Day 4 Bell Work- Unscramble These to Make Sentences 1. Clarisa/llama/se 2. me/Sarah/llamo 3. bien/gracias/estoy 4. señora/noches/buenas 5. que/tengo/irme.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Opiniones Unidad 3, Lección 1 Con los verbos: crear y parecer.
Advertisements

¿De dónde eres tú?.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Pronombres de objetos directos … …dónde los ponemos y como los usamos.
Capítulo 3A Una descripción del “SE” impersonal. El “SE” impersonal How would you translate the following into English? ¿Cómo se dice en español? ¿Cuándo.
Gustar- To like (to please)
Warm Up, el martes, el 28 de agosto. HOMEWOOD ABROAD MAY-JUNE 2013!!! -fotos de 2011fotos de
*YOU HAVE 3 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time after.
Español 8 lunes el 30 de enero Gramática 1: Tener & Tener Idioms Notes On own read pg. 128 The Verb Venir & a + Time Tarea/HW: -Memorize Tener forms and.
Copyright © Houghton Mifflin Company. All rights reserved.5 | 1 Fiesta sorpresa a nosotros la invitación a mí a nosotros.
Hoy es el 14 de marzo. Es viernes. La pregunta Are you more like Selena in that you belong to many different cultural groups without being defined by.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
DÍA 5 BELL WORK P.10 Actividad 9- “Tus Amigos”. ACTIVIDADES P.11 Actividad 11- “Es de…” En parejas Entonces- verbalmente con la clase Write a script with.
10-2: Asking for help & responding Dar Mandatos (commands) informales.
Objective: At the end of today’s lesson, you will be able to introduce a person in Spanish. You will demonstrate that you’ve accomplished this objective.
Esponja ,el lunes, el 16 de septiembre
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
La campana (Write Everything!!!!) Write the english translations for these words on page hacer gimnasia 2.Estar en línea 3.Saber 4.Conocer.
Los Adjetivos Sra. Waters español 1. Unit Objectives Throughout this unit students will revisit: –Greetings & Salutations –the verb Ser in the present.
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
Subject Pronouns EQ: How are subject pronouns used in Spanish?
Subject Pronouns LEQ: How are subject pronouns used in Spanish?
Los Verbos  Today we will be learning about Spanish verbs.  Start a new section in your notes labeled Los Verbos.  Begin by answering these questions:
Agenda del día 1.(~10 minutos?) Anuncios, sillas asignadas, (repartir las copias de Más práctica en algunas clases), etc. 2.(10-15 minutos) La práctica.
Objetivo: ¿Cómo usamos los verbos de ‘gustar’? 22 de septiembre.
Español de octubre.
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
ESPAÑOL de octubre. LA CAMPANA HOY ES MARTES EL 07 DE OCTUBRE DE La participación #1 = dibuja los ojos. Escribe una oración para cada foto.
Yo Yo siempre y = and también = also antes de = before después de = after en = in muy = very cuando = when porque = because durante = during Subject +
Español 1 3 y 4 de diciembre de 2013.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Find your new seat Quasimodo:. Quizzes:  Regular verbs quiz: Average = 91% (B+)  Big quiz: Average = 93% (B+)  You should be able to figure out the.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Me llamo ________ Clase 701 La fecha es el 14 de noviembre del 2014 Propósito # 22: ¿Te gustan las legumbres? Actividad Inicial: I- Complete with an appropriate.
Gustar y los amigos de gustar Los T.A.s de Señor Bilsbury.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
 We play soccer, o Nosotros jugamos el fútbol.  They begin the game. o Ellos comienzan el partido.  You (s. informal) find a ball. o Tú encuentras una.
Quiz yourself on the following verb slides. How many can you remember?
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
Quasimodo Get out the clock worksheet to be checked and quietly study for your alphabet quiz.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
¿Cómo te sientes hoy? Me siento bien Me siento enfermo (a)
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Warm-up #7 Unscramble these sentences 1. buenos/señor/días 2. bien/gracias/estoy 3. señora/noches/buenas 4. Clarisa/se/llama/ella 5. tardes/buenas/señorita.
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish!
Gramática de 2A. YoINosotros/ Nosotras We TúYou ÉlHeEllosThey EllaSheEllasThey Ud.You (formal)Uds.You all Ellos is used to refer to “they” if there is.
Verbs like gustar Gustar and Similar Verbs l Even though we usually translate the verb gustar as “to like”, it literally means “to please”.
THE VERB GUSTAR ¿POR QUÉ? AND PORQUE 1 Capítulo 2:Gramática 2.
ESPAÑOL 1, el 7 de octubre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
Calentamiento Pick up the warm up on your way in and complete it with the months and days of the week!
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
AR verb conjugations PRESENT TENSE. Objective 1.To be able to identify conjugations for verbs and apply them in order to write and speak complex sentences.
ALC 62 Jueves el 2 de diciembre All slides are on timer Bring coloring items mañana.
**Para empezar la clase... Guess the meaning of these adjectives. Guess the meaning of these adjectives.  impaciente  artistica  inteligente  estudiosa.
EL 8 DE FEBRERO *** COMPLETA LA EMPIEZA DE CLASE*** Remember, celebrity activity is due Sunday before midnight! It must be submitted via the google form.
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? Como saludar responder a otros. How to greet others and respond to greetings.
Verb Conjugation Review Por: Señora Castillo Verb Conjugation Review A verb is the action word.
Aim: How many ways can you greet a person in Spanish? Do Now: Copy vocabulary -> Translate the ones you know 1. Buenos días 11. ¿Cómo estás? 2. Buenas.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
El abrecerebros 7/1/15 Turn in back page of Syllabus en
Necesitan marcadores, borradores y pizarras blancas.
Quasimodo: Last person in each row grab: Markerboards, erasers, & markers Get ready for your vocab quiz!
Quasimodo: First person in each row  Grab a markerboard for each person in your row. Second person in each row  Grab a marker for each person in your.
Spanish I Chapter 1 Gramática 1-2 Page 24
Transcripción de la presentación:

Day 4 Bell Work- Unscramble These to Make Sentences 1. Clarisa/llama/se 2. me/Sarah/llamo 3. bien/gracias/estoy 4. señora/noches/buenas 5. que/tengo/irme

Game Name game/ball rules – May not toss to a person in your row (as in the people you just worked with) – May not toss more than 2 rows away – Must toss underhanded You say… – “Hola, __________ (person who tossed it to you). Me llamo ____________. (Then, to a new person) ¿Cómo te llamas?.” Then toss it.

Vocab P. 10- Chart – Be careful! “Éste es…” VS “Ésta es…” Más Vocabulario ¿De dónde eres?

Actividades P.10 – Actividad 9- “Tus Amigos” en parejas – 1,3,5 – 2,4,6 P.11 – Actividad 11- “Es de…” En parejas Entonces- verbalmente con la clase

Actividades… Write a script with your partner, share with your row: P.11 – Actividad 12- “El club de español”

Más P. 12 – Actividad 13 – Verbalmente P. 13 – Actividad 14 Make a chart in notes: – Subject Verb Replacement Pronoun – 1. – 2. – 3. – Etc.

El fin Nota Cultural Tarea: – Study your vocab!!! Quiz coming up… – ***p.35 can help- “Repaso de Vocabulario 1”