Hoy es viernes, el 23 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – Ask for more of something – Ask for the bill.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
En el restaurante At the restaurant. ¿Puede recomendar un restaurante típico? Can you recommend a native restaurant?
Advertisements

La pregunta: ¿Qué hace para ganar la atención de un camerero en los países hispanohablantes? Hoy es martes. La fecha es el 5 de noviembre La tarea: Memoriza.
Me llamo _________ Clase 10N La fecha es el 4 de marzo del 2013 Proposito # 41 : ¿Cuál es tu restaurante favorito? Actividad Inicial: Copia y Completa.
El Restaurante.
Condicional y cómo pedir para la comida Objectives: SWBAT…SWBAT… Ordering in restaurants Condicional Quiz 1 La comida de España Quiz 2 Actividad Final.
English Lesson 5.
WALT: to talk about your brothers & sisters. ESCUCHAR 1: Escucha a los jóvenes. ¿Tienen hermanos? (1-6) Listen to the young people. Do they have brothers.
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
¿Qué pones en la mesa Para el desayuno pongo… Para el almuerzo…..
¿Qué comes? WALT: say what you eat for each meal of the day/ Revising food WILF 1- Name food and meals of the day in Spanish ( level2) WILF2- Express your.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
Chapter 5B- Spanish One What you need to know for the test for chapter 5B.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Asking someone to do something politely To ask someone to bring something to you: ◦ ¿Me trae…por favor?  Will you bring me…please? ◦ ¿Me puede traer…?
5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Write three things that you plan on doing this weekend (in English).
Español 1 16 – 17 de marzo Get your city map and have it on your table as a super-amazing tablecloth for the period!
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Hoy es ______, el ______ de _____ de _____________. Para Empezar: 1.Saquen los apuntes MORADOS. Completen la sección de TENER- Número 1 !!!!. 2. Estudien.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Mi dormitorio My bedroom
Week 7 Spanish I Grade Week 7Do Now 1 Sunday, October 27th, 2014  Define in Spanish. You must write the English + the Spanish for full credit.
English Lesson 3.
Year 7 Spanish Part 1 Read the sentences and choose then circle the correct option to complete the gaps. En mi ciudad hay ____________ restaurantes. mucho.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
More on… Gustar. Ya sabemos… Me gusta = I like ______ (verb infinitive) Me gusta nadar. Me gusta tocar la guitarra. Remember, verbs end in AR, ER, and.
Calentamiento Start at HAHS and give directions to one of three locations you see on the map in Español:
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
In the morning I take a shower. Sometimes I shave before school.
Hoy es martes, el 20 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – ASK “What restaurant do you recommend?” – Recommend a restaurant and.
Para empezar … Writing one word per post-it note, write as much vocabulary as you can about sports and free-time as possible. This can be anything!
Using Verbs to talk Aout What You Like to Do
Parte A (10 pts.) Listen to a conversation between Ana and Miguel. Based on their dialogue, select the phrase that tells what Miguel wants or needs. Ejemplo:
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Español 1: Capítulo 6 Vocabulario 1
2.6 Activities el 21 de septiembre. Vamonos In English, write down five things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish!
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
El objetivo: SWBAT use gustar correctly to talk about food preferences in Spanish Para Empezar: Corrige los errores (correct the errors) 1.Yo me gusta.
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, La hija de mis padres es mi _____. 2.El hermano de mi madre es mi _________. 3.Los padres de mi padre son.
Los apuntes. Querer – to want Los pronombres españolesLa forma del verbo YoQu___r___ TúQu___r___ Él, Ella, UstedQu___r___ NosotrosQu__r____ Ellos, Ellas,
Español I Repaso del capítulo 4.2 Repaso para el examen:
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
PART 1: 1 st slide – record your phone conversation. PART 2: 10 slides – see topics per slide Each slide will have an illustration / clip art that goes.
SPANISH I DAY 32. HAGA AHORA 14/15 DE NOVIEMBRE Complete with the correct form of the verb. Write the entire sentence: 1.¿ Dónde _________ tú? (vivir)
Note: On the quiz, use the conjugations for Ud. (unless tú is specified.)
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Vámonos: Verbal (choose one to SAY to me out loud for credit) Tell me about a sport you like MORE THAN another sport. Tell me about a food that WORSE THAN.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
La Fecha: Hoy es martes, 26 de agosto Tema: Activities Vocabulary Obj: SWBAT learn how to express their opinions about everyday activities using Spanish.
Para Empezar 25 de enero Write two sentences in the past tense describing where Drake was and what he did yesterday based on the photos.
Actividades de hablar Avancemos I 6.1. You will complete different speaking activities with your row partner. Take turns asking and answering questions.
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Essential Questions for Ch. 8.3 How can we “make polite requests” in a restaurant? How can we “order” food in a restaurant? How does culture influence.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
TRABAJO DE ENTRADA NP34 SEMANA 23. TRABAJO DE ENTRADA 22/2: NP 34-TRADUZCA-COPY AND TRANSLATE.  1. La clase de inglés es difícil.6. We like to study.
Hoy es viernes el 18 de marzo Today is Friday, March 18  Open the homework pg 218 and Write in English.  Concierto=  Demasiado=un poco=   que pena=tengo.
ORDERING FOOD IN A RESTAURANT ¿Qué vas a pedir? 2. ¿Qué le puedo traer? 3. ¿Desean algo más? 4. ¿Cuánto es? 5. ¿Está incluida la propina? Responde.
El presente del verbo: TENER BUEN VIAJE 1 – CAPITULO 6 TAKE NOTES!!!
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Transcripción de la presentación:

Hoy es viernes, el 23 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – Ask for more of something – Ask for the bill

Los anuncios Stamp Sheet due next Friday!

Las metas de hoy I can describe a problem at a restaurant. – Apuntes – Escuchar: plaza sesamo hamburguesa grande y chica – Escuchar: eavesdrop on Mexican family in a restaurant – Hablar/Escuchar: missing utensils – Escribir: write a dialogue for picture sequence – Leer: el camarero horrible

Camarero(a), hay un problema. 7.11

No tengo tenedor.

Me falta cuchara.

Necesito cuchillo.

El vaso está sucio.

Necesito un nuevo plato.

Me falta plato hondo.

No tengo servilleta.

No hay sal.

Necesito pimienta.

Me falta azúcar.

No tengo un menú/una carta.

La cuenta está incorrecta.

Extra frases. La comida está fría. Hay una mosca en mi sopa. Hay un pelo en mi comida.

Actividad 7.11A- Escuchar You are super excited that you can understand a conversation that a Spanish family is having at a table near you in a restaurant. Unfortunately, the family doesn’t seem very happy with the waiter. Listen to their conversation and find out what each family member is upset about. Write their complaints in ENGLISH.

7.11A Script Abuelo- Mi bistec es horrible. Necesito sal. Pero, no hay sal ni pimienta en la mesa. Abuela- Creo que mi vaso esta sucio. Necesito otro vaso por favor. Hijo- Tengo mucha hambre y quiero comer el helado. Pero, no tengo una cuchara.

7.11A script cont. Hija- No tengo ni tenedor ni cuchillo. Y me falta una servilleta tambien. No me gusta este restaurante porque el servicio aqui no es muy bueno. Madre- Que asco. Mi sopa esta fria. Tambien, no hay azucar para el café. Padre- Que ridiculo! La cuenta esta incorrecta. No venimos aqui en el futuro.

Actividad 7.11B- Hablar With a partner, pretend that you are at a restaurant. Unfortunately, the server keeps forgetting things. -One person plays the role of the waiter and takes away an item. -The other person needs to play the role of the customer. The customer will close their eyes while the waiter takes away something. Then the customer needs to open their eyes and say what is missing using one of the phrases from today in Spanish. -Do this with all of the items. Then switch roles.

7.11C- Leer Read “el camarero horrible” and answer the following questions in English! 1.What time does Leonardo go to eat at Restaurante Elegante de Espana? 2.What does he want to eat? 3.What does he order instead? 4.What does the waiter bring him first? 5.What does the waiter bring him at 8PM? 6.What does the waiter bring him at 11PM? 7.How does Leonardo feel? 8.What does the waiter bring him at breakfast time? 9.How does Leonardo feel now? 10.Does Leonardo like the food?

Turn in activities! 1- family complaints 2- partner speaking activity with utensils 3- el camarero horrible 4- teacher’s choice 5- teacher’s choice 6- student’s choice

Actividad 7.11A- Escuchar Plaza Sesamo- hamburguesa grande y chica VgasE VgasE