Spanish Language course 2014-2015 Nina Kresova-Iordanishvili

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
L.objective- to revise all verbs Word of the day – estoy bromeando – Im joking.
Advertisements

Los Verbos Reflexivos en español… Los Verbos Reflexivos In the reflexive construction, the subject is also the object A person does as well as receives.
Los Verbos Reflexivos en español… Los Verbos Reflexivos In the reflexive construction, the subject is also the object A person does as well as receives.
Gramática 1.2 Verbs followed by infinitives
El repaso del pretérito y del imperfecto
Tarea 7.1 La página 75 y 76 en el cuaderno
Los Verbos Reflexivos en español… #1.
Ir + a + infinitive S1C4L2.
Para empezar ¿En qué orden vas a hacer las siguientes cosas?: Primero voy a…entonces… quitarme la ropa / ponerme el piyama cepillarme los dientes / despertarme.
Los verbos reflexivos Introducción.
Para empezar Julio acaba de levantar pesas.
¿Qué te gusta hacer?.
Para empezar Julio acaba de levantar pesas.
Essential Questions for Ch. 7.2 How do we express our daily personal care routine? How can we use reflexive verbs & reflexive pronouns?
¡ A aprender los verbos reflexivos!. Reflexive verbs are actions that reflect back onto the person doing the action. Reflexive Verbs have two parts. -
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español? In order to tell time on a clock we use the verb SER (to be) To express what time it is at the hour:

Singular Plural Yo me Nosotros nos Tú te Vosotros os Él se Ellos se
Verbos reflexivos Spanish II. Lavarse (to wash) I wash (myself) me lavo you wash (yourself) te lavas you wash (yourself) se lava he/she/it washes (himself/herself/itself)
Más reflexivos.  The reflexive pronoun goes immediately before the conjugated verb or after and attached to the infinitive, present progressive, or affirmative.
Reflexive Verbs In English, pronouns that indicated that the subject of the sentence does something to himself or herself are called reflexive...
Spanish Language course Nina Kresova-Iordanishvili
IRREGULAR VERBS. Hacer Ahora 2/4/13  ¿Qué hora es? 10:53 P.M.  ¿Qué tiempo hace hoy?  ¿Cuál es la fecha de hoy?  Write the correct form of the –ar.
¡No se puede utilizar inglés!
¿Qué haces los fines de semana? Vocabulario 2 Capítulo 3.
Reflexive Verbs = actions one does to/for oneself In English, pronouns that indicated that the subject of the sentence does something to/for himself or.
Expressing Frequency With Adverbs
 I can introduce myself and others using basic, appropriate greetings and even gestures when needed  I can ask someone to describe himself/herself 
Realidades 2A ¿ Cómo te preparas?.
Reflexive Verbs.
I My Life Outside of School I can talk and write about what I do after school such chores Warm-up 1.Mira la foto de Natacha y escribe si es cierto o falso.
Los Verbos Reflexivos en español… Los Verbos Reflexivos In the reflexive construction, the subject is also the object A person does as well as receives.
Chapter 7 Review Spanish 2. TRANSLATE: I get up at 6:00 and my brother gets up at 7:00. Me levanto a las seis y mi hermano se levanta a las siete.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
Reflexive Verbs In English, pronouns that indicated that the subject of the sentence does something to himself or herself are called reflexive...
#2- Present Tense of IR.
Para empezar … ¿Qué es la respuesta correcta?  
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
Spanish Language course
Spanish Language course
Repaso Tercer Paso Vocabs Infinitives Wanting and Needing to do something.
Para empezar duerme se levanta se viste
 Es un tenso del pasado. ◦ It is one of the past tenses.  Explica lo que ya pasó. ◦ Tells what already happened.
Hoy vamos a hacer preguntas
Essential Questions for Ch. 3.1 How do we express our daily personal care routine? How can we use reflexive verbs & reflexive pronouns?
MI RUTINA DIARIA LOS VERBOS REFLEXIVOS.
 Write the DLT:  DLT1: I can use the verb tocar plus an infinitive in order to express what I have to do, what my duties are, or whose turn it is to.
Lección 7: La rutina diaria 1.I worried for my brother this morning. 2.She stayed at home ‘in order to’ do the homework yesterday. 3.We never sit during.
EL FUTURO.
SPANISH II DAY 11. HAGA AHORA HAGA AHORA EL 9 DE SEPTIEMBRE Choose two sports and write at least two complete sentences about each one. (You will see.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
El Verbo Tener Español 1 – Unit 2 Lesson 1. Tener Use the verb tener to talk about what you have.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
Notes #21 Present Tense of IR-to go. Notes #21 The verb Ir-to go Standard 1.1: Students will be able to understand and interpret written language in Spanish.
Spanish Language course Nina Kresova-Iordanishvili
Notes #2 Simple future tense U2E3 Standard and objective Notes #2 Ir+a+infinitive Standard 1.2- Students understand and interpret written and spoken.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Target: I can use the stem changing verbs: o-ue and e-ie correctly. Warm up: Rewrite the following letter in Spanish. April 6 th, Hi dad, How are.
Essential Questions for Ch. 7.2 How can we talk about what we “are going” to do? How can we talk about what we “plan” to do? How can we talk about what.
1 El Presente Progresivo ¿Qué estás haciendo? Making the –ing in Spanish.
Frecuencia (how often). Classwork – Change the words in italics in each sentence so that it is true for you. Write it in Spanish, then also in English.
Unit 2 Spanish de agosto Translate each sentence to English: 1.Yo hago la tarea en mi cuarto. 2.Mi mamá limpia la cocina todos los días. 3.Mi amigo.
Expressing Frequency With Adverbs. How often do you do something? siempre todos los días mucho a veces de vez en cuando poco rara vez nunca 100%.……………80%…….50%……..40%……..20%…….….0%
Hoy es martes el 23 de febrero Today is Tuesday, February 23 Using ch4 A vocabulary write the places where you do these activities. Open book pag 176 see.
Past tense.  The imperfect is used to tell:  what someone used to do  what things were like  how things used to be De niña, vivía en las afueras de.
Verbos Reflexivos Reflexive verbs are used to express an action done to or for oneself ejemplo: Me cepillo los dientes I brush my teeth The reflexive pronoun.
ADVERBS These adverbs are used to describe how often you do something.
APUNTES: Los Verbos Reflexivos 18/10/2012. Reflexive explanation A verb is reflexive when the subject does the action to or for himself. A reflexive pronoun.
1) When you want to talk about something that is happening now. 2) When you want to talk about something that happens on a regular basis.
Transcripción de la presentación:

Spanish Language course Nina Kresova-Iordanishvili Phone:

Conjugate or translate into Spanish tomar → to take querer → to love, to like tener → to have It's 11:15 p.m. What is your address? My dress is yellow. Where is your house? coger → to take ser → to be gustar → to like It's 11:15 p.m. What is your address? My dress is yellow. Is there fitrooms? vivir → to live estar → to be costar → to cost It's 11:15 p.m. What is your address? My dress is yellow. Are you German? I GrupoII GrupoIII Grupo

Verbos irregulares: tres clases III groups of stem-changing verbs O → UEE → IEE → I Dormir → to sleepComenzar → to startPedir → to ask for, request, order yoduermocomienzopido túduermescomienzaspides Él, ella, Ustedduermecomienzapide Nosotros/asdormimoscomenzamospedimos Vosotros/asdormíscomenzáispedís Ellos/ellas/Us tedes duermencomienzanpiden

Ejemplos O → UEE → IEE → I poder → to can, be able to comenzar → to startPedir → to ask for dormir → to sleepempezar → to startseguir → to follow soler → to do something usually querer → to like, to loveservir → to serve as, be used for encontrar → to findsentir → to feelconseguir → to get, obtain volver → to go backperder → to loserepetir → to repeat, do again acostarse → to go to bedcerrar → to closeelegir → to choose

