I NSTRUCTION IN ESSAY WRITING First steps. What a good essay should do. Examples. Conclusion. References Made by: Germán Arana Perilla.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué materias estudias?
Advertisements

Gramática 1.2 Verbs followed by infinitives
Hace y hacía Hace tres meses que vivo aquí.
Structure ≈ 1) general health issues ≈ 2) what you do at the moment to be healthy- eating / sport / lifestyle- any aches and pains? ≈ 3) what you would.
PREPARING FOR THE PERSUASIVE ESSAY AP SPANISH LANGUAGE & CULTURE 2014 Ken Stewart ● Chapel Hill, NC.
PREPARING FOR THE PERSUASIVE ESSAY AP SPANISH LANGUAGE & CULTURE 2014 Ken Stewart ● Chapel Hill, NC.
Spanish 4/4 Honors. Háganlo ahora Form the past participle (ado, ido). Remember, there are irregular past participles too. 1. Hablar 2. Tener 3. Escribir.
25/6/2014 Esto probablemente debe grabarlo en el espejo del baño Donde lo pueda leer todos los días. Usted no puede darse cuenta de ello, pero es 100%
1a apuntes de gramatica GUSTAR- TO BE PLEASING.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
The Present Subjunctive The Subjunctive l Up to now you have been using verbs in the indicative mood, which is used to talk about facts or actual events.
 An affirmative command tells someone what to do.  The affirmative informal command form of most verbs is the tú form without the final s.  Come bien.
ALC 79 Hoy es lunes el 7 de mayo. Write 5 steps you feel that are necessary to make a tissue flower as you view the video. Flor.
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
P The verb gustar uses these pronouns for the person who likes something. me gusta(n) te gusta(n) le gusta(n) The verb agrees with what is liked.
Español 1 18 – 19 DE MARZO Get your city map and have it on your table, you can study the vocab on your own creation!
El reglamento de la casa
R.  You have 1 minute to read the directions for this task.  You will write a persuasive essay to submit to a Spanish writing contest. The essay topic.
LA TAREA HAGA el ejercicio “Quia” POR y PARA. Hoy es miércoles. Es el 23 de abril del ¿Qué dieta recomienda a una persona que quiere adelgazar?
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
WILF 1- to write a detailed description of where you live & your house (step 2) WILF 2- to write a detailed description of where you live & your house.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
¡Hola Papa! Espero que estés bien. Hay muchos problemas aquí en el pueblo. Hay muchos tiros por la noche, y Angelita está muerta. No puedo salir por la.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
Daily Routine Assessment-Monday!
The Present Progressive Tense Pasodoble Present Progressive We use the present tense to talk about an action that always or often takes place or that.
Pensamiento crítico (Critical Thinking) Bienvenido (Welcome) Steven Yates (Instructor)
Expressing Obligations
Quiz yourself on the following verb slides. How many can you remember?
The following slides introduce the new verb IR.
HOW TO GIVE ADVICE IN SPANISH CN
The Imperfect Tense: Irregular Verbs
Expressing Obligation with TENER QUE and HAY QUE.
Diario #4 Deportes, El Futuro ¿A qué juegas? ¿Qué vas a hacer en el futuro?
21 y 24 de noviembre de Hoy es viernes el 21 de noviembre de 2014 En tu grupo… 1. ¿Quién es la persona más alta? 2. ¿Cuántos años tiene tu compañero.
Preterite Verbs Talk about the past using Regular Preterite Verbs.
 Write the DLT:  DLT1: I can use the verb tocar plus an infinitive in order to express what I have to do, what my duties are, or whose turn it is to.
¿Cómo son tus asignaturas? A* Aburrido/a Divertido/a dificil fácil importante útil Bueno /a interesante.
Vamonos! This is a speaking warm up. When I come to you, be prepared to tell me (in Spanish!). ¿Qué le gusta hacer Shakira?
LA ARGUMENTACION ¿POR QUÉ APRENDER A ARGUMENTAR?.
Empareja el español y el inglés.
RECORDEMOS CONOCIMIENTOS
Me llamo ________ Clase 6NH (602) La fecha es el 22 de octubre del 2012 Propósito # 13: ¿Qué compras en la papelería? Actividad Inicial: TEXTO; Leer En.
Page 80 Realidades 2 Reflexive Verbs Do you remember your Indirect Object Pronouns?
OBJ: giving an opinion To work at a Level 3 and above you must be able to express opinions in Spanish. Whenever you say or write something, try to use.
CONDITIONAL PERFECT TENSE CONJUGACION
Verbos que terminan en -AR In order to talk about activities, we need to use verbs (action words). In English & Spanish, the infinitive (infinitivo) is.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
Excuses, excuses… Spanish I – reasons to accept and decline an invitation.
The Present Progressive Tense Page 308 Realidades 1.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
TAREA- 9/29/2014 Spanish 1. TAREA: Write 30 sentences to describe different people using each one of the personal pronouns and “ser”, and give a reason.
RECORDEMOS CONOCIMIENTOS ¿Que conocimientos revisamos en nuestra última clase? ¿Cuál es la forma correcta de observar un objeto? ¿Qué son la Variables.
‘ KNOWING THE COUNTRY’ PROYECT – YEAR 6. HOW DO WE FIND OUT ABOUT PLACES? Brainstorming.
Los Verbos What is a verb?. What is an infinitive? Bailar = To Dance Cantar = To Sing Nadar = To Swim Correr = To Run Escribir = To Write Esquiar = To.
© Boardworks Ltd of 8 Spanish This icon indicates that the slide contains activities created in Flash. These activities are not editable. For more.
Indirect Objects and Indirect Object Pronouns. Repaso: Direct Objects A Direct Object recieves the action of the verb It answers the question: Who? or.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
Esponja 1.Nosotros _____ despertamos temprano. 2.Tu _____levantas tarde. 3.Yo _____ me lavo los dientes todos los dias. 4.Por lo general, Chuy no _____.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
Preparing for the Persuasive essay
Preparing for the Persuasive essay
Preparing for the Persuasive essay
 TODAYS WORK!!!  1. Based on the unit cover write a list of 20 words related to the unit of work.  2.Complete the grammatical structures workbook.55,56,57,
In both English and Spanish, the verb to be (ser) and numbers are used to tell time. © by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved.
Transcripción de la presentación:

I NSTRUCTION IN ESSAY WRITING First steps. What a good essay should do. Examples. Conclusion. References Made by: Germán Arana Perilla

First steps Consider these to begin to have an idea of writing an essay. -examples, analogies, deductive arguments, experts’ opinions, cause and effect and refer to statistics or historical issues

W HAT A GOOD ESSAY SHOULD DO Convince: The writer weighs the arguments by giving reasons in pro or against the core of the topic Persuade: the writer moves the reader to do something about the text: decide, give an opinion, judge, or comment. Refute: give a contrary argument to what has been posed in the essay.

E XAMPLES ConvincePersuadeRefute Ej. El derecho de las mujeres a votar fue ganado después de luchas incesantes. Asimismo, ir a la universidad pudo hacerlo la mujer sólo después de muchas batallas. Todavía no puede afirmarse que el derecho a la igualdad de oportunidades en el trabajo se haya conseguido a pesar de las luchas que se han dado. Por lo tanto, todos los derechos de la mujer se ganan sólo después de muchas luchas. Ej. Los oncólogos han relacionado la incidencia de cáncer de pulmón con el hábito de fumar. De igual manera, los cardiólogos asocian el uso del cigarrillo con las enfermedades cardiovasculares. Los neumólogos nos recuerdan que las enfermedades respiratorias se agudizan en los fumadores. ¿Todavía quieren seguir fumando? Ej. Decir como usted ha dicho que a los homosexuales se les debe castigar porque son pecadores y así lo dice la Biblia es lo mismo que afirmar que es bueno que haya esclavos porque los hay en la Biblia y ésta no condena la esclavitud.

C ONCLUSION You have to make use of examples, facts, experts’ opinions, dates or events to write your essay successfully. A good and structured essay should convince, persuade or even let the reader refute what it contains. Examples of essays are vast and can be useful for you to write a good and complete essay.

R EFERENCES La argumentación y los géneros de opinión taken from 0de%20opinion_ltpe.pdf 0de%20opinion_ltpe.pdf Escudero E, Albertos, M. La argumentación: cómo crear buenos argumentos y cómo detectar falacias Módulo creado por: Profa. Elena Escudero. (no date of publication)