Brownsville Independent School District 2015-2020 Texas Title I Priority Schools (TTIPS) Cycle 4 Grant 2015-2020 Subsidio Para Escuelas Prioritarias del.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué es Title 1? Es una fórmula federal de beca. Es la beca federal más grande que recibe Fayette County Public Schools.
Advertisements

CHILD FIND Ayuda Para Niños Uvalde CISD Special Education Department Karyn Kingsbery, Director.
Mejorando la Calidad de Maestros
¡Bienvenidos a las Escuelas Título I del Condado de Surry! Reunión Anual de Padres Programa Título I.
Welcome to (Bienvenidos a) Guy B. Teachey Elementary School Annual Public Meeting (Reunión Anual Pública)
COLEGIO MENOR SAN FRANCISCO DE QUITO
Jane E. Pollock, Ph.D. Jane, former ESL and general education teacher also worked as a school administrator and at a national.
¿Qué es Title 1? O Es una beca de formula federal. O Es la beca federal más grande que recibe Fayette County Public Schools.
ARLINGTON PUBLIC SCHOOLS FY 2015 PROPOSED BUDGET DEVELOPMENT ESCUELAS PÚBLICAS DE ARLINGTON DESARROLLO DEL PRESUPUESTO DEL AÑO FISCAL 2015 January
Title I, Part A - Parent Rights Derechos de los Padres de familia - Título I, Parte A GPISD is a Title I District and as such will abide by all federal.
Rancho High School. Federal legislation passed to set high academic standards and establish measurable goals of achievement to improve individual outcomes.
Dual Immersion Program Edmondson Elementary School Programa de Doble Inmersion.
English Learner Master Plan Plan Maestro de Aprendices del Inglés.
Dual Immersion Program Programa de Doble Inmersion Los Alisos Middle School.
The No Child Left Behind Act of 2001 Title I, Part A, Section 1116(b)(1)(E) De la ley 2001 Que Ningún Niño Se Quede Atrás Título I, Parte A, Sección 1116(b)(1)(E)
LACOE/LAUSD School Validation and Improvement Project Federal and State School Accountability Responsabilidad Escolar del gobierno Federal y del Estado.
Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
Déle a su Niño el Regalo del Bilingüismo por Vida Give Your Child the Lifelong Gift of Bilingualism.
Lathrop Intermediate School Program Verification / Orientation Week School Year 2014 – 15 August 18 – August 23, 2014 Be RespectfulBe ResponsibleBe Safe.
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
PRESENTACION ES  Personal del programa migrante  Directora de la Oficina de  Nuevo Director de Ingles como 2o Idioma y Migrante INTRODUCTION S  Principal.
DAC/DELAC Leadership Training February 10, DAC/DELAC Entrenamiento para Padres Lideres 10 de Febrero, 2015.
English Learner Advisory Committee (ELAC) ELAC Rights and Responsibilities Tahoe Truckee Unified School District
The Components of a Schoolwide Title I Program Presented by Ryan Saunders, Ed.D. August 14, 2014.
Northridge Elementary School Striving for Academic Excellence by Design September 18, 2012.
Welcome to the Valdez “State of the School” Bienvenidos al “Estado de la Escuela” de Valdez.
School Review Process No Child Left Behind School Review Process Proceso de Revisión Escolar Que Ningún Niño se Quede Atrás Proceso de Revisión Escolar.
Rolling Terrace Elementary is a school where students, staff and families are respectful of individual differences and come together in a positive, nurturing.
Enfoque del andamiaje, porque buscan estrategias para lograr aprendizajes significativos en todos los estudiantes. El ambiente de aprendizaje que identificamos.
¿Qué es Title 1? Es una beca federal Es la beca federal más grande que Fayette County Public Schools recibe.
Cram Middle School September 11, :00am in the Library.
School - Parent Compact Acuerdo Entre La Escuela y Padres.
