Describing families UNIDAD 4 DÍA UNO. DO NOW Using vocab you already know, write five sentences in Spanish about your family (they don’t have to be true)!

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Using the preterite and imperfect tenses!!! Now that we know two forms used for the past tense, the preterite and the imperfect. Lets look at how each.
Advertisements

La familia U3L2 Vocabulario.
Los números ordinales (first, second, third…). Los números ordinales  1—primero*  2—segundo  3—tercero*  4—cuarto  5—quinto  6—sexto  7—séptimo.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
El calentamiento - 1.¿Cuántas clases tienes? 2.¿Quién es el director de la escuela? 3.¿Qué necesitas para la clase de español? 4.¿Dónde vas a alquilar.
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
{ Preparativo 2 de marzo del 2015 learning target: Students will be able to talk about their families and describe them by presenting the family tree they.
Calentamiento Answer the questions based on the Actividades tray reading. 1)How many chores does Teresa have to do? 2)How many people will there be at.
Lección 3 La Familia Texto p. 78; 114. Objective Al final de esta lección voy a poder… At the end of this lesson I will be able to… Learn and practice.
3.2 Possessive Adjectives
Hazlo Ahora Looking at your tracker from last week, how many days out of the four were you above the class average? How many below? What would you like.
601 -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with Proposito # 45.
5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
Describing families UNIDAD 4 DÍA UNO. VÁMONOS Using vocab you already know, write three sentences in Spanish about your family (they don’t have to be.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
La familia.
4.7 invitations, ir+a+inf.. Vámonos Conjugate the following three verbs. Draw a boot! Pedir (e → i) Querer (e → ie) Jugar (u → ue)
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Antes de empezar – ¿cuál forma de TENER falta?
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
ALC 45 Miércoles el 3 de noviembre Bienvenida. objetivo Yo puedo saber 80% del vocabulario de las tarjetas de memoria y entender la lectura que leo.
¿Cómo eres tu? (What are you like)
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Un partido para repasar A game to review Write the following time in Spanish. Ms. Hauschild will give you the time.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
DOS VERDADES Y UNA MENTIRA español III El presente del subjuntivo con expresiones de duda.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Do Now Write out these sentences with a correctly conjugated verb in the preterite. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video.
Do Now Copy the sentences. For 1-4, conjugate the verbs in the preterite tense. 1.Ellos ____________ papas fritas anoche. (comer) 2.Yo _____ al parque.
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Hoy es lunes 25 de noviembre del 2013 Objective: Learn the use of Verb SER (To BE) with singular and plural subject pronouns. 20 points DO NOW: Verb ser.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Do Now – Write six sentences (not just words!) about this image. Be careful using adjectives!
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Gramática de 2A. YoINosotros/ Nosotras We TúYou ÉlHeEllosThey EllaSheEllasThey Ud.You (formal)Uds.You all Ellos is used to refer to “they” if there is.
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, La hija de mis padres es mi _____. 2.El hermano de mi madre es mi _________. 3.Los padres de mi padre son.
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
VÁMONOS WRITE OUT SENTENCES AND CONJUGATE THESE –AR VERBS IN PRESENT TENSE, NOT PRESENT PROGRESSIVE. 1)YO ___________ MUCHO (CANTAR) 2)TU ___________ CON.
Put your body projects/papers on the table in the back.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
Adjectives Spanish One ch.2.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Día 75 La Familia. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
Vámonos Pick up a new passport. Then, translate this short passage into English: Un hombre viajó a Nicaragua para visitar a sus primos. Él fue por avión.
Hoy es miércoles el siete de octubre SWBAT: Identify and recall Spanish words for family members and use vocabulary to describe family members to a partner.
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos. 1) A la chica le __________ bailar mucho. (gustar) 2) Yo __________ a la escuela con mi hermana. (caminar)
Vámonos Rewrite the sentences below to make them correct. Every underlined word or phrase has an error. Yo fue al mercado. Yo comprí un pollo sándwich.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Calentamiento 19/10/ When do we use the verb tener? 2.Give an example. 3.What is a possessive adjective? 4.Give an example. 5.When do we use the.
LA FAMILIA DE NOMBRE Español I fecha.
VÁMONOS Llena los espacios y traduce las fraces. Fill in the blanks and translate the phrases 1.Yo ___________ (estar) bailando. 2.Ella __________ (estar)
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Vámonos Rewrite the sentences below to make them correct. Every underlined word or phrase has an error. Yo fue al mercado. Yo comprí un pollo sándwich.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Vámonos Rewrite the sentences below to make them correct. Every underlined word or phrase has an error. Yo fue al mercado. Yo comprí un pollo sándwich.
Transcripción de la presentación:

