I can ______________ how to ____________ an AR verb. I can ____________two contractions in spanish. demonstrateconjugate formulate.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Riesgo U2E1 El vocabularioLos verbosLas preguntasLos adverbiosHay que/tener que
Advertisements

Jeopardy U2E1 El vocabularioLos verbosLas preguntasLos adverbiosHay que/tener que
In Spanish, the preposition a is required when the direct object of a verb is a person, (or animal). The preposition a, when used this way, is known as.
DEL y AL Los apuntes de clase. DE DE can be used to mean FROM Paco es de Maple Valley. Somos de los Estados Unidos. DE can be used to mean OF Tengo fotografías.
Para Empezar P. 10 La escuela, El colegio, el instituto, la preparatoria.
Gramática Capítulo 4 El español para nosotros Capítulo 4.
El vocabulario que vamos a usar hoy es…
Asking Questions: Interrogative Words Español 1 Unidad 2 Etapa 2.
Pretérito Los verbos -AR.  The preterite is one of two past tense forms in Spanish  The preterite is used to express and action that began and ended.
Hacer Ahora What is the difference between: a) ¿Qué hora es? b) ¿A qué hora es…? Answer the questions: c) ¿A qué hora es la clase de español? Es a las.
Repaso y preposiciones para el examen del Capítulo 4.
Take 2: Affirmative and Negative words Words that can only refer to a person or to people Affirmative Alguien = Someone Negative Nadie = no one; nobody;
Las palabras afirmativas y negativas
El vocabulario que vamos a usar hoy es… Los lugares Los verbos de ER e IR Hoy es miércoles, el 27 de febrero.
I can __________________ to the 3 rd person questions “_______________” and “__________________” I can _________ the concept of __________________. ¿Cómo.
Conjugating the verbs ‘ir’ in the present tense ‘ir’ = to go.
El vocabulario que vamos a usar hoy es… Los verbos de ER Hoy es martes, el 5 de marzo. Las preposiciones Los interrogativos.
El vocabulario que vamos a usar hoy es… Los lugares Los verbos Hoy es jueves, el 27 de febrero.
Definite and Indefinite Articles #7
I can ________ all 20 of the Spanish-speaking _______ and their __________. I can _____________ between __________ and ____________ actions. I can ________.
Tener Capítulo: 4.
I can ______________ how to ____________ an AR verb. I can ____________two contractions in Spanish. I can _______________ my class schedule in Spanish.
I can _______________ the concept of “_________________”. I can _________ at least ______________ in Spanish. la concordancia identify30 adjectives demonstrate.
Possessive adjectives
I can _______________ my class schedule in Spanish. I can _________ all indirect object pronouns in Spanish. I can _________ one’s likes or dislikes in.
El vocabulario que vamos a usar hoy es… Hoy es viernes, el 15 de marzo de 2013 Los interrogativos La familia Las preposiciones.
I can __________ at least 5 Tener expressions and use them in a Spanish sentence. I can ________ at least 10 ______________________ in Spanish. I can ________.
1. Yo __________ al cine. 2. ¿__________tú al restaurante con tu familia? 3. ¿Quién ________ al partido de Rippowam? 4. Los estudiantes ____ a las clases.
Para hacer ahora 1) Nosotros (ir) ______________ a la clase de historia. 2) Ella (estar) ______________ en la casa. 3) Mis amigos (cantar) ___________.
I can _______ and ________ all Spanish subject pronouns from memory. I can ________ at least ____ terms from “la gente” and “la hora” vocabulary sheets.
I can respond to a ___________________ and resume a normal conversation in Spanish. I can ____________ a _______ in Spanish in reference to it’s ________.
1 La Posesión con “de”. 2 La posesión con “de” In English, we use ‘s to show possession –John’s pencil In Spanish, you use a form of DE –el lápiz de Juan.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
I can _______________ the concept of “_________________” when describing someone or something. I can _________ at least ______________ in Spanish. la concordancia.
 She talks in class.  They sing a song. (una canción)  The family returns to the house.  The student (male) studies at school.  The teacher (male)
I CAN _______________ THE CONCEPT OF “_________________”. I CAN _________ AT LEAST ______________ IN SPANISH. la concordancia identify30 adjectives demonstrate.
