El Room/Salón 26 Ms. Barba WELCOME TO POTRERO! !BIENVENIDOS A POTRERO! BACK-TO-SCHOOL NIGHT.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
Advertisements

Bienvenidos al ciclo escolar Agosto 26, 2012 Estimado(s) padre(s) o tutor(es), Es un placer para nosotros el poder trabajar con Ud.(s), en la.
Kindergarten Newsletter Mrs. Novakowski’s Class Week of Sep. 30- Oct. 4 Next Week Monday Return Friday Folders Tuesday Read stories about fire safety Wednesday.
March 11, Bienvenidos! Student Expectations 1.Be on time 2.Be prepared 3.Follow PBIS Rules 4.Stay on Task 5.Demonstrate self-control.
Fountas and Pinnell Reading Assessment/ Evaluación de lectura.
Welcome back to School Ms. Martinez
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
English Language Development Program PARENT INFORMATIONAL MEETING REUNIÓN INFORMATIVA PARA PADRES.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes We are still working on addition in math, but we have moved on to creating more complete sentences on our.
Parent Meeting Junta de Padres Raising A Reader Creando un Lector.
December 2014 Friendly RemindersImportant Dates From Mrs. Rink December 1 – Late Start December 12 – Early Release December 15 – Late Start December 22-January.
IRREGULAR VERBS. Remember how regular verbs are formed? You drop the –ar, -er, or –ir and add the appropriate ending.
Making Connections Prompts Raising A Reader Creando un Lector.
School - Parent Compact Acuerdo Entre La Escuela y Padres.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
Hoy es lunes, el 9 de febrero. ESPONJA: ¿Qué significa? 1. Hay que estudiar para las pruebas. 2. Yo siempre preparo mi tarea, pero mis amigos solo preparan.
Hoy es lunes, el 2 de febrero. ESPONJA: ¿Cómo se dice? 1. I need a calculator. 2. We always use computers. 3. They dance. 4. She never wears her backpack.
Hoy es el 21 de febrero de   Escribe en español.  1. Pedro likes to sing and dance.  2. We like to eat a lot of pizza.  3. Pablo and Maria.
Agenda del día 1.(~10 minutos?) Anuncios, sillas asignadas, (repartir las copias de Más práctica en algunas clases), etc. 2.(10-15 minutos) La práctica.
How to Help your Child with Homework Cómo ayudar a su niño con la tarea escolar EL Program Instructional Support Services Lake Elsinore Unified School.
Daily Routine Assessment-Monday!
Welcome to Second Grade Bienvenidos a segundo grado.
Behavior Please sign daily Purple – I went above and beyond classroom expectations today. Green - I met classroom expectations today. Blue - I needed a.
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
Survival Spanish – SPA II y III
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes We are continuing our work on the five senses, nouns, numbers 1-10, and writing our names and letters! Continuamos.
Do Now – 29 de octubre 2014 You are talking with a Columbian student that you are going to be living with while Studying Abroad in Columbia, and want to.
Welcome to Mrs. Yuan’s 2 nd Grade Class Open House
SPANISH 8 TH GRADE With Señorita Hall Classes #1-5 – August- September 2013 Capítulo 1: Lectura 1 ● El cuento del gato Warm-Up In your carpeta fill out.
Notebook Organization (Todo el trabajo de esta clase se hace en el cuaderno)
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Back to School Night Regreso a la Escuela Mrs. Benavides 6 th Grade English Language Arts/History/AVID.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Daily Routine Assessment-Monday!
Español 1 6˚ Hoy es miércoles el 25 de febrero I can tell time in the target language.
PARENT INVOLVEMENT MATTERS Morgan Elementary School.
Por favor sientate por una persona nueva. Abre ALC
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes We are still learning about how to take care of earth! This includes what garbage does to our planet, recycling,
ESPAÑOL 1, el 7 de octubre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes We are starting our Columbus and the Pilgrims unit this week! I will be sending a letter home this week.
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes We are still working on our unit about weather and seasons. We are using the tricky words "like" and "see"
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> Welcome to Back To School Night Mrs. Sanchez Room 107.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
Week 9 Spanish II. Para Empezar El cinco de octubre ¿Que hora es?
CONSEJOS PARA LOS PADRES. Do you want to know how to help your child be successful in school? ¿Quieres saber cómo ayudar a su hijo a tener éxito en la.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
MYP Writing Practice MYP Writing Exam 5/11/2015. Conjuga el verbo ACABAR Acabar + de + infinitive To have just done something.
Lectura: Iinferencias y Detalles Artes del Lenguaje: Narraciones Personales, Clases de Oraciones Matematicas: Valor Posicional Ciencias: Propiedades Fisicas.
La fecha: Hoy es miércoles el 23 de octubre. La meta: ¿Qué es tu apodo? Hagan Ahora Escriban el saludo apropiado para cada situación. 1.You see your teacher.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
News from K62/ Noticias de K62
Our 5th Grade Classroom News The Week of September 3, 2018
Our 5th Grade Classroom News The Week of August 27, 2018
Transcripción de la presentación:

