Asking for Help p. 11 in binder.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Advertisements

Lección Preliminar.
¿Qué representan los símbolos? Habla con tu pareja - 3 minutos!
English Lesson 5.
Frases para la clase Español 1. In the classroom… Abran los libros. (Open your books.) Cierren los libros. (Close your books.) Escriban. (Write.) Escuchen.
Classroom Expressions
¿Cuáles son las frases que necesitamos para la clase de español?
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
Classroom Expressions
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Telling Time.
Top Ten Survival Phrases for Spanish Class
COMMON PHRASES in the classroom
1 – los animales domésticos y los animales salvajes -
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Hoy es el 6 de junio. Es viernes. La pregunta: Lee el fondo cultural en la p.196: When and where did the Paralympic Games start? Who competes? La tarea.
To compare people or things that are equal to one another, you use: Making comparisons En mi club, levantar pesas es tan popular como correr.
Hoy es martes. Es el 5 de noviembre LA PREGUNTA: ¿Cuál es la fecha de La Navidad? ¿Cuál es la fecha del Día de San Valentín? LA TAREA: -Terminen la hoja.
+ VAMONOS ***ask a neighbor if you need any help Grab a PASAPORTE and fill out with: NOMBRE (name… first and last) PERIOD Fecha (date… write out completely)
Hace + Time Expressions
Repaso de todo. Way to greet  hola  Buenos días.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
Warm Up Describe el tiempo (Describe the weather): 1. Como se dice, “How is the weather?”
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 1 – 8/11 – 8/15.
Hoy es el martes 2 de septiembre de Trabajo de entrada
2 Las Palabras Interrogativas Repitan, por favor.
La conversación Capítulo 1. Conversación informal.
Frases utiles, el alfabeto, el tiempo y el salon de clase
Thank you for taking my classes
Survival Spanish – SPA II y III
 ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
Regular –AR verbs.  In Spanish there are three types of regular verbs, those that end in –AR, -ER and –IR  This ending sets up a pattern for how the.
Práctica Spanish 2 & Spanish 2 MCR martes, el 26 de agosto, 2014 Scenario: Your friend is on Link Crew, and is helping Carlos on his first day at Peninsula.
Expresiones útiles para la clase de español
Warm Up Entrega (turn in) la tarea Complete Parte 1 y 2 “¿Que tiempo hace?” – en el papel al otro lado del vocabulario – (on other side from the vocabulary)
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Expresiones para la clase de español
El español en clase. By Hayley F 8p.
Apaga tu celular.. Turn off your cell phone. Habla / Hablen.
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
On a Spanish question you must put a question mark before and after the phrase.  ¿ Cuál? Which?  ¿Cuándo? When?  ¿Cuánto? How much?  ¿Cómo? How? 
Las expresiones de la clase
Exercice #10.
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
10 Survival Phrases With the Angry Family Hello I am the angry potato- head. I am going to teach you ten survival phrases in Spanish.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
Gramática de 2A. YoINosotros/ Nosotras We TúYou ÉlHeEllosThey EllaSheEllasThey Ud.You (formal)Uds.You all Ellos is used to refer to “they” if there is.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
En la clase In class. Abran los libros Open your books.
Apuntes: frases útiles “useful phrases in Spanish”
ESPAÑOL 1, el 7 de octubre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
ESPAÑOL 1, el 23 de Septiembre
Page 1 Clase de español I Day 3 Señora Ramírez Salon F107 phone: Agenda de hoy.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Campana #2 Hoy es juves, 3 de septiembre Use your notas on Frases Importantes. Translate each phrase. Escribe the Spanish version only. 1. What’s your.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
¡Hola! ¿Cómo te llamas?. ¡Hola! ¿Cómo estás?
Hoy es martes, 1 de septiembre Campana #1 Turn to page 3 of your cuaderno and begin working. Using your name plate. Translate the following phrases/words.
Vámonos If you could combine two animals into the perfect pet, what two animals would you choose and why? Answer in inglés. Ej: elephant & tiger  elephiger.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
El clima En la clase El calendario La hora Saludos y despedidas
Helpful Classroom Vocabulary Para la Clase de Español.
Things a student might say
Transcripción de la presentación:

Asking for Help p. 11 in binder

Repitan, por favor.

¿Cómo se escribe __.? How do you spell __? Asking for help in class - Ayuda ¿Cómo se dice __ en inglés/español? How do you say __ in English/Spanish ¿Cómo se escribe __.? How do you spell __? ¿Qué quiere decir __?. What does __ mean? ¿Qué significa__? What does __ mean? Necesito ayuda. I need help. No sé. I don’t know. Tengo una pregunta. I have a question. Repítalo, por favor. Repeat it, please. Habla más despacio, por favor. Speak more slowly, please. No comprendo./ No entiendo. I don’t understand.

Un chiste.

Tengo una pregunta.

… ?

