La Fecha: Hoy es lunes, 8 de septiembre Tema: Descriptive Adjectives Obj: SWBAT use descriptive adjectives in Spanish to describe themselves and others.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Preguntas Questions.
Advertisements

Preguntas Questions.
Hoy es jueves el seis de noviembre
Y tú, ¿cómo eres?.
Is it masculine or feminine? Do you remember? Write the word with its masculine or feminine word for THE (“el” or “la”) and then translate it. 1. Libro8.
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
Hazlo Ahora 1.En Espanol, escribe TRES frases de «Soy» 2.Como se dice en español? 1.Friend 2.Short 3.American 4.pretty.
Objetivo: What is gender & number? Hagan Ahora: Saquen la tarea.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
lunes NN1 Repaso Expectativas: 1.Voice level 0 2.In your seat 3.No Qs or Comments 4.Work till the end of song 5.Backpacks underneath Write at least 15.
Antes de empezar: Answer the following questions in complete sentences. Hola, ¿cómo estás? ______________________________________ ¿Qué te gusta hacer?
Quasimodo: (son las doce)
Los Adjetivos Sra. Waters español 1. Unit Objectives Throughout this unit students will revisit: –Greetings & Salutations –the verb Ser in the present.
1. Singular definite articles in Spanish are … 1. El 2. La.
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Antes de empezar: Rewrite the scrambled words to create a sentence.
9-10 de octubre. 1.____________ es muy alta. 2.____________ es feo. 3.Yo tengo los ojos _____________. 4.____________ es muy muy guapo. 5.MI papá tiene.
La Fecha: Hoy es ________, _____de octubre Tema: The verb estar with prepositions of location Objective: SWBAT describe where something or someone is located.
Completa la analogía con el vocabulario correcto. 1.cómico : serio :: alto : _________________________ 2. muy : un poco :: joven : _______________________.
Warm Up ¿Cómo eres? 1.Describe yourself with a list of Spanish adjectives. Please list as many as apply from our list. At LEAST 5 2. Then write.
Vocab pequeño grande atlético perezoso trabajador artística
CALENTAMIENTO Completa las oraciones con el artículo definido correcto y la forma correcta del adjetivo. Ella es ______ estudiante __________ (serious).
Objetivo: How do we describe ourselves? Hagan Ahora: In your notebooks, conjugate ser into all six forms. When you receive your workbook, write your first.
El proyecto de una persona famosa Capítulo 1B. El proyecto de una persona famosa Nombre 4 sentences describing their personality (Es…/No es…) 3 sentences.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Tema 1B. What are we going to learn today? La cultura ¿Quién es Frida Khalo? Where was she born? México. What did she do? She was an artist. Within.
Both SABER and CONOCER mean “to know” Conocer 1) To meet a person 2) To know (have met) a person 3) To know (have been to) a place “To be familiar with.
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
Mis amigos y Los Adjetivos Spanish4Teachers.og Sra. Waters NHS español I.
Antes de empezar: write these words a T-Chart, then cover the “e” in the front of the word to guess what the English word is (some are verbs), then write.
La Fecha: Hoy es jueves, 18 de septiembre Tema: Adjective Agreement Obj: SWBAT use adjectives correctly in sentences to describe self and others. Para.
Tarea PARA EL JUEVES 10 DE OCTUBRE Finish 1 st draft of your essay, following all instructions on the Essay Bones. Use the graphic organizer to help you.
End of Year Oral Assessment Spanish I and II. Spanish II 1. What is your name? 2. How old are you?
Spanish I 1B Day 30.
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
Artículos definidos Definite articles Copy. Definite articles In Spanish, the definite article has 4 forms, depending on whether the noun is masculine,
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
Cornell Notes Set up your notes page like that one  Notes will always go on the RIGHT side; if you need to use more pages, tape them in! The present tense.
Unidad 1: Juego de repaso. A. Finish each sentence. Use a form of SER (to be). Say that each person is a boy, girl, man, or woman.
Antes de empezar ¿Cuál palabra/s usas para completar estas frases
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
REVIEW OF VOCAB 4A AND ER/IR VERBS SPANISH 1 CHAPTER 4.2.
2.1—Talking about what you want & need.. Subject Pronouns You’ve already learned the subject pronouns that can be used for I and You. Now you will learn.
Objetivo: What are some activities we like to do? What don’t we like to do? Hagan Ahora: Translate the following words into English. la comunidadpero.
Examen de unidad 1 leccion 2
¡MI PROFESORA ES MUY SIMPÁTICA! Using el verbo SER with Adjectives.
Hoy es _________ ______de febrero Tema: What I do in town El objetivo: I can describe at least three places that I like to go in Tucson and state how I.
Apuntes 1B Definite and Indefinite articles. la chica el chico la amiga el amigo ¿Cómo se llama? Ans. Se llama ______. ¿Cómo es? Ans. Él/ella es __________.
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
Hoy es_____, _____de __________ Tema: Review of around town vocabulary Objective: SWBAT use Spanish words and phrases to order meals in a restaurant Para.
Apuntes 9/21 (A) 9/22 (B) Ms. Gibbons Spanish 1. Calefacción Match the Spanish with the English meanings 1.Mujer Man 2.Chico Girl 3.Hombre Boy 4.Chica.
El objetivo: SWBAT use gustar correctly to talk about food preferences in Spanish Para Empezar: Corrige los errores (correct the errors) 1.Yo me gusta.
ESPAÑOL 2: REPASO- LOS ARTÍCULOS DEFINIDOS Y ADJETIVOS PREGUNTA ESENCIAL: HOW DO MAKE DEFINITE ARTICLES AND ADJECTIVES ARGREE WITH NOUNS?
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
La tarea From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form nd the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
Week 19 Spanish I. Para Empezar 11 de once Use the following information to write a few complete sentences in Spanish. mother 29 years old tall, smart.
La Fecha: Hoy es viernes, 29 de agosto Tema: Gustar and activities Obj: SWBAT use gustar and activities with 70% accuracy on the quiz Para Empezar: ¿Cómo.
La Fecha: Hoy es martes, 26 de agosto Tema: Activities Vocabulary Obj: SWBAT learn how to express their opinions about everyday activities using Spanish.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
B E L L W O R K 27 – 31 de enero 1, 2, y 5 horas.
Hoy es viernes, el dos de mayo. La Meta: ¿Con quién hablas? Hagan Ahora: Saquen la tarea del miércoles para repasarla. (Take out Wednesday’s homework to.
La Fecha: Hoy es martes, 23 de septiembre Tema: School Subjects and Schedules Obj: SWBAT talk about their school schedule in Spanish including subjects.
La Fecha: Hoy es miércoles, 3 de septiembre Tema: Subject Pronouns and the verb Ser Obj: SWBAT identify subject pronouns and ser so that they can.
La Fecha: Hoy es martes, 2 de septiembre Tema: Gustar Obj: SWBAT use the verbs gustar and the infinitive verb to talk about what they and others like.
La Fecha: Hoy es miércoles, 24 de septiembre Tema: Numbers Obj: SWBAT use numbers in Spanish from to talk about quantities (months in a.
La Fecha: Hoy es miércoles, 24 de septiembre Tema: Numbers Obj: SWBAT use numbers in Spanish from to talk about quantities (months in a.
La Fecha: Hoy es viernes, 12 de septiembre Tema: Assessment Obj: SWBAT show mastery of descriptive adjectives in Spanish by scoring 70% or higher on.
Hoy es lunes, veinticinco de febrero
Transcripción de la presentación:

La Fecha: Hoy es lunes, 8 de septiembre Tema: Descriptive Adjectives Obj: SWBAT use descriptive adjectives in Spanish to describe themselves and others Para Empezar: 1.El chico es_______ 2.La chica es_______ 3.Why did we use the verb es?

1.¿Cómo se llama la chica? 2.A ella le gusta dibujar. Ella es________ 3.A Ricardo le gusta practicar deportes. Él es________

1.A Alberto le gusta trabajar. Él es ________ 2.A Alberto también le gusta estudiar. Él es ____________ 3. A David no le gusta trabajar. Él es_______

1.¿Sandra es organizada o desorganizada? Sandra es______________________ 1.¿Cómo es su amiga Ana? Ella es_______________

¿Cómo es….? (What is he/she like?) 1.Rafael 5. La Señora Santa Cruz 2.Laura 6. Rosita 3.Manuel 4.Francisco

¿De que color es el pelo de….? 1.La Sra. Guardado 2.El Sr. Guardado 3.Marco 4.Laura

1. ¿Cómo es Sandra, cómica o seria? 2. ¿Cómo es Alberto, cómico o serio?

Telehistoria

¿Cómo es Alberto? (p. 59)

¿Cómo es Ricardo?

Vocabulary Notes: In Spiral Notebook, fold paper in half lengthwise. Make 2 columns: Spanish Word English Translation Copy words from vocab list on page 75

¿Cómo es….?

Pablo Picasso es_____________

Michael Phelps es______________

El chico es_____________

El hombre es____________

La chica estudia mucho, es_______________

La chica no es cómica, es __________

El hombre es______________

Manute Bol es_____________ y Spud Webb es____________

El hombre trabaja mucho. Él es _____________

La mujer trabaja mucho. Ella es _______________

El perro es ____________________

El perro es _______________

¿Cómo es Channing Tatum?

¿Cómo es Beyoncé?

El bebé es ______________ El hombre es ___________

El color de su pelo es rojo. Él es _________________

Taylor Swift tiene pelo ________

Vanessa Hudgens tiene pelo ____________

Las ________________

La __________

El ___________

____estudiante

_____estudiante

El ___________

La ____________

Albert Einstein es ___________

Charades

Reflexion: 1. What letter do adjectives end in that describe females? 2. What letter do adjectives end in that describe mal es? 3.¿Cómo eres tú? Write 3 adjectives in Spanish that best describe you. 4.TAREA: Complete vocabulary notes and Picture/word notes. Study for Friday’s quiz