Calentamiento Start at HAHS and give directions to one of three locations you see on the map in Español:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Spanish II I can do everything from level I Warm-up ;
Advertisements

Los Juegos Olímpicos Español I. Etapa (step) 1 En sus grupos, crean un lugar de origen hispánico. Por ejemplo: España, Argentina, o Chile.
Actividad en clase 30 de septiembre- primero de octubre ¿Qué te gusta? Write at least three things to complete each of the following sentences. A mí me.
Complementos Indirectos Español III Diciembre 2013 Señora Hooker.
Miércoles, 6 de noviembre my brothers (or my brothers and sisters)
BONITO FEO SIMPATICO VOY ANTIGUO BONITO FEO SIMPATICO VOY ANTIGUO FIND THE ODD ONE OUT! EN RUTA WILF: to identify instructions to give directions (level.
 WRITE THE FOLLOWING NUMBERS IN WORDS ON YOUR SHEET: 35, 49, 58, 67, 72, 84, 93, 100  WRITE AND SOLVE THIS PROBLEM: CUARENTA Y SIETE – TREINTA Y OCHO.
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Essential Questions for Ch. 7.1 How can we talk on the phone? How can we extend and accept invitations? How can we talk about the “places” that we visit.
TIENEN 5 MINUTOS Objective:
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
H AGA A HORA 19 de agosto 1.Write the following numbers in words on your sheet: 35, 49, 58, 67, 72, 84, 93, Write and Solve this problem: Cuarenta.
¿Qué comes? WALT: say what you eat for each meal of the day/ Revising food WILF 1- Name food and meals of the day in Spanish ( level2) WILF2- Express your.
What needs to be turned in from the last class period? Partner clock (50 pts possible) Please turn this in now. Spanish vocabulary in each square. English.
Translate the following: 1. I’m going to the classroom right now. 2. She is not going to the store this Friday (the Friday). 3. We don’t go to school at.
¿Qué haces los fines de semana? Vocabulario 2 Capítulo 3.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Direct Object Pronouns. Instrucciones / Read each sentence. On a piece of paper, rewrite each sentence using a direct object pronoun. Then, advance to.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Calentamiento Write whether you like to do or do each activity 1)2) 3)4)
Español 1 16 – 17 de marzo Get your city map and have it on your table as a super-amazing tablecloth for the period!
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Calentamiento Write the answers to each question.
Calentamiento Correct the sentences you see below in Spanish: 1)Me gusta nado en la pisina. 2) ¿Quieres voy a playa con mi? 3) Yo voy jugar futbol. 4)
Un partido para repasar A game to review Write the following time in Spanish. Ms. Hauschild will give you the time.
Calentamiento Write a sentence for each picture using either the verb ir o llevar : 1) 2) 3)4)
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can say the preposition rhyme and use directions to figure out where something is located Vocab/Ideas: All review (but you.
Take your seat quickly and quietly, clear off your desk This is not a test.
Hoy es viernes, el 23 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – Ask for more of something – Ask for the bill.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Exam format Unidad 4 etapa 1
LAS DIRECCIONES Español 1: Unit 4A. Estar con preposiciones The verb ESTAR is used to express the location of places. (Remember: How you feel and where.
La hora de comer Lunchtime!. ¿Qué comes durante la hora de comer? Durante la hora de comer…. At lunchtime..
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can create and follow directions to a place Vocab/Ideas: Preposition rhyme (review) Places vocabulary (review) Directions.
Hoy es martes, el 20 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – ASK “What restaurant do you recommend?” – Recommend a restaurant and.
ALC 75 Please make sure earbuds are hidden or put away where they cannot be seen.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
¡Buenos días! Hoy es el 28 de agosto oso = bear Trabajo del timbre: 1)Pongan la tarea en tus pupitres (i.e. Online HW white sheet OR Missing Work Log).
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can create and follow directions to a place Vocab/Ideas: Preposition rhyme (review) Places vocabulary (review) Directions.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can ask and answer questions about a location Vocab/Ideas: Preposition rhyme (review) Places vocabulary (review) Directions.
A Conversar: Take turns asking your partner the following question. *Keep speaking until time is up! ¿Te gusta comer ____________________? (Do you like.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
DO NOW: Write 3 different ways to greet someone (say hello):
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
EOY Speaking Test Today in class we will be going to the computer lab to complete the EOY speaking test Similar to the practice on Tuesday except everyone.
Repasemos la tarea REPASE (review) “Expresiones útiles” – página 7 HAGA (do) – ejercicio 2 – página 8.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
ALC 62 Jueves el 2 de diciembre All slides are on timer Bring coloring items mañana.
Actividades de hablar Avancemos I 6.1. You will complete different speaking activities with your row partner. Take turns asking and answering questions.
LUGARES EN LA CUIDAD. ¿CÓMO SE VA AL SUPERMERCADO? ¿DÓNDE SE QUEDA? NECESITO DIRECCIONES …Y MUCHO MÁS La ciudad.
Week 28 Spanish I. Para Empezar 28 de marzo Translate the following sentence into Spanish. Don’t forget to use your notes! My friends and I like to play.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
SPN I Feb Objectives: Talk about activities outside of school Extend, accept, and decline invitations Tell when an event happens Understand cultural.
¿QUÉ HACES EN TU TIEMPO LIBRE? WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
¿Dónde están los tres objetos? Escribe una oración para cada objeto:
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
Description Sentences
Transcripción de la presentación:

Calentamiento Start at HAHS and give directions to one of three locations you see on the map in Español:

Calentamiento Start at HAHS and give directions to one of three locations you see on the map in Español: Possible answers: Kickstand- siga por Hawthorne, doble derecha y Kickstand está a la derecha Piedmont Middle- Vaya por Hathworne, doble derecha y vaya dos cuadros. Piedmont está a la derecha Seigle Apartments- Vaya por Hawthorne, doble derecha, siga cuatros cuadros, doble derecha, vaya derecho.

¿Cómo llego al fin? Take two minutes using your notes to figure out how you would tell someone to get through this maze

¿Cómo llego al fin? Now turn to a partner and in one minute tell them how to get out

¿Cómo llego al fin?

¡Habla! With your town maps Ask a compañero de clase “¿cómo llego a….” with places in your town Give directions with your maps Ejemplo: Persona #1- “¿Cómo llego al supermercado?” Persona #2 -Vaya derecho por tres cuadros, doble izquierda y el supermercado está a la derecha

Práctica Go through the following slides to review for today’s quiz. Listen to the statements and think about what answer you would choose

Where is this conversation most likely taking place? A) In a church B) In a museum C) On a street

What is happening during this conversation? a) A person is asking for and getting directions. b) A person is ordering food from a restaurant. c) A person is shopping.

¿Dónde está el museo? a ) El museo está a la derecha del banco. b) El museo está en la calle San Miguel. c) El museo está cerca de la biblio teca.

Answers ) C 2) B 3) C

FIESTA DE LA JUVENTUD El sábado 22, durante todo el día, el pueblo de Alcalá celebra la Fiesta de la Juventud en el vecindario Intermunicipal. Se alternan entre el pueblo y la playa; exhibiciones, competencias de deportes, juegos tradicionales y más. Todas las actividades son de participación libre y gratuita. Todos los niños entre 6 y 18 años pueden participar. 1) Who can participate? – Parents Children College students 2) What types of activities can participants do? Sport/athletic competition Arts and crafts Book readings/Story telling

FIESTA DE LA JUVENTUD El sábado 22, durante todo el día, el pueblo de Alcalá celebra la Fiesta de la Juventud en el vecindario Intermunicipal. Se alternan entre el pueblo y la playa; exhibiciones, competencias de deportes, juegos tradicionales y más. Todas las actividades son de participación libre y gratuita. Todos los niños entre 6 y 18 años pueden participar. 1) Who can participate? – Parents Children College students 2) What types of activities can participants do? Sport/athletic competition Arts and crafts Book readings/Story telling

Answer the questions in the following slide based on the following dialogue. Buenas tardes señores. ¿Algo para beber? Quiero un café con leche. ¿Y para usted? A mí me gusta la coca cola. Y, ¿Para comer? Dos órdenes de tacos de carne asada, por favor. ¿Algo más? No, gracias.

Questions 1)¿Dónde están los señores? en el museo en el colegio en un restaurante 2) ¿Qué van a comer? café con leche gustaría tacos 3) Probablemente, ¿qué hora es? Son las siete de la mañana. Es el mediodia. Es la una de la mañana.

Questions 1)¿Dónde están los señores? en el museo en el colegio en un restaurante 2) ¿Qué van a comer? café con leche gustaría tacos 3) Probablemente, ¿qué hora es? Son las siete de la mañana. Es el mediodia. Es la una de la mañana.

¿Cierto o Falso?

Prueba 4.2 Necesitas un lápiz o bolígrafo

#1 A)B) C)

A)B)#2 C)

A)B)#3 C)

¿Cierto o Falso? - #4-6

Finish the quiz Part II- Label the 5 missing shapes with correct location based on the sentences below the box. Part III- answer questions in COMPLETE SPANISH sentences If you finish early, work on missing work or go back through Quizlet links Recuerda!!- Speaking Final el jueves 1/8/14