¡ Repítalo, por favor. No entiendo

Una actividad

Un jueguito

Pasa el perro When you play, set the timer for between 1-2 mins, students take turns saying a phrase or translating one that we’ve just covered in class. Pass the dog to first pupil, who can pass it on when they've said a new phrase in Spanish. (They can’t repeat until all the phrases have been used.) They pass the dog to another student who has to translate the phrase to English. Whoever is holding the dog when it barks has to do a forfeit. Dance, sing, jump etc. The class decides.

Unos cuentitos

Hay un estudiante en la clase de español que se llama Mason Hay un estudiante en la clase de español que se llama Mason. La profesora habla español, pero el estudiante no comprende. Se levanta, levanta la mano y le exclama a la clase, “No comprendo.” La profesora le dice, “Siéntate Mason. El estudiante no comprende. Le dice, “Repítalo por favor.” La profesora lo repite. El estudiante no comprende. Él le grita (yells), “Habla más despacio, por favor.” La profesora habla más despacio. El estudiante no comprende. Le dice, “Necesito ayuda.” “Tengo una pregunta.” La profesora le pregunta, “¿Qué es la pregunta?” El estudiante le pregunta, “¿Cómo se dice “I don’t understand” in Spanish?” La profesora le exclama, “¿En serio?” “Silencio, por favor.” http://www.textivate.com/

2. Un elefante se escapa del zóológico 2. Un elefante se escapa del zóológico. Un gorila exclama, “No comprendo. ¿Cómo es posible?” Su amigo, la jirafa, le responde, “No sé.” Un guardián de los animales les dice, “Necesito ayuda.” “¿Cómo se llama el elefante?” El pingüino le responde, “Se llama Hastalavistarealista.” El guardián le dice, “Repítalo, por favor.” El pingüino lo repite, “Se llama Hastalavistarealista.” El guardián le pregunta, “¿Cómo se escribe?” El tigre le responde, “No sé.” El guardián le pregunta, “¿Qué quiere decir Hastalavistarealista?” El oso polar le responde, “Quiere decir So long, sucker.” El guardián mira a los animales y no les menciona nada y pretende que no existe un problema. Los animales y hay un efecto dómino. Los otros animales forman un plan para escapar también (also). http://www.textivate.com/

3. Hay una turista en México. No tiene (have) un mapa 3. Hay una turista en México. No tiene (have) un mapa. Le dice a la policía, “Necesito ayuda. ¿Dónde está una farmacia?” La policía le responde, “Hay una farmacia a la derecha de la panadería y el supermercado.” El turista le dice, “Repítalo, por favor.” La policía lo repite. El turista le exclama, “No comprendo. Habla más despacio, por favor.” La policía habla más despacio. El turista le dice, “No comprendo. ¿Cómo se escribe?” La policía lo escribe. El turista lo lee y le dice, “Tengo una pregunta. ¿Que quiere decir “panadería?” La policía le dice, “¿Cómo se dice, “place where cook bread”? El turista le dice, “No sé”. El policía termina la conversación y el turista vomita. http://www.textivate.com/

Crea un cuento.

day, date names year season weather time time of day

way to talk (says, exclaims) rejoinder 1 result tongue twister 1 place 2 characters - 1 needing help speaking easy Spanish, the other one speaking good Spanish 4 things to ask for help way to talk (says, exclaims) rejoinder 1 result tongue twister use as many phrases asking for help as possible

1A

¿En qué estacíon estamos? ¿Qué tiempo hace? (mucho, muy) ¿Qué hora es? ¿Qué día es hoy? ¿Cuál es la fecha de hoy? ¿En qué año estamos? ¿En qué estacíon estamos? ¿Qué tiempo hace? (mucho, muy) ¿Qué hora es? ¿De la mañana, de la tarde o de la noche? ¿Dónde estamos? ¿Qué o Quién hay? ¿Cómo se llama? Qué le dice? Involve another character y ¿Qué le dice o hace (do)? ¿¿Entonces qué pasa? ¿Qué hace otro personaje) (What does another character do?) ¿Qué no le dice? ¿Qué hace la primera persona? Use rejoinders. ¿Qué es el resultado? ¿Cómo reacciona 1 o 2? Moral - Tongue twister (can be original) together as class Petite Joueuse, I used your "telepathy" game, too! I was a bit worried that my class wouldn't stay focused for long enough to play it with elmination and a final winner, so I just divided the class into two and for each one I did, I gave points to both sides. (e.g. 3 points if three students had guessed correctly.) I used it to practise new iregular verb. They had to guess which part I had written. The game was a big success - I teach more than one class at the same level, so I have a built-in "Success of Activity" monitor. Sure enough, the afternoon students come in asking whether they were going to be doing mind-reading, too! And, more importantly, perhaps, they seem to be remembering the verb parts. I had an observation during one lesson, so I was doubly grateful for your idea. Many thanks!

