Otros verbos irregulares… Hagan estas preguntas a compañero. ¿Sales mucho los fines de semana? ¿Das propinas grandes en los restaurantes? P.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Advertisements

L.objective- to revise all verbs Word of the day – estoy bromeando – Im joking.
In Spanish, the preposition a is required when the direct object of a verb is a person, (or animal). The preposition a, when used this way, is known as.
Los verbos en español Una introducción.
Conjugating Verbs en español.
Apuntes: Stem Changing Verbs oue, ei
Las Palabras Interrogativas
Talking about weather Discussing the weather is a very human thing to do, and every language has its own way of doing it. If you think about it, the weather.
El Presente Los Verbos Regulares Los Verbos de Cambio Radical
Dónde vs. Adónde Dónde means WHERE. When dónde is used, it is usually in relation to where someone IS LOCATED RIGHT THEN. Ex: ¿Dónde estás tú? Yo estoy.
GUSTAR (and similar verbs). EXLPANATION GUSTAR is not conjugated like other regular verbs. It is NEVER used in the “yo”, “tú”, or “nosotros” forms. When.
Add to notes #80. Ir = to go Yo voy Yo voy Tú vas Tú vas Ella va Ella va Nosotros vamos Nosotros vamos Vosotros vais Vosotros vais Ellos van Ellos van.
ADJECTIVOS DE PERSONALIDAD. Palabras de Personalidad  Artístico/Artística - Artistic.
Gustar + Clarifiers Inductive Text Notes Practice Activities.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
LOS OBJETOS DIRECTOS E INDIRECTOS
The present tense of –ar, -er, and –ir verbs that have stem changes Lección 4.
REFLEXIVE VERBS Ch 2-1. Reflexive verbs are used to talk about an action that the same person is BOTH doing AND receiving. It is like looking in the mirror.
Preguntas con el verbo “hacer”
Unidad 4.1.  In this lesson you will learn to: talk about what clothes you want to buy say what you wear in different season use tener expressions learn.
IR – TO GO SPANISH 1. IR – TO GO voyvamos vas vavan.
Conjugating the verbs ‘ir’ in the present tense ‘ir’ = to go.
Espanol 1. - Have a spelling change at the stem of the word. - A verb can change e  ie, o  ue, u  ue or e  i. - The vowel with a spelling change is.
Calentamiento (warm-up)
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Apuntes el 17 de diciembre Los verbos de cambio de raíz (e  ie, o  ue) Stem-changing verbs (e  ie, o  ue) Stem-changing verbs are common in Spanish.
Hace + Time Expressions
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Español 1 Hoy es jueves el 24 de abril de La Campana ¿Cómo se dice en español? 1. I went to the parade. 2. We are going to the party. 3. Did you.
Antes de empezar – escribe todo en tu cuaderno
Essential Questions for Ch. 7.3 How can we “turn down” an invitation and explain why? How can we talk about what we “can/ & can’t” do? How can we talk.
Gustar To express like and dislike
The Present Progressive
Direct and Indirect Object Pronouns. Objetos Directos 0 Receives the action of the verb. 0 Answers “whom” or “what” after the verb. 0 Can be a noun or.
. 18 Chile 1. Yo SÉ que tiene 18 años. 2. Yo SÉ que es deportista e inteligente 3. Yo SÉ que es de Chile 4. Yo SÉ que le gusta jugar al tenis.
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
Talking about weather Discussing the weather is a very human thing to do, and every language has its own way of doing it. If you think about it, the weather.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
A practicar con los verbos con cambio de raíz.
¿Cuántos Años Tienes? How old are you?
Las palabras interrogativas
EN grupos de 3: ¿Cómo pueden mejorar la respuesta de este estudiante en la prueba de la semana pasada? Reescriban la respuesta para que quede mejor. 
Repaso – capítulo 3. el vocabulario la clase de arte.
VOCABULARIO Tercer Paso. Turning down an invitation and explaining why Ask if your friend would Your friend might say: like to do something: ¿Te gustaría.
In Spanish, the preposition a is required when the direct object of a verb is a person, (or animal). The preposition a, when used this way, is known as.
SER vs. ESTAR- Translate
Verbos con cambio en el radical (e – ie) Boot Verbs
Yo Puedo… …negotiate and come to a conclusion …compare my spending habits to those of my classmates AND peers from Argentina …agree and disagree …talk.
Explain you’re not getting on well with your flatmates and you are very upset No me llevo bien con mis companeros de piso y estoy muy molesto They are.
Las Palabras Interrogativas ¿Qué?¿Qué? 1 Las palabras interrogativas ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is.
Gramática de 2A. YoINosotros/ Nosotras We TúYou ÉlHeEllosThey EllaSheEllasThey Ud.You (formal)Uds.You all Ellos is used to refer to “they” if there is.
::NO PUEDO:: You can’t or you won’t. VOCABULARIO duerme s/he sleepsle dice s/he says to him/her empieza a s/he starts (begins)le pide s/he asks him/her.
Saber y conocer To know. saber Yo sé Tú sabes Él. Ella, ud. sabe Nosotros sabemos Vosotros sabeis Ellos, ellas, uds. saben.
¡Clase de Español! El verbo tener.
Find the Spanish for each English translation: 1) He’s not wearing pants!a) ¿Participas o no? 2) She doesn’t study?b) ¡Vomitan! 3) Are you in or out?c)
LecciÓn 4: Los pasatiempos
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
Las Preguntas y Las Palabras Interrogativas. A comprobar: Interrogatives ¿Cómo? ¿Adónde? ¿Quién(es)? ¿Cuántos(as)? ¿Cuándo? ¿De dónde? ¿Qué? ¿Cuánto(a)?
If you won the lottery, what would you do?
¿Más verbos? ¡Ay no, Señorita!.  Every verb has two parts: The stem and the ending. We change the ending to say who’s doing the action.  Querer – to.
Tener + que + the infinitive In Spanish, to express the phrase “to have to”, you use:
Español 3Español 3 2 de noviembre de de noviembre de 2015.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
A= can mean "to" Voy a cantar. Vas a trabajar. Ella va a viajar a México. Vamos a preguntar una pregunta. Van a llegar tarde.
Usando el subjuntivo para expresar deseos y recomendaciones.
Nadarcomercaminarleer Escribirvivirpracticarescuchar Calentamiento Yo ___________ en el parque los fines de semana. María ______ el almuerzo en la cafeteria.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Saber Vs. Conocer Sra. Altamirano Español II. First, we need to learn the conjugation of the verb SABER Yo sé Tú Sabes él, ella,ud. Sabe Nosotros Sabemos.
Transcripción de la presentación:

Otros verbos irregulares… Hagan estas preguntas a compañero. ¿Sales mucho los fines de semana? ¿Das propinas grandes en los restaurantes? P.

asd

Muy ocupado… Compañero uno. You are a really smart but kind of socially awkward student. Your friend calls, he/she asks you to help with “su tarea de cálculo” You are super busy. Apologize but tell him/her all the stuff you are doing right now and all the stuff you have to do right now! ¡Ay, ay, ay! Remember though, he/she is really cool and knows about all the cool fiestas. If they offer food or a social life you might change your mind. You are really athletic, cool, and friendly, but you really need help with your “tarea de cálculo” Ask your friend for help. If he/she says no, try to bribe them with whatever you can think of. You could lose your scholarship!!!!! Ay, ay, ay!!!!

Practiquemos ¿Este chico _______ (entender) español? No, no _______(entender) español ¿Tú ______ (entender) al profesor siempre? ¿Qué _____ (preferir) tú, la clase de español o gimnasio? ¿Cuándo _______ (empezar) tú a estudiar para los examenes, una semana antes o menos? ¿Nosotros _________ (empezar) la clase de español a tiempo? ¿Pides dinero a tus padres? ¿Cuándo tienes tiempo libre _____ (jugar) tú muchos videojuegos? ¿no? ¿Qué haces? ¿Duermes mucho o poco? ¿Cuánto duermen la mayoría de los estudiantes?

Tiempo = ¿Qué tiempo hace? Hace …… nublado Sol o calor frío Mal tiempo Viento, mucho viento

Esto es el “pronóstico del tiempo” en Madrid. Pregunta a un compañero del tiempo esta semana: ¿Qué tiempo va a hacer el lunes? Va a hacer __________. ¿Y el miercoles, qué tiempo va a hacer? ¿Cuándo va a hacer buen tiempo? ¿Cuándo va a hacer mal tiempo? ¿Cuándo va a hacer mas lluvia?

Esto es el “pronóstico del tiempo” en Madrid. Pregunta a un compañero del tiempo esta semana: ¿Cuándo quieres jugar ultimate frisbee? ¿Por qué? ¿Cuándo quieres estudiar español? ¿Por qué? ¿Cuándo podemos hacer un picnic? ¿Por qué?

Tiempo = ¿Cuánto tiempo hace que vives en Provo? – Hace dos años que vivo en Provo. ¿Cuánto tiempo hace que no ves a tu hermana? --Hace un mes que no veo a mi hermana. Hace + amount of time + que + (no) verb phrase.

¿Cuánto tiempo hace que no este hombre se afeita (shaves)? ¡Hace mucho tiempo! Con un compañero: p. 184 act. a P. 185 act. b y c.

Tarea complicada… Compañero Dos. You are really stressed because you need to do your “tarea de cálculo” but it’s really “complicada” Ask your friend who is really smart and nice but kinda socially awkward to help you. If he/she can’t maybe offer food or to invite him/her to a party.