HOW TO SURVIVE SPANISH ONE Subject Pronouns. The subject tells who or what does the action It can be a noun  La Señora Roberts  El Señor Murphy  My.
 Use ir/ dar/ estar to fill in the blanks  Yo _________________ en Mexico. (estar)  La mesera ______________ el café al cliente. (dar)  Paco y yo.
Unidad 2 Etapa 1 “Un Día de Clases”. Introduction to verb conjugation. Click Here.
Irregular verbs IrDarEstar. Irregular verbs do NOT follow the standard rules of conjugations. Irregular verbs do NOT follow the standard rules of conjugations.
Me llamo __________ Clase 602 La fecha es el 28 de abril del 2015 Propósito # 74: ¿Cómo terminamos el repaso para la Prueba 5: U3? Actividad Inicial: Use.
CHAPTER 9 APUNTES. AL Y DEL  Two very common prepositions are a and de. Each one translates in various ways depending on the context: Voy a la fiesta.I.
I can _____________ between __________ and ____________ actions. I can ______________ how to ____________ an AR verb in a complete sentence. I can ________.
Spanish 1 Verb Book Jessica Frank. Estudiar Nosotros estudiamos a las Jenny's a las cuatro de la tarde todos las dίas. Nosotros estudiamosYo estudio Tú.
Tener & tener que + infinitive. tener-to have tengotenem os tienestenéis tienetienen 1.They have 2.You (for.) have 3.She has 4.I have 5.We have Look at.
Apuntes de gramática SER vs. ESTAR.
I can __________ and __________ the verb ________ in Spanish. I can _____________ together the two concepts of _________________ and __________________.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Expresar Obligación. The verb expression tener que can be used to indicate obligation. We use the formula tener + que + infinitive Let's look at some.
V ERBOS N UEVOS, ARTÍCULOS Y INTERROGATIVOS Ser Tener Llamarse.
The Word ¨Hay¨ Pronounced like ¨eye¨ Means there is or there are.
Me llamo ___________ Clase 702 La fecha es el 7 de febrero del 2014 Proposito # 50: ¿Cómo repasamos para la Prueba 5? Actividad Inicial: Escribe 2 oraciones.
Hoy es martes Es el 13 de octubre del 2011 ¿Qué hay en la clase? COPIE y escribe el número en español : a. Hay ___________ estudiantes en la clase b.
LA TAREA REPASE (review) class notes from martes el 13 HAGA p. 28 ejercicio 2 Write out all sentences and numbers in words.
Día 16: el 23 de octubre Unit Goal  I can explain the concept of Concordancia and how sentence structure differs from English.
Capítulo 3. What are the definite articles in Spanish? What are the indefinte articles in Spanish?
I can respond to a ___________________ and resume a normal conversation in Spanish. I can ____________ words in Spanish from their singular form to the.
Para hacer ahora 1) What is a verb? 2) What is an –ar verb? What is an –er verb? What is an –ir verb? 3) What is an infinitive? 4) How do you conjugate.
Las respuestas para la tarea Act. 2 1.Vicente es el padre de Tomás 2.Sofía es la prima de Roberto. 3.Manuel es el abuelo de Sofía. Act. 1 joven mayor viejo.
Tener + que + the infinitive In Spanish, to express the phrase “to have to”, you use:
I can identify at least 4 weather patterns in Spanish. I can conjugate and translate the verb tener in Spanish. I can state what someone has to do using.
Hoy es el 26 de octubre del 2015 Review of Conjugating The verb IR Vocabulary.
Ir, dar, estar ¿Ser o estar?. 2 When you want TO GO on a voyage, what Spanish verb do you use? ir ¿Adónde Vas?
Me llamo ___________ Clase 701 La fecha es el 7 de marzo del 2014 Propósito # 60: Como terminamos la practica para el EXAMEN CAPITULO 3 del LUNES? Actividades:
LOS VERBOS SER Y ESTAR Sra Freund Español I. The apple is green can mean what two things? n La manzana es verde. n La manzana está verde. In Spanish you.
A= can mean "to" Voy a cantar. Vas a trabajar. Ella va a viajar a México. Vamos a preguntar una pregunta. Van a llegar tarde.
Me llamo _____________ Clase 802 La fecha es el 19 de septiembre del 2014 Propósito # 7: ¿A qué hora vas a la escuela? Actividad Inicial: A. Escribe la.
Capítulo 4 Repaso. Translate each sentence: 1.The students go to school by foot. 2.They enter the classroom. 3.The students pay attention when the teacher.
The present tense El Presente. Presente There are two parts to the infinitive of a verb.
Ir, dar, estar ¿Ser o estar?.
Transcripción de la presentación:

I can ______________ how to ____________ an AR verb. I can ____________two contractions in spanish. demonstrateconjugate formulate

I can demonstrate how to conjugate an AR verb.

Saquen por favor… También, una pluma de color diferente. llll La Duplicado 34

DEL Y AL LOS APUNTES DE CLASE I can formulate two contractions in spanish.

DE DE can be used to mean “FROM” Paco es de Maple Valley. Somos de los Estados Unidos. DE can be used to mean “OF” Tengo fotografías de mi familia. La clase de español es exigente.

DE is used to express possession. There is NO apostrophe S in Spanish. nunca Nunca NUNCA --- ‘S Vicente’s pencil -the pencil of Vicente -el lápiz de Vicente The girl’s cat -the cat of the girl – el gato de la chica

DEL The words DE (from/of) and EL (the) contract to form DEL.(from the/of the) the man’s dog - the dog of the man – el perro del hombre the boy’s friend (f) – la amiga del chico the teacher’s notebook - el cuaderno del profesor

LA, LOS, LAS never contract with DE. the girl’s pen - the pen of the girl – el bolígrafo de la chica the boys’ house – la casa de los chicos the students’ (f) papers- -los papeles de las alumnas

LA PRÁCTICA Complete each sentence with de, del, de la, de los, de las. 1.¿Quién es el padre _______ niño? 2.El Sr. Ochoa es el profesor _____ clase. 3.Rosa es la amiga _____ Pablo. 4.¿Dónde está la casa ______ chicas? 5.La madre recibe flores _______ niños. 6.Febrero es el segundo mes _____ año. 7.Tengo el perro ________ muchacha. del de la de de las de los del de la I can formulate two contractions in spanish.

A A is used to mean “AT”. A las ocho de la noche estudiamos. Vamos a las tres. A is used to mean “TO”. Voy a la escuela. La maestra habla a la clase.

A can mean absolutely nothing. It just has to be there. (the personal A) I watch the children. Miro a los niños. We wait for Raúl. Esperamos a Raúl.

AL The words A and EL (the) contract to form AL.(to/at the) Ana goes to the school. Ana va al colegio. The teacher talks to the boy. El profesor habla al muchacho.

LA, LOS, LAS never contract with A. The student goes to the blackboard. El alumno va a la pizarra. We help the men. Ayudamos a los hombres. The boy sings to the girls. El joven canta a las chicas.

LA PRÁCTICA Complete each sentence with al, a la, a los or a las. 1.La madre llega _______ casa. 2.Alicia va _______ baño. 3.El director habla _____ alumnos. 4.Antonio canta _______ muchachas. 5.Yo invito ______ chicos. 6.Esperamos _______ hombre. 7.Uds. van ______ patio. a la al a los a las a los al I can formulate two contractions in spanish.

Los verbos de AR… de la segunda lista

LaLa  Duplicado 35  Práctica n o 1 del ensayo y Repaso Estudien Uds.  Los infinitivos de los verbos AR – ¿Quizlet?  Los 4 verbos irregulares…SER, TENER, ESTAR, e IR Los significados y las conjugaciones Las pruebas que vienen:  La segunda lista de los verbos AR  La tercera lista de los verbos AR  La cuarta lista de los verbos AR  La quinta lista de los verbos AR (el 9 de enero) (el 11 de enero) (el 15 de enero) (el 17 de enero) Diccionario