Hoy es viernes, el veinte y siete de septiembre.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
MEETING AND GREETINGS AND GOODBYES
Advertisements

Greetings & Goodbyes.
Warm Up, el martes, el 28 de agosto
Lección Preliminar.
Saludos.
Warm Up, el miércoles, el 4 de septiembre
World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
Ms. Martinez September 3, 2014 Spanish 1 Instructions:  You need to write the notes in your Spanish journals.  Write the translation next to the Spanish.
¿Cuáles son las frases que necesitamos para la clase de español?
 WRITE THE FOLLOWING NUMBERS IN WORDS ON YOUR SHEET: 35, 49, 58, 67, 72, 84, 93, 100  WRITE AND SOLVE THIS PROBLEM: CUARENTA Y SIETE – TREINTA Y OCHO.
Greetings, Goodbyes & Expressions of Courtesy
How would you greet a friend at these times?
Hoy es miércoles, es el nueve de octubre.
Telling Time.
*YOU HAVE 3 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time after.
Warm-up HOY: El 11 (once) de agosto de 2014 (dos mil catorce): LUNES #1 ¿Cómo te llamas? ¿Cuál es la fecha de hoy? ¿Qué día es hoy (today)? ¿Qué día es.
Hoy es el catorce de agosto Es jueves Buenos días.
19 & 22 de septiembre.  Escribe en inglés:  Sara: Buenos días  José:Hola  Sara: ¿Cómo te llamas?  José: Soy José, ¿y tú?  Sara: Me llamo Sara. 
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
¡A Empezar! Hola Clase. Buenos días. Hoy es martes, el 26 de agosto. ¿Cómo están ustedes? In 2009, there were 387 million people speaking Spanish as a.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Hoy es martes, el 6 de septiembre de Los Objetivos Correctly pronounce the Spanish alphabet. Get to know classmates, teachers and classroom procedures.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Warm Up, el 27 de agosto, el lunes -Completa el “Warm Up”….use a blank sheet of paper. Label top with the date. 1. (Answer in Spanish) ¿Cómo estás? 2.
Hoy es jueves, el veinte y seis de septiembre. La pregunta: ¿Qué quiere decir la tira cómica? La tarea: La hoja de trabajo Examencito de vocabulario: el.
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
Week 2 Spanish I Grade Week 2Do Now 1 Sunday, September 14th, 2014  Translate to Spanish (write English and Spanish)  1. The pleasure is mine.
V AMONOS ANSWER THE FOLLOWING IN COMPLETE SPANISH SENTENCES 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿De dónde eres? 3) ¿Cómo estás? 4) ¿Qué tiempo hace? 5) ¿Cuántos años.
OBJECTIVO: SWBAT distinguish between greetings for people using tu and Ud. El 25 de Septiembre 2012.
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
La conversación Capítulo 1. Conversación informal.
Calentar Hello______________ Good Morning__________ Good Evening __________ Good, Thank you ________ What’s your name?__________ My name is…__________.
Saludos 1 Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name.
Vámanos  Answer the following questions without talking. Please be sure to write your name and the date on your paper.  If you need to use the restroom.
Saludos, Nombres, Introducciones, Despedidas y Más.
Quasimodo Get out the clock worksheet to be checked and quietly study for your alphabet quiz.
Telling Time El primero de octubre. Notes You will complete the following vocab activities on pages 35 of your INB. The title for this section is: Telling.
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
Frases comunes El 18 de agosto.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Hoy es jueves Es el 17 de septiembre del 2015 ¿Cuáles son los saludos y las despedidas en español? PARA HACER AHORA: Use worksheets Find an appropriate.
¡Buenos días! Hoy es el primer día de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Pongan la tarea en tus pupitres. (Set your HW on your desk.) 2.Hagan una reflexión.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
Spanish I Greetings and Introductions Las Salutaciones y Las Presentaciones How to greet, introduce, and say good-bye!
Día 2: Introducciónes Beginning short conversations with others.
Capítulo Uno: Primer paso Today (and tomorrow) you will learn… Saying hello and goodbye Saying hello and goodbye Introducing others and responding to an.
Hacer Ahora (Do Now) 1. Please sit down quietly. 2. Please copy today’s date, day and homework into your notebook or binder. 3. Please conjugate the verb.
NOMBRES, SALUDOS Y DESPEDIDAS
Greetings Notes 6 th grade. 7:00 -¡Buenos días, señor! -¡Buenos días! ¿Cómo te llamas? -Me llamo Felipe.
La pregunta: ¿Cómo se dice… It’s noon It’s midnight. en Español? Hoy es viernes, es el once de octubre. La tarea: Examencito: los números y la hora miércoles,
Silencio, por favor. Sientate Vamos a contar de 10 a 0.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Campana #2 Hoy es juves, 3 de septiembre Use your notas on Frases Importantes. Translate each phrase. Escribe the Spanish version only. 1. What’s your.
Bell Ringer: 18 de agosto Give an appropriate response to the following: 1.¿Cual es la fecha? 2. ¿Qué día es hoy? 3. ¿Entiendes? 4. Gracias 5. ¿ya?
Telling Time in Spanish Por: Sra. Dickerson. To ask what time is it, you say: ¿Qué hora es? ¿Qué hora es?
¡Buenos días clase!. ¡Buenas tardes clase! Yo Puedo… -introduce myself and others -use common courtesy expressions -exchange personal information (phone.
1.3 Introductions Materials: 2 video downloads, one recorded conversation.
Vámonos 1. ¿Cómo se llama usted? (Michelle Obama) 2.¿Cómo se llama él? (Pedro) 3. ¿Quién es ella? (Alicia) 4. ¿Cómo se llama ella? (Marta) 5. How do you.
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? Como saludar responder a otros. How to greet others and respond to greetings.
E L VOCABULARIO Lección Preliminar. Hola ¿Cómo estás? ¿Cómo te llamas? Bien. Muy bien. Más o menos. Mal. Muy mal. Me llamo… ¿Y tú? Regular.
Fondo cultural Social relations are somewhat more formal in Spanish-speaking countries than in the United States, since new acquaintances usually greet.
¿Cómo te llamas? What’s your name? ¿De dónde eres? Where are you from? Como saludar a otros y responder a los salutaciones. How to greet others and respond.
Greetings/ Introductions Los Saludos. Good Morning – Buenos días To say Good Morning you say “ Buenos días.” Before 11AM you use “Buenos días.”
MUCHO GUSTO! GREETINGS, INTRODUCTIONS, AND FAREWELLS.
Aim: How many ways can you greet a person in Spanish? Do Now: Copy vocabulary -> Translate the ones you know 1. Buenos días 11. ¿Cómo estás? 2. Buenas.
¡buenos días!.
Saludos Y Despedidas.
Transcripción de la presentación:

Hoy es viernes, el veinte y siete de septiembre. La pregunta: List the saludos and despedidas you see in the wordle. La tarea: Página 1 en el libro de ejercicio y la traducción Examencito de vocabulario: el 2 de octubre Start memorizing vocab from Capítulo PE Saquen la hoja de PE (1)

El Plan de Hoy: La canción Actividades de Escuchar Diágolos Las metas de hoy: I can engage in and understand basic conversation in Spanish including: -time appropriate greetings - introducing myself to someone - exchanging pleasantries -saying goodbye El Plan de Hoy: La canción Actividades de Escuchar Diágolos Lógico o Ilógico P. uno – libro de ejercicio

Una canción Eschuchen y Canten Buenos dias, buenas tardes, buenas noches How would the song change if you were “singing to” a friend, family member, pet or someone your own age?

¡Repitan, por favor! Saquen la lista de vocabulario Yo digo cada palabra Uds. repiten las palabras ESTRATEGIA: If something is pronounced differently then you thought it would be, make a little note for yourself on your vocabulary paper.

Vocabulario en contexto ¡Hola! ¿Cómo estás? Listen and follow along as we hear the dialogue on page 2. jcd - 0099 Class discussion: ¿Qué quiere decir la primera escena? la segunda escena? la tercera escena? Play the audio from pg 2

Actividad de escuchar jcd - 0099 Abran los libros en la página tres. Saquen los apuntes de la clase: Escriban la fecha el 27 de septiembre - 27/9/13 Escriban el título de actividad y la página 1.) Buenos días, p.3 Escriban los números 1 -6. jcd - 0099 As you listen to the audio, write the letter of the clock (A, B or C) that indicates which time of day each greeting is probably taking place. 27/9/13 Buenos días p. 3 1.) 2.) 3.) 4.) 5.) 6.) Students should write this down in their notes section of their 3 ring binder. I like to have them title and date each new section.

Diálogos con un compañero You will stand up and create two even lines across the room. One line will move while the other line stays put. As you move to each new partner, have a brief conversation with them. When I say MUÉVANSE, move to your next classmate and repeat a similar conversation. When you tell them to move, change the slide to display a new time of day

La conversación Include in your conversation Each of you say a TIME APPROPRIATE greeting Each of you say your name and ask your partner’s name Each of you say it was nice to meet the other Each of you say goodbye.

Ejemplo ¿¿ Encantado VS. Encantada?? TRY TO USE VARIED VOCABULARY!!! Partner A – Buenos días / Buenas tardes/ Buenas noches Partner B - Buenos días / Buenas tardes/ Buenas noches Partner A – ¿Cómo te llamas tú? Partner B – Yo me llamo ___________ ¿Y tú? Partner A – Yo me llamo ________________. Partner B – Encantado(a) / Mucho gusto Partner A – Igualmente / Mucho gusto / encantado(a) Partner B – Adiós / Hasta luego / Hasta mañana / Nos vemos Partner A – Adiós / Hasta luego / Hasta mañana / Nos vemos TRY TO USE VARIED VOCABULARY!!!

Es la una 1: 00 pm

Son las ocho de la mañana

Son las seis de la noche 6: 00 pm

Son las cuatro y media de la tarde 4: 30 pm

Son las once de la noche 11: 00 pm

Son las once de la mañana

Son las cinco de la noche. 5: 00 pm

Son las nueve de la mañana

Es la una y media. 1:30 pm

Son las tres de la tarde. 3: 00 pm

Lógico / ilógico Work with a partner to complete the logical vs. illogical conversation paper DO NOT LET YOUR PARTNER SEE YOUR PAPER Once you complete the paper, work together to make all the conversations logical. La hoja rosada – Write a word/phrase that could logically come BEFORE each word/phrase on the list La hoja amarilla – Write a word/phrase that could logically come AFTER each word/phrase on the list Group discussion once everyone is done.

Practice your skit and volunteer to present it to the class! ¿MÁS TIEMPO? Work with your partner to create your own logical conversation Use at least 12 phrases total from the following sections of your vocabulary notes: To greet someone To ask and tell how someone is To say goodbye Practice your skit and volunteer to present it to the class!

La tarea Continue preparing for the vocabulary quiz on Wednesday, Oct. 2 Libro de trabajo – pg. 1 Circle the appropriate phrase in parenthesis and translate the dialogues.