Local Control Funding Formula (LCFF) Fórmula Financiación para Control Local & Local Control Accountability Plan (LCAP) Plan de Responsabilidad de Control.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué es Title 1? Es una fórmula federal de beca. Es la beca federal más grande que recibe Fayette County Public Schools.
Advertisements

Welcome to (Bienvenidos a) Guy B. Teachey Elementary School Annual Public Meeting (Reunión Anual Pública)
H IGHLIGHTING P ARENT I NVOLVEMENT IN E DUCATION L A I MPORTANCIA DE LA P ARTICIPACIÓN DE LOS P ADRES EN LA E DUCACIÓN DE SUS HIJOS ( AS ) Created By:
COLEGIO MENOR SAN FRANCISCO DE QUITO
¿Qué es Title 1? O Es una beca de formula federal. O Es la beca federal más grande que recibe Fayette County Public Schools.
Title I, Part A - Parent Rights Derechos de los Padres de familia - Título I, Parte A GPISD is a Title I District and as such will abide by all federal.
Formulá de Financiamiento de Control Local(LCFF) & Plan de Responsabilizacion del Control Local(LCAP) Reunión Ejecutiva, 20 de Marzo del
March 11, Bienvenidos! Student Expectations 1.Be on time 2.Be prepared 3.Follow PBIS Rules 4.Stay on Task 5.Demonstrate self-control.
Rancho High School. Federal legislation passed to set high academic standards and establish measurable goals of achievement to improve individual outcomes.
English Learner Master Plan Plan Maestro de Aprendices del Inglés.
LACOE/LAUSD School Validation and Improvement Project Federal and State School Accountability Responsabilidad Escolar del gobierno Federal y del Estado.
Cutler-Orosi Joint Unified School District Formula de Financiamiento de Control Local Noviembre 2013.
Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
Lathrop Intermediate School Program Verification / Orientation Week School Year 2014 – 15 August 18 – August 23, 2014 Be RespectfulBe ResponsibleBe Safe.
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
Reunión Anual de Padres del Programa del Título I (Add school name and date here)
Annual Title 1 Parent Meeting Junta Anual de Titulo 1 South Monterey County Joint Union High School District.
DAC/DELAC Leadership Training February 10, DAC/DELAC Entrenamiento para Padres Lideres 10 de Febrero, 2015.
The Components of a Schoolwide Title I Program Presented by Ryan Saunders, Ed.D. August 14, 2014.
Health Products Beauty Products Diet/Weight loss Financial Freedom.
School Review Process No Child Left Behind School Review Process Proceso de Revisión Escolar Que Ningún Niño se Quede Atrás Proceso de Revisión Escolar.
Implantación de la Educación a Distancia: El punto de vista gerencial Juan Meléndez Universidad Central del Caribe.
¿Qué es Title 1? Es una beca federal Es la beca federal más grande que Fayette County Public Schools recibe.
Cram Middle School September 11, :00am in the Library.
School - Parent Compact Acuerdo Entre La Escuela y Padres.
Bonita Vista Middle School Annual Parent Meeting Junta Anual de Padres de Familia A California Distinguished School.
BUDGET PRESENTATION TO SCHOOL STAKEHOLDERS. HOW DO YOU FEEL WHEN YOU THINK OF BUDGETS? ¿COMO SE SIENTE CUANDO PIENSA EN PRESUPUESTOS?
TITLE I What is the legal framework for Title I?  Elementary and Secondary Education Act of 1965  No Child Left Behind Legislation of 2002.
Welcome to Cesar Chavez Academy Back to School Orientation.
Clark High School September 30, :30 am. Federal legislation passed to set high academic standards and establish measurable goals of achievement.
LCFF & LCAP: Palm Springs Unified School District.
¿Qué esTitle 1? O Es una beca de formula federal. O Es la beca federal más grande que recibe Fayette County Public Schools.