ELAC MEETING Salt Creek Elementary English Learners Advisory Committee Meeting
Bonita Vista Middle School Annual Parent Meeting Junta Anual de Padres de Familia A California Distinguished School.
Welcome to Cesar Chavez Academy Back to School Orientation.
Wahluke School District Transportation Title I & Migrant PAC March 23, 2011.
Clark High School September 30, :30 am. Federal legislation passed to set high academic standards and establish measurable goals of achievement.
Migrant Education Program at VUSD Maria A. Villarreal – Migrant Coordinator X 1083 Rogelio Ramirez – Liaison Recruiter x How do.
Local Control Funding Formula (LCFF) Fórmula Financiación para Control Local & Local Control Accountability Plan (LCAP) Plan de Responsabilidad de Control.
El comité de evaluación del dominio del idioma
Brownsville Independent School District Grant del Estado de Texas Title I Escuelas de Prioridad (TTIPS) Dra. Esperanza Zendejas Superintendente.
Preparing Our Graduates for the World that Awaits Them Reunión Anual de Título I Penderlea Elementary School 14 de julio de 2015.
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
Everett Elementary Back to School Night INTRODUCTIONS INTRODUCCIO’NS WELCOME to Everett! Bienvenidos a Everett!
AUGUST 24, 2015 ENGLISH LEARNER ADVISORY COMMITTEE & DISTRICT ENGLISH LEARNER ADVISORY COMMITTEE INFORMATIONAL MEETING.
School/Escuela: BROWN JUNIOR HIGH SCHOOL Date/Fecha: SEPTEMBER 17, 2015 Time/Hora: 9:30 AM & 5:30 PM.
Licensed center-based child care Licensed family child care Preschool programs Public school-based programs Head Start Early Learning Scholarships All.
School Leader Reflection Sheet Ahead of the presentation, identify your school’s areas of strength from the School Experience Survey results. What decisions/events.
Knudson Middle School 17 September :15 AM in Room 502.
Texas Literacy Initiative Grant Welcome Presenter: Patricia Cisneros Young Tuesday, February 4, 2014.
Socorro Independent School District Title I Annual Meeting Junta Annual del Programa Título I August 21, 2015.
Welcome to (Bienvenidos a) Lindley Park School Annual Public Meeting(Reunión Anual Pública) & Open House (Apertura Escolar)
School: Schorr ES Date: September 21, 2015 Time: 6:30 p.m.
Junta Annual Titulo I South Monterey County Joint Union High School District.
School/Escuela: Martin Luther King, Jr. ES Date/Fecha: September 23, 2015 Time/Hora: 2:00-3:00 p.m.
SCAFFOLDING & DIFFERENTIATION
School/Escuela: Rex Bell Elementary Date/Fecha: Time/Hora:
Local Control Accountability Plan Parent Advisory Committee Plan de Control de Documentación Local Comité Asesor de Padres Welcome! ¡Bienvenidos!
Welcome to the PEP program! Welcome to the PEP program! Bienvenidos al programa de PEP! Bienvenidos al programa de PEP!
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
No Child Left Behind Title I, Part A Program Annual Meeting Sylvan Rodriguez Elementary Date: 09/09/2015 Presenters Ana Delia Zamarripa, Title 1 Coordinator.
Presented by Kristen Moorhouse Project Specialist/Instructional Coach ELAC Officer’s Responsibilities.
ELAC MEETING September 22, English Language Advisory Committee Roles and Responsibility of ELAC  Advise the Principal of the needs of English learners.
Parent Conferences Conferencias de Padres.
Title I & PAC Thompson Elementary September 10, 2014 (5:00 p.m.)
La meta principal del Plan de Denver 2020 de DPS es asegurar que haya escuelas excelentes en todos los vecindarios. DPS’ top Denver Plan 2020 goal is to.
Title 1 Parental Advisory Committee Meeting
ELAC English Language Advisory Committee March 2019
Raymond Cree Middle School
Transcripción de la presentación:

Brownsville Independent School District Texas Title I Priority Schools (TTIPS) Cycle 4 Grant Subsidio Para Escuelas Prioritarias del Estado de Texas Titulo I Dr. Esperanza Zendejas Superintendent Superintendente

TTIPS Grant Priorities/Prioridades del subsidio Improve the academic programs in schools; Increase teacher and leader effectiveness; Increase use of data to drive instruction; Increase learning time for students and educators; Increase the level and quality of family/community engagement; and Improve school climate Mejorar los programas académicos en las escuelas; Incrementar la efectividad y liderazgo del maestro; Aumentar el uso de datos para incrementar la instrucción escolar; Incrementar el tiempo de aprendizaje para los estudiantes y educadores; Aumentar el nivel y calidad de compromiso de la familia/comunidad; y Mejorar el ambiente escolar

BISD Schools Eligible to apply for TTIPS Grant Escuelas del BISD Elegibles para el Subsidio Estatal Aiken Elementary Besteiro Middle School Cromack Elementary Cummings Middle School El Jardin Elementary Garza Elementary Oliveira Middle School Perkins Middle School Stell Middle School

TTIPS Grant Intervention Models Modelos de Intervención para el Subsidio Estatal Transformation Model; Texas State-Design Model (High School Only); Early Learning Intervention Model (Elementary Only); Turnaround Model; Whole-School Reform Model; Restart Model; and School Closure Model. Modelo de Transformación; Diseño Representativo del Estado de Texas (Únicamente para preparatorias); Modelo de Intervención de Aprendizaje Temprano; (Primaria solamente); Modelo de Cambio; Modelo de Reforma para la integración total de la escuela ( No pertinente); Modelo de reinicio (No pertinente); y Modelo de Cierre de Escuela (No aplica).

Transformation Model Modelo de Transformación Replace the principal if hired on/or before ; Use a new, rigorous evaluation process based on student growth; Identify and reward all staff who have helped increase student achievement; High quality training for all staff; Instructional strategies to meet the needs of our children; Increase learning time; and More flexibility. Reemplazo del director si fue contratado antes o durante el ; Utilizar una nueva y rigorosa evaluación basada en el incremento educativo del estudiante; Identificar y recompensar a todo el personal que haya ayudado a aumentar los logros del alumno; Entrenamiento de alta calidad para todo el personal educativo Estrategias de instrucción que cubran las necesidades de todos nuestros alumnos; Incrementar el tiempo de aprendizaje; y Mayor flexibilidad.

Early Learning Intervention Model (Elementary Schools Only) Modelo de Intervención de Aprendizaje Temprano (Escuelas Primarias solamente) Early Learning Intervention Model (Elementary Schools Only) Modelo de Intervención de Aprendizaje Temprano (Escuelas Primarias solamente) ELEMENTARY SCHOOLS MUST OFFER free Full Day Pre-Kinder for all enrolled students. This model will require: Expansion of the preschool program; Preschool child/staff ratio of 10 to 1; High quality planning and training for all staff; Replace the principal if hired on/or before ; New, rigorous evaluation process based on student growth; and Identify and reward all staff who have helped increase student achievement. LAS PRIMARIAS DEBEN OFRECER un día gratis y con horario completo de pre-kínder para todos los alumnos inscritos. Este modelo requiere lo siguiente: Una ampliación del programa pre-escolar; Proporción de alumno a maestro equivalente a 10 por 1; Planeación y capacitación de alta calidad para todo el personal; Reemplazo de director(a) si fue contratado antes o durante el ; Utilizar una nueva y rigorosa evaluación basada en el crecimiento educativo; e Identificar y recompensar al personal educativo que contribuyo al incremento educativo del estudiante.

Turnaround Model Modelo de Cambio Replace the principal if hired on/or before ; Screen all existing staff; Hire no more than 50% of current staff; Increase learning time; Identify and reward all staff who have helped increase student achievement; and Provide high quality planning and job embedded training for all staff. Reemplazo del director si fue contratado antes o durante el ; Evaluación completa del personal actual; Contratar no mas del 50% del personal actual; Aumentar el tiempo de aprendizaje; Identificar y recompensar al personal escolar que ayudo a incrementar el logro educativo de los estudiantes; y Proveer una planeación del alta calidad y entrenamiento de integración laboral para todo el personal escolar.

Ballot Boleta de Voto Ballot Boleta de Voto State Design Model ( High School Only) Modelo Diseñado por el Estado (Preparatoria Solamente) Restart Model Modelo de Reinicio Closure Model Modelo de Cierre de Escuela Transformation Model Modelo de Transformación Early Learning Intervention Model (Elementary Only) Turnaround Model Modelo de Cambio Whole-School Reform Model Modelo de Reforma Total Modelo de Intervención de Formación Temprana (Primaria Solamente)

Gracias por Votar

Questions & Answers Preguntas y Respuestas