Mis amigos y Los Adjetivos Spanish4Teachers.og Sra. Waters NHS español I.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Ser and Adjectives.
Advertisements

Gustar- To like (to please)
Lesson Ser and Adjectives. Subject Pronouns I - yoWe- nosotros You - tú he- é l They- ellos She- ellaThey- ellas You (formal)- You all- -usted -
Subject Pronouns and the verb “ser” E.Q. ¿De dónde eres? ¿De dónde es la Sra. Girardin? ¿De dónde es tu amigo?
Chapter 1B ¿Cómo eres? Pg. 49 el amigo el chico.
HAGA AHORA 5 de septiembre  María es de México. Ella es ______________.  Juan es de Puerto Rico. Él es ___________.  Sofía es de Ecuador. ____________.
SPANISH ISPANISH I Chapter 1 Grammar Review Practice with Vocabulary 1B.
Yaz Waters - Hola, Hola Unit- Day 1 Sra. Waters NHS español II
Hazlo Ahora 1.En Espanol, escribe TRES frases de «Soy» 2.Como se dice en español? 1.Friend 2.Short 3.American 4.pretty.
Los adjetivos posesivos y las conjugaciones plurales
Antes de empezar: Answer the following questions in complete sentences. Hola, ¿cómo estás? ______________________________________ ¿Qué te gusta hacer?
Día 70 Final Review 2—Adjectives, Ser, Pronouns. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento”
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
The present tense of ser (to be) (El tiempo presente del verbo ser) Modified by M. Sincioco.
Quasimodo: (son las doce)
Los Adjetivos Sra. Waters español 1. Unit Objectives Throughout this unit students will revisit: –Greetings & Salutations –the verb Ser in the present.
Ser and Adjectives By: Matt Daughdrill 3/25/05. You are probably wondering what is this “Ser” business and what does it have to do with adjectives. Well.
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
Unidad 1 Español 1, Subject Pronouns & “Ser” = “to be” SINGULARPLURAL I – YO - SOY We – NOSOTROS - SOMOS You – TÚ - ERES “Y’all” – VOSOTROS - SOIS.
Repasar para el Examen.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Warm Up ¿Cómo eres? 1.Describe yourself with a list of Spanish adjectives. Please list as many as apply from our list. At LEAST 5 2. Then write.
¿Cómo eres tu? (What are you like)
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 4Sra. Waters 4NHS 4español I.
Me llamo _________ Clase 8nh/ih (801) La fecha es el 17 de septiembre del 2013 Propósito # 3: ¿Como seguimos con el repaso del año pasado? Actividad Inicial:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea nueva en la cesta. P ut your new homework in the basket. 2. Hagan la actividad con los dados con sus.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
 The verb “to be” is the most widely used verb in English or Spanish!  It can be used to express the day, date, and origin. Es miércoles. Es el el trece.
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
Spanish I 1B Day 30.
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Definite and indefinite articles... What are they? Definite articles are the words that mean “the”. They indicate specific or definite things. There are.
SER y ESTAR ‘TO BE’ VERBS. SER – To Be Subject Pronoun Ending Yo El Ella Usted Tu Nosotros Ellos Ellas Ustedes SoySomos Eres SonEs.
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
¡MI PROFESORA ES MUY SIMPÁTICA! Using el verbo SER with Adjectives.
Warm-up #7 Unscramble these sentences 1. buenos/señor/días 2. bien/gracias/estoy 3. señora/noches/buenas 4. Clarisa/se/llama/ella 5. tardes/buenas/señorita.
Anuncio Personal.
V ERBOS N UEVOS, ARTÍCULOS Y INTERROGATIVOS Ser Tener Llamarse.
Español II Possessive Pronouns. Possessive Adjective Review Possessive adjectives show ownership when used with a noun.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish!
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Practiquen los adjetivos con Practice reviewing the adjectives with your classmates using your adjective.
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Repasen el vocabulario nuevo con Review the vocabulary with a partner. Quiz each other w/ the adjectives.
Los adjetivos en español
CALENTAMIENTO Escribe el adjetivo correcto. 1.Yo soy un chico. 2.Tú eres una chica. 3.Nosotros somos unas estudiantes. 4.Vosotros sois unos chicos. 5.Ellos.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Copy the white notes.  There are three types of verbs in the Spanish language. Verbs that end in –ar, -er, and –ir  Example: hablar, comer, escribir.
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Preparación/ Review Hoy es viernes el 16 de octubre de 2015 Today is Friday, October 16, 2015 Try your best to fill in the blank with words that make sense.
Preparación/ Review Hoy es lunes el 19 de octubre de 2015 Today is Monday, October 19, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
¡Entretenerme! Sra. Waters español II. Unit Goals.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
#19- Possessive Adjectives. El estándard Comparisons 4.1- Students demonstrate understanding of the nature of language through comparison of the language.
Do-Now Pick up a book as you come in and do actividad 13 on page 9.Pick up a book as you come in and do actividad 13 on page 9. Follow the instructions.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas.
SPANISH ISPANISH I Chapter 1 Grammar Review Practice with Vocabulary 1B.
Capitulo 1: Gramática Objetivo (Learning Objective): Students will be able to differentiate the appropriate subject pronouns in various sentences. Demonstración.
GUSTAR DISCUSSING LIKES AND DISLIKES IN SPANISH. WE USE THE VERB GUSTAR TO DESCRIBE WHAT WE LIKE AND DON’T LIKE. ¿Qué te gusta? Me gusta la pizza. ¿Te.
Mis amigos y Los Adjetivos
Transcripción de la presentación:

Mis amigos y Los Adjetivos Spanish4Teachers.og Sra. Waters NHS español I

Quiz Review

Unit Objectives Throughout this unit students will revisit: –Greetings & Salutations –the verb Ser in the present tense –Subject pronouns (yo, tú, él, ella, etc) Students will be able to: Understand gender as it applies to Spanish nouns & adjectives Practice using definite & indefinite articles Describe their personality & physical attributes as well as those of their friends Express likes and dislikes using the verb Gustar

Lesson Goals Use adjetivos to describe my friends. Spanish4Teachers.og Essential Questions Can I choose dos adjetivos positivos y dos adjetivos negativos to describe myself y mis amigos?

¿Como eres? ¿Como eres? Rap will intro our next actividad.

Mas practica con Ser y Adjetivos On a CLEAN sheet of notebook paper, escribe 3 sentences that describe you using ser y adjetivos. –Yo soy alta. –Yo soy bonita. –Yo soy morena. Remember AGREE IT!!

Chart para Hablar Under your sentences copy this chart down. Nombre Adjetivo #1 Adjetivo #2 Adjetivo #

Modelo para la conversaciòn: Go around the room and have 8 mini conversaciònes en español with your classmates. Write down how they describe themselves and sign each other’s papers. –Sra. Waters: ¿Cómo eres tú? –Cecilia: Yo soy alta, bonita, y morena. ¿Cómo eres tú? –Sra. Waters: Yo soy ambiciosa, seria, y morena.

¿Cómo eres? This is your exit visa for today! Nombre Adjetivo #1 Adjetivo #2 Adjetivo #3 1 CeciliaAltaBonitaMorena