Brownsville Independent School District Texas Title I Priority Schools (TTIPS) Cycle 4 Grant Subsidio Para Escuelas Prioritarias del.
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
Everett Elementary Back to School Night INTRODUCTIONS INTRODUCCIO’NS WELCOME to Everett! Bienvenidos a Everett!
AUGUST 24, 2015 ENGLISH LEARNER ADVISORY COMMITTEE & DISTRICT ENGLISH LEARNER ADVISORY COMMITTEE INFORMATIONAL MEETING.
School/Escuela: BROWN JUNIOR HIGH SCHOOL Date/Fecha: SEPTEMBER 17, 2015 Time/Hora: 9:30 AM & 5:30 PM.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Repasen el vocabulario nuevo con Review the vocabulary with a partner. Quiz each other w/ the adjectives.
¿Qué clase tienes? Vocabulario. objetivos Level 1 Present information about your class schedule include the use of ordinal numbers for the periods, time,
School Leader Reflection Sheet Ahead of the presentation, identify your school’s areas of strength from the School Experience Survey results. What decisions/events.
Knudson Middle School 17 September :15 AM in Room 502.
Socorro Independent School District Title I Annual Meeting Junta Annual del Programa Título I August 21, 2015.
Welcome to (Bienvenidos a) Lindley Park School Annual Public Meeting(Reunión Anual Pública) & Open House (Apertura Escolar)
School: Schorr ES Date: September 21, 2015 Time: 6:30 p.m.
Plan de Responsabilidad y Control Local (LCAP) Presentación Informativa Enero 2016 DISTRITO ESCOLAR UNIFICADO DE FREMONT Educar Retar Inspirar.
Junta Annual Titulo I South Monterey County Joint Union High School District.
School/Escuela: Martin Luther King, Jr. ES Date/Fecha: September 23, 2015 Time/Hora: 2:00-3:00 p.m.
DISTRICT ADVISORY COUNCIL Farmersville Unified School District DAC District Advisory Council May 22, 2014.
School/Escuela: Rex Bell Elementary Date/Fecha: Time/Hora:
CLIL. Qué es CLIL?: El “aprendizaje integrado del contenido y el idioma” ha sido recientemente adoptado por distintos investigadores y agencias de Europa.
RSUSD LCAP Development and planning RSUSD LCAP Desarrollo y Planificación.
Local Control Accountability Plan Parent Advisory Committee Plan de Control de Documentación Local Comité Asesor de Padres Welcome! ¡Bienvenidos!
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
No Child Left Behind Title I, Part A Program Annual Meeting Sylvan Rodriguez Elementary Date: 09/09/2015 Presenters Ana Delia Zamarripa, Title 1 Coordinator.
Spanish 2.  Most mental processes involve or require a duration of time to complete.
ELAC MEETING September 22, English Language Advisory Committee Roles and Responsibility of ELAC  Advise the Principal of the needs of English learners.
Morgan Full Service Community School Family Literacy Program Past the PTO: Family Literacy and Engagement at Morgan Full Service Community School MATSOL.
CAFECITO PRESENTADO POR (PRESENTED BY ) COUNSELING DEPARTMENT AND CAL-SOAP.
Lathrop Intermediate School LCAP Stakeholder Meeting – Let Your Voice Be Heard! Wednesday, December 9, 2015 Option 1 – 8:15 a.m. & Option 2 – 6:00 p.m.
Distrito East Whittier
Annual Title 1 Parent Meeting
Parent Conferences Conferencias de Padres.
La meta principal del Plan de Denver 2020 de DPS es asegurar que haya escuelas excelentes en todos los vecindarios. DPS’ top Denver Plan 2020 goal is to.
Community Forum October 23, PM-7PM, Alila
Title 1 Parental Advisory Committee Meeting
APRENDIENDO LCFF & LCAP Objetivos, resultados, indicadores y acciones
Acuerdos Escuela-Familia
Title I School Wide Program El Programa Titulo I en Toda la Escuela
Stevens Middle School At Stevens Middle School, We Believe
Transcripción de la presentación:

Local Control Funding Formula (LCFF) Fórmula Financiación para Control Local & Local Control Accountability Plan (LCAP) Plan de Responsabilidad de Control Local Parent Engagement Academy April 24,

Agenda  LCFF – Funding Role Out to – Papel de Financiación para el año hasta  LCAP – Overview – Goal – Accountability – LCAP Template – The 8 State Priorities 2

Agenda  LCFF – Papel de Financiación para el año hasta  LCAP – Visión de Conjunto – Meta – Responsabilidad – Plantilla de LCAP – Las 8 prioridades del estado 3

LCFF and LCAP—An exciting time for our kids and our schools! LCFF y LCAP – ¡Un momento emocionante para nuestros hijos y nuestras escuelas! lcap.cfm 4

Local Control Funding Formula

Fórmula Financiación para Control Local  Simplifica en gran medida la financiación estatal de Agencias Locales de Educación (LEA) Ajustes Base de Cantidad Por Estudiante Nivel de Grado Demografía (ingresos bajos, estudiantes de Inglés y/o jóvenes de crianza)

LCFF – Role Out Schedule  Using as benchmark  Target funding rate is  Annual increment to meet target funding rate 7

LCFF – Horario de implementación  Utilizando como punto de referencia  Tasa de fondeo objetivo es  Incremento anual para satisfacer la tasa de financiación previsto 8

Local Control Accountability Plan (LCAP) – Three Categories for Planning Purposes GET FAMILIAR WITH THE LCAP’s 8 STATE PRIORITES FOR STUDENT SUCCESS

LCAP Template  Section 1 – Stakeholder Engagement  Section 2 – Goals and Progress Indicators  Section 3 – Actions, Services, and Expenditures 11

Plantilla de LCAP  Sección 1 – Participación de los Interesados  Sección 2 – Objetivos e Indicadores de Progreso  Sección 3 – Acciones, Servicios y Gastos 12

LCAP Section 1  Describe the process of stakeholder engagement in the development of the LCAP  Describe how parents, students, and other stakeholders are engaged in giving input? Provide evidence of engagement, describe specific activities in which parents, teachers, others were involved and how their input impacted development of the LCAP. 13

Sección 1 de LCAP  Describir el proceso de participación de los interesados ​​en el desarrollo de la LCAP  Describir cómo los padres, estudiantes y otros interesados ​​están comprometidos en dar su opinión? Proporcionar evidencia de compromiso, describir las actividades específicas en las que los padres, los maestros, los otros estaban involucrados y cómo su aportación ha impactado el desarrollo de la LCAP. 14

LCAP Section 2  Annual goals and data for the 8 State Priorities  Must include a review of progress based on an identified metric (qualitative or quantitative) 15

Sección 2 de LCAP  Las metas anuales y los datos para las 8 prioridades del Estado  Debe incluir una revisión del progreso basado en una métrica identificado (cualitativa o cuantitativa) 16

LCAP Section 3  Using the goals and data reported in Section 2, Section 3 requires you to list specific actions to achieve stated goals and improve student outcomes. – Annual actions and expenditures related to the goals for all pupils – Annual actions and expenditures provided to eligible pupils above what was provided to all students – Describe how the school is spending supplemental concentration grant funds and how they are the most effective use of funds – Demonstrate proportionality – the proportional use of supplemental and concentration grants for those students 17

Sección 3 de LCAP  Uso de las metas y los datos que figuran en la Sección 2, Sección 3 le requiere a la lista de acciones específicas para alcanzar los objetivos establecidos y mejorar los resultados de los estudiantes. – Acciones anuales y los gastos relacionados con las metas para todos los alumnos – Acciones anuales y los gastos previstos para los alumnos elegibles por encima de lo previsto a todos los estudiantes – Describa cómo la escuela está gastando fondos de la subvención de concentración suplementario y la forma en que son el uso más eficaz de los fondos – Demostrar proporcionalidad - el uso proporcional de las subvenciones suplementarias y de concentración para aquellos estudiantes 18

Review Goals and Implementation Strategies for 8 Priorities PriorityGoalProposed Methods of Accomplishing Goals Priority #1 – Basic Services Priority #2 – Implementation of Common Core Priority #3 – Parent Involvement Priority #4 – Student Achievement Priority #5 – Student Engagement Priority #6 – School Climate Priority #7 – Course Access Priority #8 – Student Outcomes 19

Revisar Estrategia de Metas e Implementación de las 8 Prioridades 20 PriorityGoalProposed Methods of Accomplishing Goals Priority #1 – Basic Services Priority #2 – Implementation of Common Core Priority #3 – Parent Involvement Priority #4 – Student Achievement Priority #5 – Student Engagement Priority #6 – School Climate Priority #7 – Course Access Priority #8 – Student Outcomes