 ¡Bienvenidos a español 2! Yo soy la Srita. (señorita) Calderón y estoy muy contenta de ser su maestra de español.  Please write three (3) sentences.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿De qué color es la bandera?
Advertisements

Starts next Thursday, June 2nd
Los verbos estar y ser “to be”
Estar – To Be estoy estamos estás estáis está están
ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Copy the words below in two minutes. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado.
Nombre:___________________ Clase 7 gd Fecha:_____________________Tarea # 2 A.Answer each question in full Spanish sentences. 1.¿De qué nacionalidad eres?
Actividad en clase 30 de septiembre- primero de octubre ¿Qué te gusta? Write at least three things to complete each of the following sentences. A mí me.
“To Be” verbs in Spanish
PREGUNTA ESENCIAL: When do I use “ser” vs “estar”.
Los verbos regulares – ar What is an infinitive? An infinitive in both Spanish and English is the base form of the verb. In English, the infinitive.
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
CALENTAMIENTO PUNTOS DE SCORE PARTICIPACION C# 31 ______ ______ C# 32 ______ ______ C# 33 ______ ______ C# 34 ______ ______ C# 35 ______ ______ C# 36 ______.
Subject Pronouns and the verb “ser” E.Q. ¿De dónde eres? ¿De dónde es la Sra. Girardin? ¿De dónde es tu amigo?
Español 1 24 de febrero. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6. ¿Qué.
Department of Modern Languages. Gramática nueva saber sé sabes sabe sabemos sabéis saben its conjugation The verb saber is irregular in its yo form.
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
IRREGULAR VERBS. Hacer Ahora 2/4/13  ¿Qué hora es? 10:53 P.M.  ¿Qué tiempo hace hoy?  ¿Cuál es la fecha de hoy?  Write the correct form of the –ar.
¿Ser o estar?. SER = to be Origin Profession Physical Characteristics Personality Time ESTAR = to be Location Health Emotion Present Progressive.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Me llamo ___________ Clase 601 La fecha es el 13 de noviembre del 2014 Proposito # 23: ¿Como son los alumnos de la clase de español? Actividad Inicial:
Calentamiento Write whether you like to do or do each activity 1)2) 3)4)
Calentamiento Write the answers to each question.
¡Vamos a practicar!. . estoyestamos estásestáis estáestán.
Un partido para repasar A game to review Write the following time in Spanish. Ms. Hauschild will give you the time.
Hoy es el martes 2 de septiembre de Trabajo de entrada
Week 13 Spanish I Grade Complete the following with the verb ir 1- ¿Dónde ____ (tú) para las vacaciones? 2- Ella ____ a México. 3- Nosotros ________.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea nueva en la cesta. P ut your new homework in the basket. 2. Hagan la actividad con los dados con sus.
Find the Errors Ser/Estar/Adjectives/Agreem ent Spanish I.
ALC 12 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida Posición 3 Face the person in back. Student facing the screen reads the question on the screen. The other.
© The Enlightened Elephant. Aprendemos los pronombres. © The Enlightened Elephant.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
EL VERBO SER. Las formas singulares 1. The verb to be in Spanish is ser yo soyI am tú eresYou are él esHe is ella esShe is usted esYou are 2. You use:
Spanish I 1B Day 30.
Cornell Notes Set up your notes page like that one  Notes will always go on the RIGHT side; if you need to use more pages, tape them in! The present tense.
Hoy es miércoles el veinte de noviembre AHORA With which subject pronoun would you replace each of the following? 1.Talking to one of your friends 2.Talking.
Warm-up #7 Unscramble these sentences 1. buenos/señor/días 2. bien/gracias/estoy 3. señora/noches/buenas 4. Clarisa/se/llama/ella 5. tardes/buenas/señorita.
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
Gender & Number Adjective Agreement notebook p. 24.
Preguntas. el 11 de enero Hagan Ahora Please write the answers to the following questions in Spanish. 1.¿Hablas mucho en la clase de español? 2.¿Practicas.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Practiquen los adjetivos con Practice reviewing the adjectives with your classmates using your adjective.
Capitulo 1: Gramática Objetivo (Learning Objective): Students will be able to select subjects and verbs in sentences. Demonstración de aprendizaje (Demonstration.
