nafarroako Unibertsitate Publikoa “Los Magnolios”

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CAPITULO VII SERVICIOS EXTERNOS DE APOYO PARA LA ATENCION AL ALUMNADO CON NECESIDADES EDUCATIVAS ESPECIALES.
Advertisements

Proyecto madurez TIC IKT heldutasuna
Proyecto madurez TIC IKT heldutasuna
JORNADA DE EGRESADOS DE LA ETS INGENIEROS AGRONOMOS 4 DE JUNIO DE :30 horas Sala de Grados ETSIA EDIFICIO DE LOS OLIVOS BILERA NIGMETetik ATERATAKO.
Imprimir: Es posible que su impresora no imprima del mismo modo que lo hacen las nuestras, por lo que debe asegurarse de realizar varias impresiones de.
A.P.A LANGAITZ IKASTOLA 2007 / 12 / 12
LANKIDETZA PROIEKTU TELEMATIKOAK Metodologia On!.
Bizikidetzaren pedagogian eragin zuzena duten prozesu sakonak:
SANTA TERESA IKASTETXEA CURSO 09/10 IKASTURTEA El paso de E. Infantil A E. Primaria Haur Hezkuntzatik Lehen Hezkuntzara.
Konpetentziak eta Curriculuma J.M. Goñi  Haizerik gabe ez dago mugitzerik.  Baina haizea egonez gero nahi den tokira joan daiteke nora joan nahi.
EBALUAZIO DIAGNOSTIKOA L.H. 4.MAILA D.B.H.2.MAILA IKASTURTEA.
GURASO BILERA 2 URTE 2009/10 IKASTURTEA.
Haur eta Lehen Hezkuntzako
HEZKUNTZA LEGEAK. HEZKUNTZA LEGEAK 7 HEZKUNTZA LEGE, AZKEN 40 URTEETAN 1970 urtea LGE – Ley General de Educación (Ley Villar Palasi) Espainiko.
ADIMEN EMOZIONAL GATAZKEN EBAZPENERAKO TAILERRA
DBH ONDORENGO IKASKETAK ¿ESTUDIOS POSTERIORES A LA ESO
LAN-ESKAINTZAK /OFERTAS DE TRABAJO
Xedea Misión Ikuspegia Misión Balioak Valores. Xedea Osakidetza- Euskal Osasun Zerbitzuko erakunde sanitario publiko batgara, Bizkaiko biztanleriaren.
MODULO INSTRUKZIONALA MAIDER PÉREZ DE VILLARREAL ZUFIAURRE
1. aurkezpena: Oinarrizko kontzeptuak
FEDER F.S.E. Programa para la incorporación al ámbito de la Sociedad de la Información y del Conocimiento de los Centros de enseñanza de Gipuzkoa Gipuzkoako.
T A L D E L A N A C U R R I C U L U M E A N. HELBURU OROKORRAK 4.– Aprender a vivir juntos: a) Cooperar en la planificación y realización de actividades.
UNITATE DIDAKTIKOAK BILATZAILEAK.
Mariaren Lagundia Ikastola; Orientazioa. ORIENTAZIO PROZESUA PROCESO DE ORIENTACIÓN PROCESO DE ORIENTACIÓN PROZESU FORMATIBOA PROCESO FORMATIVO * AUTOGALDEKETA.

