Celebraciones 242-8.1 Link the description and celebration’s names with the videos.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los dias de la semana.
Advertisements

¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
Los días de la semana Days of the week.
WALT: to talk about your brothers & sisters. ESCUCHAR 1: Escucha a los jóvenes. ¿Tienen hermanos? (1-6) Listen to the young people. Do they have brothers.
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Greetings, Goodbyes & Expressions of Courtesy
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
*YOU HAVE 3 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time after.
and th Block 2 nd Block A Day 2 nd Block B Day.
Hacer Ahora Write these dates in Spanish. 1. January 5 2. April 1 3. October June August 31.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
El 3 de febrero, 2015 Change the following sentence to the present progressive tense (estar + -ando/-iendo). El perro corre. El perro está corriendo.
Using Gustar Avancemos Level 1. Help me fill in the grid with Spanish pronouns.. Yo Tú Él, Ella, Usted Nosotros/as Ellos, Ellas, Ustedes X.
Calentamiento Write out the following en español…. n 116 n 208 n 1510 n 7 25 n 3113 n 612.
Campanazo Write out the following numbers in Spanish:
Objective: At the end of today’s lesson, you will be able to introduce a person in Spanish. You will demonstrate that you’ve accomplished this objective.
MORE CONVERSATION TOOLS
Hoy es lunes, el 15 de septiembre. Esponja: Take out your notes and find your “introducciones” section. 1. Practice introducing yourself to each of your.
Los días de la semana Vocabulary Practice Kaylor Productions.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Essential Questions for Ch. 7.3 How can we “turn down” an invitation and explain why? How can we talk about what we “can/ & can’t” do? How can we talk.
Week 5 Spanish I Grade Week 5Do Now 1 Sunday, October 12th, 2014  Define the following numbers in Spanish.  35  26  89  28  62.
Warm Up, el jueves, el 6 de septiembre
Español 1 18 – 19 DE MARZO Get your city map and have it on your table, you can study the vocab on your own creation!
Español 1 18 – 19 DE MARZO. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6.
English Lesson 3.
p. 64 (MP) For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Los días de la semana Days of the week Notes #13.
Apuntes Rojo 3A ¿Qué te gusta hacer? (hacer=to do, to make) What do you like to do? Answer: Me gusta... Ex: Me gusta salir con amigos. I like to go out.
Ahoras: Create an invite in Spanish to the following places/events:
Things to do before we start.
13 y17 DE ENERO Hoy: 1) Para Empezar: Traducen (translate): a) The restaurant is near the movie theatre. b) I go to the gym on Mondays and Fridays. c)
ALC 80 Jueves el 20 de enero. objetivo Yo puedo planear los pasatiempos para la semana.
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
Práctica Spanish 2 & Spanish 2 MCR martes, el 26 de agosto, 2014 Scenario: Your friend is on Link Crew, and is helping Carlos on his first day at Peninsula.
Rutina 1.¿De dónde eres? 2.¿Cómo estás? 3.¿Cómo te llamas? 4.¿De dónde es Sra. Kameya? 1.¿De dónde eres? 2.¿Cómo estás? 3.¿Cómo te llamas? 4.¿De dónde.
VOCABULARIO Tercer Paso. Turning down an invitation and explaining why Ask if your friend would Your friend might say: like to do something: ¿Te gustaría.
Chapter 4.2 Vocabulary Take 4. Weekly Goal: Talk about some school activities.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Guarden todas las cosas debajo de tus pupitres. Put all of your things below your desks. You will only need a pencil.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish!
SEÑORA BAJER ESPAÑOL I miércoles Al final de esta lección…. I can…. Have a simple conversation that includes a greeting, asking names and asking.
El Calendario. What are the days of the week and months in Spanish?
Voice recordings Mi fui Mi dormí Mi comí Me fui Me dormí Yo comí.
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
English Lesson 4.
El Calendario Español.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Repaso #1 Review #1 Let’s do some review and practice Pedro: (Hola/Hasta luego) Ana, ¿cómo estás? Ana: Muy bien. ¿Y (tú/támbien)? Pedro: Estoy muy bien.
Español I 16 de diciembre de La campana Hoy es miércoles el 16 de diciembre de Hay 2. Quiere tener 3. Busca 4. Vive 5. Está 6. Va 1. Hay.
Unit 1 ACTIVIDADES, GUSTAR, INDIRECT OBJECTS + GUSTAR.
‘ KNOWING THE COUNTRY’ PROYECT – YEAR 6. HOW DO WE FIND OUT ABOUT PLACES? Brainstorming.
Spanish I Week 13. Para Empezar El nueve de noviembre Please write the translation of this sentence: Me gusta comer una comienda a las tres y media de.
Week 28 Spanish I. Para Empezar 28 de marzo Translate the following sentence into Spanish. Don’t forget to use your notes! My friends and I like to play.
Clase de español I Tarea: QUIA (online practice) Turn in A Escribir: 3-3 Examen Escrito A Practicar: 3-3 A Conversar.
Hispanic/Spanish Holiday Invitation Project. Guidelines  You may work alone or with ONE other person  Choose a Holiday/Festival from the list on the.
Días y meses Complete the activities on the following slides! If you are lost, try reading the directions! Then ask a neighbor! Then ask Señor Dean!
El Calendario Español.
¿Cuál es la isla pequeña en Islas Caribe? ¿Cuál es la isla más grande?
EL CALENDARIO Los días de la semana.
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
saquen una hoja de papel
¿Me gustaría invitarte a… (I would like to invite you to…)
Actividades, gustar, Indirect Objects + gustar
Transcripción de la presentación:

Celebraciones Link the description and celebration’s names with the videos.

Celebraciones In pairs link the dates and the celebrations.

Celebraciones Tell your partner how you celebrate these events. With whom, where, what you do… Modelo:

Las invitaciones Invite your partner to an event. A – You want to see Jupiter Ascending, one of the last films in cinemas. Ask your partner to go next Friday. You CAN’T go on Saturday or Sunday, you have an exam next week. Find a day so both of you can go.

Las invitaciones Invite your partner to an event. B – Next Thursday and Friday you have a lot of things to do, so you CAN’T hang out. Before doing something with you friend, tell him/her you would like to Fiesta Ranchera to have some tacos.

Las invitaciones In pairs, read the invitation and answer the questions.

Las fiestas Identify the holiday and write the conversation number next to it. El Día del Amor y de la Amistad/Día de los enamorados El Día de los Muertos El Día de los Reyes Magos El Día de las Brujas