I Can Use My Words Scripted Story Tips For tips and guidelines about “Scripted Stories”, please begin by reading “Scripted Stories for Social Situations.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hecho y Opinión 4.10J/ 5.10J
Advertisements

THIS IS With Host... Your La familiaAdjetivos Possesivos Tener Present Progressive La familia real Estar.
¡ Yo Puedo Ser un S ú per Amigo! Creado para Tab por Lisa Grant & Rochelle Lentini 2002 Adaptado por Linda Brault, WestEd 2012 Ilustrado por Alejandro.
Mi vida como un/una________ Title your childrens book. Make sure your book is at least 250 words long. You and your partner should include a minimum of.
La Tortuga Tucker Toma Su Tiempo Para Pensar Y Actuar
LOS NEGATIVOS y POSITIVOS
COMMON AFFIRMATIVE AND NEGATIVE WORDS
School Name 2013 Parent Survey Directions/Instrucciones Utilice el papel para registrar su respuesta a cada pregunta. (Use the paper copy to record your.
English Lesson 5.
Gustar- To like (to please)
Cuando Teodora la Tortuga está muy emocionada, se aparta un rato para retirarse y pensar! This shows an example of a social story, Tucker the Turtle Takes.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
The goal for this homework is that you can practice listening and speaking Spanish. Use the audio and the written parts to repeat after the audio. Pause.
Noviembre– La lección tres. gpeirenors grisreino signogripe peropesopeorreno serenoperrosperegrinos.
Mi tema es la amistad By: Paulina Agenor.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Spanish Día 54 Review of Vocabulary Pronouns Review for test.
Objetivo: Which form of the verb should we use? Are we pronouncing the vocabulary correctly? Hagan Ahora: El papel de APT P. 69, Actividad 2.
Using Gustar Avancemos Level 1. Help me fill in the grid with Spanish pronouns.. Yo Tú Él, Ella, Usted Nosotros/as Ellos, Ellas, Ustedes X.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (Celebrity interviews with personality.
Español 2 2 y 3 de octubre de La Campana DIBUJA LAS COMIDAS 1. LA LECHE 2. EL TOCINO 3. EL POLLO 4. LAS FRESAS 5. LA CEBOLLA.
Complete this PowerPoint to study the Food Unit. The directions are in the notes section of each slide. Follow the examples. Grading Each slide complete=
PRINT DIRECTIONS FOR FULL SIZE BOOK Step 2: Select slides to print story Type 4-19 Step 3: Select “slides” Step 4: Type # of copies Step 1: Click on File.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
La campana (Write Everything!!!!) Write the english translations for these words on page hacer gimnasia 2.Estar en línea 3.Saber 4.Conocer.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
SPANISH 1 DAY 54 Review Vocab 6B – me-te-nos -- Ser/Estar Quiz.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
El tiempo Follow the directions in the “notes” section on each slide of this PowerPoint. Save the file with your name and to
University of Delaware Introduction to Writing PBL Problems Introducción a la elaboración de problemas. Institute for Transforming Undergraduate Education.
Instructions for using this game. When clicking on the slide to move to the next appropriate slide, be sure you see the hand, not the arrow. (If you put.
Lunes, doce de enero  Calentamientos  Terminar las entrevistas y presentar las diferencias y similitudes con sus compañeros.
Week 7 Spanish I Grade Week 7Do Now 1 Sunday, October 27th, 2014  Define in Spanish. You must write the English + the Spanish for full credit.
Calentamiento Correct the sentences you see below in Spanish: 1)Me gusta nado en la pisina. 2) ¿Quieres voy a playa con mi? 3) Yo voy jugar futbol. 4)
Second Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Conversación Simulada Aqui es el numero que necesitas usar: (520) First, look over the grading rubric in the next slide. The automatic slides.
Asking For Help. The verbs Querer and Poder Stem-changing verbs The verb querer (to want) and poder (to be able to) are both stem- changing verbs. The.
First Grade Spanish High Frequency Words.
Imperfect and preterite Ya conocía bien a esa chica cuando vino a mi clase. I already knew her Conocí a esa chica cuando vino a mi clase. I met her that.
EL VERBO GUSTAR 9/9/2013 SPANISH 1 SRA. BALDWIN. GUSTAR Gustar is a Spanish verb that means “to be pleasing to”. In English, it’s kind of like saying.
LA TORTUGA TUCKER TOMA SU TIEMPO PARA PENSAR Y ACTUAR
Do Now – Write six sentences (not just words!) about this image. Be careful using adjectives!
La Familia Click to Begin. Hola! Me llamo Juan. This activity is all about mi familia. On each page, read the family member word at the top and then click.
Salsa – Episodio 6: Too Many Cooks Vocabulario. For use at home: You may want to print out the powerpoint slides on cardstock to create vocabulary flashcards.
Gustar + infinitive to like / to be pleasing to. How to form gustar To talk about what we like, we use the verb gustar. With gustar, we use indirect object.
DELETE THIS SLIDE BEFORE HANDING IN See the rubric for more details Deadlines will not change, no excuses…all projects must be ed
Compañeros para hoy. Si no está, pasa al frente. 1 y 17 2 y 18 3 y 19 4 y 20 5 y 21 6 y 22 7 y 23 8 y 24 9 y y y y y y 30.
Tucker Turtle Takes Time to Tuck and Think Scripted Story Tips
Please choose five pictures. Por favor, elija cinco fotografías. Make a list of words about each picture that you choose. Haga una lista de palabras sobre.
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
*Unas actividades*. ¿Cuál es la diferencia entre las dos oraciones siguientes:? Ella mira la televisión a las tres y media. Ellos miran la televisión.
Gustar “to like” By Arianna and Sarah. Gustar- To like (to please) Me gusta (I like) Te gusta (you like) Singular Nos gusta (we like) Me gustan (I like)
PARENT INVOLVEMENT MATTERS Morgan Elementary School.
Vámonos Fill in the blanks with the correct nationality in Spanish. You don’t have to write the sentence! Don’t forget about gender + number agreement.
El objetivo de hoy: Hablar sobre lo que hicieron durante el descanso de invierno.
Preposiciones dicen: Donde Each slide will change after a few seconds. For each slide you must decide where the BLACK box is. There are two possible answers.
Kindergarten Newsletter Mrs. Gianfrancesco’s Class Week of Sep. 30- Oct. 4 Next Week Monday Return Friday Folders Tuesday Read stories about fire safety.
Commands Notes Powerpoint ¡Escucha como usar los mandatos! ©Spanishplans 2012.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
AVANCEMOS Gustar with an infinitive. GUSTAR WITH AN INFINITIVE We use the verb GUSTAR to talk about what people like to do in Spanish. This verb.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
Apuntes: las formas progresivas Voces 1 Capítulo 19.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Esponja 1.Nosotros _____ despertamos temprano. 2.Tu _____levantas tarde. 3.Yo _____ me lavo los dientes todos los dias. 4.Por lo general, Chuy no _____.
La Tortuga Tucker Toma su Tiempo para Pensar y Actuar
Transcripción de la presentación:

