Realizar una secuencia de diapositivas (10) que contenga una historieta utilizar imágenes desde archivo o de la galería, utilizar formas básicas (llamadas)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Y qué hay que hacer: rezar u orar?
Advertisements

¿Sabes tú? Using the chart from your homework, choose one place from each category and write a sentence telling me how often you go there. Ejemplo: Yo.
lunes, el diez de febrero del 2013 (dos mil once)
Hoy es jueves el seis de noviembre
Gramática 1.2 Verbs followed by infinitives
HÁzlo ahora martes, ocho de Noviembre
Expressing Future Events and Conditions I will Will he? Willy?
TENER +QUE+INFINITIVE. chart for tener SINGULARPLURAL 1 ST PERSONTENGOTENEMOS 2 ND PERSONTIENESXXX 3 RD PERSONTIENETIENEN.
H ELLO MY NAME IS L AUREN. Hola me llama Lauren. Yo vivo en Nueva York. Cuantos 14 años. Yo fue a Suffern High School. Hay tres hermanos.
Future. Before learning to form the future it in English: I will speak. The future tense in English ALWAYS has the word “will” (or “shall”). It can be.
Mily Trujillo SPA 115. Mondays consist of waking up early and coming to school. Lunes yo me desperto a las siete de la manana y voy a la escuela, para.
Si no estabas en clase hoy…
It is in giving that we receive, It is in pard’ning that we are pardoned And it is in dying that we are born to eternal life Mientras más das, recibiras.
25/6/2014 Esto probablemente debe grabarlo en el espejo del baño Donde lo pueda leer todos los días. Usted no puede darse cuenta de ello, pero es 100%
Elephant Love Medley Moulin rouge Nicole Kidman & Ewan McGregor.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
IRREGULAR VERBS. Remember how regular verbs are formed? You drop the –ar, -er, or –ir and add the appropriate ending.
The Imperfect Tense El Imperfecto. ¿Qué es el imperfecto? To talk about what you used to do What you were like in the past To tell how old you were What.
LA TAREA ESTUDIEN – preterit and imperfect quiz be sure to know: verb endings (sheets in plastic protectors) all regulars PLUS imperfect irregulars ser.
Teacher’s Name: Leonardo Nuñez Holguin Code: Course: Fourth Grade Students’ age: 7 to 8 years old Topic: the weather Level: basic.
What has to be done today? It can be done in any order. Make a new ALC form Do the ALC Get two popsicle sticks Get 16 feet of yarn. That is 4 arms width.
Tener – to have Yo tengo – I have, do have, am having Tú tienes – you have, etc. Él, ella, usted tiene – he, she, you has(have) Nosotros tenemos – we.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
Los días de la semana Vocabulary Practice Kaylor Productions.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Hace + Time Expressions
Hello, my name is Isabel I am 17 years, I am and I live Spanish in Madrid, My neighborhood economically good, my city is beautiful with many people and.
Voice recordings I = yo I went… = yo fui… I saw… = yo vi…
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
M ETA : BE ABLE TO RECALL HOUSE VOCABULARY WITH OLD / NEW GRAMMAR Entrada: Video de la casa Algunos/ningunos con la casa Mandatos- gramatica Simon dice.
Nailing the details for Question 9s.  Complete the Grammar Notes  Watch, rewind, pause etc  Make a note of any questions  Complete the google form.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
English Lesson 3.
Los Colores lunes, el 8 de diciembre.
Water Conservation: water conservation is very important to the world, not only because we waste it when we don’t need it, but because were wasting water.
?????????????????????????? You need to take notes- on a piece of paper that you will not lose.
¿QUÉ HORA ES? Frases importantes  ¿Qué hora es?  What time is it?  ¿A qué hora es ____________________.  At what time is _______?  (saying when.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
Español 1: Capítulo 6. We learned a few commands with these:  ¡Bésame! (“Kiss me!”)  ¡Abrázame! (“Hug me!”)
 To describe people doing things for themselves  Must use reflexive pronouns with the verbs.  If there is not a pronoun with the verb, then the person.
PRACTICA 9 Realizar en Power Point una secuencia de diapositivas (10) que contengan una historieta , utilizar imágenes desde archivo o de la galería, utilizar.
¿Qué día es hoy? martes,catorce de octubre ¿Qué fecha es hoy? día = ?día = day fecha = ? fecha = date mes = ?mes = month hoy = ? hoy = today.
T IENEN 5 M INUTOS Objective: I can write that I want, can, have to or feel like doing something Vocab/Ideas: Querer Poder Tenerque Tenerganas de Vámonos:
VOCABULARIO Tercer Paso. Turning down an invitation and explaining why Ask if your friend would Your friend might say: like to do something: ¿Te gustaría.
Ejercicio #1 SER vs. ESTAR- Translate 1. I am tall. 2. He is happy. 3. They are short. 4. We (girls) are tired- 5. You all are young.-
SER vs. ESTAR- Translate
Mr. Martinez – Ninth Grade Center.  ¿Vas a ir a el partido el lunes por la noche?  Are you going to the game Monday night?  No. Tengo una reunión del.
Please sit in your assigned seat. If you forgot your flashcards last time, get them out now. On the paper you picked up on the way in the door, silently.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
unas frases increíblemente útiles some incredibly useful phrases (for dodging conjugation)
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Gramática de 2A. YoINosotros/ Nosotras We TúYou ÉlHeEllosThey EllaSheEllasThey Ud.You (formal)Uds.You all Ellos is used to refer to “they” if there is.
Los apuntes. Querer – to want Los pronombres españolesLa forma del verbo YoQu___r___ TúQu___r___ Él, Ella, UstedQu___r___ NosotrosQu__r____ Ellos, Ellas,
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
ALC 36 Hoy es viernes el 9 de diciembre. Haz un nuevo ALC de 8 cuadros. Necesitan las tarjetas de la bienvenida.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Excuses, excuses… Spanish I – reasons to accept and decline an invitation.
English Lesson 4.
PRESENT PERFECT Área Académica: INGENERÍA MECÁNICA Profesor(a): MA. E. GUADALUPE ISLAS LÓPEZ Periodo: JULIO-DICIEMBRE 2015.
The imperfect tense The imperfect is another way to express the past. To talk about something you used to do as a matter of habit. cant ar -to sing To.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
¡Bienvenidos a clase! lunes, el 6 de abril. ¿Que vamos a hacer hoy? 1.tener + que + infinitive 2.hace + time expressions 3.adverbios.
¡Bienvenidos a clase! viernes, el 30 de octubre.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
Cap í tulo 4 Expressions with “ tener ”. Expressions with “tener” (idioms) Tengo hambre. = I’m hungry. Tienes frío. = You’re cold. Tenemos calor. = We’re.
Esponja 1.Nosotros _____ despertamos temprano. 2.Tu _____levantas tarde. 3.Yo _____ me lavo los dientes todos los dias. 4.Por lo general, Chuy no _____.
Jueves, el 22 de septiembre
First Grade Dual High Frequency Words
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Transcripción de la presentación:

Realizar una secuencia de diapositivas (10) que contenga una historieta utilizar imágenes desde archivo o de la galería, utilizar formas básicas (llamadas) para colocar los diálogos, texto artístico, diseño de presentación, transiciones, animaciones y sonidos.

Hernández Baldemar Elda Mariela GRUPO: 205

Odio levantarme temprano Y así es como empieza el día de cualquier adolescente… Odiamos ir a la escuela Mis ganas de no ir a la escuela son proporcionales a mis ganas de dormir.

Y al llegar a la escuela… Buenos días niños, hoy no vamos a tener clases, veremos una película, ya que el programa nos lo pide, y elegí «the wall» película cuya banda sonora es pink floyd. ¡OYERON ESO! !PINK FLOOOOOOYD! Hoy será un gran día, me alegro de haber venido.

Tal vez no todos los días son tan malos como parece We don't need no education We don’t need no thought control No dark sarcasm in the classroom Teachers leave them kids alone Hey! teachers! leave them kids alone! All in all it's just another brick in the wall. All in all you're just another brick in the wall.

¡PERO QUE BUENA PELÍCULA! Hey you out there in the cold Getting lonely getting old Can you feel me?

Ticking away the moments that make up a dull day You fritter and waste the hours in an off hand way Kicking around on a piece of ground in your home town Waiting for someone or something to show you the way Tired of lying in the sunshine staying home to watch the rain You are young and life is long and there is time to kill today And then one day you find ten years have got behind you No one told you when to run, you missed the starting gun

Definitivamente este día fue perfecto :3333

Odio levantarme temprano Y así es como empieza el día de cualquier adolescente… Odiamos ir a la escuela Mis ganas de no ir a la escuela son proporcionales a mis ganas de dormir.