Migrant Education Program at VUSD Maria A. Villarreal – Migrant Coordinator 641-5000 X 1083 Rogelio Ramirez – Liaison Recruiter 641-5000 x1091 2-How do.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
Advertisements

CHILD FIND Ayuda Para Niños Uvalde CISD Special Education Department Karyn Kingsbery, Director.
Spanish Interrogatives. Who? ¿Quién? Who? (multiple people) ¿Quiénes?
Title I, Part A - Parent Rights Derechos de los Padres de familia - Título I, Parte A GPISD is a Title I District and as such will abide by all federal.
March 11, Bienvenidos! Student Expectations 1.Be on time 2.Be prepared 3.Follow PBIS Rules 4.Stay on Task 5.Demonstrate self-control.
Dual Immersion Program Programa de Doble Inmersion Los Alisos Middle School.
Lathrop Intermediate School Program Verification / Orientation Week School Year 2014 – 15 August 18 – August 23, 2014 Be RespectfulBe ResponsibleBe Safe.
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
REQUISITOS PARA LA GRADUATION DE LAS HIGH SCHOOLS DE ALLIANCE Alliance High School Graduation Requirements.
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
Español III. 1.Descríbete 2.El siguiente escenario 3.¿Cómo eras? 4.¿Qué hacías? 5.Tu niñez 6.Vivían 7.Específica y reciente 8.El verano pasado 9.La escuela.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
English Language Development Program PARENT INFORMATIONAL MEETING REUNIÓN INFORMATIVA PARA PADRES.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes We are still working on addition in math, but we have moved on to creating more complete sentences on our.
Calentamiento Answer the questions based on the Actividades tray reading. 1)How many chores does Teresa have to do? 2)How many people will there be at.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
School - Parent Compact Acuerdo Entre La Escuela y Padres.
Valley High School Monday March 21, 2011 Valley High School Monday March 21, 2011.
El alfabeto, números, la fecha y la hora
Bonita Vista Middle School Annual Parent Meeting Junta Anual de Padres de Familia A California Distinguished School.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Question Word Notes Spanish 1 – Chapter 2. Question Formation To ask a question that may be answered “sí” or “no”, just raise the pitch of your voice.
Welcome to Cesar Chavez Academy Back to School Orientation.
Tyler Doudrick POBRE ANA CHAPTER 2 VOCAB. AFTER SPANISH CLASS, TALK TO MS. BORDA Después de la clase de español, habla con la Sra. Borda.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Yo Yo siempre y = and también = also antes de = before después de = after en = in muy = very cuando = when porque = because durante = during Subject +
India Fast Five Mrs. Diane Brooks Union Jr/Sr High School.
CAMPAMENTO DE PREPARACION PARA KINDER PARA NIÑOS EMPEZANDO KINDER  QUE: AYUDAR EN LA PREPARACION PARA KINDER DE SU NIÑO  CUANDO: JUL 27-AGO.
What is GEAR UP? G AINING E ARLY A WARENESS and R EADINESS for U NDERGRADUATE P ROGRAMS.
Horarios. After writing down the agenda in your notebook, look at the sample schedule below and answer the questions about it. 1. What does Juan have.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Imperfect Tense -AR Verbs. Notes  In Spanish there are two simple past tenses: the preterite and the imperfect.  The preterite is used to state an action.
By: Justin Nell. Acompaña Su familia la acompaña al aeropuerto de Los Ángeles Her family accompanies her to airport in Los Angeles.
Direct Object Pronouns. Direct Objects  tell WHAT or WHOM receives the action (of the verb)  ALWAYS a noun or a pronoun  MUST HAVE AN ACTION VERB.
End of Year Oral Assessment Spanish I and II. Spanish II 1. What is your name? 2. How old are you?
Describing what one has to / must / must not do Hay Que + Inifinitive Se Prohibe And Tener + Que + Infinitive.
Escriban y respondan las preguntas.
Question Words Apuntes 2.1 Exprésate pg. 52. Asking Questions ► To ask a question that may be answered with sí or no, raise the pitch of your voice at.
