You don’t have to pick up your textbooks. They are under your desks. Find the errors in the following dialogue. You may use your book. -Manuela: Buenas.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El 7 de septiembre miercoles Calentamiento
Advertisements

Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Asking questions using interrogative+ ir + a + infinitive (hacer)
Saludos.
Día 69 Final Review 1—Greetings, Numbers, Origin.
Dónde vs. Adónde Dónde means WHERE. When dónde is used, it is usually in relation to where someone IS LOCATED RIGHT THEN. Ex: ¿Dónde estás tú? Yo estoy.
Saludos (Greetings) ¿Cómo saludar a alguien? (how to greet someone?)
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Telling Time.
¡A Empezar! Hola Clase. Buenos días. Hoy es martes, el 26 de agosto. ¿Cómo están ustedes? In 2009, there were 387 million people speaking Spanish as a.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Unidad 1, Lección 1 Un rato con amigos: ¿Qué te gusta hacer?
DIRECT OBJECT PRONOUNS. DIRECT OBJECTS The object that directly receives the action of the verb is called the direct object. Mary kicked the ball. "Ball"
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
¡ Hola!/¿Qué Tal? ¡Hola!/¿Qué Tal?  Objectivo: To learn how to greet people in Spanish and say how you are feeling.
El verbo ser y adjetivos en español INTRODUCCIÓN Y CONTINUACIÓN DEL GÉNERO… Ojalá que estuviera en la playa…. I wish I were at the beach…. :)
Rewrite the dialogue into a logical order. Encantado Adiós Soy de Bolivia Hasta luego ¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? Buenos días Igualmente Me llamo.
Definite & indefinite articles
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
V AMONOS ANSWER THE FOLLOWING IN COMPLETE SPANISH SENTENCES 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿De dónde eres? 3) ¿Cómo estás? 4) ¿Qué tiempo hace? 5) ¿Cuántos años.
OBJECTIVO: SWBAT distinguish between greetings for people using tu and Ud. El 25 de Septiembre 2012.
Objetivo: How do we describe ourselves? Hagan Ahora: In your notebooks, conjugate ser into all six forms. When you receive your workbook, write your first.
Formal Commands! Telling people what to do…… You speak, or you are speaking……Hablas, estás hablando This is different from telling (commanding) someone.
?????????????????????????? You need to take notes- on a piece of paper that you will not lose.
Las salutaciones y despididas. ¡Hola! Buenos díasBuenas tardes Buenas noches.
When greeting someone it is customary to shake hands.
Saludos 1 Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name.
Me llamo __________ Clase 8IM La fecha es el 11de abril del 2013 Propósito # 45: ¿Conoces un país extranjero? Actividad Inicial: In the following sentences,
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
1. Mario gusta animales. A Mario le gustan los animales. 2. Nos gustamos dibujando. Nos gusta dibujar. 3. A ellos les no gustan los clases de historia.
The following slides introduce the new verb IR.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Hoy es viernes, el veinte y siete de septiembre.
Saying Hello and Goodbye
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
2.1—Talking about what you want & need.. Subject Pronouns You’ve already learned the subject pronouns that can be used for I and You. Now you will learn.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
unas frases increíblemente útiles some incredibly useful phrases (for dodging conjugation)
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Greeting and expressions. How to greed people and say goodbuy.
TAKE OUT ALPHABET FLASH CARDS! 1. Why is using Google Translate not a good idea? 2. List at least 3 Spanish words you learned last week. 3. What is a cognate?
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
Spanish I Greetings and Introductions Las Salutaciones y Las Presentaciones How to greet, introduce, and say good-bye!
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
Grammar from Chapter 1.1 (What you covered last year)
I can….  Have a simple conversation that includes a greeting, asking names and asking how someone is, and say goodbye  Identify cognates.
Día 2: Introducciónes Beginning short conversations with others.
ESPAÑOL 1, el 7 de octubre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
SEÑORA BAJER ESPAÑOL I miércoles Al final de esta lección…. I can…. Have a simple conversation that includes a greeting, asking names and asking.
Greetings Notes 6 th grade. 7:00 -¡Buenos días, señor! -¡Buenos días! ¿Cómo te llamas? -Me llamo Felipe.
El Verbo Tener Español 1 – Unit 2 Lesson 1. Tener Use the verb tener to talk about what you have.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Classes, numbers, time. Los números  10 diez  20 veinte  30 treinta (y)  40 cuarenta (y)  50 cincuenta (y)  60 sesenta (y)  70 setenta (y)  80.
Repaso #1 Review #1 Let’s do some review and practice Pedro: (Hola/Hasta luego) Ana, ¿cómo estás? Ana: Muy bien. ¿Y (tú/támbien)? Pedro: Estoy muy bien.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
¡Hola! ¿Cómo te llamas?. ¡Hola! ¿Cómo estás?
¡Bienvenidos a clase! lunes, el 6 de abril. ¿Que vamos a hacer hoy? 1.tener + que + infinitive 2.hace + time expressions 3.adverbios.
¡Bienvenidos a clase! viernes, el 30 de octubre.
Spanish I: Week 3 Notes August Escribe en tu cuaderno Saludos (Ways to say hello) Hello! ¡Hola! Good Morning! ¡Buenos dias! Good Afternoon! ¡Buenas.
Martes el 26 de agosto  How do you greet your friends?...your parents?...other adults? Do you hug them, handshake, etc?
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
¿Cómo te llamas? What’s your name? ¿De dónde eres? Where are you from? Como saludar a otros y responder a los salutaciones. How to greet others and respond.
La fecha: Hoy es miércoles el 23 de octubre. La meta: ¿Qué es tu apodo? Hagan Ahora Escriban el saludo apropiado para cada situación. 1.You see your teacher.
Get Acquainted Las presentaciones Los saludos y las despedidas Cultural differences Homework.
Talking about what you do and when Spanish grade 8 Level 1b.
Transcripción de la presentación:

You don’t have to pick up your textbooks. They are under your desks. Find the errors in the following dialogue. You may use your book. -Manuela: Buenas dias! -Juan: Hola. Que pasa? -Manuela: Regular. ¿Y Ud? -Juan: Bien ¡Hasta luego!

Class Website ricespan.weebly.com

If a noun is feminine then any adjectives that describe it will also be feminine and vice versa. “Días” is a masculine word, therefore “Buenos” is used instead of “Buenas” when you want to say “Good Morning”. (Buenos Días) Is “tardes” a masculine or feminine word? How do you know? Would you say “Encantado” or “Encantada” if you wanted to say that you were delighted to meet someone?

¡OJO! 1. ¿Cómo estás (tú)? vs. ¿Cómo está Ud? 2. Me llamo Margarita. vs. ¿Cómo te llamas? 3. Delighted Girls say encantada Boys say encantado

Guidelines for listening to Spanish 1.Be VERY patient with yourself. Understand that listening takes a lot of practice. Don’t try and understand every single word. a.Pre-listening (Take it all in.) b. Listen for key words and write them down. c. Confirm phrases and words. * Can you make any cultural observations?

Ana: Hola, ¿qué tal? Buenas tardes. Paty: ¿Bien? Paty: Hola, buenas tardes. ¿Qué tal? Ana: Sí, bien, gracias. ¿Y usted? Paty: Bien, todo bien.

Ricardo: ¡Hola! Laura: ¡Hola! Ricardo: ¿Qué tal? Laura: Muy bien, ¿y tú? Ricardo: Muy bien.

Ricardo: ¿Qué pasa? Emilio: ¡Eh! Ricardo: Hola. ¿Qué tal? Emilio: ¡Qué de tiempo! Ricardo: Como acá. Ricardo: ¿Qué…qué haces por aquí? Ricardo: Nada, dando una…una vuelta. Emilio: Pues nada, yo voy para allá…para la playa. Emilio: Muy bien. Nos vemos luego, ¿eh? Ricardo: Venga. Emilio: Hasta luego. Ricardo: Hasta luego

Cultural Investigation Best way to learn about a culture is to ask the people of that culture. However… in order to start asking the right questions sometimes we need to do a little investigating of our own.

The 3 P’s What can we deduce/learn about a culture’s perspective by looking at one of its products or practices?

U.S. Example Practice: Buying fast food Product: Drive-thru, drink carriers, the fast food itself Perspective: Time, convenience, instant- gratification, and efficiency are valuable.

Your Turn Hypothesize some likely products and perspectives based on the following practice. The Practice: The Latin American/Spanish Air Kiss The Products: The Perspective: