El 18 de agosto ¡Buenos días!¡Buenas tardes! ¡Buenas noches! Warm-up How to find lesson plans and PPTs on teacher website: SraBernal.weebly.com Sign up.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Verb Conjugations ¡Muy fácil! Vamos a repasar. I go to the store. Johnny goes to the store. We sing very well. Stacey sings very well. Thats verb conjugation.
Advertisements

Spanish II I can do everything from level I Warm-up: Calentamiento
Lección Preliminar.
Spanish II I can do everything from level I Warm-up ;
Objective: By the end of the lesson you will be able to describe your school.
Día 69 Final Review 1—Greetings, Numbers, Origin.
Hoy es miércoles. Es el 14 de mayo La pregunta: For each of the sentences below, fill in the correct form of SER OR ESTAR. Also note which letter of the.
Topic: Conjugating –ar verbs Essential Question: How do I converse correctly using –ar verbs in the present tense? Gramática 2.2 Español 1.
¿Cómo se llama él (ella)?
19 & 22 de septiembre.  Escribe en inglés:  Sara: Buenos días  José:Hola  Sara: ¿Cómo te llamas?  José: Soy José, ¿y tú?  Sara: Me llamo Sara. 
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
Para empezar what is the subject of this sentence (yo, tú): 1) ¿Cómo estás hoy? 2) Tengo que irme. 3) ¿Te llamas Laura? 4) Me llamo Pilar. Repaso: Preguntas.
Siéntate con un compañero nuevo. Circle paper This is Spanish practice at home. When you can do a circle, have a parent/guardian sign it off. We have done.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Quasimodo: Give me the conjugations of the following REGULAR verbs with the given subject:  Andar en patineta (tú)  Tú andas en patineta.  Escribir.
El 20 de agosto Estampar la tarea (papel de procedimientos) ACT 3: Saludos (Greetings) y Despedidas (Farewells) etiquetas de identificación con nombre.
El 21 de agosto 1. Estampar la tarea (papel de procedimientos) 2. Hoy vamos a usar las etiquetas de in identificación para aprender a usar el verbo GUSTAR.
El 28 de agosto La TAREA: 1. Complete & Bring the Syllabus paper if you haven't brought it yet. Due by tomorrow! 2. STUDY voc on list and on ACTs 3. MEMORIZE.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
LECCIÓN PRELIMINAR VOCABULARIO. Buenos días Good morning.
Para aprender (to learn) español, ¡lo más importante es tu actitud! Hacer errores significa que estás tratando. Corregir tus errores significa que ¡estás.
1A. INFINITIVES. Apuntes Infinitives  Verbs are words that are used to name  There are different forms of a verb, depending on who is doing the action.
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
Para aprender (to learn) español, ¡lo más importante es tu actitud!
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
ER and IR verbs ¡Hola! Hoy vamos a hablar de los verbos.
¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama usted? ¿Cuál es tu nombre?
Spanish I- Unit 1 Chapter 1- Vocabulary I.
ALC 45 Miércoles el 3 de noviembre Bienvenida. objetivo Yo puedo saber 80% del vocabulario de las tarjetas de memoria y entender la lectura que leo.
¡Bienvenidos! Español I – Día 1.2 WELCOME!! PLEASE, SIT IN YOUR ASSIGNED SEATS GRACIAS.
El 19 de agosto ¡Buenos días!¡Buenas tardes! ¡Buenas noches! Warm-up Sign up for Remind 101 Repasar (Review) Vocabulario (palabras, preguntas de identificación.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Quasimodo: Occurrir = to happen. Tarea: 1. Hablar (yo): Hablo 2. Ser (usted): Son 3. Estar (nosotros): estamos 4. Desayunar (María): desayuna 5. Descansar.
La conversación Capítulo 1. Conversación informal.
Thank you for taking my classes
Survival Spanish – SPA II y III
Saludos 1 Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name.
More on… Gustar. Ya sabemos… Me gusta = I like ______ (verb infinitive) Me gusta nadar. Me gusta tocar la guitarra. Remember, verbs end in AR, ER, and.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Tarea PARA EL JUEVES 10 DE OCTUBRE Finish 1 st draft of your essay, following all instructions on the Essay Bones. Use the graphic organizer to help you.
¿Cómo respondes? You bet your friend that you learned everything from your Spanish class this week. He/she is texting you questions and if you win he/she.
Cornell Notes Set up your notes page like that one  Notes will always go on the RIGHT side; if you need to use more pages, tape them in! The present tense.
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
Horario de hoy ¿Quién soy yo?. What will you be able to do at the end of class today? YO PUEDO….. I can ask and tell what day of the week it is. I can.
¡Exprésate! Capítulo 1. Primero Paso Greetings and Goodbyes.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
Me llamo ________ Clase 6NH (602) La fecha es el 22 de octubre del 2012 Propósito # 13: ¿Qué compras en la papelería? Actividad Inicial: TEXTO; Leer En.
El presente indicativo ESPAÑOL 1. A. What is the present tense? It is when the action of a verb occurs at the moment. Verbs can be divided into two categories:
Por favor, mira las fotos y empareja (match) las fotos con los cognados que corresponden. 1. Yo 1. Tú 1. Él 1. Ella Hoy es martes, el 15 de septiembre.
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
ESPAÑOL 1, el 23 de Septiembre
Page 1 Clase de español I Day 3 Señora Ramírez Salon F107 phone: Agenda de hoy.
ALC 11 miércoles el 21 de septiembre Bienvenida Posición 3 Face the person in back. Student facing the screen reads the question on the screen. The other.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Capitulo 1 Vocabulario.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
La Fecha: Hoy es martes, 26 de agosto Tema: Activities Vocabulary Obj: SWBAT learn how to express their opinions about everyday activities using Spanish.
¡Buenos días clase!. ¡Buenas tardes clase! Yo Puedo… -introduce myself and others -use common courtesy expressions -exchange personal information (phone.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
1.3 Introductions Materials: 2 video downloads, one recorded conversation.
Present Tense of -er & -ir Verbs. Regular Verb Regular Verb: follows a pattern for conjugation. Pattern: Stem + endings.
B E L L W O R K 27 – 31 de enero 1, 2, y 5 horas.
5. STUDY for the voc test that was moved to MONDAY.
What do you need for this class?
Transcripción de la presentación:

el 18 de agosto ¡Buenos días!¡Buenas tardes! ¡Buenas noches! Warm-up How to find lesson plans and PPTs on teacher website: SraBernal.weebly.com Sign up for Remind 101 Class Procedures: Go to SraBernal.weebly.com Repasar (Review) Vocabulario (palabras, preguntas de identificación y Gramática etiquetas de identificación con nombre y dibujo (name tags) Hoy vamos a hacer: (drawing) -AR vs -ER vs -IR verbs Yo form of the verb = 1st person conjugation La tarea: Buy your materials. Hoy aprendí... (Today I learned...) or T engo una pregunta: (I have a question) or Your feelings about today's class. Reflexión: Nombre Per __ el 18 de agosto Pg 1 If time permits:

el 18 de agosto ¡Hola!¡Buenos días! ¡Buenas tardes! ¡Buenas noches! Los Cognados ( Cognates ) ¿Qué es un cognado? Repaso de Voc y preguntas de identificación

Nombre Per ___ el 18 de agosto Copia y traduce: 1. me llamo 2. te llamas 3. yo soy; soy; ¿soy? 4. tú eres; eres; ¿eres? 5. él/ella/usted es; ¿es? 6. di; dile 7. ¿Cómo te llamas? 8. ¿Quién es? 9. el señor; el hombre 10. la señora; la mujer 11. la señorita 12. una palabra Pg 1 Word Doc

Remind Saquen su teléfono 2. Manden (send) el códico a (657) Per Per Per Don't forget It will respond with you have been added and will prompt you to download the app. Once you have the app, you text me your name, and you're all set! I will not have your individual phone numbers and you won't have mine. This only works for distribution of group info.

Class procedures Go to SraBernal.weebly.com

Unos (some) Cognados en español Adivina (guess) el significado (meaning) en inglés: parque refrigerador fotografía medicina carro autobús día regular continuación atención silencio práctica

Para aprender (to learn) español, ¡lo más importante es tu actitud! Hacer errores significa que estás tratando. Corregir tus errores significa que ¡estás progresando!

Repasa (review) con tu compañero: Dile a tu compañero qué (what) significan (mean) estas (these) palabras (words) : 1. ¡Hola! 2. (Yo) soy 3. ¿Soy? 4. (Tú) eres 5. ¿Eres (tú)? 6. ¿Es? 7. la señora 8. el señor 9. la señorita 10. el hombre de nieve 11. un perro 12. el gimnasio 13. un árbol 14. ¡Claro que no! 15. ¡Es absurdo! 16. me llamo 17. te llamas 18. dile 19. tu compañero 20. ¿Cómo te llamas? 21. ¡Mucho gusto! 22. cognado 23. palabras 24. significado 25. similar 26. en inglés 27. en español 28. ¿Quiénes son? 29. tus compañeros Puntos Extra: 30. ¡Adiós! 31. ¡Hasta mañana! la verdad

¿Quién es? ¿Cómo se llama? Es... Se llama... ¿Quién eres? Soy... ¿Cómo te llamas? Me llamo...

Escribe tu nombre GRANDE y Dibuja una actividad que te gusta hacer. Etiquetas de identificación con nombre y dibujo (name tags) Ana Bernal En el frente: Dobla el papel verticalmente. En el dorso: ViajarMentir to travelto lie Encuentra (find) la palabra en español para la actividad y escribe la palabra en el otro lado (side) del papel. También (also) escribe una actividad que NO te gusta. (Yo) soy... (Yo) me llamo... y (and) A mí me gusta__ (__ is pleasing to me) Conversaciones:

1st person conjugation in present tense AR verbsER verbs IR verbs Drop the -AR, -ER, IR from the verb: Habl ar Leer Recib ir To conjugate for YO, add... o Practica la conversación: Introduce yourself + (a mí) me gusta _____R + yo _____...mucho...siempre...cuando tengo tiempo agrega (add): ¿Qué NO te gusta hacer?

2. One 3-ring 1” binder (turned in regularly for grading) 1. A good attitude and willingness to work! Other Useful Supplies: SUPPLIES recommended for a successful class 3. Lined paper 6. A whiteboard marker--EXPO low odor (for class activities) 5. A Spanish/English dictionary 4. Pens (black or blue and a red pen for correcting work) 11. #2 pencils with good erasers for final exams 10. Scissors and glue stick for projects 9. Colored pencils or markers for projects 7. Highlighters or colored pens for important points on notes 8. Correction tape

Attachments el 18 de agosto.doc