ENCUESTA NACIONAL DE TRABAJADORAS/ES DEL TURISMO, HOTELEROS Y GASTRONÓMICOS DE LA REPUBLICA ARGENTINA NATIONAL SURVEY OF WORKERS OF TOURISM, HOTEL AND.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Advertisements

-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to leave.
Interviews to specialists by Martín Alzugaray, Natalie Bassano and Ignacio Santomil.
E-I Pedir ayuda = To ask for help -Yo pido ayuda en la clase -Tu pides ayuda en la casa -Juancho pide ayuda todos los dias -Nosotros pedimos ayuda -Ellos.
capacitación perfeccionamiento EDUCACIÓN FUTURO congresos entrevistas clasificados empleados cuil-cuitAnses subsidio mayorista preciosganancias NBI Necesidades.
Tener (to have) Venir (to come) (de/a)
Español III. 1.Descríbete 2.El siguiente escenario 3.¿Cómo eras? 4.¿Qué hacías? 5.Tu niñez 6.Vivían 7.Específica y reciente 8.El verano pasado 9.La escuela.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved Negative words deny the existence of people and things or contradict statements, for.
Take 2: Affirmative and Negative words Words that can only refer to a person or to people Affirmative Alguien = Someone Negative Nadie = no one; nobody;
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
The verb to be. WHAT IS IT USED FOR?HOW DO YOU USE SER?  To identify a person  To saw where someone is from. Yo soyNosotros(as) somos Tú eresVosotros(as)
¿A qué edad se independizan los jóvenes?
Fast Five Nov. 30-Dec. 4 Señora D. Brooks Union Jr/Sr High School Modoc, IN Spain Test.
Present Perfect Spanish 3 Honors. Present Perfect The present perfect is used to describe an action that was completed in the very recent past. It is.
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
To compare people or things that are equal to one another, you use: Making comparisons En mi club, levantar pesas es tan popular como correr.
The Imperfect Tense El Imperfecto. ¿Qué es el imperfecto? To talk about what you used to do What you were like in the past To tell how old you were What.
Ser vs. Estar. Ser is used with…  D escription  O ccupation  Characteristic  Time and date  Origin  Relationship Soy = I am Somos = We are Eres.
Espanol Megan Sands La comida.
Growth, Employment and Poverty in Brazil Ricardo Barros Mirela de Carvalho Samuel Franco Brasília, January 2005.
Subject pronouns In order to use verbs, you will need to learn about subject pronouns. A subject pronoun replaces the name or title of a person or thing.
Federación de servicios a la ciudadanía medios de comunicación, artes, cultura y deportes The impact of noise on musicians Looking for solutions.
Día 70 Final Review 2—Adjectives, Ser, Pronouns. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento”
CAPITULO 3 DE POBRE ANA By: JAMES MILLER.  Su familia la acompana al aeropuerto de Los Angeles.  Her family accompanies the airport in Los Angeles.
Hoy es martes. Es el 5 de noviembre LA PREGUNTA: ¿Cuál es la fecha de La Navidad? ¿Cuál es la fecha del Día de San Valentín? LA TAREA: -Terminen la hoja.
Hace + Time Expressions
Captulo I Espanol I. Articles In English, we always use “the”, “a” or “an” when we are talking about something. “the boy”, “a boy”, “an apple” …you get.
Nombre de equipo: abaddon Camilo ramos rojas Grupo :6 Pista # 2 Traductor y motor de búsqueda : google Miércoles 1 de septiembre 2010 Pagina de respuesta.
Patricia va a California: Primera parte Escrito por Blaine Ray Fridley High School, Fridley, MN.
Mr. Ramon Arizola Great Depression Ms. Lozano’s 7 th Block Patrick Rodriguez, Julian Maldonado, and Reynaldo Cazares January 28, 2008 Oral History.