Describing families UNIDAD 4 DÍA UNO

DO NOW Using vocab you already know, write five sentences in Spanish about your family (they don’t have to be true)!

LOS ANUNCIOS Tutorial today from 3:15-4 PM Cell Phone Lists have been updated Work from last week will be graded out of 400 points Each day completion= ____/100 x 3 days  ____/300 Behavior=____/100 If your name was not reported to me, you will get full credit. If your name was reported to me, you will not.

REPASO DE VOCABULARIO La madre El padre El hermano/la hermana El primo/la prima El abuelo/abuela El tío/la tía El hijo/la hija La familia (** singular word, thus always conjugated to él/ella/usted)

VOCABULARIO La amistad El bebé

VOCABULARIO El (la) bisabuelo(a) El (la) compañero(a)

VOCABULARIO El (la) cuñado(a) Los (las) gemelos(as)

VOCABULARIO El (la) hermanastro(a) La madrastra

VOCABULARIO El padrastro El (la) novio(a)

VOCABULARIO Pobre El (la) pariente

VOCABULARIO Rico(a) Sobrino(a)

REPASO DEL PRETÉRITO The preterite is used to describe past events that are completed- we know exactly when they ended. This unit we will be talking about a different type of past tense in Spanish, but you can’t forget about the preterite!

LOS IRREGULARES

PRACTICA GUIADA En español, escribe #1-6. Despues, traduce todo a inglés. Hubo una fiesta en mi casa este fin de semana. Mi __(1)___, la esposa de mi padre, cocinó mucha comida. Mi hermana vino con su esposo Lorenzo. Él es mi __(2)___. Ellos tienen un ___(3)___ de cinco meses. El bebé se llama Bruno y él es mi ___(4)____. Una de mis ___(5)___ de Morrow High School trajo su novio a la fiesta. Nosotros celebramos el cumpleaños de mi hermana y yo. Nosotros tenemos el mismo (the same) cumpleaños y somos ___(6)___. Disfrutamos de la fiesta mucho.

UNA HISTORIA DE MI FAMILIA Escribe las preguntas y las respuestas. ¿Quién es Lupita? ¿Quién es el abuelo de la narradora? ¿Cuántos años tienen las gemelas? ¿Quién es Carina? ¿Quién es Octavio? La narradora es la _________ de Enrique.

UN ÁRBOL GENEALÓGICO On your own sheet of paper you are now going to create your own family tree. You might have to invent some relatives in order to meet the requirements! You need to have at least ten people on your family tree. Each person must have a different relationship to you (madre, hermana, bisabuela, etc.) You can place yourself anywhere on the tree. After you have finished creating the family tree, write a sentence in Spanish about each person describing their relationship to someone else on the tree. Then, describe each person using at least two adjectives with correct agreement. You should have twenty sentences in all (two for each person)- one describing the relationship, one describing that person.

Miguel Elena Lili Roger Carmen Zac Sofia Carlotal Marlena Jaime EJEMPLOS : - Miguel es el hermano de Elena - Lili es la prima de Miguel - Lili y Roger son los hijos de Jaime NECESITAS… - 10 personas en tu árbol con 10 palabras diferentes de vocabulario - 10 frases con una descripción de sus relaciones con otra ( another ) persona y descripciones de sus personalidades