Irregular Imperfect Verbs El 24 de febrero de 2015.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Día 11: palabras interrogativas Prueba 3 Las interrogativas
Advertisements

saquen la tarea p. 60 (inténtalo) 1-14 Ustedes están en la clase
GRAMÁTICA El Imperfecto The Imperfect You already know how to talk about the past by using the preterit tense. Today you will learn about the imperfect,
How to make questions en español
Preterite vs. Imperfect 11 y 12 de marzo. Vámonos Translate the following sentences: 1.Anoche yo comí la cena a las seis 2.Yo siempre comía la cena con.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Hoy es lunes. La fecha es el 31 de marzo La pregunta: Conjuguen. Compartir/ vosotros Beber/ nosotros Comer/ ella La tarea: Estudiar – el examen del capítulo.
SP1 4.5 Stem change 1 Unit 4, Day 5. Vámonos Translate to Spanish: 1.I walk the dog 2.We watch TV 3.They listen to music 4.He reads a book.
5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Hoy es el 21 de febrero de   Escribe en español.  1. Pedro likes to sing and dance.  2. We like to eat a lot of pizza.  3. Pablo and Maria.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Calentamiento Write the answers to each question.
Español 1 3 y 4 de diciembre de 2013.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Do Now Write out these sentences with a correctly conjugated verb in the preterite. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video.
Quasimodo: Get your homework out to be checked ▫Cuaderno 29 part 3 (homework) ▫Your practice conjugations on the back of your notes from yesterday(classwork)
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
Exam Review. Section I You will be given ten regular verbs to conjugate in the preterite. This will be done in the same format as the conjuguemos drill.
Do Now Copy the sentences. For 1-4, conjugate the verbs in the preterite tense. 1.Ellos ____________ papas fritas anoche. (comer) 2.Yo _____ al parque.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
NOVEMBER 10TH, 11TH. Vámonos  Write three sentences to describe North West’s 1st birthday (the people).  Ejemplo:  Kim es la madre.
Irregular Imperfect Verbs El 24 de febrero de 2015.
-ER, -IR Verbs in the Imperfect El 20 de febrero de 2015.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
The following slides introduce the new verb IR.
Repaso: Día uno Difficult topics and CONVERSATION practice
Gramática 3.1 QUERER with infinitives el 4 de diciembre.
¿Qué haces antes de viajar? En el Agente de Viajes QUERER, PREFERIR, TENER Cuando reservas el billete…
GRAMÁTICA El Imperfecto: PARTE I. The Imperfect We have already talked about using the preterit tense to talk about events that have already occurred.
Para Empezar miércoles, 9 de septiembre del 2015 Música miércoles Canción – “Tengo Tu Love” Artista – Sie7e o David Rodriguez (sie7e) is from Bayamón,
Frases comunes El 18 de agosto.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Vamonos! This is a speaking warm up. When I come to you, be prepared to tell me (in Spanish!). ¿Qué le gusta hacer Shakira?
2.6 Activities el 21 de septiembre. Vamonos In English, write down five things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish!
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Vamonos Answer the following two questions in two COMPLETE sentences in Spanish 1. What color is your shirt? 2. What is your favorite color (color favorito)?
Gustar To like…. To be pleasing…. Gustar is a unique verb that we use to express what we like. In English we would say I like to dance. However in Spanish.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
4.4 AR Verbs Day Two!. Vamonos! Translate the following by correctly conjugating the -AR verb Ex. They help → Ellos ayudan 1. I sing 2. You study 3. We.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
Vámonos ¿Qué NO te gusta hacer? (3 frases completas en español) What do you not like to do? (3 complete sentences in Spanish)
!Repasamos la Unidad 1! Click to begin Basic conversation review Ser and descriptions Subj. pronouns/ grammar Conjugating regular.
Vámonos Translate the following sentences & take out any work you need checked: Ella canta en el coro. Nosotros necesitamos una pelota para jugar al baloncesto.
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos. 1) A la chica le __________ bailar mucho. (gustar) 2) Yo __________ a la escuela con mi hermana. (caminar)
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Vámonos ¿Cuáles clases tienes? (What classes do you have?) Name 3 in complete Spanish sentences. Ejemplo: Yo tengo la clase de español.
VÁMONOS Llena los espacios y traduce las fraces. Fill in the blanks and translate the phrases 1.Yo ___________ (estar) bailando. 2.Ella __________ (estar)
1.3 Introductions Materials: 2 video downloads, one recorded conversation.
Vámonos Write a sentence about the three people below and the chores they are doing. Use the present progressive (ej: Yo estoy lavando los platos) Ignacio.
Vámonos If you could combine two animals into the perfect pet, what two animals would you choose and why? Answer in inglés. Ej: elephant & tiger  elephiger.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Vámonos Roberto has family coming into town this weekend and they’re staying at his house. He has to help clean- write down five commands his mom might.
Vámonos Roberto has family coming into town this weekend and they’re staying at his house. He has to help clean- write down five commands his mom might.
Saber vs. Conocer To Know Saber vs. Conocer In Spanish, there are two verbs that express the idea "to know." These two verbs are "saber" and "conocer."
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Saber Vs. Conocer Sra. Altamirano Español II. First, we need to learn the conjugation of the verb SABER Yo sé Tú Sabes él, ella,ud. Sabe Nosotros Sabemos.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
Transcripción de la presentación:

Irregular Imperfect Verbs El 24 de febrero de 2015

Vámonos Translate to English: Cuando yo era niña, me gustaba jugar al fútbol con mis amigas. Nosotras jugábamos todos los días después de la escuela. Siempre comía la cena con mi familia después de la práctica.

