Entrada 6.1 ¿Cómo se llama el evento? ¿Qué día es el festival? ¿Cómo se llama el parque que tiene el festival? ¿A que horas es el festival? How much does.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Advertisements

Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Las Palabras Interrogativas
Día 11: palabras interrogativas Prueba 3 Las interrogativas
Invitaciones P
Gustar + Clarifiers Inductive Text Notes Practice Activities.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Essential Questions for Ch. 7.1 How can we talk on the phone? How can we extend and accept invitations? How can we talk about the “places” that we visit.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
Topic: Conjugating –ar verbs Essential Question: How do I converse correctly using –ar verbs in the present tense? Gramática 2.2 Español 1.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Conjugating AR verbs What is an –AR verb?. First, let’s talk about verbs… What is an infinitive? The basic form of a verb Means “to do something” Has.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Using Gustar Avancemos Level 1. Help me fill in the grid with Spanish pronouns.. Yo Tú Él, Ella, Usted Nosotros/as Ellos, Ellas, Ustedes X.
Unidad 1, Lección 1 Un rato con amigos: ¿Qué te gusta hacer?
Present Tense ER Verb Conjugation Academic Vocab Infinitive: The base form of a verb. When translated, it always includes “TO” + the action. Correr –
4.7 invitations, ir+a+inf.. Vámonos Conjugate the following three verbs. Draw a boot! Pedir (e → i) Querer (e → ie) Jugar (u → ue)
Match the English to the Spanish
Agenda del día 1.(~10 minutos?) Anuncios, sillas asignadas, (repartir las copias de Más práctica en algunas clases), etc. 2.(10-15 minutos) La práctica.
Vocabulario VerbosGustar Ir + a + lugar Popurrí.
Español 1 18 – 19 DE MARZO Get your city map and have it on your table, you can study the vocab on your own creation!
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Mi dormitorio My bedroom
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Hagan ahora: Copy notes on “GUSTAR” means to like, or to please
English Lesson 3.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
Making Questions in Spanish
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Quiz yourself on the following verb slides. How many can you remember?
The following slides introduce the new verb IR.
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
Tener -= to have. Tener Tener is a new verb, but you have already seen two of the forms from TENER in the last chapter. Tener is a new verb, but you have.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
¡Verbos y Números! miércoles, el 18 de marzo. ¿Que vamos a hacer hoy? 1.Review “go” verbs 2.Review ir + a + infinitive 3.“to know”  saber vs. conocer.
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
Las Palabras Interrogativas ¿Qué?¿Qué? 1 Las palabras interrogativas ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is.
Preguntas y respuestas
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1 The Verb IR.
21 de septiembre. Warm-Up #19 Given the English phrases, write Spanish ones, using “tener.” 1.Jorge is in a hurry to go to class. 2.My sister has luck.
Gustar To like…. To be pleasing…. Gustar is a unique verb that we use to express what we like. In English we would say I like to dance. However in Spanish.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
Vámonos If you could combine two animals into the perfect pet, what two animals would you choose and why? Answer in inglés. Ej: elephant & tiger  elephiger.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
LunesMartesMiércolesJuevesViernes 1. Nadar Escuchar música2. Ir al ensayo Escuchar música3. Nadar Escuchar música4. Ver videos Escuchar música5. Salir.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
Entrada 6.1 ¿Cómo se llama el evento? ¿Cuál es la fecha del festival? ¿Cómo se llama el parque que tiene el festival? ¿A qué hora es el festival? How much.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
GUSTAR To like. GUSTAR The Spanish verb GUSTAR is usually translated into English as ‘To like’, however, it literally means ‘To be pleasing’.
Nadarcomercaminarleer Escribirvivirpracticarescuchar Calentamiento Yo ___________ en el parque los fines de semana. María ______ el almuerzo en la cafeteria.
Week 28 Spanish I. Para Empezar 28 de marzo Translate the following sentence into Spanish. Don’t forget to use your notes! My friends and I like to play.
El Objeto Directo Direct Object Pronoun Sra. Altamirano.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
Model: Yo les preparo la cena. = Yo se la preparo.
UNIDAD 3 ETAPA 2. El Campanero –Complete each sentence by saying if you like something or not. Ejemplo: -To eat tacos  Si, a mi me gusta comer los tacos.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Saber Vs. Conocer Sra. Altamirano Español II. First, we need to learn the conjugation of the verb SABER Yo sé Tú Sabes él, ella,ud. Sabe Nosotros Sabemos.
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
El presente del verbo: TENER BUEN VIAJE 1 – CAPITULO 6 TAKE NOTES!!!
First Grade Dual High Frequency Words
Transcripción de la presentación:

Entrada 6.1 ¿Cómo se llama el evento? ¿Qué día es el festival? ¿Cómo se llama el parque que tiene el festival? ¿A que horas es el festival? How much does it cost for the entrada?

Entrada 6.2 On the back of your VOCABULARIO 6, add these words Regularmente – regularly Durante – during Tu tiempo libre – your free time Tengo planes – I have plans. ¿Tienes planes? – Do you have plans? ¿Quién va? – Who is going?

