Español 2 SPRING FINAL REVIEW GAME (Nouns, Verbs, and Adjectives)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Escuchamos 1 2 hablas 2 3 L o s R e c u a d r o s E s c o n d i d o s Yo/ tomar Ellas/ estudiar Nosotros/ escuchar Tú/ hablar Los Verbos AR.
Advertisements

Los Verbos en AR La Forma Correcta. Set-Up and Play: This is a great activity to get students saying (or writing) complete sentences with correct verb.
Verbos Regulares La Forma Correcta. Set-Up and Play: This is a great activity to get students saying (or writing) complete sentences with correct verb.
El Pretérito Regular La Forma Correcta. Set-Up and Play: This is a great activity to get students saying (or writing) complete sentences with correct.
El pretérito: verbos irregulares La Forma Correcta.
Los Verbos Irregulares en el Presente
ALC 33 Hoy es miércoles el 30 de noviembre. Please get a whiteboard and sock from the back.
Recuerdos del Pasado Español 2 Capítulo 4A.
ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Copy the words below in two minutes. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado.
el plato-plate el tenedor-fork la cuchara-spoon el cuchillo-knife el vaso-cup la servilleta-napkin la cuenta-bill.
Los Lugares en la Ciudad
Lección 9: Segunda parte
Español 1 Tema 7a Página 342. Cápitulo 7A Vocabulario.
Lesson objective: Students will be able to express affirmative and negative ideas.
ALC 19 Jueves el 13 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Columbus quiz Lectura Body parts practice Monstruo.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss eating and drinking habits and to express our opinions.
Hazlo ahora el 1 de junio Objetivo: SWBAT recognize and review house vocabulary in Spanish. On your Hazlo sheet, answer the following questions IN SPANISH:
Tu Día Escolar Español 2 Tema 1 Página 40.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
ESPAÑOL 7-8 / 9-10 ESPAÑOL EN USO.
3.1 Descriptive Adjectives
Objective: I can recognize and accurately use gender agreement. Do Now: Match the following Spanish and English words: 1. Pelirroja a. Good-looking 2.
Hoy es el 14 de marzo. Es viernes. La pregunta Are you more like Selena in that you belong to many different cultural groups without being defined by.
Hoy es el 6 de junio. Es viernes. La pregunta: Lee el fondo cultural en la p.196: When and where did the Paralympic Games start? Who competes? La tarea.
Spa 111 Final Review Game Divide the class into teams with no more than 3 per team. Hand out slips of papers to each team to write answers on. Each team.
Hoy es miércoles el trece de noviembre. Ahora I. Saca la tarea. II. Traduce al español. I.Juan and I are intelligent. II.Juan and I are in Spanish class.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Hace + Time Expressions
Capítulo 7A. Cápitulo 7A Vocabulario Las Reglas  One class member will begin by standing beside the desk of a fellow class member  A picture will appear.
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
Completa la analogía con el vocabulario correcto. 1.cómico : serio :: alto : _________________________ 2. muy : un poco :: joven : _______________________.
Calentamiento Write the answers to each question.
GUSTAR PRÁCTICA CON GUSTAR. DIRECCIONES:  Each slide will contain a picture or a vocabulary word and a subject. In your group, you need to come up with.
ALC 34 Hoy es lunes el 5 de diciembre.. Bienvenida Hoy es lunes el 5 de diciembre.. Bienvenida Vocabulary for ¿cómo se dice…? generoso tacaño.
ALC 33 Hoy es miércoles el 30 de noviembre. Please get a whiteboard and sock from the back.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
The Rules Each row will be a team 1 contestant from each row will stand Each team will have the opportunity to write an answer on the whiteboard. 1.
DO NOW: Solve each math problem
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can create and follow directions to a place Vocab/Ideas: Preposition rhyme (review) Places vocabulary (review) Directions.
Capítulo 2 ¡A conocernos! Vocabulario 1 Apuntes (notes)
1. Mario gusta animales. A Mario le gustan los animales. 2. Nos gustamos dibujando. Nos gusta dibujar. 3. A ellos les no gustan los clases de historia.
DO NOW: Copy and translate the following into English.
Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes to finish it. Look.
Do Now.
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can create and follow directions to a place Vocab/Ideas: Preposition rhyme (review) Places vocabulary (review) Directions.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
ALC 112 Jueves el 10 de marzo. objetivo Yo puedo tomar notas de los sustantivos y adjetivos en español.
Los adjetivos en español
Por favor sientate por una persona nueva. Abre ALC
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
La comida. Print slides 4-13 to refer to when playing the game. Divide class into 2 teams / families. Have a group of 5 for each team. I usually have.
Describing people Review the vocabulary by reading the following slides and looking at the pictures!
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
ALC 26 Escribe el quehacer descrito. Hay 5. 1.Es un quehacer que haces adentro de la casa. Es lo que haces con la ropa antes de secarla, colgarla o doblarla.
EOY Speaking Test Today in class we will be going to the computer lab to complete the EOY speaking test Similar to the practice on Tuesday except everyone.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
¿Qué Están Haciendo? Use the PRESENT PROGRESSIVE tense to tell what the characters are doing in each scene.
Español 1 Tema 6A Página 294. Cápitulo 6A Vocabulario.
FAMILY FEUD FAMILY FEUD FAMILY FEUD FAMILY FEUD FAMILY FEUD FAMILY FEUD FAMILY FEUD FAMILY FEUD FAMILY FEUD FAMILY FEUD FAMILY FEUD FAMILY FEUD.
¿Qué película has visto? Español 2 Ch 6B. Cápitulo 6B Vocabulario.
TRABAJO DE ENTRADA NP43 Semana 30. TRABAJO DE ENTRADA 25/4: NP43 TRANSLATE THE SENTENCES FROM YOUR LAST WARM UP. 1. Tú estás enfermo(a).6. Ud. ve una.
A Su Riesgo 1234 La Comida. Set-Up and Play:  Divide the class into teams of 3-4.  Team one chooses a square and says the number. The teacher clicks.
¿Qué ropa compraste? Español 2 Tema 2B. Cápitulo 2B Vocabulario.
Fiesta en Familia Español 1 Tema 5 Página 244.
Number and Gender of Nouns in Spanish Número y Género de los Nombres en Español POP-UP GAME JUEGO.
SWBAT conjugate –er/-ir verbs correctly
Chispa – el 15 de octubre Take a new Chispa sheet off the podum (this is week #7) Write WHERE (room/area) in Spanish you find the following: el carro la.
Transcripción de la presentación:

Español 2 SPRING FINAL REVIEW GAME (Nouns, Verbs, and Adjectives)

Instrucciones  The class must form two teams that will each select two people each of the three rounds to represent them.  One person from the first team faces the class and tries to guess the correct answer in Spanish the other faces the screen and gives his/her partner clues in Spanish in the time provided (3 minutes). (The teacher will keep track of time.)  The other team repeats with the next slide.  A new pair must be sent up each round.  The team who has the most points at the end wins.

La Primera Ronda 1

Verbos 1 Equipo uno Cocinar Comer CaminarEscribir Molestar Ir

Verbos 1 Equipo dos Trabajar Manejar CantarBailar Llorar Charlar

Verbos 2 Equipo uno Jugar Actuar ComenzarLLavar Doblar Saber

Verbos 2 Equipo dos Viajar Descansar PasearLeer Cambiar Enviar

La Segunda Ronda 2

Sustantivos 1 Equipo uno Mano Persona CarroBarbilla Oso de peluche Sra.Lenord

Sustantivos 1 Equipo dos Ojo Cocina MejillaDedo Vagón Avión

Sustantivos 2 Equipo uno Casa Calle LagoClase Granja Borradora

Sustantivos 2 Equipo dos Carpeta Avenida RíoMarcador Campo Tienda

La Tercera Ronda 3

Adjetivos 1 Equipo uno Alto Aburrido AtléticoCómico Oro Rojo

Adjetivos 1 Equipo dos Feliz Cansado FantásticoEnfermo Mismo Azul

Adjetivos 2 Equipo uno BonitoLargo Hermoso Menor Flaco Tacaño

Adjetivos 2 Equipo dos Mejor Bajo Gordo Rico Viejo Amable

¡El Final!