India Fast Five Mrs. Diane Brooks Union Jr/Sr High School.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Un estudio comparativo. 1. Offering old-age pension guarantees (provided in some countries, such as Bolivia and Chile). 2. Allowing flexible.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
Los verbos Tener y Venir. Antes de empezar… Some verbs are IRREGULAR, which means that they do not follow the “rules” or patterns that we have talked.
Economical situation in Europe. Situación económica en Europa.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
The Imperfect In this presentation, we will look at another way of talking about the past.
The Imperfect In this presentation, we will look at another way of talking about the past.
SPANISH 8 TH GRADE With Señorita Hall Classes #1-5 – August- September 2013 Capítulo 1: Lectura 1 ● El cuento del gato Warm-Up In your carpeta fill out.
Answering Questions.  If a question does not have a question word, it is a yes/no question. Answer with sí or no.  If the question asks “you,” answer.
Día 72 Final Review 4 – Conjugation Review. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento”
A powerpoint to explain Life Expectancy. Level: Secondary school. Subjects: History, geography & social studies. What you need: A computer, a screen and.
Chillin’ Unidad 3 B Dia 1. Calentamiento Answer the following questions in complete sentences in SPANISH ¿ Qué te gusta hacer con tus amigos? ¿ Cuándo.
decir  (yo) digo tener  (yo) tengo venir  (yo) vengo
Federación Extremeña de Turismo Rural Fextur is a business organisation, non profitable, established in 2001, to cover the needs of tourism sector associations.
HOW LONG AGO: HACER WITH EXPRESSIONS OF TIME. Para el fin de esta leccíon, se puede:  Comprender los usos de “hacer” con expresiónes de tiempo.  Comprender.
Español de febrero. La campana Hoy es martes el 24 de febrero de 2015 Contesta las preguntas con frases completas: 1. ¿A qué hora vas a la escuela.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Gramática de 2A. YoINosotros/ Nosotras We TúYou ÉlHeEllosThey EllaSheEllasThey Ud.You (formal)Uds.You all Ellos is used to refer to “they” if there is.
CARLOS AMORALES BY: MADISON SHIRLEY. Él se llama Carlos Amorales. Carlos es bajo, inteligente, y divertido.
©2014 by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved The verbs tener (to have) and venir (to come) are among the most frequently used in Spanish.
English Learner Advisory Committee Reunion del Grupo de Asesoria Para Estudiantes Que Estan Aprendiendo Ingles ELAC.
Subject Pronouns (Pronombres) ALL things have two qualities: which tells us who, and.. PersonNumber which tells us how many Singular Plural.
PRESENTACIONES Escribe los verbos que escuchas en la canción hacíaérase maltrataban ponía hablaba había saltaba soñaba
SPANISH I DAY 32. HAGA AHORA 14/15 DE NOVIEMBRE Complete with the correct form of the verb. Write the entire sentence: 1.¿ Dónde _________ tú? (vivir)
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
20 th I Agenda Warm Up – Complete this sentence: – “The hardest part about school is…” Check for Supplies Review Syllabus Begin Notebook Set.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
Saber Vs. Conocer Sra. Altamirano Español II. First, we need to learn the conjugation of the verb SABER Yo sé Tú Sabes él, ella,ud. Sabe Nosotros Sabemos.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
First Grade Dual High Frequency Words
Key Performance Indicators
Un estudio comparativo
ASOCIACIÓN DE MUJERES PROGRESISTAS, αgorα
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