I Can Use My Words Scripted Story Tips For tips and guidelines about “Scripted Stories”, please begin by reading “Scripted Stories for Social Situations Tips” located in the Visual Strategies folder on your CD. Please note that you can use real photographs with or instead of the line drawings for children that need this level of support. For instance, next to the line drawings, you can glue or Velcro a photograph of two children talking, the teacher talking to a child, a child who is upset, a child who is happy, etc. Assembly Directions: After printing on cardstock paper (or printer paper glued to a file folder for increased durability), bind the edge to form a book. If the child will use or handle the book, it might be helpful to laminate the pages prior to binding to increase durability. See next page(s) for “printing directions”. Lentini, R., Vaughn, B. J., & Fox, L. (2005). Teaching Tools for Young Children with Challenging Behavior. Tampa, Florida: University of South Florida, Early Intervention Positive Behavior Support.

PRINT DIRECTIONS FOR FULL SIZE BOOK Step 2: Select slides to print story Type 4-17 Step 3: Select “slides” Step 4: Type # of copies Step 1: Click on File & select Print Step 5: Click OK Lentini, R., Vaughn, B. J., & Fox, L. (2005). Teaching Tools for Young Children with Challenging Behavior. Tampa, Florida: University of South Florida, Early Intervention Positive Behavior Support.

PRINT DIRECTIONS FOR SMALL SIZE BOOK Step 2: Select slides to print story Type 4-17 Step 3: Change slides to “handouts” Step 5: Type # of copies Step 1: Click on File & select Print Step 6: Click OK Step 4: Select “2” slides per page Lentini, R., Vaughn, B. J., & Fox, L. (2005). Teaching Tools for Young Children with Challenging Behavior. Tampa, Florida: University of South Florida, Early Intervention Positive Behavior Support.

Yo Puedo Usar Mis Palabras Created by Rochelle Lentini, USF Updated 2004; Translated and adapted 2008 Tomaste mi pedazo! No me gusta. Puedo tomar mi turno? Lentini, R., Vaughn, B. J., & Fox, L. (2005). Teaching Tools for Young Children with Challenging Behavior. Tampa, Florida: University of South Florida, Early Intervention Positive Behavior Support. Yo Puedo Usar Mis Palabras

A veces se me olvida usar mis palabras.

Puedo usar palabras con dibujos, Que te escrito, O hablando. Mi turno. Ayuda.

Cuando uso mis palabras, todos me entienden. Puedo jugar?

Puedo tomar un turno? Cuando puedo usar esto? Primero comer, Despues jugar. A veces quiero algo que no debo. Tal vez lo puedo escojer otro tiempo. Con mis palabras, puedo pedir lo que quiero.

Cuando uso mis palabras, todos estan feliz.

Yo puedo usar mis palabras para decir como me siento. Yo digo,”estoy enojado.” o “No me gusta eso.” No me gusta! Estoy enojado!

Mi familia o la maestra me ayudan con las palabras.. Di, ”Quiero ayuda.” Di, “Yo acabe.”

Puedo usar mis palabras para pedir ayuda. ”Quiero ayuda.” Ayudame por favor. Queiro ayuda.

Cuando uso mis palabras, todos me entienden. Puedo jugar contigo? Tomaste mi juguete! No me gusta! Queires compartir?

Nadie me entiende cuando grito o lloro.

Cuando lloro, grito o hago berrinches, lastimo los oidos de otros.

Cuando me enojo pido descanso. esperar descansar

Cuando me enojo, yo no voy a pegar ni patear a nadien.

Cuando lloro, grito, o hago berrinches Todos se enojan y se ponen tristes.

Todos estan feliz cuando uso mis palabras.