Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el primero de octubre.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Advertisements

Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
“To Be” verbs in Spanish
PREGUNTA ESENCIAL: When do I use “ser” vs “estar”.
SER and subject pronouns Ch 1.1. Subject pronouns Subjects – do the action of the verb –Located in the subject of the sentence Pronouns – take the place.
Gramática 2.1. Prior Knowledge The Conjugation of the verb Ser.
Origin, nacionality, likes and dislikes
Gustar- To like (to please)
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
Topic: Conjugating –ar verbs Essential Question: How do I converse correctly using –ar verbs in the present tense? Gramática 2.2 Español 1.
Accent Rules & Punctuation
Subject Pronouns and Ser Subjects and Verbs The subject of a sentence tells us who is doing the action. The verb tells us what action is taking place.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Unidad 1, Lección 1 Un rato con amigos: ¿Qué te gusta hacer?
Capítulo uno Gramática 1.1 Subjects and verbs in sentences. (Los Sujetos y los verbos en las oraciones)
Presentaciones… Introductions….
Subject pronouns In order to use verbs, you will need to learn about subject pronouns. A subject pronoun replaces the name or title of a person or thing.
Capítulo uno Gramática 1.2 Subject pronouns (Los pronombres)
--AR verb conjugations in the Present tense.   Remember!  While watching the tutorial, take notes in your Spanish notebook.  You can pause, stop and.
Subject Pronouns P. 82 Realidades 1.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Making Questions in Spanish
Punctuation marks & written accents P. 26. Upside-down punctuation marks such as (¡) & (¿) are placed at the beginning of a phrase to signal a question.
PREGUNTA ESENCIAL: How can I use “ser” and “estar” to describe a house and household items?
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
THIS IS With Host... Your GreetingsIntros. and Goodbyes How are you? Where are you from? S.V.O. Subject Pronouns.
T HE V ERB S ER Chapter 1- Part II Grammar. P RIOR K NOWLEDGE - S UBJECT P RONOUNS English Subject Pronouns I- You (informal) You (formal) He She We We.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Spanish 1 Unidad 1 Etapa 1 Bienvenido a Miami! ¡ Bienvenido a Miami!
_____________ is I and then there’s ________: Don't you know that's the INFORMAL “YOU” The FORMAL “YOU” is called ______________ You gotta get the difference.
Subject Pronouns Saquen las guias de gramatica. Subject Pronouns Noun: person, place, thing or idea Pronoun: replaces a noun ▫Not as specific as a noun.
Subject Pronouns and ser. Pronouns ★ Pronouns are words that take the place of nouns. ○ We are friends. Nosotros somos amigos. ★ There are 12 subject.
Subject Pronouns – Review of Spanish 1 Avancemos 2 – Lección Preliminar (Página 5)
Gramática Ser. Present tense of ser In Spanish, a verb has different forms to tell you who is the subject. Changing a verb form so that it matches its.
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
Gramática 2.1 Ser with adjectives Gender and adjective agreement pgs el 22 de octubre de 2012.
Cornell Notes Set up your notes page like that one  Notes will always go on the RIGHT side; if you need to use more pages, tape them in! The present tense.
Gramática 3.1 QUERER with infinitives el 4 de diciembre.
Gramática 4. 1 Indefinite Articles, ¿Cuánto
Telling Time El primero de octubre. Notes You will complete the following vocab activities on pages 35 of your INB. The title for this section is: Telling.
Adjetivos. El Objetivo Los estudiantes van a escribir los adjetivos que describen una persona;si mismo. The students will write about adjectives that.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Gramática 2.2 Gustar ¿por qué? vs. porque The preposition ‘de’ el 4/7 de noviembre.
THE VERB “SER” Gramática 1.2. In English the verb _to_ _be_ is the most common verb. It has _many_ _uses_. Some of them are to _describe_ or _name_ people.
Warm-up #7 Unscramble these sentences 1. buenos/señor/días 2. bien/gracias/estoy 3. señora/noches/buenas 4. Clarisa/se/llama/ella 5. tardes/buenas/señorita.
Repaso - Using ser, personal pronouns and adjectives with sentence construction REVIEW FROM UNIDAD 1A/B.
Ser means “to be” For each person (I, you, he, she, we, you all, they), there is a specific conjugation (verb form)
Unit 1.1 Estados Unidos ¿Que te gusta hacer?. Palabra del dia: ellos.
Fix the sentences (order, articles, adjectives)  estudiantes / son / simpático  Los estudiantes son simpáticos.  deportes / son / pésimo  música rock.
El verbo “ser”. Verbs in Spanish conjugate, meaning that they change form based on their subject.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
“Verbs” in Spanish come in two forms: 1.Infinitive 2.Conjugation.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Subject Pronouns P. 82 Realidades 1 Subject Pronouns u The subject of a sentence tells who is doing the action. u You often use people’s names as the.
Copy this on pagína 7 of your cuaderno. Campana # 21 Oct 29 th Campana # 22 Nov. 2 nd Campana # 23 Nov 4 th Campana #24 Nov 6 th Campana #25 Nov 10 th.
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
Spanish Verb Conjugation
Verb Conjugation Review Por: Señora Castillo Verb Conjugation Review A verb is the action word.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Model: Yo les preparo la cena. = Yo se la preparo.
Lunes, 5/10/15  What is the purpose of a subject pronoun?  Give at least one example of a subject pronoun in English.
Targets: I can use punctuation marks and written accents correctly. I can demonstrate that I can tell time. Warm up: Fill in the blanks using the correct.
Question Words ¿Cómo estás? How are you? ¿De dónde eres? Where are you from? ¿Quién eres? Who are you? We are already familiar with several words used.
Turn to page 3 in journal and title it : Campanas #6-10
Subject Pronouns and Ser
Transcripción de la presentación:

Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el primero de octubre

Verb Conjugations & the verb SER NOTES You will copy the following notes on page 37 of your INB. The title for this section is: Verb Conjugations & the verb SER If you run out of room, get a loose leaf-paper and continue your notes there.

Review subject pronouns Everything for the rest of Spanish will relate to this chart—starting today! Just 1 person (singular) More than 1 person (plural) Includes yourself (1st person) I Yo We Nosotros Nosotras Talking TO (2nd person) You Tú (informal) Usted (formal) You (y’all) Vosotros/Vosotras Ustedes Talking ABOUT (3rd person) He She It Él Ella - They Ellos Ellas

VERBS Verbs are ACTION WORDS or words like am, is, or are that describe people or things. The infinitive of a verb is the form that has not been conjugated. English infinitives always start with the word “to.” Conjugation is the process of changing a verb when you use it with a specific subject (or person).

Ser: the verb “to be” In English, the verb “to be” is the most common verb. I am Carlos. We are from Argentina. You are from Managua. You are high school students. He is my classmate. They are my friends. In Spanish “ser” means “to be” “Ser” is the infinitive. The conjugated forms of both verbs are: I am Yo soy We are Nosotr@s somos You are Tú eres Usted es You (y’all) are Vosotr@s soís Ustedes son He is She is Él es Ella es They are Ellos son Ellas son

I am Yo soy We are Nosotr@s somos You are Tú eres Usted es You (y’all) are Vosotr@s soís Ustedes son He is She is Él es Ella es They are Ellos son Ellas son Yo soy Nosotr@s somos Tú eres Vosotr@s soís Usted es Él es Ella es Ustedes son Ellos son Ellas son

Conjugation When you conjugate a verb, first identify WHO the subject is! Ask, “Which pronoun could be the subject here?” Marta y yo = ____________________ Marta y tú = ____________________ Marta y usted = ____________________ Marta y Ana = ____________________ Juan = ____________________ Los estudiantes = ____________________ Nosotr@s Vosotr@s Ustedes Ellas Él Ellos

Yo soy Nosotr@s somos Tú eres Vosotr@s soís Usted es Él es Ella es Ustedes son Ellos son Ellas son Conjugation When you conjugate a verb, the second step is to choose your verb form: Marta y yo = _Nosotr@s___________________ Marta y tú = _Vosotr@s___________________ Marta y usted = _Ustedes___________________ Marta y Ana = _Ellas___________________ Juan = _Él___________________ Los estudiantes = _Ellos___________________ somos sois son son es son

Ser – Practice Activity Do this on p. 36 of your notebook. Yo soy Nosotr@s somos Tú eres Vosotr@s soís Usted es Él es Ella es Ustedes son Ellos son Ellas son Ser – Practice Activity Do this on p. 36 of your notebook. A. Copy each sentence and fill the blank with the correct form of the verb ser. 1. Nosotros inteligentes. 2. Tú mi mejor amigo. 3. Yo estudiante. 4. Juan y Jorge compañeros de clase. 5. Rosa interesante. 6. Sr. Ramirez y yo profesores. 7. Usted la profesora de ciencias. 8. Ustedes cómicos. 9. ¿Quién la muchacha? somos somos es eres soy son son es es

¡No! To describe someone as NOT being a certain way, put the word no before the verb: Yo no soy estudiante. I am not a student. Él no es inteligente.  He is not intelligent. In Spanish, the word no always goes before the verb.