On a Spanish question you must put a question mark before and after the phrase.  ¿ Cuál? Which?  ¿Cuándo? When?  ¿Cuánto? How much?  ¿Cómo? How? 
The preterite of –ar verbs. To talk about actions that were completed in the past, you use the preterite tense. To form the preterite tense of a regular.
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
AUGUST 24, 2015 ENGLISH LEARNER ADVISORY COMMITTEE & DISTRICT ENGLISH LEARNER ADVISORY COMMITTEE INFORMATIONAL MEETING.
HOW LONG AGO: HACER WITH EXPRESSIONS OF TIME. Para el fin de esta leccíon, se puede:  Comprender los usos de “hacer” con expresiónes de tiempo.  Comprender.
Parent Academy/ Academia Para Padres September 26, 2015/ El 26 de septiembre del 2015.
PARENT INVOLVEMENT MATTERS Morgan Elementary School.
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
Hoy es el 22 de noviembre Calentamiento Pg. 28 Answer the following question about what you had done this past Saturday before 3pm in English. Write at.
School: Schorr ES Date: September 21, 2015 Time: 6:30 p.m.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
Las Preguntas y Las Palabras Interrogativas. A comprobar: Interrogatives ¿Cómo? ¿Adónde? ¿Quién(es)? ¿Cuántos(as)? ¿Cuándo? ¿De dónde? ¿Qué? ¿Cuánto(a)?
Junta Annual Titulo I South Monterey County Joint Union High School District.
2.1 2 nd Year Los Apuntes: Possessive Adjectives & Pronouns.
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
¡Bienvenidos a clase! viernes, el 30 de octubre.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #120.
SABER and CONOCER Page 56 Realidades 2 SABER & CONOCER Both saber and conocer mean “to know.” They both have irregular “yo” forms.
Mitchell Elementary Score with Summer Reading 1 st Base: K-2 nd : 5 picture books 3 rd -5 th : 1 chapter book PRIZE: ICE CREAM AT LUNCH K-2 nd : 10 picture.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Presented by Kristen Moorhouse Project Specialist/Instructional Coach ELAC Officer’s Responsibilities.
Direct Object Pronouns: Me, Te, Nos P. 166 Realidades 2.
Help Box - Language Translator Ashley Martin, Intern; Kathy Meehan, HDFS Faculty Advisor Human Development and Family Studies Pennsylvania State Brandywine.
Español 1 Direct object pronouns!. A direct object tells who or what receives the action of the verb The direct object is the who or the what of the sentence.
LAS PREGUNTAS (Question Formation). Asking “yes/no” questions To ask spoken questions that can be answered with a simple “yes” or “no,” simply raise the.
Welcome/Bienvenida
First Grade Dual High Frequency Words
Question Formation Spanish I Page 52.