ACCIÓN EDUCATIVA: Proceso global en el que vivencia y reflexión, conocimiento y acción, van unidos. HEZIKETA EKINTZA: prozesu orokorra, non bizipena eta.
ATAZAK “Egoera problematikoa irtenbideratzeari begira dagoen jardueren multzoa, testuinguru batean zehaztatuta, beren amaieran ikasleek ekoizpen nabarmena.
Titulua AISIALDIKO BEGIRALE KIROL ESPARRUAN Eusko Jaurlaritzak onartutako EDE Fundazioaren Astialdi Eskolak erakundeen eta pertsonen eskura jartzen ditu.
Didáctica de las Ciencias Naturales
MAIDER PÉREZ DE VILLARREAL ZUFIAURRE
U DALERRIAN E LKARBIZITZA P ROIEKTU I NTEGRALA Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Saila HEZKUNTZA BERRIKUNTZA ELKARBIZITZA, PAKEA ETA GIZA ESKUBIDEETArako.
Mariaren Lagundia Ikastola; Orientazioa. ORIENTAZIO PROZESUA PROCESO DE ORIENTACIÓN PROCESO DE ORIENTACIÓN PROZESU FORMATIBOA PROCESO FORMATIVO * AUTOGALDEKETA.
ORIENTAZIOA DBH 4 ORIENTACIÓN 4º ESO. ORIENTAZIO PROZESUA / PROCESO DE ORIENTACIÓN.
1 Prematrikula datuak Datos de prematrícula IKASTURTE HASIERA INICIO DEL CURSO ESCOLAR
Psikodidaktika: Hezkuntzaren Psikologia eta Berariazko Didaktikak Unibertsitate Masterra Máster Universitario PSICODIDÁCTICA: PSICOLOGÍA DE LA EDUCACIÓN.
1 a) APLIKAZIOA b) PROBEN EZAUGARRIAK c) PROBEN ZUZENKETA a) APLIKAZIOA b) PROBEN EZAUGARRIAK c) PROBEN ZUZENKETA a) EZAUGARRIAK ETA EGITURA b) KONPETENTZIA-MAILA.
GAITASUN DIGITALA HIZKUNTZA ARLOETAN Gogoetak eta lan proposamenak.
Ikasten ikasteko gaitasuna
ESTEREOTIPOA Jaio garen mundu honetan, pertsonak sailkatu eta hierarkizatu egiten dira bere sexuaren arabera, bere etnia, klase soziala, erlijioa, pentsaera,
IDAZMENAREN ULERMENA Marko legala. LOE LEY ORGANICA 2/2006, DE 3 DE MAYO, DE EDUCACIÓN Boletín Oficial nº 106 Jueves, 4 de mayo de 2006.
AURREMATRIKULAZIOA ERNIOBEA BHI Villabona HEZKUNTZ SISTEMAREN ORGANIGRAMA ORGANIGRAMA DEL SISTEMA EDUCATIVO LAN MUNDUA GOI MAILAKO ZIKLOA (LH) ERDI MAILAKO.
HBSP/PREE Bidelaguna ZUZENDARIEN MINTEGIA APIRILAREN 14AN.
OINARRIZKO ZEHAR-KONPETENTZIAK: NOLA IRAKATSI ETA EBALUATU
IKKI IKASKETA KOOPERATIBOA IKASTEKO KOOPERATU KOOPERATZEN IKASI
Aholkulariaren eta Orientatzailearen funtzioak
PROFESIONAL ESPEZIALISTEN LANA GELA ARRUNTETAN
TEKNOLOGIA INFORMATIKOA
IKASKUNTZA KOOPERATIBOA
CPR-Ejea de los Caballeros, noviembre de 2009
LOMCE-ren laburpena.
NORBANAKO EGOKITZAPEN CURRICULARRAK
Pedagogiaren Profesionalizazioaren Mapa – (14/10/01)
BITARTEKARITZA.
Portfolioa: Hizkuntzen Trataera Bateraturako bidea
PISA Euskadin: 2012ko aplikazioaren ezaugarriak
Beritzegune Nagusia / Arloak
Pedagogiaren Profesionalizazioaren Mapa – (2017/04/27)
IRALE.
Liburuak eta ilustratzaileak aukeratzeko hauteskunde literarioak
Haur eta Lehen Hezkuntzako
JUAN BAUTISTA ZABALA ESKOLA
ELKARBIZITZARAKO, BAKERAKO
BH zuzendarien mintegia 2010ko urtarrilean
Hezkidetza Martxoaren 31arte/Ebazpena 06-7 %70 irakasle 3 urtetarako
Denak barne hartzen dituen eskola. Eskola Inklusiboa
EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOKO CURRICULUMA
Curriculuma 1.5. MATERIA.
Idazmena 3.eta 4. DBHn 3.DBH: 1. eta 2. ebaluazioa
Ondoren ebaluazio irizpideak proposatzen dira eta hauekin gaitasunek duten erlazioa proposatzen da. Irakasgaian proposatzen diren gaitasunak lortzeko ondorengo.
URTEKO ELKARBIZITZA PLANA: faseak
Transcripción de la presentación:

Maider Pérez de Villarreal, Dk. Zientzia Esperimentalen Didaktikaren arloa Psikologia eta Pedagogia Saila Nafarroako Unibertsitate Publikoa “Los Magnolios” Eraikina. Bigarren solairua Tel Natur Ingurunearen Didaktika

KLASEEN ALDIA ETA EBALUAZIO JARRAITUA: Irailak 7- Urtarrilak 18 ERREKUPERAZIO ALDIA: Urtarrilak 19-Otsailak 3 OHIKO AZTERKETAK: Urtarrilak 7-18 EZ-OHIKO AZTERKETAK: Urtarrilak 19-Otsailak 3 juridikoen-fakultatea?submenu=yes Fakultateko telefonoa: EGUTEGI AKADEMIKOAN SEINALATUTAKO DATAK

GELA 108 TALDE HANDIKO KLASEAK: (Klase magistralak, Teoria) 14 saio + AZTERKETA (1 ordu 45 min) Talde osoa: Osteguna (10:00-12:00 h) 10:00-11:45 h TALDE ERTAINEKO KLASEAK: (Praktikak): 11 saio+2 saio EZAGUERAREN MODELOAREN AHOZKO ERAKUSKETARAKO (1 ordu 20 min) Talde 1: Astelehena (8:00-10:00 h) 8:30-9:50 h Talde 2: Astelehena (10:00-12:00 h) 10:00-11:20 h KLASEEN EGITURA PUNTUALTASUNA

NATURA INGURUNEAREN DIDAKTIKA-REN GIDALIBURUA Haur Hezkuntzako Irakasleen Gradua Urte akademikoa: 2015/2016 Seihilekoa: Udazkena Kodea: Irakasgaia: NATUR INGURUNEAREN DIDAKTIKA Kreditoak: 6Tipo: NahitaezkoaMaila: 3. Saila: Psikologia eta Pedagogia Irakaslea PEREZ DE VILLARREAL ZUFIAURRE, Maider

NATUR INGURUNEAREN DIDAKTIKA-REN GIDALIBURUA DESKRIBATZAILEAK: “Natura eta Gizarte ingurunearen ezagutza” materiaren barruan kokatuta dagoen irakasgaia da eta hurrengo gaiak garatzen ditu: -Heziketa-modeloen analisia: konduktista, positibista, kognitibo eta konstruktibista. Novak, Gowin eta Ausubel-en teoriak -Haur Hezkuntzaren-curriculuma, natur ingurunearen arloan -Teknika Instrukzionalak Natura Ingurunearen irakaskuntza prozesuak hobetzeko - Proposamen didaktikoak lantzea.

NATUR INGURUNEAREN DIDAKTIKA-REN GIDALIBURUA 1. HELBURUAK: 1.Zientziaren irakaskuntzaren garrantzia lehen adinetan identifikatzea eta eztabaidatzea. 2.Irakas-ikaskuntzaren prozesuan sakontzea eta ikaskuntzaren teoria desberdinak ezagutzea. 3.Ikaskuntza esanguratsua lortzeko teknika instrukzionalak ikasi eta erabili. 4.Ezagueraren modeloak eraikitzea Haur Hezkuntzako Curriculum-a jarraituz.

NATUR INGURUNEAREN DIDAKTIKA-REN GIDALIBURUA 2. GAITASUNAK 2.1. OINARRIZKO GAITASUNAK 2.2. GAITASUN OROKORRAK 2.3. ZEHARKAKO GAITASUNAK BERARIAZKO GAITASUNAK

NATUR INGURUNEAREN DIDAKTIKA-REN GIDALIBURUA 2.1. OINARRIZKO GAITASUNAK 1. OG - Ikasleek Bigarren Hezkuntza orokorreko oinarritik abiatzen den ikasketa-arlo batean ezagutzak dituztela eta ulertzen dituztela frogatu izatea, eta nahiz eta testuliburu aurreratuetan laguntza bilatu, beren ikasketa alorreko abangoardiatik datozen ezagutzak dauzkatela adierazten duten zenbait alderdi kontrolatzeko mailan daudela frogatzea. 2. OG - Ikasleek beren ezagutzak beren lanetan edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoiak prestatzearen eta defendatzearen bidez, eta problemen ebazpenaren bidez demostratzen diren gaitasunak edukitzea. 3. OG - Ikasleek (normalean beren ikasketen arloko) datu aipagarriak Bildu gai aipagarrien gaineko gogoeta hartuko duten iritziak emateko.

NATUR INGURUNEAREN DIDAKTIKA-REN GIDALIBURUA 2.1. OINARRIZKO GAITASUNAK 4. OG - Ikasleak, bai jende espezializatuari eta bai espezializatu gabeari, informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak jakinarazteko gauza izatea. 5. OG - Ikasleek geroko ikasketak autonomia maila handiarekin hasteko beharrezkoak diren ikasketarakoabileziak garatu izatea.

NATUR INGURUNEAREN DIDAKTIKA-REN GIDALIBURUA 2.2. GAITASUN OROKORRAK 1. GO - Haur Hezkuntzako helburuak, Curriculum edukiak eta ebaluazio- irizpidea ezagutzea. 2. GO - Lehen haurtzaroan ikaskuntzak sustatzea eta ahalbidetzea, alderdi kognitibo, emozional, psikomotor eta nahimenezkoen ikuspegi globalizatzaile eta integratzaile batetik. 3. GO - Diseinatzea eta erregulatzea ikasteko espazioak dibertsitatearen testuinguruetan, arretaz hartuz ikasle bakoitzaren hezkuntza beharrak, genero berdintasuna, ekitatea eta giza eskubideentzako errespetua.

NATUR INGURUNEAREN DIDAKTIKA-REN GIDALIBURUA 2.2. GAITASUN OROKORRAK 5. GO - Taldean hausnartzea arauak onartzeari buruz eta besteenganako errespetuari buruz. Sustatzea ikasle bakoitzaren autonomia eta singulartasuna, lehen haurtzaroan emozioak, sentimenduak eta balioak hezteko faktoreak diren aldetik. 11. GO - Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, irakaskuntza berritu eta hobetzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiborako, eta ikasleen artean sustatzea. 12. GO - Gaurko gizartean hezkuntzaren funtzioa, aukerak eta mugak zeintzuk diren ulertzea, eta haur hezkuntzako ikastetxeak eta beren profesionalak ukitzen dituzten oinarrizko gaitasunak zeintzuk diren ulertzea. Ikastetxeetan aplikagarriak diren kalitatea hobetzeko ereduak ezagutzea

NATUR INGURUNEAREN DIDAKTIKA-REN GIDALIBURUA 2.3. ZEHARKAKO GAITASUNAK 2ZG. Hizkuntza gaitasuna frogatzea gaztelaniaz, edo, hala badagokio, euskaraz, Europako Kontseiluaren "Hizkuntzen Erreferentziako Europako Esparru Komuna: ikastea, irakastea, ebaluazioa" delakoaren araberako C1 mailaren parekoa.

NATUR INGURUNEAREN DIDAKTIKA-REN GIDALIBURUA 2.4. BERARIAZKO GAITASUNAK 1. GE - Haur Hezkuntzaren helburuak, curriculum-edukiak, antolaketa, metodologia eta ebaluazio-irizpideak ezagutzea. 2. GE - Lehen haurtzaroko ikasketak dimentsio kognitibo, emozional, psikomotore eta bolitiboak batzen dituen ikuspegi globalizatzaile eta integratzaile batetik sustatzea. 3. GE - Diseinatzea ikasteko espazioak dibertsitatearen, kulturaniztasunaren eta eleaniztasunaren testuinguruetan, arretaz hartuz ikasle bakoitzaren hezkuntza beharrak, genero berdintasuna, ekitatea eta giza eskubideentzako errespetua. 4. GE - Ikaskuntzako eta eskola bizikidetzako testuinguruei buruz gogoeta egitea. Behaketa sistematikoa egiten jakitea, ongi egindako lana baliozkotzea, arauak onartzea eta besteak errespetatzea.