Presentaciones Complete on page 36 of your INB. Leamos What is Maribel saying? Complete her statement by matching elements from the two columns. Hola. Yo… Y ella… Nosotras… Y tú, ¿de dónde… Juan y tú, ¿de dónde… Jorge y Carlos… Juan, ¿cuál… Carla, ¿qué hora… No, Carla, no es la una, … F A. …son de España. B. …somos de México. C. …eres? D. …son ustedes? E. …es mi amiga Carla. F. …soy Maribel Gómez. G. …es? H. …son las dos. I. …es tu teléfono? E B C D A I G H

Nuestro Club Complete on pg 36 in your INB. Leamos/Escribamos Miguel has written a description of the International Spanish Club. Complete the paragraph with the correct forms of the verb ser. Nosotros 1.__________ estudiantes y profesores del club internacional de español. Yo 2.__________ de Puerto Rico. Juan Emilio 3.__________ de la República Dominicana. Lisa y Rebecca 4.__________ de Estados Unidos. El teléfono del club 5.__________ 5-24-11-21. El correo electrónico del club 6.__________ clubinternacionaldeespañol@school.org. Nosotros 7.__________ el club internacional. ¡Hasta pronto! somos soy es son es es somos

Combinaciones Complete on pg 36 in your INB. Escribamos/Hablemos Form sentences using words from the boxes and the correct forms of ser. You may use other names and dates to make up sentences on your own. Columna A Yo Mi mejor amigo/a y yo Mi profesor(a) de español Él/Ella Ellos/Ellas Hoy Mañana Columna B soy eres es somos sois son Columna C de Estados Unidos el __________ de __________ lunes el señor __________ el diez de mayo miércoles la señora __________ Juana compañeros de clase de __________ de México Pablo estudiantes viernes

¿Quién eres? Hablemos Take turns with a partner giving information about yourself. Ask each other the following questions in Spanish. ¿Cómo te llamas? ¿Quién es tu mejor amigo/a? ¿Cómo estás? ¿Qué tal? ¿De dónde eres? ¿Cuál es tu teléfono? ¿Cuál es tu correo electrónico? ¿Qué fecha es hoy? ¿Qué día es hoy?

Accents & Punctuations NOTES You will copy the following notes on page 39 of your INB. The title for this section is: Accents & Punctuations If you run out of room, get a loose leaf-paper and continue your notes there.

Punctuation marks and written accents In Spanish, we use upside-down punctuation marks such as (¿) and (¡) are placed at the beginning of a question or exclamation. ¡Hasta luego! ¿Cómo se llama ella?

Punctuation marks and written accents In Spanish, some words have written accent marks. An accent mark is a tilted line (‘) placed over a vowel. Adiós. ¿Cuál? Accent marks are part of Spanish spelling. They must be memorized.

Punctuation marks and written accents The wavy line in the letter (ñ) is called a tilde. The (ñ) is pronounced similar to the ny in canyon. compañero señor

Punctuation & Accent Marks - Practice Activity Do this on p Punctuation & Accent Marks - Practice Activity Do this on p. 38 of your notebook. B. Rewrite each sentence, placing accents and punctuation marks where needed. Buenos dias, senorita Como esta usted senor Que tal Mucho gusto Que hora es De donde eres Cual es tu telefono Me llamo Pedro Hola Como te llamas El es un companero de clase Quien es la profesora de ciencias Como estas Que fecha es hoy Estoy bien gracias

Punctuation & Accent Marks - Practice Activity Do this on p Punctuation & Accent Marks - Practice Activity Do this on p. 38 of your notebook. B. Rewrite each sentence, placing accents and punctuation marks where needed. Buenos días, señorita. ¿Cómo está usted, señor? ¿Qué tal? Mucho gusto. ¿Qué hora es? ¿De dónde eres? ¿Cuál es tú teléfono? Me llamo Pedro. Hola. ¿Cómo te llamas? Él es un compañero de clase. ¿Quién es la profesora de ciencias? ¿Cómo estás? ¿Qué fecha es hoy? Estoy bien, gracias.

Nota Cultural In Texas there are Spanish speakers from Mexico, as well as Guatemala, El Salvador, and Nicaragua. Still others hail from Cuba, the Dominican Republic, or South American countries, such as Colombia and Venezuela. This makes for a cultural heritage that reflects the diversity of the Spanish-speaking world. What are some cultural events that occur here in the Austin area?