ALC 77 Hoy es jueves el 8 de mayo Please sit by a person you would like to interview for the bienvenida. Have your ALC out and ready when the bell rings.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Copy the words below in two minutes. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado.
Advertisements

World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
Please sit in your birthday month area. abril,, mayo julio enero,, agosto dici febrero, nov,. oct marzo, junio, sept.
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
How to make questions en español
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
What needs to be turned in from the last class period? Partner clock (50 pts possible) Please turn this in now. Spanish vocabulary in each square. English.
ALC 50 España. ALC 50 Hoy es jueves el 6 de febrero de ¿Cómo se escribe Spain en español?
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Necesitan su permiso de manejar.. ALC 77 Hoy es viernes el 27 de abril de 2012 Hagan una ALC nueva (2 minutos) En el cuadro 1 ALC En el cuadro 2.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Hacer Ahora Lunes, el 7 de febrero
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
¿Cuánto sabes ahora sobre el 5 de mayo? How much do you know now about 5 de mayo?
ALC #7 Do the math problems and write the answer in Spanish.
Español 1 18 – 19 DE MARZO Get your city map and have it on your table, you can study the vocab on your own creation!
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Week 2 Spanish I Grade Week 2Do Now 1 Sunday, September 14th, 2014  Translate to Spanish (write English and Spanish)  1. The pleasure is mine.
Definition
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
ALC 47 Hoy es jueves el 30 de enero, Unscramble the letters to make words. If necessary use your vocabulary list for help. 1.seaprd 2.usaebol 3.socamat.
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, Responde a las preguntas del cuento corto. 1.Kevin, un chico de norteamérica está estudiando en _________ España.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
ALC 34 Hoy es miércoles el 4 de diciembre. 1.Es un quehacer de la casa que usa una escoba. 2.Es un quehacer de la casa para quitar el polvo de los muebles.
ALC #12 martes el 24 de septiembre ¿Cuál es la fecha? Copy the dates. You will identify the holiday too. 1.El primero de enero. 2.El catorce de febrero.
Things to do before we start.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Sub plans October 24th. Preguntas esenciales: ¿Por qué los países centro americanos han tenido tanta inestabilidad? ¿Qué cosas tienen en común los países.
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
Por favor sientate por una persona nueva. Abre canvas y lee los anuncios. Se encuentra el trabajo de hoy en Canvas. Curso> asignaciones> stem changers.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
ALC 84 Please find a place to sit. ALC 83 Unscramble the 7 infinitive verbs. Hoy es miércoles el 28 de mayo de rbiar 2. rcreor 3. emcenprodr.
ALC 75 Please make sure earbuds are hidden or put away where they cannot be seen.
On a Spanish question you must put a question mark before and after the phrase.  ¿ Cuál? Which?  ¿Cuándo? When?  ¿Cuánto? How much?  ¿Cómo? How? 
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Agenda ALC 5 Review SA map. ALC # 5 ¡Translate to Spanish Where are you from? I am from ________ (write the city, state, country) ALC 4 jueves el 29 de.
ALC # 13 Hoy es jueves el 26 de septiembre. Traducir las frases. Write in English. 1.¿Cuándo es tu cumpleaños? 2.Mi cumpleaños es________ (write the date.
 No hay que empezar la casa por el tejado. 1. Mañana se entrega las a a la campanas 2. = 140 puntos 3. Hay que terminar el trabajo de la computadora.
Celebrando “Cinco de Mayo”
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
Click on the monitor icon at the bottom right of the screen or select slide show>From Beginning at the top left of the screen. Press the space bar to move.
Bienvenidos a la clase de español Thank you to those that are coming in and retaking tests and quizzes, turning in late work to improve your grade. Mexico.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
ALC 155 jueves el 26 de mayo. Bienvenida I can give and follow directions using, our map and drawings of buildings in the room.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
ALC 59 Hoy es martes el 28 de febrero de Escribe 10 formas de transportación Thank you for having your ALC out and ready to get started.
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, La hija de mis padres es mi _____. 2.El hermano de mi madre es mi _________. 3.Los padres de mi padre son.
ALC 49 Responde a las preguntas Hoy es lunes el 30 de enero ¿Cómo estás? 2.¿Dónde estás? 3.¿Qué estás haciendo? 4.¿De dónde eres? 5.¿Cómo eres?
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
El Calendario. What are the days of the week and months in Spanish?
Class goals. 1.I will be ready to learn when I enter the classroom. 2.Read and understand the directions before asking, “what are we doing?” or saying.
ALC 7 La fecha es jueves el 7 de septiembre Pasa y recoge un libro para leer.
Click on the monitor icon at the bottom right of the screen or select slide show>begin show at the top of the screen.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ALC 13 miércoles el 28 de septiembre. Bienvenida miércoles el 28 de septiembre Find a partner. Stand face to face but one person has to be looking at.
Preparación/ Review Hoy es martes el 24 de febrero de 2015 Today is Tuesday, February 24, 2015 Write the following months in Spanish: (pay attention to.
ALC 7 La fecha es jueves el 7 de septiembre Pasa y recoge un libro para leer.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
ALC 63 Escribe en español e ingles Hoy es lunes el 12 de marzo de Yo como… 2.Ella come 3.Nosotros bebemos 4.Ellos beben 5.Tú escribes 6.Vosotros.
First Grade Dual High Frequency Words
Transcripción de la presentación:

ALC 77 Hoy es jueves el 8 de mayo Please sit by a person you would like to interview for the bienvenida. Have your ALC out and ready when the bell rings.

ALC 77 1.There are 11 questions. 2.Please take turns reading the information out loud to the person sitting next to you. 3.Following each question are the answers. Correct the answer if it is in correct. 4.You will need to stamp your own paper after the 11 th question.

Cinco de mayo

1 Cinco de mayo honors Mexico's independence from Spain. Verdad o falso

1 Cinco de mayo honors Mexico‘s independence from Spain. falso Mexico's independence day is observed on September 16, and marks the end of Spanish rule, whereas Cinco de Mayo commemorates the Battle of Puebla.

2 This year marks Cinco de Mayo's 150th anniversary. Verdad o falso

2 This year marks Cinco de Mayo's 150th anniversary. Falso The Battle of Puebla took place in 1862, which makes this year the 152 nd anniversary of the occasion.

3 The first worldwide mole fest was held last year. Verdad o falso

3 The first worldwide mole fest was held last year. Falso To celebrate Cinco de Mayo's 150th anniversary in 2012, Puebla held the premier International Mole Festival on May 2 and 3.

4 The largest celebration is in Los Angeles. Verdad o falso

4 The largest celebration is in Los Angeles. Verdad More than 600,000 people gather to celebrate with food and music each year at the Festival de Fiesta Broadway in Los Angeles.

5 Puebla, the city where the battle was fought, is Mexico's fourth largest city. Verdad o falso

5 Puebla, the city where the battle was fought, is Mexico's fourth largest city. Verdad The country's largest city is Mexico City, followed by Ecatepec City and then Guadalajara.

6 As a holiday, Cinco de Mayo is meant to commemorate…. Write the letter. a)The fight for independence b)A national hero c)A historic battle d)The founding of a social movement e)None of the above

6 As a holiday, Cinco de Mayo is meant to commemorate c) A historic battle called the Battle of Puebla.

7 The famed Battle of Puebla was between Mexican forces and the a) French b) Spanish c) Americans d) Mayans e) Germans

7 The famed Battle of Puebla was between Mexican forces and the a) French The French had approximately 8 thousand armed forces against 4 thousand Mexicans that were mixed with soldiers, ranchers, natives and townspeople.

8 What happened a year after this battle? A. The French returned and conquered the Mexicans. B. France collapsed and Mexico gained its independence. C. Germany invaded Mexico.

8 What happened a year after this battle? A. The French returned and conquered the Mexicans.

9 Who was the Mexican leader for the batalla de Puebla? A.General Venustiano Carranza. B.General Ignacio Zaragoza Seguin. C.General Pancho Villa D.General Emiliano Zapata

9 Who was the Mexican leader for the batalla de Puebla? B. General Ignacio Zaragoza Seguin.

10 Céasar Chávez was an important person that made a major impact with …. A.The victory of the battle of Puebla el 5 de mayo 1862 B.1960's and the Chicano Movement C.1980s with the influx in Mexican immigration

10 Céasar Chávez was an important person that made a major impact with …. B. 1960's and the Chicano Movement with Ceasar Chavez.