NATUR INGURUNEAREN DIDAKTIKA-REN GIDALIBURUA 2.4. BERARIAZKO GAITASUNAK 5. GE - Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, berrikuntza sustatzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiboa ikasleen artean sustatzeko, eta kalitatea kudeatzeko ereduak ezagutzea. 10. GE - Lankidetza, bizikidetza, motibazioa eta ikasteko nahia sustatzea, ikastetxeko proiektuetan aktiboki parte hartzea eta familiekiko harremanak zaintzea. 11. GE - Harreman kritikoa eta autonomoa edukitzea, hezkuntzan inplikatutako jakintzei, balioei eta erakundeei buruz. 12. GE - Era aktiboan antolatzea Lehen Hezkuntzakoak diren edukien irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak, gaitasunak garatzeko ikuspegi batetik.

NATUR INGURUNEAREN DIDAKTIKA-REN GIDALIBURUA 3. IKASKETAREN EMAITZAK Ikasketa emaitzak ikasleak materian lortuko dituen konpetentzien zehaztasunak dira. Hiru maila: -Ezin hobea: konpetentzien eta maisutasunaren 75 % eskuratzean, gutxienez. -Erdia: materian nahi izandako konpetentzien gehiengoaren eskuratzean eta konpetentzia espezifikoei laguntzen dieten alderdi haietako maisutasuna titulua lortzean. -Eskasa: tituluaren espezifikoak diren konpetentziei laguntzen dizkieten alderdien eskuratze gutxiegia denean. Ikasle batek GAIA kalifikazioa lortzen du ikasketa ezin hobea edo erdia bada.

NATUR INGURUNEAREN DIDAKTIKA-REN GIDALIBURUA 4. METODOLOGIA Kodea eta deskribapena Izaera presentzialaOrduak 1. PJ* Eskola teorikoak (funtsatzea, adibidez adieraztea, aplikazio kontrastatuak eta garapenak) PJ Eskola praktikoak, edo, baldin badago, kanpo praktikak (landa-praktikak) PJ Lanak egitea, eta, hala badagoko, ahozko defentsa PJ Ikaslearen ikasketa autonomoa PJ Tutoretzak PJ Ahozko edo idatzizko azterketak 1005 Orokorra 150 * Gaitasunen arteko harremana. Begiratu gidaliburuan, 6. puntuan.

NATUR INGURUNEAREN DIDAKTIKA-REN GIDALIBURUA 4. METODOLOGIA Tutoretzak Zalantzak argitzeko, azterketak prestatzeko eta berrikusteko. (Astelehena: 12:00-14:00h; Asteartea: 10:30-12:30 h; Osteguna: 12:00- 14:00h) Ikaslearen lana Mintegietako txostenak lantzea eta talde handiko saioetarako jarduera puntualak landu, informazio eta material bilaketa, azterketen prestakuntza, irakurketak.

NATUR INGURUNEAREN DIDAKTIKA-REN GIDALIBURUA 5. EBALUAZIOA Irizpideak Ebaluazio tresnaPis ua % BERRESKU RAGARRIA Aurrez aurreko jardunaldietara agertzea; parte hartzea eta ekarpenak Sinadura kontrola; irakaslearen oharrak 100 Parte hartzearen kalitatea; egindako lanen kalitatea Irakasleari emandako materialaren zuzenketa; parte hartzearen behaketa 200 Ezagueraren modeloaren edukiak eta haren osaketan erabilitako lanabesak eta bere ahozko defentsa Lan praktikoak: behaketa, proposamena eta, bere kasuan, ebaluazioa 3030* Azterketa Ahozko edo idatzitako frogak, partzial edo orokorrak. 4040* * Irakasgaiaren 70% berreskuragarria da.

