Los Adjetivos miércoles, el 18 de febrero. ¿Qué vamos a hacer hoy? 1.Any questions about the homework for today? 2.Review adjectives 3.Talk about upcoming.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Gramática: Plurales, artículos, adjetivos (agreement and postion of)
Advertisements

Palabras afirmativas y negativas
Hoy es _______, el ________ de _____ de _____________. Para Empezar: Contesten en español. 1.¿Qué le gusta hacer a tu mejor amigo? 2. ¿Qué le gusta hacer.
Día 69 Final Review 1—Greetings, Numbers, Origin.
Las reglas para los colores son: Colors are adjectives that describe a noun; thus they follow the general rules of adjectives: the adjective will follow.
Los Adjetivos. ¿Qué son los adjetivos?
¿Cómo eres? Soy... Tengo... ¿Cómo es? Es... Tiene...
Hoy es lunes, ¡el 2 de Febrero! 2/2/15. Para comenzar: fill in the blanks with the correct form of SER. 1.Mis amigos y yo _____________ inteligentes.
Los meses del año y los días de la semana. Mosaicos, pp. 16 and 17.
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
Hacer Ahora: Lunes 7 de octubre del What is an adjective? 2.Read the sentence and identify the adjectives. Ella es seria, guapa y trabajadora. 3.
Los Colores lunes, el 22 de septiembre 9/21/14.
Los Colores ¡En español!.
Quasimodo: (son las doce)
Hoy es miércoles, el 11 de diciembre
Possessive Adjectives
Hoy es lunes, el 9 de febrero. ESPONJA: ¿Qué significa? 1. Hay que estudiar para las pruebas. 2. Yo siempre preparo mi tarea, pero mis amigos solo preparan.
Ser and Adjectives By: Matt Daughdrill 3/25/05. You are probably wondering what is this “Ser” business and what does it have to do with adjectives. Well.
Hoy es Jueves, 23 de Abril del 2015 e to ie stem changing verbs. Pagina 199 Solo leer!!!
Possessive Adjectives
DESCRIBING MY EYES: los ojos
Possessive Adjectives Adjectives DESCRIBE nouns, correct? Well, they can also show possession.
Lunes, el 26 de enero. 1. Any questions about the homework due yesterday or today? 2. Review 3. Learn how to conjugate verbs in the present tense 4. Ser.
Los Días de la Semana Days of the Week. Los Días lunes – Monday martes – Tuesday miércoles – Wednesday jueves – Thursday viernes – Friday sábado – Saturday.
Los Colores lunes, el 8 de diciembre.
Los Adjetivos. Hoy veremos… How adjectives work in Spanish Practice the use of adjectives.
El Carnaval de los Animales
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: – I can prepare for the quarterly Vocab/Ideas: – Colors (review) – Time (review) – Numbers (review) – Math with numbers.
Hoy es lunes el 23 de febrero Espa ñol 1 6˚. Para empezar ¿Cuáles son los números en español? ¿Cuáles son los números en español? Treinta menos doce son.
El uso de los adjetivos The Use of Adjectives Adjectives describe nouns. In Spanish they must agree with the noun described in two ways…………
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
Mis amigos y Los Adjetivos Spanish4Teachers.og Sra. Waters NHS español I.
Hoy es martes el 24 de febrero Espa ñol 1 6˚. Para empezar ¿Cuáles son los números en español? ¿Cuáles son los números en español? Tres multiplicado por.
Spanish I 1B Day 30.
Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes to finish it. Look.
LOS NÚMEROS, LA HORA, Y LA FECHA viernes, el 23 de enero.
Los estudiantes y sus actividades miércoles, el 28 de enero.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Lisi.  ¿Adjetivos? Adjectives must agree in gender (male or female) That is weird isn´t it?
I can categorize definite articles, indefinite articles, nouns and adjective into four categories. Un chico feo Una chica fea Unos chicos feos Unas chicas.
¿De qué color es tu fruta favorita?
Objetivo: How do we describe the color of clothes?
la blusa ______________________ 2. el pantalón ______________________
Anuncio Personal.
Gender & Number Adjective Agreement notebook p. 24.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take our your homework (parent / guardian signature that you.
¡LOS COLORES!.
Día 33 Colors and noun-adjective agreement. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento”
CALENTAMIENTO Escribe el adjetivo correcto. 1.Yo soy un chico. 2.Tú eres una chica. 3.Nosotros somos unas estudiantes. 4.Vosotros sois unos chicos. 5.Ellos.
Adjectives/Gender and Number agreement Notes #17.
Bellwork Copy your DLT I can recall vocabulary to say what I have, what I need, and to talk about my classes. I can use indefinite articles and adjectives.
¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Preparación: Hoy es lunes 29 de Septiembre de 2014 ¿Qué día es hoy? Hoy es lunes What day is today? ¿Qué día fue ayer? Ayer fue domingo What day was yesteday?
Vámonos: Verbal (choose one to SAY to me out loud for credit) Tell me about a sport you like MORE THAN another sport. Tell me about a food that WORSE THAN.
HAGAN AHORA: ¿Qué significa: 1. Activoa. hard working 2. Jovenb. talented 3. Prácticoc. shy 4. Justod. understanding 5. Talentosoe. young 6. Comprensivof.
Lesson 4.1 Grammar. Indefinite Articles Indefinite articles un and una are used to say a or an before a singular noun, while unos and unas are used to.
Los Colores. Blanco Negro Rojo Azul Amarillo.
1.Open your books to page 67. – Do Activity 2-19 #1 and #2 (on the next page) on your own. 2.When you are finished, find a partner and compare answers.
Definite & indefinite articles The articles el, la, los & las are definite articles and mean “the” when translated into English. Use these when talking.
Bienvenidos a la clase de Español 1 12 DE ABRIL DE 2016 ¿Cómo est á n ustedes? ¿Adónde fuiste ayer después de las clases? ¿Qué vas a hacer por la tarde.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Voice Activity 1.04: Directions, Grammar, and Examples
Possessive Adjectives
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Transcripción de la presentación:

Los Adjetivos miércoles, el 18 de febrero

¿Qué vamos a hacer hoy? 1.Any questions about the homework for today? 2.Review adjectives 3.Talk about upcoming homework

Colors are adjectives! Remember, adjectives… – go after the noun – Agree in number – Agree in gender

¿Qué color es… la mochila? rojo/roja azul verde amarillo/ amarilla anaranjado/anaranjada negro/negra morado/morada gris marrón rosa

los borradores? rojo/roja azul verde amarillo/ amarilla anaranjado/anaranjada negro/negra morado/morada gris marrón rosa ¿Qué color son…

los lapices? rojo/roja azul verde amarillo/ amarilla anaranjado/anaranjada negro/negra morado/morada gris marrón rosa ¿Qué color son…

amarillo rojo/roja azul verde amarillo/ amarilla anaranjado/anaranjada negro/negra morado/morada gris marrón rosa ? ¿Qué color son las letras? ¡ojo!

verde rojo/roja azul verde amarillo/ amarilla anaranjado/anaranjada negro/negra morado/morada gris marrón rosa ? ¿Qué color son las letras? ¡ojo!

¿Qué color son las letras? gris ¡ojo! rojo/roja azul verde amarillo/ amarilla anaranjado/anaranjada negro/negra morado/morada gris marrón rosa

Now we’re going to describe our personality in colors! You will be working with partners Remember to stay in Spanish!! After you’ve interviewed 5 other classmates, come talk to me!

¿Ustedes están de acuerdo con las descripciones? Su color favorito describe su personalidad correctamente? Si no, cual color describe to personalidad? Cual descripción es mejor (better)? – Estudiante A? Estudiante B?

What is the Student Population at ISU like? If your group couldn’t find any similarities between any of the 16 people in total that your group has interviewed, then select some adjectives that describe the student body at ISU.

La tarea viernes (2/20) – 14 items due. About Ser & estar with adjectives and possessive adjectives sábado (2/21) – 1 item due. A voice recording about ser & estar with adjectives. lunes (2/23) – 6 items due. About Gustar.

Before you may leave… Raise your hand and describe yourself to me in complete sentences! Tell me… 1.What you look like 2.What your personality is like 3.One adjective that does NOT describe you. For example… Yo soy es… pelirroja y trabajadora. Yo no soy baja.