CALENTAMIENTO Hoy es jueves, 5 de septiembre del 2013 Imagine you took a trip to a certain place. Write 4 sentences in SPANISH about it. Start by saying.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¡Dime! With your host… Señor Ruiz Rules Each team will send up a player for each round. The first player to buzz in and translate the word (pronounced)
Advertisements

Irregular Preterite Verbs
Chapter 8A Vocabulary. El oso (bear) El oso (bear)
To get lost in the jungle Take a train To visit friends
Pedro, Elena, Laura and Dolores are on an exchange in England. Pedro has to do a survey as part of a school project and interviews the others to find.
ALC 14 jueves el 29 de septiembre Recojan un libro para leer.
Destinos
Let’s review the verbs. to have fun To see (ver) To order (pedir) To take (tomar/sacar) To visit (visitar) To get sick (enfermarse)
Relaciona el servicio/ pretación con el símbolo. Hay tres símbolos extras. A.Aparcamiento para preferente, club y gran clase B.Sala Club - en estaciones.
Español 3 Honores Señora Wheeler Día 8
Español 3 Honores Señora Wheeler Día 9. Saquen la lista de vocab.
Hoy es Lunes, 8 de septiembre, del 2014
BONITO FEO SIMPATICO VOY ANTIGUO BONITO FEO SIMPATICO VOY ANTIGUO FIND THE ODD ONE OUT! EN RUTA WILF: to identify instructions to give directions (level.
Level 3 Unit 1: Oh, the places I went –leccion -6 I can identify where I went (geography) and what it looked like I can identify the places I visited.
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
What needs to be turned in from the last class period? Partner clock (50 pts possible) Please turn this in now. Spanish vocabulary in each square. English.
Paquete p. 8-9 Expresiones con “Hace….que”. To TALK about how long something has been going on use the following formula: Hace + period of time + que.
Los complementos directos Direct Object Pronouns.
Español 2 24 de marzo de La Campana  Contesta las preguntas en frases completas. Ustedes están en una vacación y están entrando un país diferente.
ESP 217/9/12 Students will be able to identify and utilize the direct object pronouns in Spanish. In the following sentences, identify the nouns, verbs.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
CALENTAMIENTO Hoy es miercoles, 27 de Agosto del Can you translate the following? Write the translation into English. If needed, use your phone.
Speaking Accuracy Practice Past Tense Sentences Taking a Trip – Español 2 Materials: Whiteboard Marker Eraser Your own notes.
MORE CONVERSATION TOOLS
Español 1 18 – 19 DE MARZO Get your city map and have it on your table, you can study the vocab on your own creation!
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Practicamos escribir Mi viaje. Write the translation on your white board!
English Lesson 3.
Relaciona el servicio/ pretación con el símbolo. Hay tres símbolos extras A.Aparcamiento para preferente, club y gran clase B.Sala Club - en estaciones.
The Preterite of –ar verbs
el teatro el estadio el árbol el lago el lugar place.
Starter: in Spanish how many sentences can you say about these pictures? Jot them down in the BACK of your book.
Do Now Write out these sentences with a correctly conjugated verb in the preterite. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Direct Object Pronouns. Direct Objects  tell WHAT or WHOM receives the action (of the verb)  ALWAYS a noun or a pronoun  MUST HAVE AN ACTION VERB.
Las pizarras y el preterito Español II 2B 12/04/12.
Exam format Unidad 4 etapa 1
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
Unidad 4 Etapa 1C Transportation and money vocabulary.
The Preterite Tense. USES  To talk about specific actions completed at a specific time in the past. Example: Ayer yo fui al cine. Example: Ayer yo fui.
Hacer with expressions of time When you are talking about how long something has been happening or how long ago it happened, you will use the verb hacer.
11 Un Viaje en Avión In this chapter you will learn to: ❖ check in for a flight ❖ talk about some services on board the plane ❖ get through the airport.
Hazlo Ahora/Vamos A las siete, voy al banco. Tengo que llevar el dinero. Después, voy con mi amiga al centro. Ella tiene que ir al consultorio y yo quiero.
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
la ciudad city el estadio stadium el lago lake.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Do Now Escribe estas frases y complétalas con el verbo en el preterito. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video (alquilar)
Hoy es viernes, el seis de septiembre
My Life * I can do everything from level I Talk about me * I can write the English meaning of vocabulary unit 1-Spanish II Calentamiento Relaciona las.
Irregular verbs in the preterit tense. They all have a stem changing spelling HACER/QUERER/VENIR.
Pretérito Past tense- with a specific start and end time.
Conversando acerca de mis vacaciones. Cómo te fue en el viaje? How was your trip?
Vámonos Fill in the blanks with the correct nationality in Spanish. You don’t have to write the sentence! Don’t forget about gender + number agreement.
DE VACACIONES On Vacation. el campo – the country.
IR+ A + INFINITIVE Día 1. H AZLO Get a white board and write the place you are going to write about on it. Talk in your group about the place you are.
Preterite of –AR verbs The Simple Past Tense. In English Tense refers to when an action takes place. Many verbs are spelled differently in the past tense.
EstoyEstamos Estás EstáEstán -El hotel = the hotel -El hostal = the hostel/inn.
Spanish II Week 16. Para Empezar 7 de diciembre With the foods shown below, place them into the categories “comida chatarra” or “comida sana” in Spanish.
Objetivo : Talk about places I go to around town and what I do there. Agenda: 1.Hacer Ahora: Traduciones 2.Examen de Escribir 3.Vocabulario Nuevo: Lugares.
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español. 1.Sit by person with whom you are not familiar. 2.Fill out the cream colored paper with your Gmail.
Gramática: Preterite of ser and ir Unit 5: Ayudando en la comunidad Level 3.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es martes el 2 de septiembre. Por favor, pongan la placa en el pupitre. Nombre.
EL PRETÉRITO 2.2 A.  Preterit tense  The preterit tense is used to tell what happened or what you did. (To talk about a past action)
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
ALC 48 Responde a las preguntas Hoy es jueves el 26 de enero ¿Qué clase tienes la primera hora? 2.¿Qué clase tienes la segunda hora? 3.¿Qué clase.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Esponja 1.Nosotros _____ despertamos temprano. 2.Tu _____levantas tarde. 3.Yo _____ me lavo los dientes todos los dias. 4.Por lo general, Chuy no _____.
Transcripción de la presentación:

CALENTAMIENTO Hoy es jueves, 5 de septiembre del 2013 Imagine you took a trip to a certain place. Write 4 sentences in SPANISH about it. Start by saying what place you visited. How you got there? What did you do? Where did you go? Describe.

AGENDA Calentamiento Video on SPAIN (review) Journal entry Review past tense (hand) and conjugate some verbs (sentences) Review: Vocabulary Trip in a train/plane (describe) Buying Overseas Vocabulary (What I bought) Skit: “Cuanto cuesta este ______?” (practice with partner) Pizarras Lectura en clase Forma de emergencia Estaciones Salida

OBJETIVOS Level 3 Unit 1: Oh, the places I went. I can do everything from Level 1 and Level 2 Units 1, 2, and 3, plus: Where I went  I can identify where I went (geography) and what it looked like  I can identify the places I visited.  I can tell what I did (saw, heard, experience) on my trip  I can tell what I bought on my trip  I can ask and understand others when they talk about their trip

How I got there I can tell about my trip on the train I can tell about my trip on the airplane. Remembering I can talk about what I ate I can talk about my daily routine yesterday I can talk about what I did yesterday or last weekend

Viaje en Tren Describe tu viaje en el tren :

Viaje en Avion Describe tu viaje en avion:

to experience to have fun To see To order To take To visit To get sick.

To travel (viajar)= To pay (pagar)= To lose / To get lost Perdi mi_________./ _________ se perdio. To stay (quedarse)= Yo me quede en el hotel ________. To miss (bus, taxi, etc.) (perder) el bus, el taxi, etc…) Perdi el autobús, taxi, etc….

Que viste en tu viaje? Yo vi ……….

.

Buying overseas Regatear Pagar con cheque Pagar en efectivo Pagar con tarjeta de crédito Pagar con cheques de viajero El billete La moneda Gratis De venta, de ganga El recuerdo

Cuanto cuesta este ________? A) Cuanto cuesta este _________? B) Cuesta ___________. A)Le doy __________. B) No, que tal__________________? A) Acepta tarjeta de credito? B) No, lo siento mucho. A) Que tal cheque de viajero? B) Disculpe, pero no aceptamos cheques, solo en efectivo. A)Esta bien, aqui esta el dinero.

Forma de Emergencia Nombre_________________ Apellido____________________ Fecha de nacimiento_____________________ Edad:______________ Lugar de nacimiento: Ciudad:__________________Estado_________________ Pais__________________ Genero/sexo: masculino o femenino Telefono:_______________________ Contacto de emergencia: Nombre__________________ Telefono__________________ Ciudad________________________

SALIDA Fill in the blanks with: lugares, semana, pase, Espana, bonito. La ________ pasada fui a ______. Me la ______ muy ________. Visite muchos ________ bonitos.