Quasimodo: Exchange your homework assignment with your 12 o’clock partner. Circle any errors you see in a different colored pen/pencil. Watch for: Spelling.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ALC 15 lunes el 3 de octubre Recojan el libro verde Así leemos.
Advertisements

World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
Bellwork: Wednesday, 10/16/13 1.Take out your school nouns list. 2.Take out a pen/pencil. I will return your Body Nouns Test and give you your current.
Hacer Ahora What is the difference between: a) ¿Qué hora es? b) ¿A qué hora es…? Answer the questions: c) ¿A qué hora es la clase de español? Es a las.
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
?SABES QUE? VIERNES EL 12 DE SEPTIEMBRE Translate the following into English (work with your buddy if you need help): 1.La estudiante dice me gusta la.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (Selena reflection questions)
Hoy es el dos de octubre, es miércoles. La pregunta: ¿Quiénes son los miembros de esta familia? La tarea: Start studying vocabulary for activities at parties.
Quasimodo: (son las doce)
Para hacer ahora Identifiquen:
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
El verbo “Ser” To be.
Find your new seat Quasimodo:. Quizzes:  Regular verbs quiz: Average = 91% (B+)  Big quiz: Average = 93% (B+)  You should be able to figure out the.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Quasimodo:  Here’s the content that will be covered on the test:  MEMORY VERSE #1  Vocab 1  Numbers 0-30  Definite/Indefinite Articles  Masculine/Feminine.
¡Buenos Dias! Hoy es el 16 o 17 de septiembre Ahorita/Do Now: When do you use the following:  Un  Los  Unas  el.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Quasimodo:  First person in each row: Get a marker board for each person in your row.  Second person in each row: Get a marker for each person in your.
Quasimodo Corregir oraciones: 1.Yo tienes espanol a la ocho y cuarto. 2.¿A que hora son la clase de historia? 3.El clase mathematicas es las nueve menos.
Gustar y los amigos de gustar Los T.A.s de Señor Bilsbury.
Quasimodo: Responder a las preguntas  ¿Quién en la clase lleva pantalones negros?  ¿Quién lleva una camiseta roja?  ¿Quién lleva las sandalias?
Quasimodo: Translate into English: Hoy es lunes. Mañana es martes.
Quasimodo: Corregir (correct) las frases (frases) Los lápiz El manos El mujer La mapas Las día.
Quasimodo: Traducir (translate) I am from Michigan. ◦ Yo soy de Michigan. She is from Spain. ◦ Ella es de España. It is 9:30 in the morning. ◦ Son las.
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
DO NOW: Copy and translate the following into English.
Octubre 7, Español 2: Cap. 2B pag. 110 Q: ¿Cuántos estudiantes hay en el salón de clases? ¿Dónde están? “Hay” means there is/ there are.
Quasimodo: FIND YOUR NEW ASSIGNED SEAT (chart is on the front desk)
Quasimodo:  Check your homework answers with a neighbor  Try to figure out/guess what the following sentences are saying using your new vocab: 1. Hoy.
Quasimodo Get out the clock worksheet to be checked and quietly study for your alphabet quiz.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
Gramática 4. 1 Indefinite Articles, ¿Cuánto
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (flashcards.)
Apuntes el 24 de septiembre SER con posesión (SER with possession) To ask about possession, we use the questions ¿De quién es? Whose is it? ¿De quién(es)
Para Empezar Español 1 – First 9-weeks Aug. 25 – Oct. 17, 2014 Sra. McDevitt.
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
Quasimodo:  Here’s the content that will be covered on the test:  MEMORY WORK #1  Countries and capitals from quizzes 1&2  Vocab 1  Alphabet  Numbers.
 ¿Cómo estás?  ¿Cómo te llamas?  ¿De dónde eres?  ¿Qué pasa?  ¿Qué tal?
Quasimodo:  Read page 10 in the textbook. In which situations would the 3 greetings below happen (who’s involved, what’s the setting, etc.)
El presente indicativo ESPAÑOL 1. A. What is the present tense? It is when the action of a verb occurs at the moment. Verbs can be divided into two categories:
ESPAÑOL 1, el 7 de octubre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
The verb “IR” Español 1 – Unidad 2 Lección 2. The verb “IR”   The verb ir means to go. Ir is an irregular verb (it doesn’t follow a conjugation pattern).
La pregunta: ¿Cómo se dice… It’s noon It’s midnight. en Español? Hoy es viernes, es el once de octubre. La tarea: Examencito: los números y la hora miércoles,
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
How would you spell the following word out loud in Spanish? Abuelito.
Campana #2 Hoy es juves, 3 de septiembre Use your notas on Frases Importantes. Translate each phrase. Escribe the Spanish version only. 1. What’s your.
Para Empezar 25 de enero Write two sentences in the past tense describing where Drake was and what he did yesterday based on the photos.
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
Martes veintitrés Yo soy de… bailar hablar por teléfono nadar jugar deportes dibujar Me gusta bailar. Me gusta jugar deportes. Me gusta… Alejandro es de…
Actividades de hablar Avancemos I 6.1. You will complete different speaking activities with your row partner. Take turns asking and answering questions.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
1.Open your books to page 67. – Do Activity 2-19 #1 and #2 (on the next page) on your own. 2.When you are finished, find a partner and compare answers.
Possession with de Kaylor Productions. For this review you will need a piece of paper and a pencil. Read the English possession phrase. Write down the.
How do you respond to the following greetings in Spanish?
¿Conoces a Marta? Do you know Marta? ¿Sabes hablar español?
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
Quasimodo: Traducir Our mother is hardworking.
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Quasimodo: Translate Sra. Crossett está embarazada.
Quasimodo: Review and then say your memory verse to your 6 o’clock partner WITHOUT looking.
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Quasimodo: “Por lo demás, hermanos, todo lo que es verdadero, todo lo honesto, todo lo justo, todo lo puro, todo lo amable, todo lo que es de buen nombre;
Transcripción de la presentación:

Quasimodo: Exchange your homework assignment with your 12 o’clock partner. Circle any errors you see in a different colored pen/pencil. Watch for: Spelling Accents Gender/# matching Subject/verb matching Correct your own errors when you get your paper back.

Preguntas (bold ones could be in the oral quiz) ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama usted? ¿De dónde eres? ¿De dónde es usted? ¿Cómo estás? ¿Cómo está usted? ¿Cuánto/a(s) _______________ hay? ¿Quién(es) es/son ______________? ¿Qué es/son _____________?

Son las doce Recite your memory verse to your partner without looking.

Ser (parte 2) Ser with possession In English we show possession by… [name] + ‘s Examples: Matt’s notebook Natalie’s bible Emma’s pencils In Spanish we show possession by… El/la/los/las [cosa] de [nombre] Examples: el cuaderno de Matt la biblia de Natalie los lápices de Emma

Son las nueve: ¡Inténtalo! With your partner, translate the following into Spanish 1. Manuel’s problem 1. El problema de Manuel 2. Maria’s photo 1. La foto(graphía) de Maria 3. Jorge’s suitcases 1. Las maletas de Jorge 4. Mrs. Crossett’s map 1. El mapa de Sra. Crossett 5. The boy’s school 1. La escuela del* chico Note: when “de” is followed by “el” it forms the conjunction “del”

Preguntas: Whose is/are ______? ¿De quién es…? ¿De quién es el libro? Es de Maria. ¿De quién es la biblia? La biblia es del señor Ruiz. ¿De quién(es) son…? ¿De quiénes son los cuadernos? Son de Luis y Pedro. ¿De quiénes son los mapas? Son de los estudiantes.

Son las tres With your partner, do the speaking activity (#3) on page 22 in the textbook. Person #1 asks what the thing is Person #2 answers what it is Person #2 asks whose the thing is Person #1 answers whose it is Switch roles each time (so each person will ask what 2 of the things are and each person will ask whose 2 of the things are)

Tarea: Corregir (correct): Cuaderno página seis, parte cuatro