Los anuncios -Duolingo tarea: el 27 de febrero -Tutorial: lunes/jueves -PBA: HOY -All powerpoints posted on my website: -

nuestra meta MLII.IP1 The students exchange spoken and written information in the target language, utilizing cultural references where appropriate. MLII.IP2 The students demonstrate skills necessary to initiate, sustain, and close oral and written exchanges in the target language. MLII.INT1 The students understand spoken and written language on new and familiar topics presented through a variety of media in the target language, including authentic materials. MLII.P1 The students present information orally and in writing using familiar and newly acquired vocabulary, phrases and patterns.

Señor Jordan Absent from class? Need extra help after today’s lesson? Check out this video from Señor Jordan which explains how to conjugate –ER and – IR verbs in the imperfect tense. Link: herehere

los irregulares

Frases importantes “Cuando yo era niño(a)...” → When I was a child... “Yo siempre iba a ____” → I always went to ____ “Me gustaba(n) ____” → I liked ________ “Yo quería _____” → I wanted ______

Una canción We’re going to listen to a song in Spanish that uses many verbs in the imperfect tense. While you listen, fill in the blanks on your worksheet with the words you hear. We’ll listen to the song multiple times! Link to song: herehere

La letra (the lyrics) Cuando yo era ____, con mis padres ____ En una ____ blanca al lado del mar Con los gaviotas ____ al cielo a volar Pero ______ yo volvía A la casita del mar

La letra (the lyrics) Yo siempre _____; en la arena ______ Y yo sentía ______ paz Mis ______ me cuidaban Su amor ellos me ______ Y yo no _____ nada más

Vamos a jugar BINGO How well do you know your classmates? We will be playing Human Bingo to practice the imperfect in Spanish! You must find someone in the class who meets the requirement and write their name. You can’t write down the same person’s name twice! Once you have filled in your entire board, you may sit back down. NO ENGLISH IS ALLOWED!

Repaso y preguntas

billete de salida 1. Julio y yo _______ las estrellas. a. veía b. veíamos c. veías d. veían 2. Él ______ mi amigo. a. era b. ería c. éramos d. eras Fill in the blanks with the verb conjugated in the imperfect tense. 3. Yo _______ a viajar en Europa. (ir) 4. Ellos _________ muchos reportajes. (ver) 5. Tú _______ muy importante en mi vida. (ser)

billete de salida 1. Julio y yo _______ las estrellas. a. veía b. veíamos c. veías d. veían 2. Él ______ mi amigo. a. era b. ería c. éramos d. eras Fill in the blanks with the verb conjugated in the imperfect tense. 3. Yo iba a viajar en Europa. (ir) 4. Ellos veían muchos reportajes. (ver) 5. Tú eras muy importante en mi vida. (ser)

Vamos a leer Before we take the PBA, you’re going to see an exemplar writing sample. While you’re reading, answer the following questions in complete sentences in Spanish: 1.¿Cómo era la maestra de la chica? 2.¿Qué le gusta hacer cuando era niña? 3.¿Por qué siempre cocinaba la madre? 4.¿Qué quería comer el hermano? 5.¿El padre le ayudaba con cúal sujeto?

Vamos a leer Cuando yo era niña, yo vivía con mi mamá, papá, mi hermano y mi hermanita. Vivíamos en Virginia muy cerca de D.C. Yo asistía la escuela primaria Virginia Run Elementary. Cuando yo tenía siete años, yo empecé el primer grado de la escuela. La maestra se llamaba Ms. Payne y ella era muy simpática. En la escuela yo leía muchos libros. Mi sujeto favorito era el inglés porque me gustaban los libros. Después de la escuela, yo siempre bailaba con mis amigas en un clase de baile. Mis amigas cantaban mucho pero yo nunca cantaba. Cuando era las seis de la noche yo iba a la casa para cenar con mi familia. Mi madre siempre cocinaba la cena porque mi padre trabajaba todos los días. Mi cena favorita era el pollo pero mi hermano siempre quería una hamburguesa. Antes de dormir, yo tenía que hacer mi tarea. Mi padre me ayudaba mucho con las matemáticas. Finalmente, mi madre nos leía un libro y mi hermano y yo nos dormíamos.

Performance Based Assessment You have the rest of class (45 minutes) to complete the performance based writing assessment. You may use your notes and the dictionary, but ABSOLUTELY NO CELL PHONES. If I see your phone, I will take it and you will lose points. Read the directions carefully and make sure you write in complete sentences in Spanish using the imperfect tense. There should not be any talking, but if you have a question you may raise your hand and ask me. The PBAs will be collected at the end of class for 100 quiz points.