use as many phrases asking for help as possible Story Map Legend 1A Time and other useful phrases (p. 40) (pp. 16-39) Rejoinders, Student Responses Tongue Twisters Resolution Problem Plot Characters, Description Setting (When, Where) Title Rejoinders Tongue Twisters 1 (pp. 4-6) 5 2 (pp. 6-10) (pp. 6-8) (pp. 8-10) (pp. 10-17) Dialog Tongue Twisters (pp. 17-39) 4 3 (pp. 10-17) (pp. 10-17) use as many phrases asking for help as possible

Asking for Help No entiendo Práctica ¡

Repitan, por favor.

how do you say “word/phrase” in english / spanish?

how do you spell “word/phrase “?

what does “word/phrase “ mean?

¡ I need help!

I don’t know.

? I have a question.

Repítalo, por favor. repeat it, please.

Speak More slowly, please.

No entiendo I don’t understand.

¿Sí o No?

¿Qué quiere Decir?

¿Cómo se escribe “word/phrase”?

¿cómo se dice “word/phrase” en inglés / español? …

¿Cómo se escribe “word/phrase”?

¿No sé?

¿Necesito Ayuda?

¿Es repítalo, por favor?

¿Habla más despacio, por favor?

¿Repítalo, por favor?

how do you say “word/phrase” in english / spanish?

What does “word/phrase “ Mean?

what does “word/phrase “ mean?

I don’t understand? ¡

I need help?

I have a question?

repeat it, please? Repítalo, por favor.

What does “word/phrase” mean?

I don’t understand? No entiendo

¿___ o ___?

¿Cómo se dice “word/phrase” en inglés / español? how do you say “word/phrase” in english / spanish or How do you spell ?

¿Cómo se escribe “word/phrase”? how do you say “word/phrase “? or how do you spell “word/phrase “?

¿qué quiere decir “word/phrase”? How do you say “word/phrase” or what does “word/phrase” mean?

I need help! or I don’t know? ¡necesito ayuda! ¡ I need help! or I don’t know?

I need Help! or I don’t know? No sé. I need Help! or I don’t know?

I have a question or I Don’t understand? tengo una pregunta. I have a question or I Don’t understand?

repeat it, please or I don’t understand? repítalo, por favor. Repítalo, por favor. repeat it, please or I don’t understand?

Habla más despacio, por favor. Speak More slowly, please or I don’t understand?

no comprendo. / no entiendo. speak more slowly, Please or I don’t understand?

¿Qué quiere decir o Cómo se dice “word/phrase” en inglés / español? how do you say “word/phrase” in english / spanish? ¿Qué quiere decir o Cómo se dice “word/phrase” en inglés / español?

how do you spell “word/phrase “? ¿Cómo se escribe “word/phrase” o cómo se dice “word/phrase” en inglés / español? ?

¿No comprendo o qué quiere decir “word/phrase”? what does “word/phrase “ mean? … ¿No comprendo o qué quiere decir “word/phrase”?

¿tengo una pregunta o ¡necesito ayuda!? I need help! ¿tengo una pregunta o ¡necesito ayuda!?

I don’t know. ¿No sé o no entiendo?

¿tengo una pregunta o ¡necesito ayuda!? I have a question. ¿tengo una pregunta o ¡necesito ayuda!?

¿Cómo se escribe “word/phrase” o repítalo, por favor? repeat it, please. ¿Cómo se escribe “word/phrase” o repítalo, por favor?

¿Habla más despacio, por favor o qué quiere decir“word/phrase”? Speak More slowly, please. ¿Habla más despacio, por favor o qué quiere decir“word/phrase”?

¿no comprendo. / no entiendo. o No sé? I don’t understand. ¿no comprendo. / no entiendo. o No sé?

Repaso

español > inglés

¿Cómo se dice “word/phrase” en inglés / español? how do you say “word/phrase” in english / spanish?

¿Cómo se escribe “word/phrase”? how do you spell “word/phrase “?

¿qué quiere decir “word/phrase”? what does “word/phrase “ mean?

¡necesito ayuda! ¡ I need help!

No sé. I don’t know.

tengo una pregunta. ? I have a question.

repítalo, por favor. Repítalo, por favor. repeat it, please.

habla más despacio, por favor. Speak, More slowly, please.

No comprendo. / no entiendo. I don’t understand.

inglés > español

¿Cómo se dice “word/phrase” en inglés / español? how do you say “word/phrase” in english / spanish?

¿Cómo se escribe “word/phrase”? how do you spell “word/phrase “?

¿qué quiere decir “word/phrase”? … what does “word/phrase “ mean?

¡necesito ayuda! I need help!

No sé. I don’t know.

tengo una pregunta. I have a question.

repítalo, por favor. repeat it, please.

Habla más despacio, por favor. Speak More slowly, please.

no comprendo. / no entiendo. I don’t understand.