6. EDUKIAK NATUR INGURUNEAREN DIDAKTIKA BLOKE 1 : 1. Gaia: Heziketa-modeloen analisia: tradizionala (konduktista eta positibista) eta aurrerakoia (kognitibo eta konstruktibista) 1.1. Ausubel, Novak eta Gowin-eko irakaskuntza teoriak, Natur Ingurunearen Didaktikan aplikatuz Beren funtsezko printzipioak 1.3. Kontzeptu-akatsen teoria

6. EDUKIAK NATUR INGURUNEAREN DIDAKTIKA BLOKE 1 : 2. Gaia : Irakaskuntza prozesu hobekuntzarako, Natur Ingurunearen Didaktikan aplikatzeko teknika instrukzionalak 2.1. Kontzeptu-mapak eta Natur Ingurunearen ikaskuntza esanguratsua 2.2. Ezagueraren UVE-a, ezagueraren modeloa, modulu instrukzionala eta natur ingurunearen ikerkuntza prozesua.

6. EDUKIAK NATUR INGURUNEAREN DIDAKTIKA BLOKE 2 : 3. Gaia: Nafarroako Foru Erkidegoko Haur Hezkuntzako Curriculuma 3.1. Ingurunearen ezaguera: helburuak, edukiak eta ebaluazio-irizpideak

6. EDUKIAK BLOKE 3: 4. Gaia: Natur Inguruneko aukeratutako alderdiei dagokienez diseinu kurrikular eta instrukzionala lantzea (NUPeko Campus-a, Iruñeko eta bere inguruko baliabide didaktikoak-geologikoak- biologikoak, eta abar) 4.1. Natur Inguruneari dagokionez diseinu kurrikular eta instrukzionala lantzeko jarraibideak 4.2. Egokitutako Ezagueraren modeloa lantzea 4.3. Modulu Instrukzionalaren aurkezpen publikoa NATUR INGURUNEAREN DIDAKTIKA

NATUR INGURUNEAREN DIDAKTIKA-REN GIDALIBURUA 7. Bibliografia Oinarrizko Bibliografia González, F.; Ibáñez, F.; Casalí, J.;López, J. y Novak J. D.(2007, 2ª edición). Una aportación a la mejora de la calidad de la docencia universitaria: Los mapas conceptuales. Pamplona: Servicio de Publicaciones de la Universidad Pública de Navarra. Fermin Mª González (2008, 2ª Edición) El mapa conceptual y el Diagrama UVE. Recursos para la Enseñanza Superior en el siglo XXI. Madrid: NARCEA Documentos oficiales sobre el currículo de Educación Infantil en la Comunidad Foral de Navarra. Gobierno de Navarra. Departamento de Educación 7.2. Sakontzeko Bibliografia ACTAS de los Congresos Internacionales que sobre aplicación de los Mapas Conceptuales para la mejora de los procesos de Enseñanza/Aprendizaje se celebraron en Pamplona(2004), San José de Costa Rica(2006), Helsinky(Finlandia) y Tallin(Estonia) en 200, Viña del Mar(Chile, 2010) y Malta(2012), Santos(Brasil,2014) (descarga libre en Fermin Mª González y José Mª Iza (1986). Recursos didáctico-geológicos de Pamplona y sus alrededores. Ayuntamiento de Pamplona OHARRA. Bibliografia espezializatua eta orientazio egokiak, talde desberdinei emango zaizkie aukeratutako gaien arabera. Halaber informatuko da, pertsonalizatutako bibliografiaren eta eskarirako beste baliabide batzuen gainean beti.

