Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Preguntas Questions.
Advertisements

Preguntas Questions.
¿Cómo eres? What are you like?.
Español 1 Doctora Tartaglione. 1. The small girls. 2. Some pretty women. 3. The nice boys. 4. The big book. 5. Some fat pigs (cerdos).
Y tú, ¿cómo eres?.
INTRODUCING YOURSELF AND OTHERS Ven Conmigo
Module 1 Exam Review.
Adjetivos.
ADJECTIVOS DE PERSONALIDAD. Palabras de Personalidad  Artístico/Artística - Artistic.
Gramática 2.1. Prior Knowledge The Conjugation of the verb Ser.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
-El sábado y el domingo no son aburridos.
Adjective Agreement Well, the same is true of adjectives. You can’t use the exact same word to describe “mujer” that you use to describe “hombre.” Remember.
Objective: I can recognize and accurately use gender agreement. Do Now: Match the following Spanish and English words: 1. Pelirroja a. Good-looking 2.
Español 1 Doctora Tartaglione.  A word that describes a noun.  Ej: pretty, tall, intelligent  Ej: bonito, alto, inteligente.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Antes de empezar: Answer the following questions in complete sentences. Hola, ¿cómo estás? ______________________________________ ¿Qué te gusta hacer?
Día 70 Final Review 2—Adjectives, Ser, Pronouns. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento”
Los adjetivos Adjectives are words that describe nouns.
Hacer Ahora: Lunes 7 de octubre del What is an adjective? 2.Read the sentence and identify the adjectives. Ella es seria, guapa y trabajadora. 3.
Quasimodo: (son las doce)
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Using Adjectives to describe number.
GENDER AND ADJECTIVE AGREEMENT. Gender and Adjective Agreement  Nouns and pronouns in Spanish are divided into genders.  Nouns for men and boys are.
Los Adjetivos Sra. Waters español 1. Unit Objectives Throughout this unit students will revisit: –Greetings & Salutations –the verb Ser in the present.
¿Cómo eres? What are you like? Soy……. I am……. ¿Cómo es………? What is he or she like? Es…… He or she is……..
Hoy es lunes, el 26 de enero 26/1/15. Para comenzar: Reflect on these questions and answer them in your journal. Was the workday on Friday valuable for.
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (Celebrity interview with personality.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Completa la analogía con el vocabulario correcto. 1.cómico : serio :: alto : _________________________ 2. muy : un poco :: joven : _______________________.
¿Cómo eres tu? (What are you like)
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Objetivo: How do we describe ourselves? Hagan Ahora: In your notebooks, conjugate ser into all six forms. When you receive your workbook, write your first.
Adjectivos  What is an adjective?  Something that describes a noun or pronoun. In English where do adjectives go in the sentences? In Spanish the adjectives.
 The verb “to be” is the most widely used verb in English or Spanish!  It can be used to express the day, date, and origin. Es miércoles. Es el el trece.
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
Mis amigos y Los Adjetivos Spanish4Teachers.og Sra. Waters NHS español I.
Adjective endings and noun / adjective agreement.
La Fecha: Hoy es jueves, 18 de septiembre Tema: Adjective Agreement Obj: SWBAT use adjectives correctly in sentences to describe self and others. Para.
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can… identify, pronounce, and correctly use adjectives.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Definite and indefinite articles... What are they? Definite articles are the words that mean “the”. They indicate specific or definite things. There are.
SER y ESTAR ‘TO BE’ VERBS. SER – To Be Subject Pronoun Ending Yo El Ella Usted Tu Nosotros Ellos Ellas Ustedes SoySomos Eres SonEs.
Gramática 2.1 Ser with adjectives Gender and adjective agreement pgs el 22 de octubre de 2012.
Adjetivos. El Objetivo Los estudiantes van a escribir los adjetivos que describen una persona;si mismo. The students will write about adjectives that.
LISTENING COMPREHENSION TEST
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (flashcards.)
¡MI PROFESORA ES MUY SIMPÁTICA! Using el verbo SER with Adjectives.
Calentamiento – Me encantan las matemáticas Pick up the warm up from the supplies table and complete it as directed.
Los Adjetivos.
Gender & Number Adjective Agreement notebook p. 24.
Los adjetivos en español
ADJECTIVE / NOUN AGREEMENT Review of articles definite/indefinite Definite articles in Spanish = el, los, la, las Indefinite articles in Spanish = un,
Digital Photography: Selfie Slides Jaime lozano 28 oct 1.
ESPAÑOL 2: REPASO- LOS ARTÍCULOS DEFINIDOS Y ADJETIVOS PREGUNTA ESENCIAL: HOW DO MAKE DEFINITE ARTICLES AND ADJECTIVES ARGREE WITH NOUNS?
“Verbs” in Spanish come in two forms: 1.Infinitive 2.Conjugation.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
TAREA- 9/29/2014 Spanish 1. TAREA: Write 30 sentences to describe different people using each one of the personal pronouns and “ser”, and give a reason.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Do-Now Pick up a book as you come in and do actividad 13 on page 9.Pick up a book as you come in and do actividad 13 on page 9. Follow the instructions.
Ser with adjectives Español I: Cap. 2-1 págs. 48, 50.
Los adjetivos. La personalidad Los adjetivos artístico/a.
Semana Séptimo Spanish I. Para Empezar El veintiuno de septiembre Please answer the following question in English: What are Profe. Smukler’s Classroom.
HW -Página cuarenta y nueve actividades ocho y nueve Prueba – TENER – miércoles 25/2 Hoy es el veintitrés de febrero. -1°C / 29°F.
SPANISH ISPANISH I Chapter 1 Grammar Review Practice with Vocabulary 1B.
GENDER & ADJECTIVE AGREEMENT OBJECTIVE: YOU WILL BE ABLE TO USE SER WITH ADJECTIVES WHILE USING CORRECT ADJECTIVE AGREEMENT.
Chapter 2 Section 1 Review -ser + adjectives -masculine/feminine adjectives -singular/plural adjectives -age.
Transcripción de la presentación:

Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena en 10 oraciones completas.

El objetivo I can describe myself and others

MOMENTO CULTURAL

¿Cómo eres? UyhxKrrUsQ

How to use this PowerPoint… The title slide has a link to the opening video. They should be able to answer the question “How do you ask ‘What are you like?’ in Spanish. Slides 3-5 can be printed 3 to a page for them to take notes later on in the lesson. After the video, introduce the question ¿Cómo eres? And continue with each slide of adjectives, talking to individual kids, and giving them the sentence starter “Yo soy ____” each time. They’ll identify with one or the other of the options. Make sure to recast the correct o/a ending on adjectives that they need to fix. Switch your sign to English and see if they picked up on why it was o or a. Put them in partners, reset the vocab slides and give them 30 seconds per slide to ask and answer the questions with their partner. There are multiple choice questions that you can use after they have practiced in partners, to see if they are grasping the concept. The last slide is a review that you can talk through, or use as a flyswatter.

Preguntas y Respuestas ¿Cómo eres? Yo soy ________________. ¿Cómo es él? Él es ________________. ¿Cómo es ella? Ella es _______________.

Adjetivos Adjectives are called “adjetivos” Adjectives always go AFTER the noun they describe. Adjectives can end in “O”, “A”, “E” or a consonant. Adjectives that end in “O” or “A” have to change to match their noun… Ejemplo… – El niño es alto. – La niña es alta.

Adjetivos Adjectives that end in “E” stay the same. Ejemplo… – El niño es grande. – La niña es grande. If your adjective ends in a consonant, you have to add the “A” to the end to make it feminine Ejemplo… – El niño es trabajador. – La niña es trabajadora.

alto bajo

guapo feo

cómico serio

extrovertido tímido

perezoso trabajador

inteligente tonto

atlético artístico

rubio pelirrojo

pelo negro pelo castaño

¿CÓMO ES ÉL? Él es _________________________. A) perezoso B) trabajador

¿CÓMO ES ÉL? Él es _________________________. A) inteligente B)tonto

¿CÓMO ES ÉL? Él es _________________________. A) timidoB) extrovertido

¿CÓMO ES ELLA? Ella es _________________________. A) bonitaB)fea

¿CÓMO ES ELLA? Ella es _________________________. A) bajaB) alta

A PRACTICAR