Ejercicio Le ____________ mucho a mi madre. (querer, yo). Todos los días ____________ a las 8 de la mañana. (despertar, yo) Hoy el pueblo de Georgia ____________ a su presidente. (elegir, él) ____________ a casa esta noche? (volver, tú) Las clases de español ____________ a las 9 de la mañana. (empezar, ellas) ____________ feliz! (sentirse, yo) ____________ el postre? (pedir, nosotros) [postre → dessert]

Grades Before Class participation – 35 points Continuous assessments results – 5 points Homework preparation – 5 points Course attendance – 25 points Midterm exam – 35 points Final exam – 100 points Now Class participation – 35 points Continuous assessments results – 10 points Homework preparation – 10 points Presentations – 15 points Midterm exam – 35 points Final exam – 100 points

Presentaciones 24/11 – Boda real / A royal wedding 24/11 – Georgia / Georgia 1/12 – Mi cocina favorita / My favourite cuisine 1/12 - La casa de mis sueños / My dream house 8/12 – Mi película - libro favorito / My favourite movie or book 8/12 – El/La más grande / The greatest... 15/12 – Yoga: ¿qué y por qué? / Yoga: what and why? 15/12 – Navidades / Christmas and New year

Topics for final exam 1.Yo soy... / I am... Nombre, edad, origen, nacionalidad, ocupación 1.Quiero ser.... / I want to be a... Profesión del futuro, por qué, qué más te gusta? 1.Mi día / My day A qué hora?, Qué sueles hacer? 1.Mi familia / My family Padres, hermanos, abuelos. ¿Cómo son? 1.Mi casa / My home Cuántas habitaciones tiene? Cómo está amueblada? 1.Mi país / My country Capital, población, forma de gobierno, clima, cultura

write here all mentioned verbs:

despertarse → levantarse → lavarse la cara → limpiarse los dientes → desayunar → vestirse → hacer la cama → ir a clases → estar en la Universidad → regresar a casa → comer → estudiar → ir a dar un paseo → ir a casa de un amigo → ir a comprar → ir al gimnasio → cenar → ver la tele → escuchar música → acostarse →

todos los días → everyday una vez a la semana → once a week dos veces a la semana → twice a week los domingos → on Sundays normalmente → usually LunesMartesMiércolesJuevesViernesSábadoDomingo yoga inglés ensayo (rehearsal ) ensayo correr cine con Ana fútbolsalir con Pablo teatro con mamá Primero → first..... luego → then, later... después → after, afterword... yo también / tampoco yo sí / yo no - Me acuesto siempre después de las doce. - Yo también me acuesto tarde. - Nunca me levanto pronto los domingos. - Yo tampoco me levanto temprano. a veces → sometimes a menudo → often rara vez → rarely, seldom (casi) siempre → always (casi) nunca → never

Normalmente / usually... soler → be accustomed to, usually, normally todos los...por la mañana (casi) siempre (casi) nuncapor la tarde a menudo a vecespor la noche primero...luego....después... ___________ levantarme todos los días a las 8. ¿___________ ir al cine los domingos? (tú) Mi madre ___________ ir al gimnasio. Mi novio y yo ___________ ir al teatro. En mi casa ___________ cenar a las 8 de la tarde. (ellos) ¿___________ viajar mucho? (tú)

Un día normal en mi vida ___________ (soler, yo) levantarme todos los días a las 7 de la mañana. ___________ (lavarse, yo) la cara y los dientes, ___________ (desayunar), ___________(ducharse) y ___________ (vestirse). Por la mañana ___________ (trabajar, yo) dos o tres horas. Luego ___________ (salir, yo) a comprar y ___________ (preparar) la comida. ___________ (comer, yo) a las 2 de la tarde, ___________ (recoger, yo) mi cocina y ___________ (ponerse) a trabajar hasta las 7 de la tarde. Después ___________ (ir, yo) a dar un paseo, ___________ (ir) al cine o ___________ (ir) a ver a un amigo. ___________ (cenar, yo) a las 9 de la noche, ___________ (ver, yo) la tele o ___________ (leer) un poco y ___________ (acostarse) a las 11 y media.

Tarea de casa / Homework Mi día normal / My day 8-10 frases / 8-10 sentences Ejercicios / Exercices: Page 115, 10a Page 105, 1, 4