Transcripción de la presentación:

Migrant Education Program at VUSD Maria A. Villarreal – Migrant Coordinator X 1083 Rogelio Ramirez – Liaison Recruiter x How do families qualify for Migrant Ed services? If at least one of the parents is working in agriculture, livestock, flowers, fishing, dairy, or packing houses. Parents must have a personal interview with recruiter to determine eligibility. Ed Code 54441(a) 2-How do families qualify for Migrant Ed services? If at least one of the parents is working in agriculture, livestock, flowers, fishing, dairy, or packing houses. Parents must have a personal interview with recruiter to determine eligibility. Ed Code 54441(a) 4- What services do Migrant students receive? Supplementary services above and beyond services offered by school: Emergency medical, dental, and vision. Parent guidance, pre-school, spelling, speech and debate tournaments, and credit recovery PASS Program for high school students. Summer school for grades Pre-K to 12. Ed Code What services do Migrant students receive? Supplementary services above and beyond services offered by school: Emergency medical, dental, and vision. Parent guidance, pre-school, spelling, speech and debate tournaments, and credit recovery PASS Program for high school students. Summer school for grades Pre-K to 12. Ed Code For how long does migrant eligibility last? Eligibility lasts for 3 consecutive years. At the end of the third year the family is re-interviewed to determine if they re-qualify for a new term of 3 years. Ed Code For how long does migrant eligibility last? Eligibility lasts for 3 consecutive years. At the end of the third year the family is re-interviewed to determine if they re-qualify for a new term of 3 years. Ed Code When do students/families receive migrant services? Migrant services are to supplement regular instruction and must be offered before or after school hours. Migrant services are not to supplant regular educational services. Ed Code 54442(a) 5- When do students/families receive migrant services? Migrant services are to supplement regular instruction and must be offered before or after school hours. Migrant services are not to supplant regular educational services. Ed Code 54442(a) 1-Who are the identified migrant students in your class/school? Please contact our VUSD Migrant Ed office. Ed Code Who are the identified migrant students in your class/school? Please contact our VUSD Migrant Ed office. Ed Code 54440

Programa de Educación Migrante en VUSD Maria A. Villarreal – Coordinadora Migrante X 1083 Rogelio Ramirez – Enlace y Reclutador x ¿Cuales familias pueden calificar para el programa migrante? Por lo menos uno de los padres debe estar trabajando en agricultura, el ganado, las flores, pescadería, productos lácteos o casas empacadoras. Para determinar si la familia es elegible, uno de los padres debe tener un entrevista con el reclutador del programa. Código de Educación 54441(a) 2- ¿Cuales familias pueden calificar para el programa migrante? Por lo menos uno de los padres debe estar trabajando en agricultura, el ganado, las flores, pescadería, productos lácteos o casas empacadoras. Para determinar si la familia es elegible, uno de los padres debe tener un entrevista con el reclutador del programa. Código de Educación 54441(a) 4- ¿ Que tipo de servicios reciben las familias migrantes? Servicios suplementarios además de los servicios ofrecidos en la escuela: emergencias médicas, dental y visión. Consejería para padres, pre-escolar, torneos de discurso y debate y programa de recuperación académica PASS para estudiantes de preparatoria. Escuela de verano para grados pre-escolar al grado 12. Código de Educación ¿ Que tipo de servicios reciben las familias migrantes? Servicios suplementarios además de los servicios ofrecidos en la escuela: emergencias médicas, dental y visión. Consejería para padres, pre-escolar, torneos de discurso y debate y programa de recuperación académica PASS para estudiantes de preparatoria. Escuela de verano para grados pre-escolar al grado 12. Código de Educación ¿Cuánto tiempo dura la elegibilidad en el programa migrante ? Las familias pertenecen al programa migrante por 3 años consecutivos. Al final del tercer año se realiza una nueva entrevista para confirmar si la familia califica para permanecer en el programa por 3 años más. Código de Educación ¿Cuánto tiempo dura la elegibilidad en el programa migrante ? Las familias pertenecen al programa migrante por 3 años consecutivos. Al final del tercer año se realiza una nueva entrevista para confirmar si la familia califica para permanecer en el programa por 3 años más. Código de Educación ¿ Cuando se ofrecen los servicios del programa migrante? Los servicios del programa migrante deben suplementar al programa de instrucción regular y deben ofrecerse solamente antes o después de las horas escolares. Los servicios del programa migrante no pueden substituir a los servicios educativos regulares. - Código de Educación 54442(a) 5- ¿ Cuando se ofrecen los servicios del programa migrante? Los servicios del programa migrante deben suplementar al programa de instrucción regular y deben ofrecerse solamente antes o después de las horas escolares. Los servicios del programa migrante no pueden substituir a los servicios educativos regulares. - Código de Educación 54442(a) 1- ¿ Cuales estudiantes en tu escuela pertenecen al programa migrante? Por favor comuníquese con la oficina de Educación Migrante en el distrito escolar. Código de Educación ¿ Cuales estudiantes en tu escuela pertenecen al programa migrante? Por favor comuníquese con la oficina de Educación Migrante en el distrito escolar. Código de Educación 54440