 Escribe una oraci ón completa usando un verbo y un adjetivo. ¡Acuérdate (remember) el acuerdo. 1. Ricardo – fat 2. Ana – smart 3. Marco – small 4. Maria.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Y tú, ¿cómo eres? OBJETIVOS: To talk about personality traits
Advertisements

Entertain Me! Sra. Rump español 2.
Adjetivos.
14 y 15 de octubre de Describe las personas en las fotos. Tres frases por cada una. ¿Cómo es el chico? ¿Cómo es la chica? Hoy es martes el 15 de.
HACER AHORA What words would you use to describe someone physically? (in English). Write at least 5 words.
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español? In order to tell time on a clock we use the verb SER (to be) To express what time it is at the hour:
YoNosotros/as Tú (you)Vosotros/as (Spain) (you plural) Usted (Ud.) (you formal)Ustedes (Uds.) (you plural) El/Ella (he/she)Ellos/Ellas (they)
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,
El Verbo Ser Yonosotros/nosotras tú x él, ella, usted ellos,ellas,ustedes Write the subject Pronoun Equivalent. 1. Chris y Noah = ___________ 2. Haley.
jueves 23 de enero En clase Los objetivos
Hazlo Ahora 1.En Espanol, escribe TRES frases de «Soy» 2.Como se dice en español? 1.Friend 2.Short 3.American 4.pretty.
Chapter 2, Part 1 Vocabulary Flashcards. ¿Cómo eres tú? What are you like? (looks and personality)
8 y 9 de octubre de Llena los espacios. Fill in the blanks.
Chapter 4A – La Comida. Complete the sentence with the appropriate form of the indicated verb. Write the entire sentence. 1.Los alumnos ______________.
Hacer Ahora: Lunes 7 de octubre del What is an adjective? 2.Read the sentence and identify the adjectives. Ella es seria, guapa y trabajadora. 3.
Quasimodo: (son las doce)
¿Ser o estar?. SER = to be Origin Profession Physical Characteristics Personality Time ESTAR = to be Location Health Emotion Present Progressive.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
SPONGE ANSWER IN ENGLISH 1.WHICH SEASON DO LATINOS PREFER? 2.WHAT SPORTS DO THEY PREFER?
Realidades 1 The Verb SER TO BE (In English) Iam Youare He Sheis It Weare Theyare.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Para Pensar 1.7:30 2.9:00 3.9: : : : :45 8.2:15 Remember the rules!!
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (Celebrity interview with personality.
9-10 de octubre. 1.____________ es muy alta. 2.____________ es feo. 3.Yo tengo los ojos _____________. 4.____________ es muy muy guapo. 5.MI papá tiene.
¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish? Hoy es lunes, el 10 de diciembre 1.We are not outside of the school. 2.You all are 7 th grade students.
Sight Words MondayTuesdayWednesdayThursday am be but they 20 Math Worksheet Remember to read your take home book! 21 In your HW Notebook, write about something.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Quasimodo: Traducir You have a big quiz tomorrow. Tú tienes una prueba grande mañana. We have a great class. Nosotros tenemos un gran clase.
Los Colores lunes, el 8 de diciembre.
Year 7 Spanish Part 1 Read the sentences and choose then circle the correct option to complete the gaps. En mi ciudad hay ____________ restaurantes. mucho.
El proyecto de una persona famosa Capítulo 1B. El proyecto de una persona famosa Nombre 4 sentences describing their personality (Es…/No es…) 3 sentences.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
DO NOW: Solve each math problem
DESCRIBING PEOPLE #2 Use the pictures in the Power point to complete the handout. You may use notes, textbook, or previous Powerpoints if needed.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
Los Adjetivos miércoles, el 18 de febrero. ¿Qué vamos a hacer hoy? 1.Any questions about the homework for today? 2.Review adjectives 3.Talk about upcoming.
Spanish I 1B Day 30.
Cornell Notes Set up your notes page like that one  Notes will always go on the RIGHT side; if you need to use more pages, tape them in! The present tense.
¡H OLA ! C ORRECT THE FOLLOWING SENTENCES. 1. É L ES INTELIGENTES. 2. E LLAS SON ABURRIDOS. 3. S ARA ES BONITO. 4. R AUL ES GRANDES. 5. S ANTIAGO Y L UISA.
¿Qué dicen esta palabras?