ENTRADA 6.3 What destination is most preferred? How many trips (viajes) do 36% of people take? If they don’t choose a vacation in Spain (in-country) what type do they choose? Which month sees the most travel? What type of destination would you choose from the options provided?

Entrada 6.4 ¿Donde le gusta pasar tiempo la chica? ¿Te gusta pasar tiempo en este lugar (this place)? Draw your own tira cómica with the same intentions. Primer dia de piscina CalorFrío

Entrada What type of animal is this? Es un …… 2. How is he called? Make it up! Se llama…. 3. Where is he? Él está en …. 4. What type of movie is he seeing? Make it up! Va a una película de ……. Don’t write the questions. Write the answers in Spanish. Then translate the answers into English. (8 sentences- 4 Spanish, 4 English)

Entrada 6.7 Traduzca

Entrada 6.8 Who is the birthday girl? ¿Cuántos años tiene la chica? ¿A qué hora es la fiesta? ¿Dónde esta la fiesta? ¿Qué día es la fiesta? ¿La fecha?

Entrada 6.9 Write out both columns. Connect the location to an activity ¿Te gustaría ir a la piscina? ¿Te gustaría ir al café? ¿Te gustaría ir al concierto de Florida Georgia Line? ¿Te gustaría ir a la casa de mi amiga que se llama Amy? ¿Te gustaría ir al partido de fútbol? Escuchar música Mirar futbol Tomar café y comer meriendas Pasar tiempo Nadar

Entrada 6.10 Hello. My favorite students are Josefina and Carla. Josefina likes to play softball and volleyball. Carla likes to dance. Josefina has one sister, but Carla has three. Josefina is 15 years old and Carla is 14 years old. They are my favorite students because they work hard (dura) in class and make me (me hacen) videos. Bye. Disclaimer: THIS WAS NOT WRITTEN BY MRS. BELTZ

Entrada 6.11 Get intials from 10 students. AskAnswers ¿Cómo estás?bien ¿Qué tal?Mal así, así – más o menos

Entrada 6.12 Fill in the blank with an infinitive (verb) or a conjugated verb. 1.Me gusta __________________. 2.____________ (I am) inteligente. 3.Vamos a ___________. 4.____________ (She is) 17 años. 5.____________ (I talk) con mis amigos. It’s IMPERATIVE that you do this. Don’t use your neighbor. Don’t sit there like a knot on a log. You CAN use your notes. But I need to see what you can do.

Entrada 6.13 Match subject to conjugated verb. Yoles gusta pizza. Túsomos inteligentes. Él tengo pelo largo y rizado. Nosotrosno me gusta el invierno. A ellos,tiene muchos amigos pero no familia. A mi,eres de Barranquilla, Colombia.

Entrada 6.14 Fill in the blank with an infinitive (verb) or a conjugated verb ONLY. 1.No me gusta __________________. 2.____________ (I have) 10 personas en mi familia. 3.Paco va a ___________. (DO NOT USE A LOCATION) 4.____________ (We are) 21 años. 5.____________ (Maria talks) con la profesora.

Entrada 6.15 Quinceanera Give 6 facts you know. Use full, complete sentences. Also answer: (Girls) Would you want to have a quinceanera? (Boys) Would you want your future daughter to have a quinceanera?

Entrada 6.16 Divide these words into two groups….Infinitives and Conjugated verbs soytenerhablamosme gusta puedes sertienen hablarandanpoderandarcorro comercorrergustarhay habervivocomovivir Now draw a line linking the verb a conjugated verb. nadas nadar

Entrada 6.17 What subject could you use in Spanish to substitute for these? Ana and I (Ana y yo) ______________________ Paco and Jose (Paco y José ______________________ He and Maria (Él y María) ______________________ Sofia(Sofía) ______________________ You and Staci (Tú y Staci) ______________________

Entrada 6.18 Write as much about yourself as possible. Complete sentences. Winner Winner Chicken Dinner gets a free entrada.

Entrada 6.19 Fill in with SER or TENER. Escribe toda la frase. 1.Los irlandeses __________ católicos. 2.La guerra ______________ muchas batallas. 3.E.E.U.U. y México ______________ ejércitos. 4.Los Estados Unidos _____________ muchos inmigrantes. 5.Los mexicanos ___________ católicos también.

Entrada 6.20 In your own words, en ingles, explica porque los mexicanos celebran el día de San Patricio. Life in _____________ was ______. ___________ immigrated to ______________ because….. Life in ___________ was not ___________. __________ couldn’t obtain _______________ so they joined __________ This explanation should take MANY sentences.

Entrada 6.21 Traduzca I am dancing in the rain (la lluvia) She is studying math. We are cleaning the house with my mom. The boys are hunting in the woods (el bosque) The grandmothers are preparing dinner (la cena) The student is practicing basketball in the gymnasium.

Entrada Estamos imaginando las vacaciones en la playa. 2.Él está pescando en el mar. 3.Señora Strom está pintando en la clase de arte para los estudiantes. 4.Los estudiantes están usando los lápices en la clase. 5.Los novios están besando en el cine. 6.Estoy respirando el aire en el parque.