BARTERING. What is Bartering? Bartering is negotiating a lower price between a buyer and a seller of a good or service Bartering is negotiating a lower.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
Advertisements

Asking questions using interrogative+ ir + a + infinitive (hacer)
Where do I go to get things (in my community)? I can describe and request what I need. Warm- up: Organiza en dos grupos: plural nouns and singular nouns:
Calentamiento: responde ¿Dónde se vende (sell) la piña? ¿Dónde se habla español? La heladería La frutería 1. La __________ se vende en ___ _____________.
English Lesson 5.
¿Cuáles son las frases que necesitamos para la clase de español?
How to make questions en español
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Saber and Conocer Both verbs mean “to know” Both are regular verbs, except in the “yo” form –Saber: Yo sé, tú sabes, él sabe, nosotros sabemos, ellos.
Por y para You’ve probably noticed that there are two ways to express “ for ” in Spanish: Por Para In this slide show, we’ll look at how these two prepositions.
Talking about things you LIKE to do and WHY By: Juanita Kim and Isabel Stiggers.
El 3 de febrero, 2015 Change the following sentence to the present progressive tense (estar + -ando/-iendo). El perro corre. El perro está corriendo.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Espanol Megan Sands La comida.
Are you in? Instructions Been here before? How to play Answer questions correctly to proceed to the next level. At a certain level you will be asked.
1A Test Prep.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Vocabulario de Teléfono. Hello? ¿Álo? ¿Bueno? ¿Díga?
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
TÓPICO: LA ROPA Y LA MODA Tomen dos minutos y escriban preguntas que puedes usar en una conversación sobre la ropa y la moda. Ideas para el vocabulario:
REPASEMOS la Tarea CONTESTE – las preguntas 1-4 en la sección 7 de la hoja fotocopiada ¿Te gusta ir de compras? ¿Por qué? ¿Adónde vas de compras? ¿Por.
Calentamiento Write whether you like to do or do each activity 1)2) 3)4)
El uso del artículo como sustantivo
¡ Hola!/¿Qué Tal? ¡Hola!/¿Qué Tal?  Objectivo: To learn how to greet people in Spanish and say how you are feeling.
BARGANING. ¿Cuánto cuesta? ¿Cuánto cuestan? ¿Es lo menos? Cuesta… Cuestan… Es muy caro. Es muy barato. How much does it cost? How much do they cost? Is.
Rewrite the dialogue into a logical order. Encantado Adiós Soy de Bolivia Hasta luego ¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? Buenos días Igualmente Me llamo.
English Lesson 3.
ALC 106 Miércoles el 2 de marzo. objetivo I can listen to a partner and write the new vocabulary on my Cornell notes.
ALC 155 miércoles el 25 de mayo. Bienvenida Sientense SS – lado a lado Uno lee las preguntas en voz alta la otra persona contesta.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 4Sra. Waters 4NHS 4español I.
Un evento especial Write a brief description of a special event you look forward to every year. It could be a family celebration, a school event, or something.
OBJECTIVO: SWBAT distinguish between greetings for people using tu and Ud. El 25 de Septiembre 2012.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
EL REGATEO caro(a) (expensive) barato(a) (inexpensive) ofrecer(to offer) la oferta (the offer) costar (cuesta) (to cost) el precio (price) tanto (so much)
UNIT GOALS Define consumerism Explain how what I own or buy says about who I am Compare spending habits of teenagers in Spanish speaking countries to those.
Octubre 7, Español 2: Cap. 2B pag. 110 Q: ¿Cuántos estudiantes hay en el salón de clases? ¿Dónde están? “Hay” means there is/ there are.
Dialogue practice. IR DE COMPRAS Shopping. Empleado: Buenos días. ¿En qué puedo servirle? Cliente: Buenos días. Quiero comprar una sudadera.
2.1—Talking about what you want & need.. Subject Pronouns You’ve already learned the subject pronouns that can be used for I and You. Now you will learn.
CURRENCY. What is Currency? Currency is the money the government and the people use within a given country Every country has their own type of currency.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Vocabulario de Sociales Tercer grado ¿Cómo funciona nuestra economía?
Ejercicio # 5 12/9 1. Where are you from?- 2. I’m from…-soy de…. 3. I’m more or less thanks- ESTOY mas o menos gracias 4. Take care- cuidate mucho 5. See.
Empareja el español y el inglés.
Haga Ahora Answer the following questions in Spanish. 1.¿Cómo se llama tu mamá? 2.¿De dónde es tu amigo? 3.¿Cuántos años tienes? 4.¿Cómo se llama tu artista.
SEÑORA BAJER ESPAÑOL I miércoles Al final de esta lección…. I can…. Have a simple conversation that includes a greeting, asking names and asking.
1 SURVIVAL SPANISH FOR TRAVELERS Lesson 2 ☞ Hi again! In this lesson we are going to learn different ways of greeting and farewell, as well as how to become.
PART 1: 1 st slide – record your phone conversation. PART 2: 10 slides – see topics per slide Each slide will have an illustration / clip art that goes.
SPANISH I DAY 32. HAGA AHORA 14/15 DE NOVIEMBRE Complete with the correct form of the verb. Write the entire sentence: 1.¿ Dónde _________ tú? (vivir)
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Hagan Ahora: Miren el siguiente vídeo otra vez sobre saludar con besos. (Watch the following video again about greeting with kisses.) Tarea: Finish Pre-Test.
Essential ?s: how do you compare things and how do you express extremes?
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Interrogatives in Spanish. Preguntas en español.
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
First Grade Dual High Frequency Words
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Tapas Assume that you met someone who didn’t know anything about bargaining in traditional markets. What are 5 things you would tell them?
How much? - How many? English Grammar. When we want to know the quantity or amount of something, we ask questions starting with How much and How many.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