11 When is Mexico's Independence Day? A.May 5 B.October 30 C.September 16 D.July 14

11 When is Mexico's Independence Day? C ) September 16

Objetivo Content objective I can write information so that I can understand el Cinco de mayo. Language objective. Students will work together on their electronic devices to get information pertaining to cinco de mayo so that they are better informed about the day.

Please take out your assignment from el primero de mayo. ¿Adónde vas/fuiste? 4

Use the back side of the paper.

Bienvenida Escribe Bienvenida en el papel.

Numera el papel 1-15 en dos columnas

1.Use the key words to form the information gathering questions from your partner. 2.Please maintain the conversation in Spanish. 3.Write their answer on your paper with short responses.

Las palabaras claves. Saludar Bienvenida 1.Nombre 2.Estar 3.Ser 4.Teléfono 5.Años 6.Cumpleaños 7.Le gusta 8.¿De dónde…? 9.Vivir 10.¿Hace cuanto tiempo? 11.Día 12.Fecha 13.Tiempo 14.Hora 15.Have your partner count 0-30 in Spanish. Write the time it takes them to count.

Timed writing. You will have 6 minutes to write as much about your partner as possible using the information from the bienvenida. Please try to write it in a flowing, organized paragraph. Each sentence you write = 3 points A sentence must consist of 5 or more words to count.

Time starts now Write as much about your partner as possible using the information from the bienvenida. Please try to write it in a flowing, organized paragraph.

Por favor, califica la bienvenida. 3 puntos por frase. Hay 21 puntos posibles. Entreguen el papel.

Por favor saquen otra hoja nueva Dobla la hoja para hacer ocho cuadros. Debes estar con una persona que tiene aceso al internet.

Cuadro 2 nombre jueves el 8 de mayo español clase Cinco de mayo

Cuadro 1 # EQ Why is cinco de mayo important? Total de puntos _____/70

Cuadro 3 Subtítulo: Historia del cinco de mayoHistoria del cinco de mayo

Cuadro 3 Subtítulo: Historia del cinco de mayoHistoria del cinco de mayo Find out the following – How many wars placed México in debt before – The names of the three countries México was indebted to in – The name of the leader of México before – The name of the leader of France before around 1862.

Cuadro 4 Subtítulo: las banderas

Cuadro 4 Subtítulo: las banderas Dibuja las banderas de los paises de Inglaterra, México, Francia,, España.

Cuadro 4 Subtítulo: las banderas Dibuja las banderas de los paises de Francia, Inglaterra, España.

Cuadro 4 Subtítulo: las banderas X out the countries that withdrew and did not fight.

Cuadro 5 Subtítulo: Los soldados

Cuadro 5 Subtítulo: Los soldados Divide the square in half with a perpendicular line Label one side Francia the other side México

Cuadro 5 Subtítulo: Los soldados Divide the square in half. Write France on one side Mexico on the other. Write the number of soldiers each side had during the Batalla de Puebla. Write the names of the leaders for France and Mexico during the batalla de Puebla. Show a comparison of the difference in numbers of soldiers using stick figures.

Cuadro 6 Draw each leader Charles de Lorencez General Ignacio Zaragoza

Cuadro 6 Draw each leader Charles de Lorencez General Ignacio Zaragoza

Cuadro 7 Subtítulo: la batalla

Cuadro 7 Subtítulo: la batalla Translate la batalla: Write where (city, country)and when it took place. Day, month, year

Cuadro 8 Draw the batalla de Puebla.

Cuadro 1 al dorso Subtítulo French take over.French take over.

Cuadro 1 al dorso Subtítulo French take over.French take over. Write three facts about Maximilian. The dates he lived Where he was born Position held in government The date of his reign in Mexico. How did he die?

Cuadro 2 Subtítulo – El Castillo de Chapultepec Draw the castle

On the back in squares 3 and 4 summarize what you learned doing the first 8 squares.

Cuadro 5 Subtitle Céasar ChávezCéasar Chávez

Cuadro 5 Subtitle Céasar ChávezCéasar Chávez Write 3-5 facts about him.

Cuadro 6 Subtitle: Slogan

Cuadro 6 Subtitle: Slogan Write his slogan in big bold letters. Translate it in the same square.

Cuadro 7 Draw Céasar Chávez

5 points per square completed Possible 70 points.

Cuadro 5 Summarize