Martes 4 de noviembre Máx. : 21° Mín. : 8° Hazlo ahora 3 min On a scale from 1-10 I feel ________ about injuries and reflexive verbs.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español II, miércoles, el 23 de abril
Advertisements

Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
Repasemos la tarea HAGAN Do the section in the middle of the worksheet, completing each statement with the present perfect.
VÁMONOS 1.Se tome pastillas para un ____. 2.Un niño ______ después de una inyección 3. Cuando estás resfriado, tienes _____. 4.Una inyección puede prevenir.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Hoy es el ocho de octubre, Hoy es martes. La pregunta: ¿Cuáles son los verbos infinitivos del capítulo 5A? Miren la hoja de información de 5A para contenstar.
1a apuntes de gramatica GUSTAR- TO BE PLEASING.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
601 -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with Proposito # 45.
Lo que hago yo (What I do)continued from yesterday Yesterday we ran out of time to complete the Salida (exit). Make sure that you logged it in your table.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
DO NOW Match the subject to the correct conjugation. Write out a full sentence. Remember our new cell phone rules. 1)Yoa) se baña 2)Pedro y yob) se levantan.
Hazlo ahorael 23 de abril  Objetivo: SWBAT conjugate and use the verb Doler.  Read the following sentences and write down what part of the body is hurting.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Lunes 3 de noviembre Máx. : 18° Mín. : 4° Hazlo ahora 3 min Fix the mistakes in the sentences below: 1. ¿Te torció la pierna? 2. Yo rompí el tobillo. 3.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Antes de empezar – find these words in your vocabulario 1) más o menos - 2) por supuesto – 3) ¡Qué asco! -
Do Now Write out these sentences with a correctly conjugated verb in the preterite. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video.
Mi Vida Diaria Señora Waters español II. Abeja Answer in English: What time do you get up in the morning? What time do you shower? What time do you fall.
Daily Routine Assessment-Monday!
Quasimodo:. Pronunciación: 0 La salud 0 Verbos 0 Adjetivos 0 Adverbios.
Formal Commands! Telling people what to do…… You speak, or you are speaking……Hablas, estás hablando This is different from telling (commanding) someone.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
2 minutos ¿Qué hiciste? … (hacer senderismo) en la selva en… … (hacer piragüismo) en Sevilla … (montar en bicicleta) en Caracas … (montar a caballo) en.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Jueves 25 de septiembre Máx. : 21° Mín. : 15° Hazlo ahora 3 min Answer the question in Spanish: ¿Qué frutas le gusta a su amigo? What fruits does your.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Viernes 29 de agosto Máx. : 30° Mín. : 23° Hazlo ahora 3 min Cada quien en su casa es rey.
ALC 75 Please make sure earbuds are hidden or put away where they cannot be seen.
HOW TO GIVE ADVICE IN SPANISH CN
Gustar + infinitive to like / to be pleasing to. How to form gustar To talk about what we like, we use the verb gustar. With gustar, we use indirect object.
VOCABULARIO Tercer Paso. Turning down an invitation and explaining why Ask if your friend would Your friend might say: like to do something: ¿Te gustaría.
Doler (ue) Tells what hurts.
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
Hazlo Ahora Me llamo Morales. Soy un jugador del equipo del hockey. Yo conozco una animadora. Somos amigos. Saben jugar al ajedrez. Mi hermana, Estefani,
-I can say what hurts -I can ask for medical help -I can give advise on how to feel better when sick or injured.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
Daily Routine Assessment-Monday!
Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish!
Me llamo _______ Clase 602 La fecha es el 17 de noviembre del 2014 Propósito # 26: ¿Quién eres? Actividad Inicial: Write a short paragraph about YOURSELF.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
CONDITIONAL PERFECT TENSE CONJUGACION
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
La pregunta: ¿Cómo se dice… It’s noon It’s midnight. en Español? Hoy es viernes, es el once de octubre. La tarea: Examencito: los números y la hora miércoles,
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Q UASIMODO : O N THE TEST TOMORROW Vocab: Key phrases from your folder, Vocab 1: el cuerpo, los verbos, los adverbios, + be able to recognize the other.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
1. El peluquero cortarse 2. El jugador lastimarse 3. La niña resfriarse 4. El cartero torcerse 5. La enfermera vendarse.
El cuerpo Do you know the words for parts of the body? ¿Sabes las palabras para los partes del cuerpo?
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
April 13- april 17 Spanish II. Para Empezar: 13 de abril Translate to english 1.Creo que me rompí la muñeca. 2.Siento mucho dolor en el cuello. 3.Ayer.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Page 80 Realidades 2 Reflexive Verbs Reflexive verbs are used to tell that a person does something to or for him- or herself.
Español II, jueves, el 24 de abril Ahora mismo: For each category, write three other words that would fit. Use text p. 288 and your notes to help you:
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Adjective Grammar Adjective Agreement.
Transcripción de la presentación:

Martes 4 de noviembre Máx. : 21° Mín. : 8° Hazlo ahora 3 min On a scale from 1-10 I feel ________ about injuries and reflexive verbs.

se lastimó tienes está hinchado te rompiste Me duele enfermos tienen hinchada tiene

Se rompió el tobillo Se torció la rodilla Se lastimó Se lastimó el tobillo Me lastimé los ojos Me duelen los ojos Se lastimó la rodilla Le duele la rodilla ¿Que pasa? Que pasó ayer?

Preguntas - ¿Que te pasó? En la primera columna, Cuerpo, escriben 5 partes del cuerpo. Escriben, how you have hurt this body part in the YO form. Con un amigo, pregunten. ¿Que te paso? ¿Te lastimaste..? Write the name of the person and their answer. 7 different people. Write the appropriate response in the third person. Use nosotros for things you both did. Nos rompimos la mano. This should all be done using reflexive verbs.

Sneak Peek Tell me what your friend injured and how they should treat it.

Escribir Silent independent work Write a paragraph explaining what ailments you and your classmates have had. This paragraph should include: What body parts were injured. Who injured the body parts (el/ella/nosotros) Medical advice on how to treat for these injuries (cast, band-aid…)

Hablar Read your paragraph to your partner. It will not be perfect but practice makes perfect. Do not jump over words you cannot pronounce. Work with your partner to get it right. USE THIS TIME WISELY!!!

Salida Tell me what your friend injured and how they should treat it.