Español I. What is the infinitive of a verb? What word MUST you include when defining the infinitive? What is the act of changing the verb to be the correct.
Me llamo _______ Clase 602 La fecha es el 17 de noviembre del 2014 Propósito # 26: ¿Quién eres? Actividad Inicial: Write a short paragraph about YOURSELF.
TENER review and Practice. Forms of tener are: Yo TENGONosotros TENEMOS Tú TIENESVosotros TENÉIS Él, ella, Ud. TIENEEllos, ellas, Uds. TIENEN.
Examen viernes el 3 de abril. Be sure to write the number for each question. This test is worth 90 points. Notes may be used but we will be going quickly.
CALENTAMIENTO Escribe el adjetivo correcto. 1.Yo soy un chico. 2.Tú eres una chica. 3.Nosotros somos unas estudiantes. 4.Vosotros sois unos chicos. 5.Ellos.
Hoy es el martes 8 de septiembre de Trabajo de entrada
Verbos Regulares AR. Repasito Parte 1: Write the Spanish infinitive verb 1.to watch tv = ___________ 2.to dance = _____________ 8. to listen to music.
El verbo “ser”. Verbs in Spanish conjugate, meaning that they change form based on their subject.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Write the subject pronoun that you would use to talk about each of the following people. Modelo: José _él_ 1. Fernando y Luis __________ 2. María y yo.
Vámonos ¿Qué NO te gusta hacer? (3 frases completas en español) What do you not like to do? (3 complete sentences in Spanish)
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
 ¡Bienvenidos a español 2! Yo soy la Srita. (señorita) Calderón y estoy muy contenta de ser su maestra de español.  Please write three (3) sentences.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
ESPAÑOL 2: RESPASO DEL AÑO PASADO. LET’S BEGIN WITH PRONOUNS! SUBJECT PRONOUNS take the place of the subject (noun) of the sentence. Yo Tú Él / Ella /
Copy this on pagína 7 of your cuaderno. Campana # 21 Oct 29 th Campana # 22 Nov. 2 nd Campana # 23 Nov 4 th Campana #24 Nov 6 th Campana #25 Nov 10 th.
ALC 62 Jueves el 2 de diciembre All slides are on timer Bring coloring items mañana.
¿Quién soy? See Picasso portrait examples. Create a Picasso type self portrait Write a paragraph describing yourself in Spanish under the drawing. Put.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Capítulo 4 Repaso. Translate each sentence: 1.The students go to school by foot. 2.They enter the classroom. 3.The students pay attention when the teacher.
MUCHO GUSTO! GREETINGS, INTRODUCTIONS, AND FAREWELLS.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas.
GUSTAR DISCUSSING LIKES AND DISLIKES IN SPANISH. WE USE THE VERB GUSTAR TO DESCRIBE WHAT WE LIKE AND DON’T LIKE. ¿Qué te gusta? Me gusta la pizza. ¿Te.
Vocabulario Unidad 1, Etapa 1. Di las palabras en espanol. (Say the words in Spanish after the teacher says them first.)
ALC 63 Escribe en español e ingles Hoy es lunes el 12 de marzo de Yo como… 2.Ella come 3.Nosotros bebemos 4.Ellos beben 5.Tú escribes 6.Vosotros.
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos:
Transcripción de la presentación:

 ¡Bienvenidos a español 2! Yo soy la Srita. (señorita) Calderón y estoy muy contenta de ser su maestra de español.  Please write three (3) sentences to introduce yourself in Spanish on your “trabajo de entrada” form. We will be sharing our sentences to introduce ourselves to the class.

 ¡Bienvenidos a español 2! Yo soy la Srita. (señorita) Calderón y estoy muy contenta de ser su maestra de español.  Please write three (3) sentences to introduce yourself in Spanish on your “trabajo de entrada” form. We will be sharing our sentences to introduce ourselves to the class.

 Please write three (3) sentences to introduce one of your classmates in Spanish on your “trabajo de entrada” form. When you finish, practice speaking those sentences with your lowest tone of voice.

 In addition to yesterday’s, write three (3) sentences to introduce one of your classmates in Spanish on your “trabajo de entrada” form. When you finish, practice speaking those sentences with your lowest tone of voice.

Complete the following conversation with the correct form of the verb “ser”. José: María _____ muy inteligente ¿no? Ana: Sí, estudia mucho. Pero no __ artística. José: Verdad. Pero Juan y Luis ___ artísticos. Y también ___ organizados. Ana: Nosotros no _____ organizados, pero no _____ muy desordenados.