¡Vamos a Contar! Escrito por Claire Brown. Vamos a ir al zoológico. Pero, ¿qué veremos?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Preguntas for Mid-term
Advertisements

Preterite of -ar, -er, -ir verbs Review the preterite endings of -ar, -er, and -ir verbs. Remember that - ar and -er verbs have no stem changes in the.
Multiple Choice.
¡Hola! Bienvenidos a mi casa!!!
The Uses of the Imperfect In Spanish we use the imperfect to talk about HABITUAL ACTIONS. Cuando era joven yo jugaba con mi perro todas las tardes.
Objetivo: Puedo hablar de los lugares en mi ciudad
Expressions Using “Tener” - and - ¡Qué…! In expressions 5A AVSR.
¿ Quién tiene más bebés? Por Johanna Pérez.
Hay un examen de la unidad 4 (páginas ) jueves, el 28 de febrero TOPICS: vocabulary from pages 116, 117 gender of nouns with articles e, la, los,
SER v. ESTAR.
KIND OF FRACTIONS. PROPER FRACTIONS Mixed Fractions or Improper Fractions.
JUEGOS NÚMEROS.
Adjectives agree in gender and number with the persons or things they describe. Masculine adjectives usually end in -o and feminine adjectives usually.
10 = diez 20 = veinte 30 = treinta 40 = cuarenta 50 = cincuenta 60 = sesenta 70 = setenta 80 = ochenta 90 = noventa 100 = cien.
blanco rojo verde azul.
Etapa Preliminar. Hola, bienvenidos!  Greet people  Introduce yourself  Say where you are from  Exchange phone numbers  Say which day it is.
Por y para You’ve probably noticed that there are two ways to express “ for ” in Spanish: Por Para In this slide show, we’ll look at how these two prepositions.
Por y para You’ve probably noticed that there are two ways to express “ for ” in Spanish: Por Para In this slide show, we’ll look at how these two prepositions.
Por vs. Para O You’ve probably noticed that there are two ways to express “for” in Spanish: O Por O Para O In this slide show, we’ll look at how these.
¿Dónde Está? Capítulo 5, Palabras Nuevas 1 páginas
No lo sé, ¡mídeme! Escrito por Samantha Morgenroth.
Por Vs. Para Spanish Por y para You’ve probably noticed that there are two ways to express “for” in Spanish: Por Para In this slide show, we’ll look.
Notes #18 Numbers 31 and higher Standard 1.2
Me llamo Chuy y me gusta comer mucho. No soy un simple tigre porque yo como lo que me encuentro pero mi comida favorita es la siguiente. Ayúdame a contar.
¿Qué hora es?/ What time is it? There are several useful phrases for talking about the current time.
Campanazo Write out the following numbers in Spanish:
The Uses of Por and Para. Both por and para are prepositions and their usages are quite different.
Expressions Using “Tener” - and - ¡Qué…! In explanations P. 237 Realidades 2.
Without looking at your notes Write the endings to ER/IR verbs conjugated in the past Write the endings to AR verbs conjugated in the past Conjugate the.
Que lindo es el zoológico. Te invito al zoológico.
Do Now Directions: Conjugate the verbs in parentheses. You must decide whether to conjugate them in preterite or imperfect tense. Give a reason WHY you.
Los Animales OBJETIVO: Students will be able to describe and name animals in Español.
Ir a the ir verb is voy, vas, va, vamos, váis, van Ir +a+ infinitive A+el =al Ir is to say where someone is going You do not change the infinitive but.
Los Adjetivos. Hoy veremos… How adjectives work in Spanish Practice the use of adjectives.
Objetivo: How do we describe ourselves? Hagan Ahora: In your notebooks, conjugate ser into all six forms. When you receive your workbook, write your first.
SWBAT: Talk about popular hobbies and games Talk about activities in the park Give details about location Talk about what will happen in the future Compare.
Por y para You’ve probably noticed that there are two ways to express “for” in Spanish: Por Para In this slide show, we’ll look at how these two prepositions.
¿Qué hora es? What time is it? I can ask and give the time of the day.
¿Qué hora es? All time expressions start With: Son las: 1:31-12:30 Es la: 12:31-1:30.
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
Expressions using “tener” and ¡Qué…! in exclamations P. 237 Realidades 2.
Telling Time on the Hour If the hours are between 2 and 12, use “Son las …” Examples: 3:00 – Son las tres. 11:00 – Son las once. If the hour is within.
Hoy estudiamos Los animales Los colores Los adjetivos.
Por y para  You’ve probably noticed that there are two ways to express “for” in Spanish:  Por  Para  In this slide show, we’ll look at how these two.
Los números de 11 a 100 Por Corinne Dyrda. Once = 11 Yo tengo once gatos.
Capítulo 3, Paso 1. Cómo decir la hora  ¿Qué hora es?  When you ask the time, you’re using the verb ser, in the 3 rd person SINGULAR. Ser soy I somos.
¿Cómo se dice en español? How do you say in Spanish? Hoy es martes, el 6 de noviembre 1.Mario is a tall and brunette student. 2. I am from West Islip.
Al azarA ver. Hagan ahora Repasemos Translate the following phrases from English to Spanish Good morning, sir. Good evening, ma’am ____________________________.
This, that, these, those, etc. (the pointing-out adjectives.) Demonstrative Adjectives (Los adjetivos demostrativos) Demonstrative adjectives point out.
Do Now  How does one form or ask questions in Spanish?  What are the 5Ws?  Give 3 examples of questions in Spanish and provide appropriate responses.
10 = diez 20 = veinte 30 = treinta 40 = cuarenta 50 = cincuenta 60 = sesenta 70 = setenta 80 = ochenta 90 = noventa 100 = cien.
TOC: LOS NÚMEROS CCLS: RL.10.4 ‘ DETERMINE THE MEANING OF WORDS AS THEY ARE USED IN PHRASES ACADEMIC VOCABULARY: CTT MODEL: Differentiation: LEARNING TARGET:
Me llamo ___________ Clase 702 La fecha es el 25 de noviembre del 2014 Propósito # 27: ¿Qué comes cuando tienes hambre? Actividad Inicial:  Completa la.
Español 2: Feb 10, P106 – Estructura – La Voz Pasiva “se” La Voz Pasiva vs. Verbos Reflexivo P106 - #28 DVA P107 - #29 en pizarritas Vamos.
¿Qué hora es? ¿Qué hora es? What time is it? ¿A qu é hora …? At what time…?
Los números The numbers. 0 to 10  1 uno  2 dos  3 tres  4 cuatro  5 cinco  6 seis  7 siete  8 ocho  9 nueve  10 diez.
Los Números y El Tiempo. Los Números Más de = once 12 = doce 13 = trece 14 = catorce 15 = quince 16 = dieciseis 17 = diecisiete 18 = dieciocho 19.
¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish?) 1. There are two street signs in the sidewalk. 2. The green benches are in the park. 3. There is.
Había una vez un oso Salió a caminar
Objetivo: What does oír mean? How is it conjugated? Hagan Ahora: Escribe 4-5 oraciones de las actividades que tú haces durante el fin de semana. Usa las.
Foreign Language Teaching Tips Rich Bradshaw. ¡Classroom Vocabulary Scavenger Hunt! Purpose Introduce new vocabulary words in TL Identify items using.
Pupil talk in the classroom. In order to encourage spontaneous pupil-teacher interaction in the classroom, pupils should learn and use an increasing number.
Hoy es lunes el diez de febrero. La Meta: Los números a mil Hagan Ahora: Escriban una lista de uno a cinco. Escuchen los números y escriban los numerales.
Billete de entrada Hoy 29/9 Ayer? Mañana? ¿Cuántos años tienes tú? What do you think tiene and él mean when you read the sentences? – ¿Cuántos años tiene.
Palabras de uso frecuente 1er grado. soy mí tu / tú.
Comparisons of Equality
Me llamo _______ Clase 701 La fecha es el 7 de diciembre del 2016
The Verb Jugar P. 208 Realidades 1.
Repaso: Uses of ser Preview Uses of ser.
Transcripción de la presentación:

¡Vamos a Contar! Escrito por Claire Brown

Vamos a ir al zoológico. Pero, ¿qué veremos?

Vemos un león. Uno.

También, vemos 2 elefantes. Uno…dos.

Al lado de los elefantes, veremos 3 osos. Uno…dos…tres.

Tenemos que comer. Entonces, continuamos después del almuerzo.

¡Miren¡ Hay 4 focas. Una…dos…tres…cuatro.

Las focas están jugando con 5 pelotas. Uno…dos… tres…cuatro… cinco.

¡Por allí, hay 6 koalas! Una…dos… tres…cuatro… cinco…seis.

¿Qué ven aquí? Vemos 7 peces. Uno…dos…tres…cuatro… cinco…seis…siete.

Vemos 8 monos. Uno…dos… tres…cuatro… cinco…seis… siete…ocho.

Esta es la última jaula. ¿Qué vemos? Vemos 9 pájaros de diferentes colores. Uno…dos…tres…cuatro…cinco …seis…siete…ocho…nueve. ¡Qué bonitos!

¿Qué más vemos? Vemos 10 niños contentos. Uno…dos…tres…cuatro…cinco …seis…siete…ocho…nueve… DIEZ.

¡Nos divertimos en el zoológico! ¿A dónde vamos ahora?

TEKS: K.1 Number, operation, and quantitative reasoning. The student uses numbers to name quantities. The student is expected to: B. Use sets of concrete objects to represent quantities given in verbal or written form (through 9) C. U use numbers to describe how many objects are in a set (through 20)