¡Hola! Translate the following conversation into English: Kanye: Buenos días. Taylor Swift: Hola Kanye: ¿Cómo te llamas? Taylor Swift: Me llamo Taylor.
Apuntes 1B Definite and Indefinite articles. la chica el chico la amiga el amigo ¿Cómo se llama? Ans. Se llama ______. ¿Cómo es? Ans. Él/ella es __________.
Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish!
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Repasen el vocabulario nuevo con Review the vocabulary with a partner. Quiz each other w/ the adjectives.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Aprendan adjetivos nuevos con Learn new adjectives with a partner. Use the 4 survival questions to learn.
Ser means “to be” For each person (I, you, he, she, we, you all, they), there is a specific conjugation (verb form)
SWBAT: Use the verb SER and Adjectives to describe physical characteristics HAGAN AHORA: What is an adjective? What do you remember about adjectives in.
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
29 DE OCTUBRE.  Write out the sentences. Answer the questions using “saber” or “conocer” 1.¿Usted ________ como llegar a la casa de la profesora? 2.Mi.
SPANISH I DAY 32. HAGA AHORA 14/15 DE NOVIEMBRE Complete with the correct form of the verb. Write the entire sentence: 1.¿ Dónde _________ tú? (vivir)
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
AVANCEMOS Gustar with an infinitive. GUSTAR WITH AN INFINITIVE We use the verb GUSTAR to talk about what people like to do in Spanish. This verb.
TAREA- 9/29/2014 Spanish 1. TAREA: Write 30 sentences to describe different people using each one of the personal pronouns and “ser”, and give a reason.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Los adjetivos.
Day 30. Complete the sentence with the appropriate form of the indicated verb. Write the entire sentence. 1.Los alumnos ______________ mucho. (hablar)
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: Poner: Salir: Tener : Traer: Venir:
Vámonos Escribe la frase y completa con “estar”. Luego, traduce las frases. Write the sentence and complete with “estar”. Then, transate the sentences.
**Para empezar la clase... Guess the meaning of these adjectives. Guess the meaning of these adjectives.  impaciente  artistica  inteligente  estudiosa.
Martes veintitrés Yo soy de… bailar hablar por teléfono nadar jugar deportes dibujar Me gusta bailar. Me gusta jugar deportes. Me gusta… Alejandro es de…
Actividades de hablar Avancemos I 6.1. You will complete different speaking activities with your row partner. Take turns asking and answering questions.
Translate the following: 1. She is not a good student. 2. (M) I am a very bad friend. 3. He is a quite tall boy. 4. The generous girl is not Colombian,
La fecha: Hoy es miércoles el 23 de octubre. La meta: ¿Qué es tu apodo? Hagan Ahora Escriban el saludo apropiado para cada situación. 1.You see your teacher.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Escribe una descripción para todos los miembros de la familia:
Transcripción de la presentación:

 Escribe una oraci ón completa usando un verbo y un adjetivo. ¡Acuérdate (remember) el acuerdo. 1. Ricardo – fat 2. Ana – smart 3. Marco – small 4. Maria y José – skinny 5. Isabella y Linda – short gordo Inteligente Pequeño Delgados Bajas

What are you like?I am… What is he/she like? He/she is…. What are they like? They are… Revisamos el verbo «ser» :

ordenado/adesordenado/a gracioso/a – cómico/aserio/a sociablereservado/a inteligenteestúpido/a simpático/aantipático/a deportistaestudioso/a atrevido/atrabajador/a organizeddisorganized funnyserious sociableshy smartstupid nicemean sportystudious daringhard-working

 Ask your partner about themselves…  Your partner will answer…  Then SWITCH!  After you interview each other, write at least 3 sentences about your partner… ¿Cómo eres tú? Yo soy… Él/ella es…

 Draw one face in each box– give the face a very exaggerated personality trait. DON’T TELL ANYONE WHAT IT’S SUPPOSED TO BE!!  Take turns sharing your drawings and guessing what the emotion is at your tables

Antipático

Marta Colombia 15 She’s very very pretty She’s social and disorganized. She’s not studious or hard- working.