ENCUESTA NACIONAL DE TRABAJADORAS/ES DEL TURISMO, HOTELEROS Y GASTRONÓMICOS DE LA REPUBLICA ARGENTINA NATIONAL SURVEY OF WORKERS OF TOURISM, HOTEL AND GASTRONOMIC OF THE ARGENTINE REPUBLIC ENATHGRA (NSWTHGAR)

ENCUESTA NACIONAL DE TRABAJADORAS/ES DEL TURISMO, HOTELEROS Y GASTRONÓMICOS (ENATHGRA) NATIONAL SURVEY OF WORKERS / S OF TOURISM, HOTEL and RESTAURANT (ENATHGRA) Encuesta a trabajadores y trabajadoras de las 15 seccionales más grandes del país durante los meses de agosto y septiembre de ( Polls workers in the 15 biggest sectionals in the country for the months of August and September 2008 ). Con el objetivo de conocer la situación de los trabajadores y trabajadoras gastronómicos se indagó, entre otros temas, sobre ingresos, organización del trabajo, jornada laboral, relaciones sindicales, etc. (In order to know the status of gastronomic workers were investigated, among other things, on income, work organization, working hours, union relations, etc.). Se encuestaron 1510 trabajadores que representan a ( varones y mujeres). (1510 were surveyed, representing 93,700 workers (58,200 males and 35,500 females).

ENATHGRA: COMPOSICIÓN DEL EMPLEO SEGÚN SEXO ENATHGRA:COMPOSITION OF EMPLOYMENT BY SEX 62,1% 37,9% MUJERES VARONES WOMENMEN

ENATHGRA: MOLESTIAS RELACIONADAS CON EL TRABAJO ENATHGRA:(WORK-RELATED DISCOMFORT)

ENATHGRA: Algunos resultados sobre problemas en los hogares con drogadicción, alcoholismo y violencia familiar ENATHGRA: Some results about problems in homes with drug addiction, alcoholism and family violence En promedio el 5% de los encuestados declaran haber sufrido alguno de estos problemas en su hogar durante 2007 y En promedio el 5% de los encuestados declaran haber sufrido alguno de estos problemas en su hogar durante 2007 y ( On average 5% of respondents claim to have suffered any of these problems at home during 2007 and 2008 ) El 65% de quienes los declaran son mujeres. El 65% de quienes los declaran son mujeres. ( 65% of people who report these problems are women) 2627 son los hogares con alguno de estos problemas son los hogares con alguno de estos problemas. ( ( 2627 households have one of these problems) Los hombres declaran mayoritariamente problemas de alcoholismo en sus hogares. Los hombres declaran mayoritariamente problemas de alcoholismo en sus hogares. ( The majority of men report alcohol problems in their homes) Las mujeres lo hacen por haber sufrido en su hogar problemas de violencia familiar. (1526 hogares). Las mujeres lo hacen por haber sufrido en su hogar problemas de violencia familiar. (1526 hogares). ( Women do this because they have suffered problems of family violence in their home) (1526 homes). El 83% de quienes declaran alguno de estos problemas tiene hasta secundario completo. Entre las mujeres este porcentaje alcanza al 79%. El 83% de quienes declaran alguno de estos problemas tiene hasta secundario completo. Entre las mujeres este porcentaje alcanza al 79%. ( 83 % of those who declare someone of these problems has finished high school. Among the women, this percentage reaches 79 %.)

ENATHGRA: Algunos resultados sobre problemas en los hogares con drogadicción, alcoholismo y violencia familia ENATHGRA:Some results about problems in homes with drug addiction, alcoholism and family violence

ENATHGRA: Mujeres que se desempeñan como mucamas 100= ENATHGRA: Women working as maids 100=11.081

ENATHGRA: Mujeres y mucamas mujeres que sufrieron agresiones presiones en los últimos dos años ENATHGRA : Women and maids who were attacked pressure in recent two years

ENATHGRA: Molestias, enfermedades y/o accidentes en mujeres y mucamas mujeres ENATHGRA: Discomfort, illness and / or accidents in women and maids

ENATHGRA: Mujeres según evaluación de condiciones ambientales de trabajo Regular/Mala/Muy Mala Mujeres según evaluación de condiciones ambientales de trabajo Regular/Mala/Muy Mala ENATHGRA:(women by assessing environmental conditions: regular / poor / very poor) Women by assessing environmental conditions: regular / poor / very poor

ENATHGRA: Mujeres según evaluación de condiciones ambientales de trabajo Regular/Mala/Muy mala ENATHGRA:(Women by assessing environmental conditions: regular / poor / very poor)