+ Curriculum de la Escuela Pública Vasca. Behin inskribatuta, pasahitza ematen dute. + IZQUIERDO, M. (Coord.). (1993), Ciències CDEC. Generalitat de Catalunya (disponibles al CDEC, o la biblioteca d'Humanitats, UAB) + Project Seeds of Science, Roots of Reading. University of California Berkeley + Sesiones de mapas conceptuales (zientziaren arloko gaien ingurukoa): nceptmaps.aspx 7.4. Web orriak: ftp://ftp.ihmc.us NATUR INGURUNEAREN DIDAKTIKA-REN GIDALIBURUA 7.3. Proiektu kurrikularrak eta baliabide didaktikoak

NATUR INGURUNEAREN DIDAKTIKA-REN GIDALIBURUA 7.5. Bibliografia espezialitatua. Drucker, P.F. (1993). Post-Capitalist Society. Harper Collins: New York. Drucker, P.F. (1999). Management Challenges for the 21 st Century. Harper Collins. Publishers: New York. Giordan, A. (1988). Los origenes del saber: de las concepciones personales a los conceptos científicos. Sevilla: Díada Editores. Goleman, D. (1996). Inteligencia emocional. Kairós. Barcelona. Gowin, D.B. (1981). Educating. Ithaca, NY: Cornell University Press. González García, F (2008). El mapa conceptual y el diagrama UVE. Ed. Narcea González García, F., Morón C., y Novak JD. Errores conceptuales. Diagnosis, Tratamiento y Reflexiones. Ed. Eunate. Meichenbaum, D., and Biemiller, A. (1998). Nurturing independent learners helping students take charge of their learning. Cambridge, Massachusetts, Brookline Books. Novak, J.D., Mintzes J.J., and Wandersee, J.H. (2000). “Epilogue: On ways of assessing science understanding”. In Mintzes, Wandersee and Novak (Eds.). Assessing science understanding. A human constructivist view (Chapter 15, pp ). Academic Press: San Diego, California. Novak, J.D. (2010, 2 nd edition). Learning, Creating and Using Knowledge.Concept maps as facilitative tools in schools ans corporations. Ed. Routledge. Novak, J.D. (1998). Conocimiento y aprendizaje. Los mapas conceptuales como herramientas facilitadoras para escuelas y empresa. Alianza Editorial. Piaget, J. (1929). The child’s conception of the world. Harcourt, Brace, New York.

- NATURA INGURUNEAREN DIDAKTIKA-REN GIDALIBURUA 7.6. Dokumentu ofizialak. HAUR HEZKUNTZAREN BIGARREN ZIKLOA. Araudia - DECRETO FORAL 23/2007, de 19 de marzo, por el que se establece el currículo de las enseñanzas del segundo ciclo de la Educación Infantil en la Comunidad Foral de Navarra. (BON 25/04/2007). Haur hezkuntzaren bigarren zikloko area: - Conocimiento del entorno [PDF] - ORDEN FORAL 51/2007, de 23 de mayo, del Consejero de Educación, por la que se regula la implantación de las enseñanzas correspondientes al segundo ciclo de la Educación infantil y a la Educación primaria, establecidas en la Ley Orgánica 2/2006, de 3 de mayo, de Educación, y se dan instrucciones sobre la organización de los horarios de dichas enseñanzas para los centros docentes públicos y privados concertados situados en la Comunidad Foral. (BON 15/06/2007). - ORDEN ECI/1957/2007, de 6 de junio, por la que se establecen los currículos de las enseñanzas de religión católica correspondientes a la educación infantil, a la educación primaria y a la educación secundaria obligatoria.

Alambique Enseñanza de las Ciencias Aula de Innovación Educativa Infancia y Aprendizaje Perspectiva escolar Aula Infantil NATUR INGURUNEAREN DIDAKTIKA-REN GIDALIBURUA 7.7. Berrikuntzarako erabilitako aldizkariak.

PRAKTIKETAKO TALDEAK (TALDE ERTAINAK) ASTELEHENA (8:00-10:00h) ASTELEHENA (10:00-12:00h) Ordena alfabetikoa: A-M: :8:30 - 9:50h Ordena alfabetikoa: M-Z: 10:00 -11:45h GELAKO ORDEZKARIA?