el Room/Salón 26 Ms. Barba WELCOME TO POTRERO! !BIENVENIDOS A POTRERO! BACK-TO-SCHOOL NIGHT

WELCOME! !BIENVENIDOS! My name is Ms. Barba and I am your child’s teacher This is my Fifth year at Potrero. Soy la Señorita Barba maestra de su hijo/a Este es mi quinto año aquí en la escuela Potrero.

WELCOME! !BIENVENIDOS! I’m happy to see all of you here this evening because this tells me you care about your child’s education. It’s essential that we become partners in your child’s education. Me da gusto verlos aquí, porque eso significa que ustedes le dan importancia a la educación de sus hijos. Para que sus hijos tengan éxito, necesitamos ser socios en este negocio de la educación.

What are the teacher’s expectations? ?Que espero de sus hijos? I expect your child to:  Follow the rules.  Turn in all assignments and homework on time.  Give their best effort.  Come to school prepared and ready to learn. Necesito que sus hijos:  Obedezcan las reglas.  Entreguen la tarea completa y a tiempo.  Hagan su mejor esfuerzo.  Vengan a clase preparados para aprender.

What are the teacher’s expectation of parents? ? Que espera la maestra de los padres? I expect you to: Check that your child has completed homework. Ask them about what they learned today. Provide a quiet learning space for homework. Make your child read 30 minutes daily. Make sure your child has breakfast everyday and goes to bed by 9:30p.m. Necesito que ustedes: Revisen que la tarea este completa. Pregúntenles a sus hijos que aprendieron hoy. Aseguren un lugar sin distracciones para que sus hijos hagan su tarea. Hagan que sus hijos lean por treinta minutos diarios. Asegúrense que sus hijos tomen desayuno diario y que se acuesten por lo menos a las 9:30p.m.

What will my child be doing this year? ?Que va a lograr mi hijo este año? 7 th Grade Language Arts Anchor Standards  Reading stories and books.  Writing various types of essays.  Grammar, punctuation, capitalization, and spelling.  Analyzing various types of documents and information  Thinking a lot! Normas de lectura y escritura de septimo grado Leer y comprender cuentos y libros. Escribir varios tipos de ensayos. Entender y aplicar las reglas de gramática. Analizar varios tipos de información y documentos Pensando bastante

HOMEWORK EXPECTATIONS REGLAS DE LA TAREA YOUR CHILD WILL HAVE HOMEWORK EVERY DAY! Your child will write the homework assignment down everyday on his/her agenda. Homework is to be turned in on time! Homework is to be done neatly. Poor quality work will not be accepted. ! SUS HIJOS TENDRAN TAREA DIARIO! En sus calendarios tendrán que escribir sus deberes del día. La tarea se debe entregar a tiempo. La tarea se debe hacer con cuidado. Si no esta bien hecha no se aceptara.

How will my child be graded? ? Como será calificado mi hijo? Your child will have several opportunities to demonstrate their understanding of the anchor standards through assessments along the learning process. Su hijo/a tendrá varias oportunidades para demostrar su comprensión de las normas de anclaje a través de evaluaciones a lo largo del proceso de aprendizaje.

Thank you for coming. Gracias por venir. If you have any questions, you can call me at school, room 26 ext. 2126, or by Si tienen preguntas, me pueden llamar a la escuela, salón 26 ext Si gusta, también me puede enviar coreo electrónico Potrero Tel. (626) ex Cell (323)