¿Qué harías? (what would you do?) You found un hombre o una mujer and you took the chico herido por una medusa to un hospital. The chico is unable to talk.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hola chicos- revise all numbers and greetings for the test please
Advertisements

Hoy es viernes, el 8 de noviembre La pregunta: Read the conexiones box on p. 20 en el libro de texto. When it is winter in the Northern Hemisphere, what.
saquen la tarea p. 60 (inténtalo) 1-14 Ustedes están en la clase
saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
Día 69 Final Review 1—Greetings, Numbers, Origin.
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
jueves 23 de enero En clase Los objetivos
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Spa 111 Final Review Game Divide the class into teams with no more than 3 per team. Hand out slips of papers to each team to write answers on. Each team.
Día 70 Final Review 2—Adjectives, Ser, Pronouns. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento”
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Hoy es lunes, el 2 de febrero. ESPONJA: ¿Cómo se dice? 1. I need a calculator. 2. We always use computers. 3. They dance. 4. She never wears her backpack.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Definition
Rewrite the dialogue into a logical order. Encantado Adiós Soy de Bolivia Hasta luego ¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? Buenos días Igualmente Me llamo.
Mi dormitorio My bedroom
Digital Photography: Selfie Slides Liliana Martinez 10/27/14 4b.
English Lesson 3.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Digital Photography: Selfie Slides By: Essence L. Thomas.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
V AMONOS ANSWER THE FOLLOWING IN COMPLETE SPANISH SENTENCES 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿De dónde eres? 3) ¿Cómo estás? 4) ¿Qué tiempo hace? 5) ¿Cuántos años.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Keeps on tickin’, tickin’, tickin’… into the future.
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
 ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
EL VERBO GUSTAR 9/9/2013 SPANISH 1 SRA. BALDWIN. GUSTAR Gustar is a Spanish verb that means “to be pleasing to”. In English, it’s kind of like saying.
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
1. Mario gusta animales. A Mario le gustan los animales. 2. Nos gustamos dibujando. Nos gusta dibujar. 3. A ellos les no gustan los clases de historia.
The following slides introduce the new verb IR.
Digital Photography: Selfie Slides Reid Steele 10/24/14 1st.
Direct Object Pronouns. ¿Qué necesitas para viajar? Necesito el pasaporte, ¿tienes mi pasaporte? Yo no tengo tu pasaporte. ¿Estás segura de que no tienes.
Hacer Ahora Viernes, el 18 de marzo !ESTUDIE! Puedes usar… - Hoja de vocabulario (vocab sheet) - Doler/Hace que handout.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish!
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Gramática de 2A. YoINosotros/ Nosotras We TúYou ÉlHeEllosThey EllaSheEllasThey Ud.You (formal)Uds.You all Ellos is used to refer to “they” if there is.
TAKE OUT ALPHABET FLASH CARDS! 1. Why is using Google Translate not a good idea? 2. List at least 3 Spanish words you learned last week. 3. What is a cognate?
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Digital Photography: Selfie Slides Jaime lozano 28 oct 1.
SEÑORA BAJER ESPAÑOL I miércoles Al final de esta lección…. I can…. Have a simple conversation that includes a greeting, asking names and asking.
¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas
4.4 AR Verbs Day Two!. Vamonos! Translate the following by correctly conjugating the -AR verb Ex. They help → Ellos ayudan 1. I sing 2. You study 3. We.
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Week 18 Spanish II. Para Emepezar 5 de enero ¡Feliz año nuevo! In English, please write down 3-5 goals or resolutions you have for Spanish class this.
English Lesson 4.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Vámonos: Verbal (choose one to SAY to me out loud for credit) Tell me about a sport you like MORE THAN another sport. Tell me about a food that WORSE THAN.
Indirect Object Pronouns. An indirect object tells you to who or for whom an action is performed.
Para Empezar ¿Cómo se dice en ingles? Quién Qué o Cuál Cuándo Dónde
Martes el 26 de agosto  How do you greet your friends?...your parents?...other adults? Do you hug them, handshake, etc?
Week 28 Spanish I. Para Empezar 28 de marzo Translate the following sentence into Spanish. Don’t forget to use your notes! My friends and I like to play.
EXPRESSING LIKES AND LOVES. To say something is pleasing to someone, use the verb gustar.
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Vamonos Get a worksheet. DO NOT WRITE ON IT, but start copying the vocabulary into your diccionario. I will give you 7 minutes because it is a lot of words.
Español II, jueves, el 24 de abril Ahora mismo: For each category, write three other words that would fit. Use text p. 288 and your notes to help you:
A + el = al de + el = del Capítulo 1A. To be pleasing to or To please Gustar I like your shoes! Your shoes are pleasing to me! I like to watch TV. To.
Transcripción de la presentación:

¿Qué harías? (what would you do?) You found un hombre o una mujer and you took the chico herido por una medusa to un hospital. The chico is unable to talk and you aren’t sure what to say, they know he is hurt, but are not sure why or what happened? What would you do? Write your answer, more than 3 sentences. Write in complete sentences and you don’t have to write the questions.

Collect Extension Activity Review: ¿Cómo te sientes? Me siento…

Anuncios: breve resumen Producto: Whats the product? Destinario: who are they selling to? Mensaje visual: What the visual message? Oral: What’s the spoken message? Escrito: What’s the written message?

En un hospital en Panama Enfermedades - sicknesses ¿Qué (enfermedad) tienes?- – what (sickness ails you? Tengo – I have… La sala de emergencia- ?

¿Qué (enfermedad) tienes?- Tengo fríoTengo calor

¿Qué (enfermedad) tienes?- Tengo fiebreTengo tos

¿Qué (enfermedad) tienes?- Tengo diarreaTengo vómitos

¿Qué (enfermedad) tienes?- Tengo un hueso roto Tengo dolor de… (parte del cuerpo)

¿Qué (enfermedad) tiene él?- Tiene fríoTiene calor

¿Qué (enfermedad) tiene él?- Tiene fiebreTiene tos

¿Qué (enfermedad) tiene él?- Tiene diarreaTiene vómitos

¿Qué (enfermedad) tiene él?- Tiene un hueso roto Tiene dolor de… (parte del cuerpo)

Charades. In groups of 4. In order you will go one at a time, one person will read the card and the rest will guess what they act out.

Dialogo Ustedes están en el hospital con muchas personas. Ustedes discuten sus síntomas. Ustedes están en el hospital con muchas personas. Ustedes discuten sus síntomas.

Direcciones You’ve been asked by the doctor to help those in la sala de emergencia, you’ll need to walk around the room and record what is bothering people. (you’ll also need to tell them what is bothering you).

Preguntas These preguntas will help you along the way ¿Cómo se llama usted?- Nombres ¿Qué tiene usted?- Síntomas ¿Cómo se siente usted?- Sentimientos Sintomas- Tos Fiebre Diarrea Dolor de ____ Un hueso roto Vomitos Frio calor Sentimientos- Enojado(a) Enfermo(a) Querido(a) Herido(a) Triste Feliz Bien Mal

Resumen de la unidad! Your exam is Viernes! Ustedes estan listos! But, we will spend the rest of the class practicing…