Getting Our Seniors Ready to Survive and Thrive After High School Conseguir Nuestros Ready Seniors alfabetización digital Después de la Escuela Secundaria.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Advertisements

John dice a Nicole: ¿Qué clase tienes primera hora?
Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
Las Palabras Interrogativas
English Lesson 5.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Visión General de ayuda Financiera. Las tres pregunatas básicas O Qué es nececidad financiera? O Qué tipos de ayuda están disponibles? O Cómo puedo aplicar?
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
REQUISITOS PARA LA GRADUATION DE LAS HIGH SCHOOLS DE ALLIANCE Alliance High School Graduation Requirements.
English Language Development Program PARENT INFORMATIONAL MEETING REUNIÓN INFORMATIVA PARA PADRES.
¡Vamos a Ecuador! El verano de ¿Qué? travel/ecuador/10-day-guided.html ISE is a not for profit tour company set.
Telling Time.
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Wilfredo Morawa David Guerrero Jorge Singer. Por and Para In spanish, there are two ways of expressing “for”. There is por. And there is para.
Formal Commands! ¡Atención! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
Subjunctivo – Cláusulas Adverbiales
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Telling Time La hora. Telling Time To ask what time it is in Spanish, ask: ¿Qué hora es? To answer: Es la una… (12:31 – 1:30) or Son las (hour). (1:31.
Why do you need to learn English?  Schedule: Saturday: 8 a.m – 2:00 p.m – P609  Course book:  New Framework 2 pre-intermediate (units 1-6) - Richmond.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Calentamiento Correct the sentences you see below in Spanish: 1)Me gusta nado en la pisina. 2) ¿Quieres voy a playa con mi? 3) Yo voy jugar futbol. 4)
English Lesson 3.
Making Questions in Spanish
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Presenter: Cal Poly Pomona, SDEE (DEPIE). 1982: Pyler v. Doe United States Supreme Court rules that all students, regardless of immigration status, have.
SPANISH 7 TH GRADE With Señorita Hall Classes #6-10 – September 2013 Capítulo 1: Lectura extra ● ¡Hola! Fill out the “what happened in the READING from.
Formal Commands! Telling people what to do…… You speak, or you are speaking……Hablas, estás hablando This is different from telling (commanding) someone.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
Property of Ashley E. Wood. Present Progressive Present progressive is something we have already seen, when we were working with “estar” It’s used to.
SPANISH 8 TH GRADE With Señorita Hall Classes #1-5 – August- September 2013 Capítulo 1: Lectura 1 ● El cuento del gato Warm-Up In your carpeta fill out.
The following slides introduce the new verb IR.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
¿Cómo te sientes hoy? Me siento bien Me siento enfermo (a)
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
When? Wednesday, October 30, p.m. – 7 p.m. Where? University of Illinois - Chicago (UIC) Student Center East 750 S. Halsted Chicago, IL Cost?
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Preguntas y respuestas
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
PARENT INVOLVEMENT MATTERS Morgan Elementary School.
I can tell how many subject I am taking Esponja: Contesta/answer the question. ¿Qué necesitas para la clase de Inglés? Y para la clase de espa ñol? Agenda:
Junta informativa para padres de estudiantes en el grado doce 10/27/2015 Presentado por la Sra. Arroyo.
Access ASU Arizona State University ASU is committed to serving schools, students and families of Arizona by helping prepare students for the university.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
+ Town Hall Meeting Reunión en el Ayuntamiento Jueves/Thursday, 3/6/14.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
DO NOW: Write 3 different ways to greet someone (say hello):
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
U.S. Colleges and Universities Prepared by Danny Hirsch November 24, 2015.
Hoy es martes el diecisiete de noviembre SWBAT:Identify and recall vocabulary for school subjects and indicate what times classes begin and end HAGAN AHORA:
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
SPRING 2016 PRIMAVERA DE 2016 College Prep/ Preparación Universitaria.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
Let’s learn the verb “To be” in Spanish. The Spanish language uses more then one verb to define all the concepts of the verb to be. The two most important.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Help Box - Language Translator Ashley Martin, Intern; Kathy Meehan, HDFS Faculty Advisor Human Development and Family Studies Pennsylvania State Brandywine.
Question Words ¿Cómo estás? How are you? ¿De dónde eres? Where are you from? ¿Quién eres? Who are you? We are already familiar with several words used.
First Grade Dual High Frequency Words
Unit 6 – A Talking about the future A class by Mr. Jean Paul Quiñonez Touchstone 3.
Transcripción de la presentación:

Getting Our Seniors Ready to Survive and Thrive After High School Conseguir Nuestros Ready Seniors alfabetización digital Después de la Escuela Secundaria POST-SECONDARY SUCCESS FOR THE CLASS OF 2015 ÉXITO DESPUES DE LA SECUNDARIA PARA LA CLASE DE 2015

 Why?  Applying early gives your student a better chance at both college acceptance and scholarships  Five college applications are due by November 1 st (Saturday)  Includes ACT scores and transcripts  College labs held after school and during English class  Continuing at home helps!  These first applications are not the end of the process! College applications can still be completed after November 1 st FIVE COLLEGE APPLICATIONS

 ¿Por qué?  La aplicación de principios da a su estudiante una mejor oportunidad en tanto la aceptación de la universidad y becas  Cinco aplicaciones de la universidad se reciben hasta el 01 de noviembre (sábado)  Incluye los resultados del ACT y transcripciones  Laboratorios de la universidad después de clases y durante la clase de Inglés  Continuando en el hogar ayuda!  Estas primeras aplicaciones no son el final del proceso! Solicitudes para la universidad todavía se puede completar después de 01 de noviembre CINCO APLICACIONES PARA LA UNIVERSIDAD

 City Colleges of Chicago (Two-Year)  $89 per credit for residents  12 credits per semester = $1,089 tuition plus fees and books  University of Illinois at Chicago, UIC (Four-Year Public)  $4,763 per semester for full time plus fees and books  Loyola University (Four-Year Private)  $18,635 per semester plus fees and books (Full time means credit hours) HOW MUCH WILL COLLEGE COST? ¿CUÁNTO CUESTA LA UNIVERSIDAD?

