Hoy es jueves, el cinco de septiembre

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Copy the words below in two minutes. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado.
Advertisements

World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
Día 69 Final Review 1—Greetings, Numbers, Origin.
La pregunta: ¿Cuál país del mundo hispanohablante está en África? ¿Cuál país del mundo hispanohablante está en Europa? ¿Cuál país del mundo hispanohablante.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Hoy es el catorce de agosto Es jueves Buenos días.
Yaz Waters - Hola, Hola Unit- Day 1 Sra. Waters NHS español II
19 & 22 de septiembre.  Escribe en inglés:  Sara: Buenos días  José:Hola  Sara: ¿Cómo te llamas?  José: Soy José, ¿y tú?  Sara: Me llamo Sara. 
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
Diario 3 Write the date first! Say hello to a classmate, they reply (with a different greeting) Ask them what their name is, they reply and ask “And you?”
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Week 2 Spanish I Grade Week 2Do Now 1 Sunday, September 14th, 2014  Translate to Spanish (write English and Spanish)  1. The pleasure is mine.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
V AMONOS ANSWER THE FOLLOWING IN COMPLETE SPANISH SENTENCES 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿De dónde eres? 3) ¿Cómo estás? 4) ¿Qué tiempo hace? 5) ¿Cuántos años.
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
La conversación Capítulo 1. Conversación informal.
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
ALC 12 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida Posición 3 Face the person in back. Student facing the screen reads the question on the screen. The other.
¡Pare! Nombre means first name Nombre means first name Apellido means last name Apellido means last name Fecha means date Fecha means date Chico means.
You don’t have to pick up your textbooks. They are under your desks. Find the errors in the following dialogue. You may use your book. -Manuela: Buenas.
Hoy es viernes, el veinte y siete de septiembre.
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
THE VERB “SER” Gramática 1.2. In English the verb _to_ _be_ is the most common verb. It has _many_ _uses_. Some of them are to _describe_ or _name_ people.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
Horario de hoy ¿Quién soy yo?. What will you be able to do at the end of class today? YO PUEDO….. I can ask and tell what day of the week it is. I can.
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
La pregunta: ¿Cómo se llama él? La tarea: Finish Student Questionnaire Hoy es miércoles, el cuatro de septiembre.
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
Spanish I Greetings and Introductions Las Salutaciones y Las Presentaciones How to greet, introduce, and say good-bye!
Hoy es miércoles, el diez y ocho de septiembre
SEÑORA BAJER ESPAÑOL I miércoles Al final de esta lección…. I can…. Have a simple conversation that includes a greeting, asking names and asking.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
ALC 7 La fecha es jueves el 7 de septiembre Pasa y recoge un libro para leer.
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
Page 1 Clase de español I Day 3 Señora Ramírez Salon F107 phone: Agenda de hoy.
ALC 11 miércoles el 21 de septiembre Bienvenida Posición 3 Face the person in back. Student facing the screen reads the question on the screen. The other.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Campana #2 Hoy es juves, 3 de septiembre Use your notas on Frases Importantes. Translate each phrase. Escribe the Spanish version only. 1. What’s your.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
Spanish I Week 23. Para Empezar 8 de febrero What are you most nervous about for the test tomorrow (yes, I’ve decided to push it back to tomorrow!)
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Español I 16 de diciembre de La campana Hoy es miércoles el 16 de diciembre de Hay 2. Quiere tener 3. Busca 4. Vive 5. Está 6. Va 1. Hay.
Hoy es martes, 1 de septiembre Campana #1 Turn to page 3 of your cuaderno and begin working. Using your name plate. Translate the following phrases/words.
Vámonos ¿Qué estás haciendo hoy? (include at least 3 things) Tomorrow is the last day to turn in any signed grade reports for credit. Turn them in!
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
¡Buenos días clase!. ¡Buenas tardes clase! Yo Puedo… -introduce myself and others -use common courtesy expressions -exchange personal information (phone.
1.3 Introductions Materials: 2 video downloads, one recorded conversation.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
ALC 7 La fecha es jueves el 7 de septiembre Pasa y recoge un libro para leer.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es martes el 2 de septiembre. Por favor, pongan la placa en el pupitre. Nombre.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
MUCHO GUSTO! GREETINGS, INTRODUCTIONS, AND FAREWELLS.
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
Transcripción de la presentación:

Hoy es jueves, el cinco de septiembre ENTREGUEN los papeles de ¿Quién soy yo? Hoy es jueves, el cinco de septiembre La pregunta: ¿De dónde eres tú? La tarea: No hay nada Anuncios: Prueba de repaso el 16 de septiembre Explain warm up sheet

Los pasaportes internacionales Los estados unidos

Los pasaportes - México http://capacinet.gob.mx/Cursos/Gobierno%20digital/matriculaconsular/contenidos/fra_1_0.htm

Los pasaportes - España http://ggarciasuarez.blogspot.com/2009/05/finalmente-puedo-cantar-yo-soy-espanol.html

Los pasaportes – Costa Rica http://www.laprensa.com.ni/2012/08/17/departamentales/112781-tico-nica-antecedentes

Los países Repitan, por favor

Video: Hola, me llamo.... Watch video clip. Listen for their names and the country they are from http://abavtooldev.pearsoncmg.com/WorldLang/simpleviewer.php?projectID=Entrevistas&clipID=Ent_01.flv ¿De dónde eres tú? Yo soy de…. (Note cards with countries) Ask students what other information they heard included in the video (age, cities, etc.) Tell students they have a new identity! As I pass out the cards, ask student where they are from (they should use information from their card)

Los pasaportes personales Written in red on your card Name chosen for this class Student ID Father’s name from his father M / F Mother’s name from her father Written in blue on your card Work through filling in the chart, Point out the cognates, remind them how to write the dates, TELL THEM THEY HAVE A NEW IDENTITY día / mes / año Today’s date Last day of school

El mapa Find your country on the map! http://www.babelnation.com/spanish/courses/01_01_11.html

You will be graded on the following proficiency standards Novice Low Describe it using only words. Try to think of the ten most important words to describe it. Be very generic. There can be spelling errors and wrong words like a Kindergartener would make. SCORING You will be graded on the following proficiency standards Novice Mid Describe it using simple phrases and lists. You do not need to have verbs. There can be spelling errors and wrong words. “Me like” Intermediate Low Describe it using detailed sentences with words like “with” “in” “at” “also”. Novice High Describe it using simple sentences with few details. Use “I like”, “It has” and “It is”. Limit the sentences to 4 words or less. Intermediate Mid Describe it using detailed sentences. Combine some of your sentences with transition words like “furthermore” “however”.

La conversación básica Apuntes de la clase jueves el 5 de septiembre La conversación básica 1. A greeting Hola / Buenos días / Buenas tardes 2. Ask their name ¿Cómo te llamas tú? 3. Tell your name Yo me llamo… 4. Ask where they are from ( country) ¿De dónde eres tú? 5. Tell where you are from (country) Yo soy de… 6. Say your nationality Yo soy… 7. Say goodbye Adiós / Hasta luego

Hablen con sus compañeros Use the basic conversation skit you wrote down to converse with your partners. As you talk to your classmates, have them write their Spanish name next to their country of origin on the map of Spanish speaking countries. RECUERDEN **ESPAÑOL, NO INGLÉS If I hear you speaking in English, you have lost your participation point for the day. **Talk to your classmates individually, do NOT form groups. To close, ask students Quien es de Cuba? Quien es de Espana? , etc.

La presentación Unos voluntarios, por favor… 1. A greeting 2. Tell your name 3. Tell where you are from 4. Say your nationality 5. Say goodbye Ask you volunteers to present information about themselves. I will present as an example.

El Repaso Let’s review some other common conversational phrases. ¿Cuántos años tienes tú? ¿Qué te gusta hacer? ¿Dónde vives? ¿Cúal es la fecha de hoy? ¿Cúal es tu clase favorita? ¿Cúal es tu color favorito? ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cómo estás hoy?  

Una Conversación Rápida Speak with your partner. Ask questions back and forth. Ask as many questions as you can in order. Jot down their answers. Then, when I call time, partner 1 will move to the next seat. Begin talking with your new partner where one of you left off with the questions. If you finish all the questions, just start again.

Repaso de la conversación rápida As a class, we will review the mini conversations.