Do Now – 29 de octubre 2014 You are talking with a Columbian student that you are going to be living with while Studying Abroad in Columbia, and want to.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Mi rutina diaria Copy in your book ¿Qué hora es? what time is it?
Advertisements

World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
Escribir – Fill-in-Blank
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
How would you greet a friend at these times?
Telling Time.
Do Now – 22 de septiembre  Translate the following five sentences to Spanish and practice reading them aloud to yourself, 2 times each (en Español!).
Actividades para Hoy 24 de octubre Objetivo 0 To learn about the daily routines of students in Spanish-Speaking countries 0 Create an audio cover.
¡A Empezar! Hola Clase. Buenos días. Hoy es martes, el 26 de agosto. ¿Cómo están ustedes? In 2009, there were 387 million people speaking Spanish as a.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
TIENEN 5 MINUTOS Page 8 Unit 2, Section A, Day 2 Hoy es el _27/28____ de _febrero____ del __2013________ Objective : ________I can talk about and describe.
miércoles el diecisiete de octubre
MORE CONVERSATION TOOLS
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
4.7 invitations, ir+a+inf.. Vámonos Conjugate the following three verbs. Draw a boot! Pedir (e → i) Querer (e → ie) Jugar (u → ue)
Señora Waters español II
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Calentamiento Write the answers to each question.
Vámonos (5 minutos) Pick up your pasaporte and any papers on your way in the door Write down one topic from the unit 1 exam that you would like to review.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
Do Now 21 de octubre Write down the following daily routine actions. If you can, without looking it up or asking somebody, write the English translation.
Jueves, 31 de octubre de 2013 Tarea 1.Study for quiz on MONDAY 2. You will be doing the quiz with a sub. AFTER the quiz, make corrections on your final.
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
Daily Routine Assessment-Monday!
DO NOW Translate the following sentences into Spanish, use notes on daily routines and connector words from last week. 1.First, I wake up and I get out.
In the morning I take a shower. Sometimes I shave before school.
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
Escriban y respondan las preguntas.
Quasimodo Get out the clock worksheet to be checked and quietly study for your alphabet quiz.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
Parties and Celebrations El 3 y 4 de diciembre. Vámonos What is your favorite American holiday and why? Write in English! Your pasaportes are in your.
Telling Time El primero de octubre. Notes You will complete the following vocab activities on pages 35 of your INB. The title for this section is: Telling.
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Daily Routine Assessment-Monday!
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (written out weather / months / seasons). Silently complete the “warm up” section.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 30 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 30, 2015 Write in Spanish: Today we are having our oral.
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Preparación/ Review Hoy es lunes el 19 de octubre de 2015 Today is Monday, October 19, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
Week 9 Spanish II. Para Empezar El cinco de octubre ¿Que hora es?
Do Now – 23 de octubre 2014 Sit in a set of desks, close to your normal assigned seat, next to a partner Write down ANY AND ALL words from the word game.
Español I 16 de diciembre de La campana Hoy es miércoles el 16 de diciembre de Hay 2. Quiere tener 3. Busca 4. Vive 5. Está 6. Va 1. Hay.
Para Empezar 25 de enero Write two sentences in the past tense describing where Drake was and what he did yesterday based on the photos.
Preparación/ Review Hoy es martes el 24 de febrero de 2015 Today is Tuesday, February 24, 2015 Write the following months in Spanish: (pay attention to.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Saber Vs. Conocer Sra. Altamirano Español II. First, we need to learn the conjugation of the verb SABER Yo sé Tú Sabes él, ella,ud. Sabe Nosotros Sabemos.
Page 80 Realidades 2 Reflexive Verbs Reflexive verbs are used to tell that a person does something to or for him- or herself.
Do Now Write a short paragraph in Spanish, expressing what you do at night. Try to add in connector words and order phrases. Use your notes wkst. From.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
Español 3 24 de febrero de 2017.
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
You have 5 minutes to fill out the information:
Español 2 24 de febrero de 2017.
Español 2 1 de marzo de 2017.
Speaking Test on Block Day! Discussion Question
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Transcripción de la presentación:

Do Now – 29 de octubre 2014 You are talking with a Columbian student that you are going to be living with while Studying Abroad in Columbia, and want to know about their daily life, so you know what to expect when you get their. Come up with 5 questions to ask them about their daily routines. (ex. Do I have to wash my clothes? When can I shower, in the morning or night? When do you leave for school?)

Las noticias Hoy es la noche de ciencias, esta en la escuela de las cuatro a las siete Mañana es el partido contra Trezvant a las siete de la noche en el estadio de REHS Tambien!! 10 th graders are taking PLAN examen tomorrow. Bring work to complete to 1 st period. Will remain in 1 st period class until 10 th graders are done testing. Final week to apply for Tennessee Promise Seniors! Due by Nov. 1

Las noticias Señora Martin (Other Spanish teacher) is hosting a dancing club/group to learn about other cultures and types of dance, if interested please see her in Room 126 (my old room!) El sabado, el uno de noviembre, es el dia de los muertos Hay celebraciones y festivales para honrar los muertos Vamos a celebrar y aprender de este tradicion el viernes

Practica la pronunciacion Con un/a compañero/a practican a leer el ejemplo de una conversacion entre dos personas Pay attention to your pronunciation of the words Don’t worry about making mistakes! That is part of the learning process. Nobody is perfect. Partners – provide suggestions and corrections for your partner AFTER you get through the conversation As you are listening and communicating, jot down or mark on your sheet where your partner made any mistakes to remember to tell them after.

Creas una conversacion Escribe las preguntas con un espacio debajo de cada pregunta Primero, ¿Cuando te despiertas? Proximo, ¿Donde te cepillas los dientes? Despues, ¿Que haces por la mañana? Entonces, ¿Cuando te vas a escuela? Finalmente, ¿Quien tiene que cocinar en tu casa?

Creas una conversacion Escribe tus respuestas a las preguntas. Primero, ¿Cuando te despiertas? Mi Respuesta: …. Proximo, ¿Donde te cepillas los dientes? Mi Respuesta: …. Despues, ¿Que haces por la mañana? Entonces, ¿Cuando te vas a escuela? Finalmente, ¿Quien tiene que cocinar en tu casa?

Creas una conversacion Con un/a nuevo/a compañero/a leen tus conversaciones ajuntos/as Una persona preguntar a la otra y la otra responde Proximo, al reves.

Voluntarios para hablar You and your partner read your conversation in front of the class for tickets!

Exit Ticket – 10 Minutos Write the two questions below and answer them in paragraph form, adding A LOT of details. Inlude transition words, describing words (slowly, crazily, etc.), supplies you use, activities you do… 1.¿Que haces por la noche? 2.¿Que haces por la mañana?