 City Colleges of Chicago (de dos años)  $89 por crédito para los residentes  12 créditos por semestre = $ 1,089 más los honorarios de matrícula y libros  Universidad de Illinois en Chicago, UIC (públicas de cuatro años)  $4,763 por semestre para jornada completa más cuotas y libros  Universidad Loyola (privada de cuatro años)  $18,635 dólares por semestre, más los honorarios y libros (Tiempo completo significa horas crédito) ¿CUÁNTO CUESTA LA UNIVERSIDAD?

 Scholarships  Merit  Need-based  Institutional  CPS Strategic Scholarships!!!  CPS Scholarship Guide  Becas  Mérito  Basada en la necesidad  Institucional  CPS Becas Estratégicos !!!  Guía de Becas CPS PAYING FOR COLLEGE PAGAR LA UNIVERSIDAD

 FAFSA  Opens January 1 st  Corrections and taxes  Why?  Federal Pell Grant - $5,645 ( )  Illinois MAP Grant - $4,720 ( )  Totals over $10,000!!! Pays full tuition for City Colleges, most tuition for many state schools (less housing), and a large portion of tuition for private universities  FAFSA  Disponible 01 de enero  Correcciones y impuestos  ¿Por qué?  Beca Federal Pell - $ 5,645 ( )  Illinois MAP Subvención - $4,720 ( )  Totales más de $10,000 !!! Paga la matrícula completa para City Colleges, más la matrícula de muchas escuelas estatales (menos de vivienda), y una gran parte de la matrícula de las universidades privadas FINANCIAL AID ASISTENCIA FINANCIERA

 Scholarship applications are even more important!  Payment plans  Enlace  CPS strategic events – DREAMER event this weekend!!!  City College scholarships  Dual enrollment  Even one class is better than none!  Your student must start NOW!  Las solicitudes de becas son aún más importantes!  Los planes de pago  Enlace  CPS eventos estratégicos - evento SOÑADOR este fin de semana !!!  Becas de City College  Doble inscripción  Incluso una clase es mejor que nada!  Su estudiante debe comenzar AHORA! WHAT IF MY STUDENT IS UNDOCUMENTED? ¿QUÉ PASA SI MI HIJO ES INDOCUMENTADO?

And How Can My Student Get One? Y ¿Cómo puede mi estudiante conseguir uno? WHAT IS A POST- SECONDARY PLAN? ¿QUÉ ES UN PLAN DE EDUCACIÓN SUPERIOR?

 Where am I going?  How will I get there?  How will my family and I pay for my education?  When is college orientation?  How do I complete class registration?  If your student has an IEP, we must plan to transfer it to his or her college  ¿A dónde voy?  ¿Cómo voy a llegar?  ¿Cómo va mi familia y yo pagar por mi educación?  Cuando es la orientación de la universidad?  ¿Cómo completo registro de la clase?  Si su hijo tiene un IEP, debemos planificar para transferirlo a su universidad SENIORS MUST KNOW... SENIORS DEBEN DE SABER...

 Very important!  Bridge the gap between high school and college  Examples:  ¡Muy importante!  Ayudar entre la escuela secundaria y la universidad  Ejemplos: FREE SUMMER PROGRAMS PROGRAMAS DE VERANO GRATUITOS

 What does a diploma look like after attending DePaul University for four years?  ¿Cómo se parece un diploma después de asistir a la Universidad DePaul después de cuatro años? FROM TWO-YEAR TO FOUR-YEAR DE UNA UNIVERSIDAD DE DOS AÑOS A UNA UNIVERSIDAD DE CUATRO AÑOS

 What does a diploma look like after taking two years of school at Daley college, transferring to DePaul for junior and senior year, and then graduating? FROM TWO-YEAR TO FOUR-YEAR DE UNA UNIVERSIDAD DE DOS AÑOS A UNA UNIVERSIDAD DE CUATRO AÑOS  ¿Cómo se parece un diploma después de tomar dos años en la escuela Daley, y después transfiriendo a DePaul para los años junior y sénior, y después de graduarse?

 Pros  Saves money  Exact same degree  Helps student get around low grades and/or test scores from high school  Cons  Self-determination needed  Students may encounter obstacles and drop out  Missing the “freshman experience”  Buenos  Menos dinero  El mismo titulo  Ayuda a los estudiantes que tienes bajo grados o/ exámenes dela secundaria.  Malos  Estar determinados es necesario.  Los estudiantes pueden encontrar obstáculos y se salen de la escuela  Falta la "experiencia de primer año" PROS AND CONS BUENOS Y MALOS

FINAL THOUGHTS ULTIMA COSAS DE SABER

 Senior year grades DO matter  Make sure student is checking CPS  Individual senior meetings  Check in with your student  Review transition to college  TALK, TALK, TALK  Grados del último año sí importan  Estar seguro de que el estudiante está viendo su CPS  Individuales reuniones de alto nivel  Consulte con su estudiante  Revisión transición a la universidad  HABLAR, HABLAR, HABLAR A BUSY AND SUCCESSFUL YEAR IS HERE!

MAS Counseling Department MAS Departamento de Consejería Jenny Robin & Kellie Rechlicz THANK YOU!!! ¡¡¡ GRACIAS!!!