Hoy es el 2 de marzo ¿Qué necesitas en la playa? ¿Qué puedes hacer en la playa?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
More Stem-Changing Verbs! There are two more groups of stem- changing verbs that we want to learn: the e > i and the o > ue.
Advertisements

Me llamo __________ Clase 8IM La fecha es el 20 de marzo del 2012 Propósito # 36: ¿ Que te gusta hacer en el balneario? Actividad Inicial: Make a list.
Español 2 20 de noviembre de 2013.
Agenda for 2010 Vacations Planificador vacacional 2010.
Verbos en cambio tener(ie), venir (ie), preferir (ie), querer (ie), y poder (ue)
Tarjetas postales 4a projecto.
Stem-Changing Verbs. Jugar (ue) Jugar – The stem of the verb is in red Jugar – (ue) yo - juegoNosotros - jugamos * Nosotras tú – juegas Él Ella - juega.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Hacer Ahora Write these dates in Spanish. 1. January 5 2. April 1 3. October June August 31.
Hazlo Ahora Looking at your tracker from last week, how many days out of the four were you above the class average? How many below? What would you like.
Stem To find the stem, you drop the last two letters of the infinitive (unconjugated verb). Any remaining letters are the stem.
Translate: On Friday we are going to the party! El viernes vamos a la fiesta. 1.
Spanish Stem-Changing Verbs e→ie e→i o→ue u→ue How do these verbs work? First, let’s review what they have that is not new to us.
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Recuerdan You must include pictures on each slide No slide may contain more than 5 words You may use ONE notecard each to assist you, but keep in mind.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
SPANISH 8 TH GRADE With Señorita Hall Classes #6-10 – September 2013 Capítulo 1: Lectura extra ● Jugar y Tocar Fill out the “what happened in the READING.
Español 1 18 – 19 DE MARZO Get your city map and have it on your table, you can study the vocab on your own creation!
¡Vámonos! Hoy es el 19 de marzo 1. What are you invited to? 2. When is it? 3. Where is it? 4. Who is having it? 5. What will there be between 8-10 PM.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
DAY 47: CHAPTER 5 TEST REVIEW SPANISH I. HAGA AHORA HAGA AHORA EL 21 DE ENERO a.raqueta b.aburren c.gana d.los calcetines largos e.devolvemos Match each.
Calentamiento Write the answers to each question.
Pensar, Querer, Preferir, & Costar
Find your new seat Quasimodo:. Quizzes:  Regular verbs quiz: Average = 91% (B+)  Big quiz: Average = 93% (B+)  You should be able to figure out the.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
¿Qué te gusta hacer?Gramática 1 Gustar with infinitives Preview Infinitives Gustar Gusta with infinitives.
Think, Pair, Share Think about the answers to these questions, then write and share: 1.Have you ever been away from home for an extended period of time?
Antes de empezar – find these words in your vocabulario 1) más o menos - 2) por supuesto – 3) ¡Qué asco! -
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
SPANISH 8 TH GRADE With Señorita Hall Classes #6-10 – September 2013 Capítulo 1: Lectura extra ● Jugar y Tocar Write down the NEW VOCABULARY in your “vocabulario.
+. + Haga Ahora el 1 de octubre Get out your flashcards! Write 4 sentences with the words for your Vocabulary 2B Quiz! (2 nd half of vocab)
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Me llamo __________ Clase 801 La fecha es el 13 de noviembre del 2014 Proposito # 26: ¿Como continuamos el repaso para la prueba 1/2 del capitulo 5? Actividad.
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
Español I 4B 1. Is it a regular verb, a stem changing verb, or an irregular verb? It’s a stem changing verb!
ALC 63: Traducir Hoy es miércoles el 25 de marzo, 2015 I text on the phone every day. What do you do everyday? I play video games in my living room. Where.
Warm Up Entrega (turn in) la tarea Complete Parte 1 y 2 “¿Que tiempo hace?” – en el papel al otro lado del vocabulario – (on other side from the vocabulary)
Answering Questions.  If a question does not have a question word, it is a yes/no question. Answer with sí or no.  If the question asks “you,” answer.
Stem-changing verbs SPN 8 Sports and Leisure Unit.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
En la clase Los Verbos Sujetos: Yo y Tú. Conjugación de los verbos - I In Spanish when we want to talk about yourselves we use the word yo. Yo means I.
2.6 Activities el 21 de septiembre. Vamonos In English, write down five things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Hacer Ahora. Usa saber o conocer para completar las oraciones.
Essential ?: How do I say what multiple people are doing.
 Objetivo: Estudiar para el examen.  Contestar y escribir las respuestas del juego.  Objective: To study for the test.  To answer and write the answers.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
New Verbs. The first two verbs are jugar and saber Jugar is a stem changing verb. The u changes to ue in every form but nosotros and vosotros. Juego Juegas.
Get your homework out to be checked. Get ready for your quiz!
Scavenger Hunt- Hawk Block Semester 1 review Cada estudiante que (that) escribe las respuestas individualmente y termina, recibe dulces!
Verb: is the action of the sentence. Direct Object: receives the action of the verb.
Vámonos Write out and complete the sentences with a conjugation of “jugar”. Yo _________________ al béisbol para MZHS. Mi hermana no __________________.
Vámonos Write out and complete with the correct form of the stem-changing verb. 1) Ella _____________ (jugar) al fútbol con amigos después de escuela.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Vámonos: Verbal (choose one to SAY to me out loud for credit) Tell me about a sport you like MORE THAN another sport. Tell me about a food that WORSE THAN.
¿Qué te gusta hacer? How to respond to different questions.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
DAY 47: DAY 47: CHAPTER 5 TEST REVIEW SPANISH I. HAGA AHORA HAGA AHORA EL 22 DE ENERO a.raqueta b.aburren c.gana d.las camisetas e.devolvemos Match each.
Jugar – to play. Jugar - to play Jugar is the verb used when discussing playing games and playing a sport. It is a stem-changing verb. This means that.
Clase de español I Tarea: QUIA (online practice) Turn in A Escribir: 3-3 Examen Escrito A Practicar: 3-3 A Conversar.
Essential question: How do I conjugate these new verbs and use them?
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Vámonos Translate the following: 1. At school, the students have to study 2. We have to vacuum. 3. The kids have to be careful at the park.
Week 30 Spanish II. Para Emepzar 11 de abril What is this question asking: ¿Dónde te gustaría visitar y por qué?
HAGAN AHORA: LA HOJA DE TRABAJO
TPRS Jan. 13th - Feb. 13th (No Warm-up).
Transcripción de la presentación:

Hoy es el 2 de marzo ¿Qué necesitas en la playa? ¿Qué puedes hacer en la playa?

Anuncios Writing corrections can be turned in at any time Quiz on Tuesday (vocab only) Test and FB profile makeups for those who were absent earlier in the week.

El tenis la tenista el tenista Los tenistas prefieren jugar (u->ue) al tenis.

El tenis Los tenistas juegan en la cancha de tenis.

El tenis El tenista juega al tenis con la raqueta.

El tenis La red divide la cancha.

El tenis Con la raqueta, el tenista quiere golpear la pelota.

El tenis Juegan singles. Juegan dobles.

Práctica Actividad de escribir – Imagine that you are on vacation at a beach resort. Who are you with? What are you doing every day? What can you do there? What is the weather like? What do you need while you’re there? – You do not need to answer all of these questions specifically, but you do need to practice your new vocabulary. – Possibly useful words: poder (o  ue), necesitar, jugar (u  ue), querer (e  ie), caminar, llevar, usar

Más práctica Workbook: página 99, ABCD Textbook: página 276, #2, 4