BARTERING

What is Bartering? Bartering is negotiating a lower price between a buyer and a seller of a good or service Bartering is negotiating a lower price between a buyer and a seller of a good or service Bartering is commonplace in Markets of Spanish-speaking countries Bartering is commonplace in Markets of Spanish-speaking countries When traveling, this is a useful skill When traveling, this is a useful skill

When can you barter? Common to barter: Markets and Taxi Fares Common to barter: Markets and Taxi Fares BARTER when there is NO PRICE marked on the good BARTER when there is NO PRICE marked on the good DO NOT BARTER when there IS a price marked on the good DO NOT BARTER when there IS a price marked on the good

How do you barter? Ask for price Ask for price –This price is usually much higher than what the good is worth Make a comment about how that is more than you wanted to spend Make a comment about how that is more than you wanted to spend –This usually results in a counter-offer Either a Lower Price or a Cheaper Good Either a Lower Price or a Cheaper Good

How do you barter? If you are offered a GOOD price, take it If you are offered a GOOD price, take it If you are offered a BAD price, offer a If you are offered a BAD price, offer a lower price than you want to pay lower price than you want to pay If you are offered a DIFFERENT PRODUCT, politely decline If you are offered a DIFFERENT PRODUCT, politely decline –“I don’t really like that as well as the other one”

Bartering Vocabulary ¿Cuánto cuesta? ¿Cuánto cuesta? ¿Cuánto vale? ¿Cuánto vale? Es muy barato. Es muy barato. Es muy caro. Es muy caro. Me lo llevo. Me lo llevo. No puedo pagarlo. No puedo pagarlo. Ultimo precio. Ultimo precio. Ultima oferta. Ultima oferta. Quiero… Quiero… How much does it cost? How much does it cost? How much is it worth? How much is it worth? It is so cheap. It is so cheap. It is so expensive. It is so expensive. I’ll take it. I’ll take it. I can’t pay that. I can’t pay that. Last price Last price Last offer Last offer I want… I want…

Bartering Example Hola. ¿Cuánto cuesta la pashmina rojo? Hola. ¿Cuánto cuesta la pashmina rojo? Buenas Tardes. La pashmina rojo cuesta 100 pesos. Buenas Tardes. La pashmina rojo cuesta 100 pesos. ¡Ay yay yay! Es muy cara. ¡Ay yay yay! Es muy cara. Bueno, la pashmina negro cuesta 50 pesos. Bueno, la pashmina negro cuesta 50 pesos. Pues no me gusta la pashmina negro. Quiero la pashmina rojo. Pues no me gusta la pashmina negro. Quiero la pashmina rojo. Bueno. ¿A 80 pesos? Es la ultima oferta. Bueno. ¿A 80 pesos? Es la ultima oferta. Me lo llevo. Gracias. Me lo llevo. Gracias.

ACTIVIDAD NECESITO 2 VOLUNTARIOS

Ejemplo Hola. ¿Cuánto cuesta el plato? Hola. ¿Cuánto cuesta el plato? Hola. El plato cuesta 30 pesos. Hola. El plato cuesta 30 pesos. ¡Ay yay yay! Es muy caro. No puedo pagarlo. ¿A 10 pesos? ¡Ay yay yay! Es muy caro. No puedo pagarlo. ¿A 10 pesos? ¡Ay yay yay! Es muy barato. El plato vale mas que 10 pesos. ¿A 25 pesos? ¡Ay yay yay! Es muy barato. El plato vale mas que 10 pesos. ¿A 25 pesos?

Ejemplo (Cont’d) Bueno. Es mejor pero no puedo pagarlo. ¿A 15 pesos? Bueno. Es mejor pero no puedo pagarlo. ¿A 15 pesos? 20 pesos es la ultima oferta. 20 pesos es la ultima oferta. Bueno. Me lo llevo. Gracias. Bueno. Me lo llevo. Gracias. De Nada. Adios. De Nada. Adios.

Preguntas What was the first person trying to buy? What was the first person trying to buy? How much did it cost at first? How much did it cost at first? How many offers did the buyer make? How many offers did the buyer make? How many offers did the seller make? How many offers did the seller make? What was the final price? What was the final price? Who got the better deal? Who got the better deal?

ACTIVIDAD Practice with a partner 1) Write out your own bartering dialogue using the examples as guides. 2) Practice saying the dialogue to each other while acting out what is going on