¡Bienvenidos a la clase de español! Sra. Custis. Un poco sobre su maestra…  Graduated from Salisbury University & la Universidad de Málaga with 2 B.A.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Miércoles, 6 de noviembre my brothers (or my brothers and sisters)
Advertisements

SPANISH I DAY 23. HAGA AHORAHAGA AHORA EL 20 DE OCTUBRE Write 5 sentences with your Chapter 3A vocabulary. Have your flashcards out for me to check!!
Welcome back to School Ms. Martinez
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Yaz Waters - Hola, Hola Unit- Day 1 Sra. Waters NHS español II
Español 1 11 de febrero. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6.¿Qué.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Si no estabas en clase hoy… Check the bin. Today we talked about “cinco de mayo” you will need to get the hand outs that we discussed in class. Make sure.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Hoy es el 21 de febrero de   Escribe en español.  1. Pedro likes to sing and dance.  2. We like to eat a lot of pizza.  3. Pablo and Maria.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Week 2 Spanish I Grade Week 2Do Now 1 Sunday, September 14th, 2014  Translate to Spanish (write English and Spanish)  1. The pleasure is mine.
Calentamiento Write the answers to each question.
El tiempo Follow the directions in the “notes” section on each slide of this PowerPoint. Save the file with your name and to
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
Week 7 Spanish I Grade Week 7Do Now 1 Sunday, October 27th, 2014  Define in Spanish. You must write the English + the Spanish for full credit.
 Amable  Divertida  Inteligente  Interesante  Cómica  Creativa  Atlética  Antipática (a veces)
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Quasimodo: Get your homework out to be checked ▫Cuaderno 29 part 3 (homework) ▫Your practice conjugations on the back of your notes from yesterday(classwork)
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
Thank you for taking my classes
SPANISH 8 TH GRADE With Señorita Hall Classes #6-10 – September 2013 Capítulo 1: Lectura extra ● Jugar y Tocar Write down the NEW VOCABULARY in your “vocabulario.
Hoy es martes el 29 de abril de Español 3. La Campana Contesta en español con 2-4 oraciones completas: 1. ¿Cuándo tenías 5 años preferías columpiarse.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Survival Spanish – SPA II y III
More on… Gustar. Ya sabemos… Me gusta = I like ______ (verb infinitive) Me gusta nadar. Me gusta tocar la guitarra. Remember, verbs end in AR, ER, and.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
ALC 55 Responde a las preguntas.
Ms. Zavala Welcome Bienvenidos Life Science 2013 Ciencia de la Vida.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
-COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -Please put your MINI-PROYECTO ON MY DESK WITH YOU RUBRIC!!!! -This.
Escriban y respondan las preguntas.
¡Bienvenidos a la clase de Español!. Yo soy Señora De La Torre-Labbe (Sra. DL, DLT, DLT) ¡Estoy embarazada! Estoy casada y tengo un hijo Tenemos dos perros.
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
Storyboard guión gráfico Public Service Announcement Anuncio de servicio público.
Para Empezar miércoles, 9 de septiembre del 2015 Música miércoles Canción – “Tengo Tu Love” Artista – Sie7e o David Rodriguez (sie7e) is from Bayamón,
Interactive Notebook. A composition notebook is required for this class. Notebooks will be graded periodically every quarter based on content, organization,
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
Calentamiento Write if: ¿Te gusta o no te gusta? 1)2) 3)4)
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
ESPAÑOL 1, el 9 de Septiembre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
a la clase de ESPAÑOL ESPAÑOL 1, el 28 de octubre Toma asiento
Put your body projects/papers on the table in the back.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> Welcome to Back To School Night Mrs. Sanchez Room 107.
Page 1 Clase de español I Day 3 Señora Ramírez Salon F107 phone: Agenda de hoy.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
La Fecha: Hoy es martes, 26 de agosto Tema: Activities Vocabulary Obj: SWBAT learn how to express their opinions about everyday activities using Spanish.
Hoy es martes, 1 de septiembre Campana #1 Turn to page 3 of your cuaderno and begin working. Using your name plate. Translate the following phrases/words.
Spanish 9 Introductions! Students, Teacher, and the Material.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
THE VERB IR. When do you use IR? Ir means and it’s used to talk about.
Mi Maestra de Español Pattie Salazar. 2 Educación l Bachiller en Español de la Universidad de Texas en Arlington/ Bachelor of Arts in Spanish from UTA.
19 de agosto de 2013 Pregunta Esencial: Who are you? Who am I?
Transcripción de la presentación:

¡Bienvenidos a la clase de español! Sra. Custis

Un poco sobre su maestra…  Graduated from Salisbury University & la Universidad de Málaga with 2 B.A. degrees:  Spanish  Communication  Graduated from Salisbury University with Masters in Education, +30 credits  Teach College and High School Spanish  Teach Technology courses in Web design  Play soccer  Love to paint

Mis viajes internacionales…  Spain (2007)  Portugal (2007)  Qatar (2011)  Nepal (2011)  England (2013)  Italy (2013)

All About My Classroom Rules Expectations Grading Important Issues Discipline

Classroom Rules:  Be on-time:  In your seat and materials out when the bell rings  When the bell rings, be ready to work!  The teacher, not the bell, dismisses you at the end of the period

Expectations  This is Spanish II – Speaking in Spanish is essential to getting a good grade! English will be permitted during grammar lessons & clarifications.  Be creative with your work… BE AUTHENTIC  Be respectful of your surroundings:  Your environment  Your teachers  Your classmates  Yourself!

Grading  Your grade is weighted:  Tests40%  Quizzes25%  Classwork/Homework20%  Participation 15%  Cheating:  You must do your own work – cheating on a test/quiz/projects results in a zero  Plagiarism:  Using words that you have not learned  Online translating word-for-word  Using native speakers to do your work

Important Issues  Bathroom breaks  Every so often, not everyday!  Absences/Make-up work  It’s up to YOU!  Find a buddy in the room (discuss outside of class, not in class)  Check the make-up work bin  Make an appointment with me afterschool

Discipline  You are expected to behave properly in class  If, however, you choose to act inappropriately and unbecoming of a respectable young adult, you will also choose to accept full responsibility for your actions.  Consequences: I run a tight ship!  1 st offense = verbal warning  2 nd offense = teacher/parent/student meeting  3 rd offense = detention  4 th offense = office referral

Text to: In the message

1. Escucha: 2. Escribe: 3. Lee: 4. No móvil: 5. Trabaja con compañero: 6. Trabaja individual: 7. No entiendo: 8. No sé: 9. ¿Puedes repetir?: 10. ¿Puedo ir al baño?: 11. Tarea hoy: 12. Prueba viernes: Tiene que contestar y preguntar en español en esta clase. Frases que vas a oír:

¿Cuál es tu película favorito? ¿Cuál es tu deporte favorito? ¿Quién es tu héroe?¿Qué te gusta hacer? ¿Cuál es tu libro favorito? ¿Te gusta ir de compras? ¿Cómo te llamas?¿Cuál es tu clase favorita? ¿Cuál es tu estación favorita? ¿Te gusta sacar fotos?¿Cuál es tu músico favorito? ¿Te gusta jugar videojuegos? ¿Cuál es tu apellido?¿Prefieres la pizza o la comida mexicana? ¿Cuál es tu lugar favorito? ¿Cuál es tu tiempo favorito? Busca 10 personas diferentes en la clase. Escribe la respuesta y su nombre. Pregunta en español y contesta en español. NO inglés.

 Dibuja lo que llevan las personas  Return signed syllabus by Friday  Get binder ready  Sign up for Remind 101Remind 101